Οταν πρωτοξεκινησε, το 1897, ειχε μολις 8 εκθεματα. Σημερα, η Εκθεση Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης εχει τοσα, που στριμωχνονται σε μια εκταση η οποια ξεπερνα τα 230,000 τετραγωνικα, για να τα θαυμασουν περισσοτεροι απο 1 εκατομμυριο επισκεπτες. Αν και φετος απεχουν -για λογους οικονομιας- εννεα μεγαλες μαρκες, η εκθεση δεν χανει ιδιαιτερα απο τη λαμψη της, καθως καποιες απο τις μεγαλυτερες αυτοκινητοβιομηχανιες του κοσμου επιδεικνυουν , μεχρι τις 24 Σεπτεμβριου, τα νεοτερα, πιο συγχρονα, πιο γρηγορα, πιο ανετα, πιο εντυπωσιακα μοντελα τους.
Στην πολη που φιλοδοξει να γινει η νεα οικονομικη μητροπολη της Ευρωπης, στη θεση του City του Λονδινου, εκμεταλλευομενη το Brexit, εχουμε πολλες πρεμιερες και πολλες παρουσιασεις σημαντικων μοντελων. Ιδου τα σημαντικοτερα εκθεματα, με τις μαρκες να ταξινομουνται με αλφαβητικη σειρα, καθως ειναι μαλλον δυσκολο να… διαλεξεις ποια εχει τα σημαντικοτερα.
Η Audi λοιπον, μας αφησε με ανοιχτο το στομα, κανοντας επιδειξη τεχνολογιας στο εσωτερικο του νεου Α8. Και δεν εμεινε εκει. Μας δειχνει το νεο RS4 Avant των 450 ιππων, το \”παιχνιδιαρικο\” R8 RWS που δινει την κινηση στον… σωστο αξονα (πισω), αλλα και το φουτουριστικο πρωτοτυπο Aicon.
Η Bentley μας παρουσιαζει την επιτομη της πολυτελειας, τη νεα Continental GT. Η BMW μαλλον μας εξεπληξε, παρουσιαζοντας το νεο της λογοτυπο, το οποιο ειναι ασπρομαυρο και θα κοσμει τα κορυφαια μοντελα της, οπως το θηριωδες πρωτοτυπο Χ7 που δεν αποκλειεται να δουμε συντομα στην παραγωγη. Ομοιως και για τη Z4, ενω τα βλεμματα τραβηξαν και η φοβερη και τρομερη Μ5, το εμπορικοτατο Χ3, αλλα και το ανανεωμενο και πιο σπορ i3. Σε ο,τι αφορα τα ηλεκτρικα, η BMW προλογισε το concept iVision Dynamics ενα ακομα, τριτο κατα σειρα, ηλεκτρικο μοντελο, μετα τα i3, i8.
Η Bugatti εθεσε νεο πηχυ στα megacars, παρουσιαζοντας τη Chiron 42, το μεγαθηριο των 1.500 ιππων που κανει το 0-400 χ.α.ω. -0 σε… μαντεψε ποσο (ναι, 42 δευτερολεπτα).
Για τη γαλλικη Citroen ντεμπουτο κανει το στυλατο νεο SUV της, C3 Aircross, ενω η… γαλλοφωνη (ανηκει στη Renault) Dacia, παρουσιασε την επομενη γενια του Duster.
Στο περιπτερο με το cavallino ολα τα βλεμματα πεφτουν στην Portofino, το νεο entry level μοντελο της Ferrari . Παραπερα, ενα αλλο περηφανο και αγριο αλογο, η ανανεωμενη και γρηγοροτερη Ford Mustang, να κλεβει την παρασταση απο το ανανεωμενο και αναβαθμισμενο μικρο SUV της μαρκας, το Ecosport.
Απο τη χωρα του ανατελλοντος ηλιου, η Honda παρουσιαζει το υβριδικο CR-V Hybrid Concept, ενω μας κανει εναν προλογο γαι το ηλεκτρικο μοντελο που θα φερει στις αγορες το 2019, με το Urban EV Concept, καθως και με το ανανεωμενο Jazz.
Οι (νοτιο)Κορεατες εχουν φετος δυναμικη παρουσια στην εκθεση (και οχι μονο), καθως στο περιπτερο της Hyundai, φιγουραρει το πρωτο της σπορ μοντελο με την περιποιηση του N division, το i30N με τους 280 ιππους, διπλα απο το νεο SUV της μαρκας, το (χιλιαρι!) Kona.
Απο βρετανικης πλευρας με… ινδικη γλωσσα (καθως ανηκουν στον ομιλο της ΤΑΤΑ), η Jaguar δειχνει το δικο της μικρο SUV, την E-Pace, μαζι με την φοβερη και τρομερη XJR 575 και το στεϊσον XF Sportbrake, ενω η ομοσταυλη Land Rover το Discovery SVX.
Επιστροφη ξανα στην Κορεα και στην ομοσταυλη της Hyundai, την Kia, οσοι δεν… ξελογιαζονται απο το Stinger GT, βλεπουν το Pro Ceed Concept και μικρο SUV Stonic με βαση τα 1.000 κυβικα, καθως και το ανανεωμενο Sorento μαζι με το Picanto GT.
O… θυμωμενος ταυρος της Lamborghini κλεβει την παρασταση με την Aventador SV Roadster. Στη Maserati την παρασταση κλεβει η ανανεωμενη Ghibli.
Και, τωρα που λεμε για παρασταση: Το αστερι της Στουτγαρδης ελαμψε περισσοτερο απο ολα στη Φρανκφουρτη, μιας και παρουσιαστηκε το απολυτο, ισως, hypercar ολων των εποχων, το Project One της Mercedes-AMG, με τεχνολογια απευθειας απο τη Φορμουλα 1. Στο πραγματικα τεραστιο περιπτερο της Mercedes υπαρχουν μεταξυ αλλων το EQA Coupe το (ρεαλιστικο) πρωτοτυπο του πρωτου της ηλεκτρικου μοντελου, το πρωτο αγροτικο της, η X-Class, καθως και οι ανανεωμενες εκδοσεις κουπε και καμπριο της ναυαρχιδας της S-Class.
στη ΜΙΝΙ, οποιοι εχουν οδηγησει το \”πολεμικο\” JCW, ενθουσιαστηκαν βλεποντας το JCW GT Concept και ακομα περισσοτερο οταν εμαθαν οτι θα παραχθει, αν και σε περιορισμενα κομματια. Η Opel με τη σειρα της δειχνει το νεο της μεγαλο SUV, το Grandland X, καθως και την crossover εκδοση Country Tourer του Insignia. Μενουμε Γερμανια, με την Porsche να παρουσιαζει τη νεα γενια της Cayenne, με κορυφαια την turbo.
Επιτελους, η Renault μας δειχνει στη Φρανκφουρτη το… μονιμο φοβητρο των προσθιοκινητων στο Nurburgring, το νεο Megane RS, το οποιο \”φορα\” turbo μοτερ 1.800 κυβικων και 275 ιππων, ενω διαθετει και ενεργητικη τετραδιευθυνση. Η γαλλικη εταιρια μας παρουσιασει και το φουτουριστικο πρωτοτυπο με το ελληνογενες ονομα Symbioz που ειναι πληρως διασυνδεδεμενο.
Η Seat η οποια παρουσιαζει το νεο της SUV, Arona που εχει πολλα κοινα σε οτι αφορα πλαισιο και κινητηρα με το Ibiza, ειχε τη δικη της \”απαντηση\” για το Megane RS, το παντοδυναμο (και vfm) Leon Cupra R των 310 ιππων. Στην ομοσταυλη (επισης μελος του VAG) Skoda υπηρχε το ολοκαινουργιο και επισης ενδιαφερον Karoq που αντικαθιστα το Yeti καθως και νεες εκδοσεις του Kodiaq.
Η SsangYong παρουσιασε το νεο Rexton, ενω η Smart ειχε το ηλεκτρικο και αυτονομο Vision EQ. Η Subaru παρουσιασε την ευρωπαϊκη εκδοχη του νεου Impreza. Η Suzuki τραβηξε επισης τα βλεμματα με το νεο Swift Sport των 1.400 υπερσυμπιεζομενων κυβικων και των 140 ιππων, ενω η Toyota εδειξε το C-HR Hy Power, μια πιο σπορ εκδοχη του υβρδικου της μικρου SUV και τη ανανεωμενη εκδοση του μεγαλου της SUV, του Land Cruiser.
Τελευταια, αλλα οχι καταϊδρωμενη, η VW ειχε στο περιπτερο της τα ολοκαινουργια Polo και T-Roc, το I.D. Crozz, το πρωτοτυπο του πρωτου της ηλεκτρικου μοντελου που αναμενεται το 2020, το φουτουριστικο Sedric, καθως και ειδικες εκδοσεις του pickup της, του Amarok.