Οι δυο ηλεκτροκινητηρες του Q4 e-tron concept εξασφαλιζουν συνδυασμενη ισχυ 225 kW, ενω οπως ειναι αναμενομενο για ενα Audi, η ισχυς του πρωτοτυπου περνα στο δρομο μεσω της τετρακινησης quattro. Ετσι λοιπον χαρη και στην εξαιρετικη του προσφυση, το Q4 e-tron concept επιταχυνει απο σταση εως τα 100 km/h σε μονο 6,3 δευτερολεπτα με την τελικη του ταχυτητα να περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 180 km/h. Μια μεγαλη μπαταρια χωρητικοτητας 82 kWh καταλαμβανει σχεδον ολο το χωρο που υπαρχει στο δαπεδο μεταξυ των δυο αξονων. Η αυτονομια των 450 χιλιομετρων -εναρμονισμενη με τα προτυπα WLTP – αποτελει σημειο αναφορας στην κατηγορια του.
Η τεχνολογια του Q4 e-tron concept βασιζεται στην πλατφορμα MEB που θα χρησιμοποιηθει σε μια σειρα ηλεκτρικων μοντελων του Group στο μελλον, απο την compact κατηγορια μεχρι και τα πιο μεγαλα μοντελα της μεσαιας. Το Q4 e-tron concept δινει ηδη μια πρωτη εικονα για το τι θα διαθετει το πεμπτο κατα σειρα ηλεκτρικο μοντελο παραγωγης, που θα παρουσιασει η Audi στα τελη του 2020. Οι πωλησεις του Audi e-tron, του πρωτου μοντελου στη γκαμα, εχουν ξεκινησει πριν καιρο και τα πρωτα αυτοκινητα παραδιδονται συντομα στους ιδιοκτητες τους. Αργοτερα και κατα τη διαρκεια της χρονιας θα παρουσιαστει το Audi e-tron Sportback, ενω θα ξεκινησει η παραγωγη του Audi Q2L e-tron, ειδικα για την κινεζικη αγορα.
Ας δουμε τωρα τις λεπτομερειες του πολυαναμενομενου πενταθυρου κουπε υψηλων επιδοσεων Audi e-tron GT, το οποιο εξελισσεται απο την Audi Sport GmbH, προγραμματισμενη για το δευτερο μισο του 2020. Την ιδια περιοδο δηλαδη που θα κανει την εμφανιση του και το μοντελο παραγωγης του Audi Q4 e-tron concept. Με αυτην τη γκαμα η Audi θα καλυπτει με τα πληρως ηλεκτρικα της μοντελα ολες τις σημαντικες κατηγοριες της αγορας, απο την compact κατηγορια μεχρι και την πιο μεγαλη και αυτο μολις δυο χρονια μετα την παρουσιαση του πρωτου της αμιγως ηλεκτρικου αυτοκινητου.
Διαστασεις και εσωτερικο
Μηκος 4,59 μετρα, πλατος 1,90 μετρα, υψος 1,61 μετρα. Με αυτες τις εξωτερικες διαστασεις το Audi Q4 e-tron θα ειναι απο τα μεγαλυτερα της compact κατηγοριας. Ετσι ο χωρος που καταλαμβανει στο δρομο καθιστα το ηλεκτρικο SUV ενα πολυσυνθετο, ευρυχωρο εσωτερικα μοντελο που παραλληλα ειναι εξαιρετικο και για τις αστικες μετακινησεις. Σε οτι αφορα το εσωτερικο του, το μεταξονιο του των 2,77 μετρων ειναι χαρακτηριστικο της επομενης κατηγοριας. Και καθως δεν υπαρχει τουνελ για τη μεταδοση που να περιοριζει το χωρο, το Q4 e-tron concept προσφερει ασυναγωνιστη ευρυχωρια και ανεση, ειδικα σε οτι αφορα το διαθεσιμο χωρο για τα ποδια τοσο εμπρος οσο και πισω.
Κινητηριο συστημα και αναρτηση
Η μεταβλητη πλατφορμα για την ηλεκτροκινηση (MEB) παρεχει τη δυνατοτητα πολλων επιλογων σε οτι αφορα τη μεταδοση και τα επιπεδα ισχυος. Το Audi Q4 e-tron concept διαθετει την εκδοση performance του ηλεκτρικου κινητηριου συστηματος, στην οποια και οι δυο αξονες κινουνται απο εναν ξεχωριστο ηλεκτροκινητηρα που μεταδιδει την κινηση στους αντιστοιχους τροχους με αποτελεσμα το Q4 e-tron concept να ειναι quattro. Μεταξυ των δυο αξονων δεν υπαρχει μηχανικη συνδεση, ενω ο ηλεκτρονικος ελεγχος εξασφαλιζει πως η κατανομη της ροπης ειναι ιδανικη, ανα πασα στιγμη. Αυτο επιτρεπει στο ηλεκτρικο SUV να επιτυγχανει κορυφαια προσφυση σε ολες τις καιρικες συνθηκες και σε καθε τυπου εδαφους.
Στις περισσοτερες περιπτωσεις, το Audi Q4 e-tron concept χρησιμοποιει κυριως τον πισω ηλεκτροκινητηρα του, ενα μονιμα διεγερμενο συγχρονο κινητηρα, προκειμενου να επιτυγχανει τη μεγαλυτερη δυνατη αποδοση, ενω η ροπη κατανεμεται στον πισω αξονα. Αν ο οδηγος απαιτησει μεγαλυτερη ισχυ απο αυτην που εχει τη δυνατοτητα να παρεχει ο πισω ηλεκτροκινητηρας, τοτε το συστημα της ηλεκτρικης τετρακινησης χρησιμοποιει και τον εμπρος ασυγχρονο ηλεκτροκινητηρα προκειμενου να στειλει, οπως απαιτειται, ροπη και στον εμπρος αξονα. Αυτο γινεται προληπτικα ακομα και πριν την εμφανιση της ολισθησης σε συνθηκες παγετου η στις γρηγορες καμπες η αν το αυτοκινητο υποστρεφει η υπερστρεφει.
Ο ηλεκτροκινητηρας του πισω αξονα εχει αποδοση 150 kW και 310 Nm, ενω o εμπρος αντιστοιχα αποδιδει 75 kW και 150 Nm. Η συνδυασμενη αποδοση ειναι 225 kW. Η μπαταρια στο δαπεδο του αυτοκινητου εχει χωρητικοτητα 82 kWh, η οποια κατα τα στανταρ του WLTP εξασφαλιζει μια αυτονομια μεγαλυτερη των 450 χιλιομετρων. Η φορτιση της μπαταριας γινεται με ισχυ εως και 125 kW, με αποτελεσμα η επαναφορτιση της εως το 80% της χωρητικοτητας της να επιτυγχανεται μεσα σε μολις 30 πρωτα λεπτα της ωρας.
Φυσικα, η επιτευξη αυτης της εξαιρετικης αυτονομιας χρειαζεται πολλα περισσοτερα απο μονο μια μπαταρια με μεγαλη χωρητικοτητα. Οπως και το πρωτο μελος της οικογενειας, το Audi e-tron, το Audi Q4 e-tron concept διαθετει κορυφαια εξοικονομηση ενεργειας. Ξεκινωντας απο το χαμηλο συντελεστη οπισθελκουσας του αμαξωματος, που ειναι μολις 0,28 και συνεχιζοντας στις προηγμενες δυνατοτητες ανακτησης ενεργειας, το compact SUV εξαντλει καθε δυνατοτητα που αυξανει την αυτονομια του. Η συνθετη διαχειριση θερμοτητας του συστηματος κινησης και της μπαταριας – σε αυτα περιλαμβανεται και μια αντλια θερμοτητας CO2 – συμβαλλει με τη σειρα της σε αυτο.
Ηλεκτρικη επιθεση: δωδεκα αμιγως ηλεκτρικα μοντελα εως το 2025
Η Audi εγκαινιασε την «ηλεκτρικη επιθεση» της το Σεπτεμβριο του 2018 με την παγκοσμια πρεμιερα του αμιγως ηλεκτρικου SUV της, του Audi e-tron. Μεχρι το 2025, η Audi θα διαθετει στις πιο σημαντικες αγορες παγκοσμιως 12 αμιγως ηλεκτρικα μοντελα, ενω το 1/3 των πωλησεων της θα αφορα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Στα SUV αυτης της γκαμας θα περιλαμβανονται τα e-tron και e-tron Sportback, με το τελευταιο να παρουσιαζεται το 2019. Επιπροσθετα, θα υπαρχει μια γκαμα αυτοκινητων με συμβατικα αμαξωματα οπως τα Avant και Sportback.
Το Audi e-tron GT concept show car, ενα ιδιαιτερα δυναμικο κουπε με χαμηλωμενο δαπεδο, παρουσιαστηκε το 2018 στο Los Angeles. Η τεχνολογια του εξελιχθηκε σε συνεργασια με την Porsche, ενω τοσο ο σχεδιασμος οσο και ο χαρακτηρας του e-tron GT ξεχειλιζουν απο στοιχεια του DNA της Audi. Το πρωτοτυπο θα εξελιχθει στο μοντελο παραγωγης προς τα τελη του 2020.
Παραλληλα, η Audi εξελισσει απο κοινου με την Porsche την Premium Platform Electric (PPE) σε ενα ειδικο project. Η κορυφαιων δυνατοτητων σπορ πλατφορμα που θα προκυψει, θα αποτελεσει τη βαση για πολλα ηλεκτρικα μοντελα της Audi με εντονα σπορ χαρακτηρα, σε διαφορες κατηγοριες.