Στο δειλινο του ετους, ο κοσμος φαινεται να ετοιμαζεται για \”κατι\”, το 2017. Καλο, ελπιζουμε. Περα απο αυτα, σε καθαρα… δικους μας ορους, το νεο ετος φερνει αρκετα νεα μοντελα, αλλα και ορισμενες αποχωρησεις. Καποιες πολυ ηχηρες, σου προκαλουν ενα σφιξιμο στο στομαχι. Καποιες παλι, οχι. Ποια ειναι λοιπον τα μοντελα που δεν θα \”ζησουν\” το 2017;
Dodge Viper
Δυστυχως για εμας, το γραφαμε απο νωρις. Η απολυτη εκφραση του big is better, το κτηνωδες, τουλαχιστον εντυπωσιακο Dodge Viper, θα περασει στην ιστορια. Μονο καποιες επετειακες εκδοσεις -σε περιορισμενο αριθμο- θα παραχθουν το 2017, για να σηματοδοτησουν το τελος της \”Οχιας\” που εκανε πολυ κοσμο να την ποθησει και πολυ περισσοτερο να τη φοβηθει.
Αλλα οι εποχες, αλλαζουν. Αυτος ο κοσμος, ο κοσμος του downsizing δεν \”χωραει\” τον κτηνωδη V10 των 8,4 λιτρων που, στην τελευταια του εκδοση, την SRT Viper (οχι πια Dodge) αποδιδει 640 ιππους και 813 Nm ροπης. Και ας εριξε, περυσι, στο Virginia International Raceway ενα ολοκληρο δευτερολεπτο στη Ferrari 488 GTB.
Δεν το λεμε εμεις. Το λενε οι αριθμοι. Αφου τις καλυτερες πωλησεις του, το Viper τις εκανε το 2014, οταν πουλησε 760 κομματια. Ουτε οι Αμερικανοι πια δεν θελουν πρησμενα musclecars;
BMW Z4
Εδω, δεν υπαρχει λογος για κλαμματα. Ναι, ωραιο αυτοκινητο, δεν μπορει να πει κανεις. Πολυτελες, χωρις να ειναι υπερβολικο, σπορ, χωρις να ειναι εξεζητημενο. Και πισωκινητο. Μια αληθινη BMW.
Και γιατι λοιπον να μην κλαψεις; Επειδη η Ζ4 αποχωρει, για να δωσει τη θεση της στο καινουριο. Το καλυτερο. Τη Ζ5. Η οποια θα εχει αναπτυχθει μαζι με τη νεα Toyota Supra. Οποτε, αντιλαμβανεσαι οτι δεν θα ειναι \”αμελητεα\”. Αλλωστε, η BMW δεν συνηθιζει τις \”πατατες\”.
Aston Martin DB9
Ο James Bond σε εκδοση αυτοκινητου. Ενα βρετανικο αριστουργημα, ικανο και για τα σαλονια και για τα… αλωνια. Ηδη, απο το ετος που διανυουμε, η Aston Martin εχει περιορισει την παραγωγη της DB9 μονο στην εκδοση DB9GT. Η οποια, φυσικα, φοραει αυτο τον φοβερο V12 με τους 540 ιππους και τον ηχο που ανασταινει και νεκρους (V12 ειναι αυτος).
Μετα απο 13 χρονια πορειας στην αγορα, η DB9 ετοιμαζεται να δωσει στην κατα τι μεγαλυτερη Aston Martin DB11 και να γινει, με το \”καλημερα\” του 2017, classic…
Rolls Royce Phantom
Σαν φαντασμα, η Rolls που ειναι συνωνυμο της πολυτελειας θα περασει στη ληθη (;) του παρελθοντος. Το μοντελο που για χαρη του η BMW εκανε upsizing εναν V12 της για να φτασει στον \”παραδοσιακο\” κυβισμο των 6,75 λιτρων, καταργειται.
Η RR ετοιμαζει ηδη αντικαταστατη για την τετραθυρη Phantom, οχι ομως για την coupe και την convertible (Drophead Coupe)
VW EOS
Το EOS ακουγεται καιρο τωρα, πρωιμα ισως, οτι οδευει προς το τελος του. Παρολα αυτα, προφανως το brand του, το κρατησε στην αγορα μεχρι και σημερα, παροτι ειναι ενα χαλαρο πενταθεσιο, προσθιοκινητο CC που δεν θα μεινει στην ιστορια ως κατι exceptional.
Η VW αντιληφθηκε οτι εχει πολλα περισσοτερα να δωσει στον κοσμο της αυτοκινησης απο το EOS- το οποιο πουλησε παντως πολυ καλα…
Honda CR-Z
Το CR-Z, ηρθε το 2010, πολλα υποσχομενο για εναν κοσμο που αλλαζει. Ομως, δεν καταφερε να βρει ακριβως τη θεση του στην παγκοσμια αγορα και, κυριως, στις καρδιες των φαν της Honda που ονειρευονταν αξιους διαδοχους των θρυλικων Type-R, CRX, S2000, NSX και λοιπων ωραιων Ιαπωνων.
Αλλωστε, το CR-Z δεν καταφερε ποτε να γινει ενα πραγματικο sports coupe και να μεταδωσει στους αγοραστες του τον οικολογικο του χαρακτηρα.
Hyundai Genesis Coupe
Επι της ουσιας, το Genesis Coupe ειναι η πρωτη σοβαρη προσπαθεια της Hyundai να δημιουργησει ενα πραγματικο sport coupe. Πισωκινητο, με μοτερ απο 2λιτρο turbo μεχρι ενα 3,8 V6 348 ιππων, το κορεατικο μοντελο εδωσε στην αγορα αυτο που εψαχνε: Ενα πισωκινητο, φθηνο coupe για \”παιχνιδι\”.
Στην ελληνικη αγορα, οπου η κατοχη αυτοκινητου -ιδιαιτερα σπορ- αντιμετωπιζεται ως θανασιμο αμαρτημα απο΄τις φορολογικες αρχες, δεν το ειδαμε. Οποτε, δεν θα μας λειψει. Αλλωστε, η Hyundai, ετοιμαζει μεγαλα πραγματα για την κατηγορια των sport αυτοκινητων. Πολυ μεγαλα…
Bonus δακρυα: Mitsubishi Lancer Evolution
Ενα αυτοκινητο, μια ιδεα, ενας θρυλος. Γεματο με δαφνες απο το WRC και καθε ειδους αγωνα, νομιμο και παρανομο, απο το 1992 μεχρι και τα μεσα του 2016, οποτε και μας αποχαιρετισε, το EVO δημιουργησε εναν μυθο γυρω απο το ονομα του.
Αυτο το Rally replica, με το τιμονι- ξυραφι, τις ρεπριζ που συγκρινονταν μονο με supercars, το κρατημα που εξευτελιζε τους νομους της φυσικης και τις απειρες δυνατοτητες βελτιωσης, εκανε απειρους φαν ανα τον πλανητη και στις δεκα γενιες του.
Η Final Edition του Mitsubishi Lancer Evolution X, μας αφησε με ενα \”γιατι\”. Η Mitsubishi εξηγησε οτι επελεξε να επικεντρωθει σε σπορ αυτοκινητα με ηλεκτρικους κινητηρες. Με δεδομενο οτι επισημως η παραγωγη του σταματησε τον Μαρτιο του 2016 (αρα δεν \”ειδε\” ουτε το μισο του τρεχοντος ετους), δεν θα μπορουσαμε να το βαλουμε στα παραπανω επτα. Ομως, δεν θα μπορουσαμε και να το παραλειψουμε…