Καθε χρονο, στις εκθεσεις αυτοκινητου και τεχνολογιας ανα τον κοσμο, γνωστες και αγνωστες αυτοκινητοβιομηχανιες εκθετουν τα concept τους. Τις σχεδιαστικες και μηχανολογικες μελετες τους που εχουν ολοκληρωθει και τις παρουσιαζουν στον κοινο, αφηνοντας ολους να ριξουμε μια ματια στο πως σκεφτονται το μελλον. Το TopSpeed.gr διαλεγει σημερα 8 απο αυτα και τα παρουσιαζει.
8.Jeep Wrangler Trailcat
Ενταξει, το Wrangler ειναι ουτως η αλλως τελειο γι\’ αυτο που προοριζεται. Τι καλυτερο θα μπορουσε να εχει; Μα, φυσικα, το ενα και μοναδικο μοτερ του γκρουπ που αποδιδει 707 ιππους! Οχι Hellcat, Trailcat, για να σκαβεις τα μονοπατια που καποτε ηταν απροσπελαστα.
Το Trailcat ειναι τοσο τρελο που επρεπε να το μακρυνουν κατα 12 ιντσες για να χωρεσει το τεραστιο μοτερ. Α! Και φοραει τα θεϊκα καθισματα του τελευταιου Dodge Viper…
7.BMW Vision 100
Οταν εχεις για διαχρονικο σλογκαν σου οτι φτιαχνεις το \”απολυτο μηχανημα οδηγησης\”, ειναι ενα ερωτημα το τι θα κανεις με τα αυτονομα αυτοκινητα. Η BMW με το Vision 100 μας δινει μια ματια απο το μελλον.
Το BMW Vision 100 εχει μια πληθωρα απο τεχνολογικες λυσεις του επομενου αιωνα επανω του. Μια εκ των οποιων, η αυτονομη οδηγηση. Βασισμενο στη λογικη των κινουμενων μερων, το αυτοκινητο εχει πολλα τετοια στοιχεια επανω του. Για παραδειγμα, στο self driving mode, το τιμονι αναδιπλωνεται μεσα στο ταμπλο για να μην πιανει χωρο και τα καθισματα γυρνουν προς τα μεσα, ωστε οι επιβατες να μιλησουν η να κανουν ο,τι κανουν, εκτος απο το να ασχολουνται με τον δρομο. Εξωτερικα, οι τροχοι ειναι καλυμμενοι με επισης κινουμενα στοιχεια που ακολουθουν τους τροχους, βελτιωνοντας τον συντελεστη αεροδυναμικης στο 0,18.
Και η οδηγηση; Οταν ο οδηγος επιλεξει να παρει το τιμονι στα χερια του, αυτο βγαινει και στο παρμπριζ ρυθμιζεται το heads-up display, το οποιο δεν δειχνει μονο τις απαραιτητες πληροφοριες, αλλα υπολογιζει ακομα και τις καλυτερες \”γραμμες\” που μπορει να παρει κανεις στην επομενη στροφη!
6.Opel Concept GT
Το εχουμε ξαναπει: Η Opel, μπορει να εχει Corsa, Astra, Insignia OPC και GSi (συντομα), ομως δεν εχει ενα halo sports car, ενα αυθεντικο πισωκινητο κουπε, σαν αυτα που της εφεραν χιλιαδες φαν.
Το Concept GT ειναι μια λυση που θα μπορουσε -και θα επρεπε- να υιοθετησει η Opel. Ενα παναλαφρο σασι και ενας απλος κινητηρας, ισουνται με ενα sports car; Ναι! Γιατι, η δυναμη πο τον 1000αρη τρικυλινδρο (turbo, φυσικα) των 143 ιππων, στα 998 κιλα ειναι αρκετη για να του χαρισει ενα σπριντ στα 100 απο σταση σε 8 δευτερολεπτα. Αλλα, το 0-100 δεν ειναι το νοημα, ε;
5.Pininfarina H2 Speed
Απλα κοιτα το: Ακομα και… πεταλια να ειχε ως μοναδα κινησης και παλι θα το ποθουσες. Ο ιταλικος οικος Pininfarina, σιγουρα ξερει κατι παραπανω σε ο,τι αφορα στη σχεδιαση ομορφων αυτοκινητων, οπως εχει αλλωστε αποδειξει σε αρκετα μοντελα της Ferrari και της Maserati.
Ακομα και γι\’ αυτη την εταιρεια ομως, το Η2 Concept ειναι ενα απο τα ομορφοτερα, ενα απο τα σημαντικοτερα projects που εχει δημιουργησει ποτε. Οπως καταλαβαινεις και απο το ονομα του, δεν κινειται απο βενζινη, αλλα απο υδρογονο.
Εχει δυο ηλεκτρικα μοτερ, αποδοσης 500 ιππων στις 13.000 στροφες ανα λεπτο, κανει το σπριντ στα 100 σε 3,4 δευτερολεπτα, τελικιαζει στα 300 και εκπεμπει ως \”καυσαερια\”, μονο υδρατμους. Σε αυτη την περιπτωση, θα τεθει στην παραγωγη ως το τελος του ετους.
4.DS E- Tense
Η Citroen αναβιωσε το θρυλικο σημα της DS το 2009 και το μετετρεψε σε αυτονομη μαρκα το 2014. Καιρος δεν ειναι η γαλλικη μαρκα πολυτελειας να παει τωρα ενα βημα παραπερα; Το E-Tense, αποδεικνυει πως ναι.
Σχεδιασμενο να εχει πανω του τη γαλλικη φινετσα που περιμενες, αυτο δεν ειναι απλα μια σχεδιαστικη ασκηση. Ειναι ενα μοντερνο ηλεκτρικο σπορ αυτοκινητου που, \”απλα\”, τυγχανει να ειναι πανεμορφο. Αποδιδει 402 ιππους και διαθετει στο εσωτερικο (που πηρε 800 ωρες για να σχεδιαστει) λυσεις τις οποιες θα δουμε η βλεπουμε ηδη στο εσωτερικο νεων DS.
3.Renault Trezor
Ειναι αδυνατο να κοιταξεις αυτο το Renault και να μην καρδιοχτυπησεις. Το ηλεκτρικο concept της γαλλικης μαρκας ακολουθει τις γραμμες του DeZir Concept του 2010, με φαρδεις προφυλακτηρες και μακροστενα φαναρια που του δινουν ενα επιθετικο look.
Ομως δεν ειναι αυτο, ουτε οι 349 (ηλεκτρικοι) ιπποι, ουτε οι επιδοσεις (0-100 σε 4 δευτερα) που κανουν το Trezor καταπληκτικο. Ειναι ο τροπος με τον οποιο υποδεχεται τον οδηγο και τους επιβατες στην καμπινα, κανοντας τις lambo-style και gullwing πορτες να μοιαζουν με απαρχαιωμενη καγκουρια.
Η μονοκοματη οροφη του Trezor σηκωνεται, οπως το κατοπτρο ενος μαχητικου, για να διευκολυνει την εισοδο στην κατακοκκινη καμπινα. Ελα, Renault, βγαλτο στην παραγωγη..
2. Mercedes Maybach Vision 6 Cabriolet
To 6 μετρων Mercedes Maybach Vision 6 Cabriolet, ειναι τοσο μακρυ, που δεν χωραει στην καμερα κανενος κινητου για να βγεις selfie, εκτος αν απομακρυνθεις πολυ. Παρα πολυ. Ειναι το πρωτο concept ανοιχτου αυτοκινητου της Maybach (και οχι παραγωγο μιας S- Class) απο το Maybach Zeppelin που ειχε παρουσιαστει το 1929. Και το οποιο ηταν ομοιως υπερβολικο, καθως ζυγιζε 2,7 τονους.
Το συγκεκριμενο κοσμημα, δεν ζυγιζει τοσο, εχει ηλεκτρικο μοτερ αποδοσης 750 ιππων και ειναι γρηγορο, καθως κανει το 0-100 σε μολις 4 δευτερολεπτα. Περα απο τη δεδομενη πολυτελεια, το design κανει αυτο το concept να ξεχωριζει. Και ειδικα του καπο που ανοιγει στα δυο, σαν τα φτερα ενος πουλιου…
1.Mazda RX-Vision Concept
Η Mazda σταματησε να παραγει αυτοκινητα με ροτορες μετα απο τη διακοπη παραγωγης του -διψασμενου για βενζινη, αλλα ικανου- RX-8 το 2011, απογοητευοντας τους εκατομμυρια φαν της. Ενα concept που μας αποκαλυψε, το πατενταρισμα του νεου ροτορα, η κατοχυρωση των ονοματων \”RX-7\”και \”RX-9\”, πληροφοριες και φημες (πολλες φημες) εκαναν ολο τον petrolhead πλανητη να ελπιζει οτι ο ροτορας θα επιστρεψει δριμυτερος.