6ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας – Σουηδίας : Βιώσιμες Δημόσιες Μεταφορές

 

  Με ιδιαιτερη επιτυχια  πραγματοποιηθηκε τη Δευτερα, 7 Δεκεμβριου 2020, διαδικτυακα το πρωτο απο τα τρια μερη του 6ουΕπιχειρηματικου Φορουμ Ελλαδας-Σουηδιας «Η Μεταβαση της Ελλαδας προς ενα Βιωσιμο Μελλον» με θεμα τις Βιωσιμες Δημοσιες Μεταφορες, που διοργανωνει το Ελληνο-Σουηδικο Εμπορικο Επιμελητηριο σε συνεργασια με την Πρεσβεια της Σουηδιας στην Ελλαδα.

 

  Κατα την εναρξη του Φορουμ χαιρετισμο απηυθυναν η προεδρος του Ελληνο-Σουηδικου Εμπορικου Επιμελητηριου, κα. Ρανια Πατσιοπουλου και η Πρεσβης της Σουηδιας στην Ελλαδα, κα. Charlotte Sammelin. Και οι δυο κατεστησαν σαφη την αναγκη μεταβασης της Ελλαδας σε ενα πιο βιωσιμο μελλον μεσα απο την ενσωματωση αποδοτικων και φιλικων προς το περιβαλλον λυσεων στον  τομεα των δημοσιων συγκοινωνιων

 


  

Κεντρικος ομιλητης ηταν ο Υπουργος Υποδομων και Μεταφορων, κ. Κωστας Αχ. Καραμανλης ο οποιος αναφερθηκε στο ολοκληρωμενο σχεδιο της κυβερνησης για την ανανεωση του στολου των οχηματων μαζικης μεταφορας και τη δημιουργια υποδομων για ευκολη και προσβασιμη φορτιση εισαγοντας το απαραιτητο ρυθμιστικο και αδειοδοτικο πλαισιο προαναγγελλοντας παραλληλα την εναρξη διαγωνισμου για νεα λεωφορεια στην Αθηνα και τη Θεσσαλονικη, πολλα απο τα οποια θα ειναι ηλεκτρικα. 

 

  Στη συνεχεια, ο καθηγητης Ιωαννης Γκολιας, προεδρος του Οργανισμου Αστικων Συγκοινωνιων Αθηνων (ΟΑΣΑ)τονισε οτι πρεπει να κανουμε τις δημοσιες συγκοινωνιες ελκυστικοτερες, με καθαροτερα καυσιμα και καθαροτερες τεχνολογιες που θα επιφερουν μειωση της ρυπανσης, αλλα και της ηχορυπανσης, πιθανοτατα με εναν συνδυασμο αμιγως ηλεκτρικων και υβριδικων οχηματων καθως οι ρυποι που εκπεμπουν και τα υβριδικα οχηματα ειναι πολυ χαμηλοι.  

 

  Ο κ. Marcin Seredynski, Επικεφαλης Καινοτομιας και Ερευνας στο EBus Competence Centerτου Λουξεμβουργου τονισε οτι τα τρια κυριοτερα μεγαλα προβληματα σημερα ειναι η ηχορυπανση, η κλιματικη αλλαγη και η ενεργειακη καταναλωση. 

 

  Αναφερθηκε αφενος στην επιλογη αμιγως ηλεκτρικων οχηματων, που ειναι ο στοχος για το μελλον, αλλα καθως απαιτειται μια μακροχρονη και σταδιακη διαδικασια, προκρινε ως ιδανικη ενδιαμεση λυση την εναλλακτικη των υβριδικων (full hybrid) οχηματων τα οποια εχουν πολλα απο τα πλεονεκτηματα των ηλεκτρικων πχ. αμιγως ηλεκτρικη κινηση σε ευαισθητες περιοχες, χωρις ομως τους περιορισμους που θετει το θεμα της φορτισης και η αναγκη υπαρξης εκτεταμενων υποδομων. Με την υβριδικη τεχνολογια μπορουν να μειωθουν οι εκπομπες ρυπων κατα 25%, τονισε. 

 

  Απο την πλευρα του, ο κ. Roger Vahnberg, Senior Vice President της Västtrafik, της Αρχης Δημοσιων Μεταφορων του Γκετεμποργκ, εφερε ως παραδειγμα την διαδικασια μεταβασης της Δυτικης Σουηδιας στην ηλεκτροκινηση η οποια ξεκινησε το 2011 με plugin υβριδικα λεωφορεια και σταθμους φορτισης στους τερματικους σταθμους, και αναμενεται να ολοκληρωθει το 2030 με τον εξηλεκτρισμο ολων των μεσων μαζικης μεταφορας στην πολη.  Δεν παρελειψε να αναφερθει στις μεγαλες προκλησεις που αντιμετωπισαν κατα τον εξηλεκτρισμο των δημοσιων μεταφορων, οπως οι μεγαλες υποδομες που απαιτουνται, η διαθεσιμη ηλεκτρικη ενεργεια στο δικτυο καθως και η θεση των αμαξοστασιων.

 

  Τελος, ο κ. Νικος Καλικατζαρακης, Επικεφαλης του τομεα Ηλεκτροκινησης της ΑΒΒ Ελλαδος, επεσημανε την αναγκη για χρηση ηλεκτρικων οχηματων και τη διασφαλιση καθαρης ανανεωσιμης ενεργειας για τη φορτιση τους. Αναφερθηκε και οι ιδιος στις προκλησεις που παρουσιαζει η φορτιση των λεωφορειων, αναλογα και με το μηκος τους, καθως και στις υποδομες που πρεπει να αναπτυχθουν για την υποστηριξη ενος ηλεκτροκινητου στολου. Ειπε χαρακτηριστικα οτι ενα λεωφορειο που εχει 10 φορες τις μπαταριες ενος μικρου αυτοκινητου, χρειαζεται δεκαπλασια ισχυ για να φορτισει στον ιδιο χρονο με το αυτοκινητο. Στη συνεχεια, παρουσιασε τις λυσεις που παρεχει η ABB, παγκοσμιος ηγετης στους φορτιστες ηλεκτρικων οχηματων, με παρουσια σε περισσοτερες απο 82 χωρες. Κλεινοντας την τοποθετηση του, ανεφερε πως ειναι υπερ της χρησης υβριδικων οχηματων εκτος απο τα αμιγως ηλεκτρικα. 

 

  Τη θεματικη συζητηση συντονισε η δημοσιογραφος της εφημεριδας «Καθημερινη», κυρια Αλεξανδρα Κασσιμη. 

 

  Χορηγοι της εκδηλωσης ηταν οι εταιρειες: ΑΒΒ, COMBITRANS, Intrum, Ομιλος Επιχειρησεων Σαρακακη, SKFκαι Volvo Car Hellas.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!