1. Alfa Romeo Giulia
Για τις παλιες, καλες εποχες της Alfa, δεν χρειαζεται να πουμε πολλα. Ουτε για το ποσους πορωμενους φιλους εχει σε ολο τον πλανητη η φιρμα. Ετσι, η επιστροφη της στα σαλονια των ισχυρων, μυρισε πολεμο. Η Giulia, με μια καρδια απο Ferrari, με 503 ιππους, sexy εμφανιση, τελικη στα 320 χαω και κινηση στους πισω τροχους, ειναι ο,τι προσευχονταν τοσα χρονια οι Alfisti. Μια Alfa – πολεμικη μηχανη, που θελει σαν λυσσασμενη το σκαλπ της Μ3 και οχι μονο. (Διαβασε εδω πως θελει να το κανει αυτο)
Tip που μονο εδω θα διαβασεις: Σχεδον… τρολαροντας την παγκοσμια αυτοκινηση, η Giulia θα διατιθεται στους πελατες χωρις το κλασικο κασελακι των εργαλειων, με το subliminal μηνυμα οτι \”δεν σου χρειαζεται, αφου δε θα χρειαστει να επισκευασεις κατι\”.
Tip Νο2: Η \”μαμα\” Giulia που εγραψε τη δικη της ιστορια, ειχε το κασελακι των εργαλειων για να ρυθμιζεις τα Webber…
2. Honda Civic Type R
Απο μια εταιρια που εχει γραψει ιστορια στην αυτοκινηση με τα NSX, S2000, Type R, CRX και τα αλλα Vtecια των παλιων καλων εποχων (τα τελευταια συνεχιζουν να τιμωρουν ακομα στους ελληνικους δρομους και οχι μονο), πεντε χρονια απουσιας απο την παραγωγη σπορ αυτοκινητων, ειναι παρα πολλα. Η Honda εχει επισης φανατικοτατο κοινο σε ολο τον κοσμο και στην Ελλαδα και δεν θα θελαμε να απογοητευθει. Ενταξει, το αργησε σε σημειο που κοντεψε να γινει ανεκδοτο. Ομως, οταν παρουσιασε το νεο Civic Type R με τα 306 αλογα και την τελικη των 270 χαω που… ξεφτιλησε το συμπαν στο \’Ring, καταπιαμε τα πληκτρολογια μας (δες εδω το σχετικο ρεπορταζ). Με αεροδυναμικα βοηθηματα που προφανως δεν εχουν ανακαλυψει ακομα ουτε εξωγηινοι πολιτισμοι, αυτο το Honda, ειναι ολο προσοντα. Και η χαρα του Χοντακια, που ηδη μαζευει λεφτα για να το βαλει στο γκαραζ του.
3.Toyota Supra
Η λεξη και μονο Supra, ειναι ικανη να κανει την τριχα του petrolhead να σηκωθει καγκελο. Βελτιωσιμη δυναμη που σε κανει να απορεις και σχεδιαση που μεχρι σημερα σε κανει να τη λατρευεις. Ετσι, θα ηταν μαλλον χαζομαρα της Toyota να μην πονταρει εμπορικα σε μια αναβιωση της Supra. Εδω, τα πραγματα ομως, περιπλεκονται. Γιατι η Toyota μπορει να εξελισσει ενα κτηνος που θα του δωσει το θρυλικο ονομα, ομως εχει κανει πολλους απο τους γιαπωνεζοφιλους να μιλουν για \”προδοσια\”. Ο λογος; Η συνεργασια με τη BMW, η οποια θα παρεχει οχι μονο το πλαισιο, αλλα και την \”καρδια\” της νεας Supra. Μα, ειναι δυνατον μια Supra να φοραει 3λιτρο straight-six turbo της BMW; Ειναι. Δεξου το. Αν την οδηγησεις και δε σου κανει, τοτε μιλα. (Δες εδω το ρεπορταζ μας για τη νεα Supra).
4. Honda NSX
Και παλι ενα Honda. Ο απολυτος αντιπαλος. Ποιανου; Ολων! \”Ολοι μαζι κι εγω μονη μου\”, μοιαζει να λεει η Honda, η οποια, 10 χρονια μετα την αποσυρση του NSX, του αυτοκινητου που λατρευε (αφου συμμετειχε στην εξελιξη του και ειχε δυο στο γκαραζ του) ο θεος της F1, Ayrton Senna. Το αυτοκινητο με το οποιο η Honda πρωτοβγαλε τη γλωσσα στους κατασκευαστες supercars, οπως η Ferrari. Με 550 αλογα, τεχνολογικες καινοτομιες (τις οποιες θα διαβασεις εδω) και σχεδιαση που τα σπαει, το NSX ηρθε για να μεινει. Εκει ψηλα, ο Ayrton τρωει τα νυχια του με αγωνια: Θα ειναι το νεο NSX ανταξιο του ονοματος του;
5. Peugeot 308 GTI
Δεν το περιμενες ε; Θα επρεπε, με τοσα Rallye να κυκλοφορουν εκει εξω. Η γαλλικη φιρμα που αφησε εποχη με 205, 106/206/306 Rallye και GTI, εμεινε πολυ καιρο εκτος παιχνιδιου. Οταν πρωτοπαρουσιασαν το 308 και το οδηγησα, τους φωναζα, εκει στην Peugeot, οτι, με τετοιο πλαισιο- ποιημα, πρεπει να τρεξουν να φτιαξουν μια GTI εκδοση. Ενταξει, δεν περιμεναν εμενα να τους το πω, αλλα το εκαναν. Ναι, ειναι turbo, ειναι γρηγορο, κανει βαβουρα, αλλα η Peugeot μας λεει με νοημα για το 308 GTI: \”Θα νομιζετε οτι το βιδωσαμε στο δρομο\”. Καταλαβα. Θα αναστεναξουν τα στροφιλικια παλι… Διαβασε εδω περι τινος προκειται.
6. Abarth (Fiat) 124 Spider
Η Abarth επιστρεφει. Ο σκορπιος εχει απλωσει τις δαγκανες του και ειναι ετοιμος να \”σκοτωσει\” ανυποψιαστα supercars που θα βρεθουν στο διαβα του. Οπως τις παλιες, καλες εποχες.
Οταν η Alfa Romeo εκανε ξαφνικη στροφη και αποσυρθηκε απο το κοινο project με τη Mazda για την παραγωγη του νεου MX-5/ Spider, η Fiat μπηκε στη μεση. Και δημιουργησε το 124 Spider, ως \”απογονο\” του Barchetta. Και μετα, μπηκε στη μεση η Abarth, η οποια μετα το Biposto και το Tributo Ferrari εψαχνε απεγνωσμενα μια πισωκινητη πλατφορμα. Και εγενετο Abarth 124 Spider. Με το μοτερ της 4C και βαρος κοντινο με της Lotus Elise, ποιος θα τολμησει να σε κοιταξει στο φαναρι; (Διαβασε εδω το ρεπορταζ μας για το Abarth αυτο).
7. Mazda RX-9
Ποτε μην υποτιμας τη Χιροσιμα. Οι Ιαπωνες της Mazda εχουν αποδειξει οτι θα κανουν μια ξαφνικη κινηση και θα σε αφησουν με ανοιχτο το στομα. Τωρα, μας λενε οτι επενδυουν στην τεχνολογια Skyactive για να φτιαξουν efficient Mazda. Ο κοσμος της αυτοκινησης ριγησε με την επιστροφη του MX-5 και ξενερωσε με την ειδηση οτι δεν θα παιξει ισχυρη εκδοση. Και μετα απο τα 3/6 MPS και, κυριως τα RX-7, RX-8, θα μεινει χωρις supercar;
Οι φημες θελουν την Mazda να ετοιμαζει τη συνεχεια του RX-7. Ενα πισωκινητο coupe, ενα supercar με τουρμπισμενο (biturbo μηπως;) ροτορα (λεγε με και Wankel) που θα καταπινει βενζινη σαν αεροπλανο, θα φτυνει φλογες σαν εμπρηστικη βομβα και θα επιταχυνει σαν βαλλιστικος πυραυλος εδαφους- εδαφους. Οι Ιαπωνες λενε -και καλα- οτι σταματησαν την εξελιξη. Θα το δεις και θα με θυμηθεις: Το RX-9 ειναι στη γωνια και κρυφοκοιταζει χασκογελωντας τον ανταγωνισμο. Κι ας τους μετα να λενε οτι \”τα Wankel καινε (καταναλωνουν ειναι το σωστο) λαδι\”. Ας τους να κοιτουν με γουρλωμενα τα ματια τα φλογιδια απο το ροτορα που στροφαρει εκει, οπου οι αλλοι δεν τολμουν καν να ονειρευτουν…
8.Ford Focus RS
Τι \”ποιος θρυλος\”; Ξεχασες τα Sierra Cosworth; Αν δεν εχεις δει Sierra ν\’ ανοιγει, δεν εχεις δει τιποτα στη ζωη σου. Η Ford, μετα την παραγωγη τερατων, περασε ενα διαστημα που, οπως φαινεται, ηθελε να μεινει μονη της για να σκεφτει. Ε, δεν εξηγειται αλλιως αυτο το κολλημα με τα προσθιοκινητα Focus RS. Τα χρονια περασαν, οι καιροι αλλαξαν και, επιτελους, η Ford ξαναφερνει ενα μοντελο βγαλμενο απο τα παλια. Με τετρακινηση, turbo, 345 αλογα και drift mode, ετσι, για να θυμομαστε πως παντιαζαν τα πισωκινητα Sierra. Αν εβγαζε και ενα RS με την κλασικη φτερουγα πισω (ελα που κανεις οτι δεν τη θυμασαι), θα το τερματιζε.
Bonus θρυλος: Lancia Delta Integrale
Ενταξει. Μην αρχισεις να λες οτι \”δεν εχει επιβεβαιωθει ακομα\” και ολα αυτα τα συναφη. Μην κανεις σαν τη χηρα στο κρεβατι! Η αυτοκινηση εχει μεσα της πολυ ρομαντισμο, πολυ ελπιδα, πολλες εκπληξεις. Το διαβασες εδω , τωρα ψιθυριζεται σε ολο τον πλανητη οτι ενας σεβαστος αριθμος υψηλοβαθμων στελεχων της Fiat/Chrysler πιεζει τον Marchionne να αναγεννησει τη μια, τη φοβερη, τη θρυλικη, τη βασιλισσα των παντων, Lancia Delta Integrale. Ο Ιταλος το παιζει δυσκολος (μια \”λεπτομερεια\” ειναι οτι δεν βγαινουν τα λεφτα, αλλα δεν ειμαστε και ο… Σοϊμπλε, ε;) αλλα το τελευταιο που θελει ειναι να συνεχιστουν οι καταρες στο προσωπο του για το οτι σκοτωσε τη Lancia. Ποτε μη λες ποτε…