Ηρθαν, ειδαν, νικησαν. Η αποδοση του “veni, vidi, vici”, της ιστορικης φρασης του Ιουλιου Καισαρα αποδιδει με τον πλεον χαρακτηριστικο τροπο την ανετη νικη των Νορβηγων Andreas Mikkelsen – Ola Floene, στο τιμονι μιας SKODA FABIA Rally2 evo, στο Ραλι Μοντε-Καρλο του 2021. Ο πρωτος γυρος του εφετινου Παγκοσμιου Πρωταθληματος Ραλι (WRC) σηματοδοτησε την εναρξη συνεργασιας μεταξυ της SKODAMOTORSPORT και της ομαδας Toksport WRT. Μια συνεργασια που ξεκινησε ιδανικα, με τους Νορβηγους στην 1η θεση και τους Marco Bulacia – Marcelo Der Ohannesian (απο Βολιβια και Αργεντινη αντιστοιχα) στην τεταρτη.
Παραδοσιακα, το Ραλι Μοντε-Καρλο, ειναι ο πρωτος γυρος καθε νεας σεζον WRC και, παρα τη συνεχιζομενη πανδημια, ουτε εφετος αποτελεσε εξαιρεση. Σε συνεργασια με τη γαλλικη κυβερνηση, τη Διεθνη Ομοσπονδια Αυτοκινητου (FIA) και τον υποστηρικτη του WRC, το Automobile Club de Monaco καταφερε να διοργανωσει το 89ο Rallye Monte-Carlo, γιορταζοντας τα 110 χρονια του αγωνα, σε απολυτο εναρμονισμο με τα ισχυοντα μετρα ασφαλειας και υγιεινης. Το τιμημα ωστοσο ηταν μεγαλο, αφου το φετινο Monte ηταν, για πρωτη φορα στην ιστορια, χωρις θεατες, τοσο στις Ειδικες Διαδρομες, οσο και στο ServicePark.
Πιθανα το «ηρθαν, ειδαν, νικησαν» να ακουγεται υπερβολικο, αλλα δεν ειναι. Ο Andreas Mikkelsen και ο συνοδηγος του Ola Foene, κατα την επιστροφη τους στη WRC2, ανταπεδωσαν την υποστηριξη της SKODA MOTORSPORT με μια εμφατικη επικρατηση στον πιο απροβλεπτο γυρο του αγωνιστικου ημερολογιου του Παγκοσμιου Πρωταθληματος Ραλι. Η επιτυχια τους ταυτοχρονα σηματοδοτησε την πρωτη νικη για την ανανεωμενη γενια της SKODA FABIA Rally2 evo. Κερδιζοντας επισης την τελευταια Ειδικη Διαδρομη (PowerStage) οπου απονεμονται επιπλεον βαθμοι, οι δυο Νορβηγοι ξεκινουν την σεζον τους το 2021 με 30 βαθμους, το μεγιστο στο εν λογω πρωταθλημα.
Παραλληλα, οι νεοφερμενοι στη WRC2, Marco Bulacia/Marcelo Der Ohannesian (BOL / ARG), οδηγωντας τη δευτερη SKODA FABIA Rally2 evo της ομαδας Toksport WRT, τερματισαν στο ντεμπουτο τους στο Monteστην 4η θεση της κατηγοριας.
Οι Νορβηγοι με τη SKODA FABIA Rally2 evo πηραν το προβαδισμα στη WRC2 μετα τη δευτερη Ειδικη Διαδρομη, που πραγματοποιηθηκε στις Αλπεις, κοντα στη γαλλικη πολη χειμερινων σπορ Gap. Φτανοντας στο Μονακο το Σαββατο το απογευμα, οι εμπειροι Νορβηγοι ειχαν επεκτεινει το προβαδισμα στην κατηγορια τους σε περισσοτερα απο δυο λεπτα, οποτε την επομενη μερα με συνετη οδηγηση τερματισαν ανετοι πρωτοι στο Πριγκιπατο.
«Ηταν ενα απολυτως καταπληκτικο Σαββατοκυριακο απο καθε πλευρα. Εχει περασει πολυς καιρος απο τοτε που διασκεδασα τοσο πολυ κατα τη διαρκεια ενος ραλι», σχολιασε ο Mikkelsen. «Η ομαδα Toksport WRT εκανε αψογη δουλεια και η SKODA FABIA Rally2 evo λειτουργησε τελεια. Η ρυθμιση ηταν αυτη που χρειαζομασταν, το αυτοκινητο αποδειχθηκε πολυ σταθερο ακομη και σε αυτες τις συνεχως μεταβαλλομενες συνθηκες δρομου και το σημαντικο ειναι οτι δεν ειχαμε ουτε μια επικινδυνη στιγμη.»
Η 4η θεση στη WRC2 δειχνει και ειναι πολυ σημαντικη, στο πιο δυσκολο ντεμπουτο του στο Monte για τον Marco Bulacia στο τιμονι της δευτερης SKODA FABIA Rally2 evo, της Toksport WRT. Με πολυ περιορισμενη γνωση οδηγησης στο χιονι και τον παγο, ο εικοσαχρονος απο τη Βολιβια με τον Αργεντινο συνοδηγο του Marcelo Der Ohannesian, σημειωσαν χρονους μεσα στην τριαδα της WRC2.
«Οταν καναμε τις αναγνωριστικες δοκιμες πριν απο την εναρξη του αγωνα, δεν φανταστηκα να ειναι τοσο δυσκολο το ραλι», παραδεχτηκε ο Bulacia. «Ευτυχως, η SKODA FABIA Rally2 evo κανει τη ζωη ενος οδηγου πολυ πιο ευκολη σε τοσο δυσκολες συνθηκες».
Ο επομενος γυρος του Παγκοσμιου Πρωταθληματος Ραλι της FIA εχει προγραμματιστει για τις 25-28 Φεβρουαριου στον Αρκτικο Κυκλο στην Λαπωνια, με το Arctic Lapland Finland Rally.
Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ
Το 2021 αποτελει μια πολυ ιδιαιτερη επετειο για τη SKODA AUTO. Πριν απο 120 χρονια, η SKODAξεκινησε την επιτυχη συμμετοχη της στον μηχανοκινητο αθλητισμο, εχοντας να παρουσιασει στο παλμαρε της πολλες νικες στο διασημο Ραλι Μοντε-Καρλο. Τα οχηματα Laurin & Klement συμμετειχαν στη δευτερη διοργανωση του κλασικου ραλι το 1912 και το 1936 ενα μοντελο με το σημα της SKODA, το Popular Sport roadster, τερματισε στη δευτερη θεση στο κατηγορια κατω των 1,5 λιτρων. Μετα τον Β΄ Παγκοσμιο Πολεμο, τα οχηματα SKODA δημιουργησαν αρχικα ενα σπουδαιο ονομα στην κατηγορια κατω των 1300 κ.εκ., οπως αποδεικνυεται απο το χατ-τρικ της Octavia TS μεταξυ 1961 και 1963. Στη δεκαετια του 1990, το Favorit 136 L συνεχισε αυτην την ιστορια επιτυχιων στο Μοντε-Καρλο με τεσσερις νικες στη σειρα, απο το 1991 εως το 1994. Η τετρακινητη FABIAπροκαλει αισθηση τα τελευταια χρονια στις ειδικες των Μεσογειακων Αλπεων πανω απο το Μονακο, με παρουσια απο το 2010. Και το 2018, το μοντελο R5 με turbo κινητηρα κατεκτησε τη νικη στην κατηγορια WRC2 στο Monte. Το 2021, η ιστορια επαναληφθηκε με τη SKODA FABIA Rally2 evo.
Τελικα αποτελεσματα Monte–Carlo Rallye (WRC2)
1. Mikkelsen/Fløene (NOR/NOR), SKODA FABIA Rally2 evo, 3:03:57.3 hrs.
2. Fourmaux/Jamoul (FRA/BEL), Ford Fiesta Rally2, +1:52.2 min.
3. Camilli/Buresi (FRA/FRA), Citroën C3 Rally2, +3:12.4 min.
4. Bulacia/Der Ohannesian (BOL/ARG), SKODA FABIA Rally2 evo, +8:51.8 min.
Βαθμολογια Οδηγων/Συνοδηγων WRC2 (μετα απο 1/8 αγωνες)
1. Mikkelsen/Fløene (NOR/NOR), SKODA FABIA Rally2 evo, 30 points
2. Fourmaux/Jamoul (FRA/BEL), Ford Fiesta Rally2, 22 points
3. Camilli/Buresi (FRA/FRA), Citroën C3 Rally2, 17 points
4. Bulacia/Der Ohannesian (BOL/ARG), SKODA FABIA Rally2 evo, 15 points
Βαθμολογια κατασκευαστων WRC2 (μετα απο 1/8 αγωνες)
1. Toksport WRT (SKODA), 37 points
2. M-Sport Ford WRT, 18 points
3. Sports & You (Citroën), 15 points