Για τους οικους δημοπρασιων, το next big thing στους συλλεκτες, μετα απο το σκασιμο της φουσκας των εργων τεχνης και τα αλλεπαλληλα σκανδαλα (με πλαστους πινακες που πουληθηκαν πανακριβα) ειναι τα αυτοκινητα. Σπανια, συλλεκτικα τετρατροχα, οι τιμες των οποιων ανεβαινουν κατακορυφα σε απιστευτα επιπεδα και μονοπωλουν το ενδιαφερον συλλεκτων και οχι μονο. Δεν ειναι τυχαιο αλλωστε, οτι στην Ελβετια, τα υπογεια θησαυροφυλακια των rich and famous εχουν ολα, ανεξαιρετως πια, εκτος απο χρυσο, μετρητα, πινακες και αγαλματα και σπανια αυτοκινητα…
Αυριο, ο RM Sotheby’s βγαζει σε δημοπρασια, στο Παρισι, καποια απο τα πιο διασημα και πιο σπανια αυτοκινητα του κοσμου. Αν ενδιαφερεσαι (παροτι ειναι καπως αργα) για να βρεθεις στο τεταρτο ετησιο \”παζαρι\” Rétromobile show week, μπορεις να επικοινωνησεις με τον οικο εδω. Το show, γινεται στην Place Vauban στο κεντρο της Πολης του Φωτος και περιλαμβανει αγωνιστικα και μη αυτοκινητα, ειτε της προπολεμικης, ειτε της μεταπολεμικης περιοδου. Ολα τους, σπανια διαμαντια με βαρια ιστορια.
Το ερωτημα ειναι αν θα υπαρξει φετος καποιο μοντελο που θα πιασει τη \”βασιλισσα\”. Που θα σπασει το ρεκορ των ρεκορ για τον οικο. Αν θα υπαρξει αυτοκινητο που θα πουληθει για περισσοτερα απο τα 2.744.000 δολαρια που επιασε η Porsche 550 Spider. Η οποια δεν ηταν οποια κι οποια, αλλα το show car που ειχε η Porsche στην εκθεση της Φρανκφουρτης το 1955. Αλλα αυτοκινητα που επιασαν top τιμες, ειναι η Ferrari 400 Superamerica LWB Coupé Aerodinamico, η οποια πουληθηκε για €2.950.000, και η BMW 507 Roadster Series II, η οποια επιασε €2.016.000.
Αλλα, ας δουμε ποια ειναι τα αστερια της δημοπρασιας του Sotheby\’s. Το TopSpeed.gr σημερα σου ξεχωρισε, αναμεσα στα πολλα αλλα, 15 συν 1 πραγματικα ξεχωριστα αυτοκινητα. Απολαυσε τα:
1. 1970 Porsche 917/10 PrototypeΤις περισσοτερες πιθανοτητες να σπασει ολα τα ρεκορ συγκεντρωνει και παλι μια Porsche. Προκειται για την 917/10 η οποια, για να καταλαβεις τη σπανιοτητα και τη σημασια της, εχει αριθμο πλαισιου 917/10-001.
Ναι, καλα καταλαβες: Ειναι η πρωτη 917 Can Am Spyder που εφτιαξε ποτε η γερμανικη φιρμα και, το απολυτο πρωτοτυπο δεν θα παει σε οποια κι οποια χερια.
Εαν αναρωτιεσαι, φοραει ενα πενταλιτρο μοτερ με περισσοτερα απο 600 -αεροψυκτα- αλογα. Με δεδομενη τη σφαγη που θα γινει μεταξυ των συλλεκτων για να αποκτησουν την 910 με τον αριθμο 001 στο πλαισιο, αναμενεται οτι η τιμη της θα κινηθει αναμεσα στα 4,6 με 5,5 εκατομμυρια ευρω.
2. 1934 Alfa Romeo Tipo B P3Το επομενο ειναι η Alfa Romeo Tipo B P3 του 1934. Το οποιο, απο την εμφανιση καταλαβαινεις οτι ειναι αρκετα σκληροπυρηνικο για την εποχη, αλλα και για σημερα. Και αν δεν καταλαβες, θα στο εξηγησουμε: Φοραει εναν DOHC
οκτακυλινδρο εν σειρα, αποδοσης 255 ιππων που μεταδιδονται στους πισω τροχους.
Προκειται για ενα αγωνιστικο αυτοκινητο που χρησιμοποιησε η Scuderia Ferrari για το Grand Prix του 1934 και του 1935 και, για να καταλαβεις ακομα καλυτερα ποσο σκληροπυρηνικο ειναι, δεν εχει καν ζωνη ασφαλειας. Ναι, τοτε ετρεχαν σε αγωνες χωρις ζωνες.
Η τιμη του αναμενεται να κινηθει αναμεσα στα 3,8 με 5 εκατομμυρια ευρω.
3. 1982 Renault 5 Turbo Group BΑληθεια, θες συστασεις για αυτο το αυτοκινητο; Μιλαμε για ενα παλιο, καλο, πρησμενο εργοστασιακο Renault 5 Turbo, ομολογκαρισμενο για να τρεξει στο Group B. Ηταν το αυτοκινητο δοκιμων της Renault και φοραει, στο πισω μερος του, εναν 1,4 λιτρων turbo με αποδοση 255 ιππων.
Συνοδευεται απο \”προικα\” ανταλλακτικων και με τα αυθεντικα εγγραφα της homologation του για να τρεξει στο Group 4 και το Group B.
Παροτι ειναι σπανιο και κανει τον αληθινο petrolhead να δακρυσει απο συγκινηση στη θεα του, η τιμη του αναμενεται να κινηθει περι τις 200.000 με 250.000 ευρω.
Update: Οπως μας ενημερωνουν φιλοι, το συγκεκριμενο 5αρι εχει ελληνικη \”καταγωγη\”. Ειναι ενα απο τα 20 Group B που ηρθαν στη χωρα και εμεινε 31 χρονια, κανοντας 200 αγωνες με οδηγο του τον Δ. Μανωλοπουλο. Σχετικο υλικο εχει αυτη η σελιδα στο Facebook.
4. 1989 Ferrari F40 Αν σου περισσευει ενα εκατομμυριο ευρω (λεμε τωρα), δεν υπαρχει καλυτερος τροπος να το ξοδεψεις απο αυτη την F40 (ξανα λεμε τωρα). Οχι μονο επειδη ειναι μια F40, αλλα επειδη ειναι η συγκεκριμενη.
Φτιαγμενη το μακρινο 1989, ειναι μη καταλυτικη εκδοση, η οποια περασε τα χρονια της στα χερια του πρωτου Ιταλου ιδιοκτητη της, εκτος απο μια μικρη περιοδο που ειχε κλαπει. Εχει air condition, ζωνες τεσσαρων σημειων της Sabelt και ειναι σε -οπως θα περιμενες- αριστη κατασταση.
Αναμενεται να κινηθει αναμεσα στις 950.000 με 1 εκατομμυριο ευρω.
5. 1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
Ειναι σπανια και ακριβη για εναν λογο. Οχι επειδη ειναι GTA, οχι επειδη ειναι σε εργοστασιακη μορφη, αλλα και επειδη δεν ειναι σαν ολες τις αλλες.
Ειναι μια απο τις μολις 501 \”Peraluman\” που φτιαχτηκαν και σου εξηγουμε αμεσως: Ελαφρωμενη απο την Autodelta, ζυγιζει 740 κιλα, με εκτεταμενη χρηση αλουμινιου σε ολο της το αμαξωμα, πορτες απο ανθρακονημα και ζαντες μαγνησιου Campagnolo.
Θα κινηθει αναμεσα στις 350.000 με 425.000 ευρω.
6. 1954 OSCA MT4 1500 by Frua
Την OSCA, προφανως δεν θα την ξερεις, αλλα μολις μαθεις την
ιστορια της, θα την εκτιμησεις. Η OSCA ιδρυθηκε απο τους αδελφους Maserati, οταν πουλησαν την εταιρεια τους (τη Maserati, ντε) στον βιομηχανο Adolfo Orsi.
Η συγκεκριμενη OSCA, ειναι επι της ουσιας μια Maserati Tipo 4 με εκτεταμενες αλλαγες και εναν τετρακυλινδρο κινητηρα 135 ιππων.
Το αυτοκινητο αυτο, που δεν εχει καν παρμπριζ (παρατηρησε που εχει τοποθετηθει ο κεντρικος καθρεφτης), μπορει να μην ειναι σουπερ γρηγορο, ειναι ομως σουπερ ακριβο, αφου αναμενεται να πουληθει σε τιμη η οποια θα κινηθει απο τις 975.000 μεχρι το 1.175.000 ευρω.
7. 1998 Ruf CTR2 SportΟχι, δεν ειναι μια κιτρινη Carrera απο τα 90s. Ειναι μια RUF και, οταν βλεπεις κιτρινη RUF, καταλαβαινεις οτι δεν προκειται για αστειο.
Η συγκεκριμενη κυρια, ειναι μια απο τις μολις 15 RUF CTR2 Sport και μπορει να γινει wild bitch στα χερια του απειρου, η του ανυποψιαστου. Ο λογος, ειναι τα 580 αλογα του επιπεδου εξακυλινδρου, twin turbo κινητηρα της.
Διαθετει μεταξυ πολλων αλλων τετρακινηση, εξαταχυτο χειροκινητο κιβωτιο και κεραμικα φρενα. Θα πουληθει αναμεσα στις 450.000 με 550.000 ευρω.
8. 1957 Lancia Appia GT by ZagatoΔεν ειναι απλα μια ακομα Lancia Appia GT. Ειναι ενα απο τα ελαχιστα αυτοκινητα που εφτιαξε με τα χερια του ο Zagato ως παραδειγμα προπαραγωγης για λογαριασμο της ιταλικης μαρκας.
Παροτι η Appia βγηκε στην αγορα σε βερσιον Pininfarina και Vignale, η Lancia δεν εβγαλε ποτε προς πωληση τα μοντελα που εφτιαξε ο Zagato γι\’ αυτη.
Ετσι, αυτο το μικρο θαυματακι των 43 ιππων, ειναι σπανιο και αναμενεται να πουληθει αναμεσα στις 180.000 και 200.000 ευρω.
9. 1970 Lamborghini Jarama 400 GTΚατ\’ αρχας, ειναι μια Lamborghini. Επειτα, ειναι μια Lamborghini που δεν εχει \”πολυφορεθει\”. Σχεδιασμενη απο τον Bertone, η Jarama φοραει εναν V12 αποδοσης 350 ιππων με ενα πενταταχυτο (χειροκινητο, φυσικα) κιβωτιο.
Για να καταλαβεις ποσο σπανια ειναι, θα σου πουμε οτι η Lamborghini δημιουργησε μολις 328 τετοια αριστουργηματα.
Η τελικη της φτανει τα 260 χ.α.ω. και εχει 77.000 χιλιομετρα στο κοντερ της. Αναμενεται να πουληθει σε τιμη απο 130.000 ως 175.000 ευρω.
10. 1965 Mercedes-Benz 600Αν εισαι λατρης της κλασικης πολυτελειας, εδω εισαι: Μιλαμε για μια Mercedes-Benz 600, ειδικα κατασκευασμενη για τις μετακινησεις ενος Γερμανου βιομηχανου (ο οικος δεν μας λεει ποιου) της εποχης.
Η λιμουζινα αυτη σε navy blue, εχει βελουδινα καθισματα, air condition (μιλαμε για αυτοκινητο του 1965, σου θυμιζουμε), κουρτινες για τους πισω επιβατες και ειδικο μηχανισμο για να κλεινουν μαλακα οι πορτες.
Λεγεται οτι τα ανταλλακτικα της ειναι ακριβοτερα απο μεζονετα στην Εκαλη, αλλα λεγεται επισης πως αξιζει τα 70-95.000 ευρω που αναμενεται να \”πιασει\” στη δημοπρασια.
11. 1974 BMW 2002 Tii Alpina A4SΕκεινα τα παλια χρονια, πριν καν γεννηθει ο γραφων, οταν η BMW παρουσιασε τη 2002 Turbo, ολος ο καλος κοσμος εσπευδε να την αγορασει. Υπηρχαν ομως και καποιοι λιγοι τρελοι, οι οποιοι εδιναν τα διπλα΄λεφτα για να παρουν μια ατμοσφαιρικη 2002 Alpina Tii.
Οχι οτι αστειευοταν. Αυτο το παναλαφρο μηχανημα παραγωγης χαμογελων, εστελνε στους πισω τροχους του 195 ιππους.
Διατηρημενη σε αριστη κατασταση, αυτη η BMW αναμενεται να πουληθει σε τιμη απο 65.000 ως 85.000 ευρω.
12. 1991 Porsche 911 Carrera CupΑπλα, κοιτα αυτα τα οπισθια. Και, αν εχεις αυτοκολλητακι \”Nurburgring\” στο αυτοκινητο σου, ηρθε η ωρα να σκυψεις το κεφαλι. Η συγκεκριμενη κυρια με το χοντρο οπισθιο, εχει τρεξει τρεις φορες στο Nurburgring 24 Hour.
Φοραει τον αυθεντικο αεροψυκτο κινητηρα της Porsche, πειραγμενο ωστε να αποδιδει 260 ιππους, εχει χειροκινητο κιβωτιο πεντε σχεσεων και ρυθμιζομενο roll cage.
Εκτος των αλλων, ειναι μια απο τις μονο 270 Carrera Cup που φτιαχτηκαν ποτε, γεγονος που εκτοξευει την αξια της στα 225.000 με 275.000 ευρω.
13. 2008 Ferrari F430 GTCΕαν η Porsche ακριβως πριν δεν ειναι αρκετα extreme για εσενα, αρχισε να μετρας τα scalps που εχει παρει αυτη η Ferrari. Μιλαμε για την αγενεστατη κυρια, η οποια κερδισε τον 24ωρο αγωνα του Spa, το 2008. Η F430 GTC που πωλειται, πηγε, τους πηρε ολων τα… εσωρουχα και την επομενη σεζον αποσυρθηκε, αρα ειναι ανικητη.
Με εμφανιση μεταξυ Charlize Theron, Arnold Swharzeneger και του αρχηγου φυλης κανιβαλων του Αμαζονιου, αυτη η Ferrari στελνει 450 λυσσασμενους ιππους στους πισω τροχους, μεσω ενος εξαταχυτο σειριακου κιβωτιου.
Θα πουληθει με τιμη εκκινησης τις 300.000 ευρω και θα ειναι ενα απο τα λιγα μοντελα στα οποια δεν γινεται reserve, αλλα οποιος θελει να την αποκτησει, θα πρεπει να αναμετρηθει με τους αλλους ενδιαφερομενους. Το αξιζει.
14. 2010 Porsche 911 GT3 RSRΚι ομως! Υπαρχει κατι ακομα πιο extreme απο τις παραπανω δυο κυριες. Γιατι, αν η F430 GTC περηφανευεται οτι εχει κερδισει τον 24ωρο του Spa, τι να πει αυτη η Porsche 911 GT3 RSR; Γιατι, εχει κερδισει την πρωτη θεση στον 24ωρο του Spa, επισης, αλλα και την τριτη θεση στην κατηγορια της στον 24ωρο του Le Mans, το 2010.
Αυτη η 911 που εκανε συλλογη scalps με το που φτιαχτηκε (το 2010, δηλαδη) φοραει τον παντοδυναμο 4λιτρο M97/81 που στελνει 455 ιππους στους πισω τροχους και κανει αρκετο θορυβο ωστε να σε προειδοποιησει οτι δεν αστειευεται.
Το φοβερο ειναι οτι παρα την αγωνιστικη της καριερα, δεν επαθε ποτε καμια ζημια, δεν την ακουμπησε ποτε… ξενος προφυλακτηρας, δεν ειχε κανενα ατυχημα. Αναμενεται να κινηθει αναμεσα στις 200.000 με 300.000 ευρω.
15. 1956 Inter 175A BerlineΠοιος ειπε οτι εισαι ξεχωριστος μονο αν εχεις \”βαρυ ονομα\”, αγωνιστικες περγαμηνες, μεγαλη ιστορια, μεγαλη ιπποδυναμη; Αυτο το γαλλικο microcar ειναι ο ορισμος του ξεχωριστου: Εχουν απομεινει μολις 30 σε αυτο τον πλανητη και κανενα απο τους survivors δεν μοιαζει με τα \”αδελφακια\” του.
Διαθετει εναν λιλιπουτειο κινητηρα 175 κυβικων εκατοστων, ο οποιος αποδιδει 8 ιππους. Με αυτη τη δυναμη και αυτο το μεγεθος, καθε διαδρομη δεν μοιαζει μονο με μακρυ ταξιδι, αλλα με μια μεγαλη περιπετεια.
Θα πουληθει σε τιμη απο 50.000 ως 70.000 ευρω. Παρατηρησε το καθισμα, που, για την ακριβεια ειναι καρεκλα, αλλα και το μοναδικο τιμονι που διαθετει. Ναι. Ειναι τρικυκλο.
BONUS: Η σκουρια κοστιζει!Αυτο το Volkswagen Beetle Type 1 του 1952 δεν ειναι ουτε βαμμενο στο χρωμα της σκουριας, ουτε φοραει car wrap για μια πιο χιπστεραδικη αποψη. Ειναι ενα απο τα λιγα Beetles με το χωριστο πισω παραθυρο που εχει μεινει ΑΚΡΙΒΩΣ οπως οταν αγοραστηκε, με τα σημαδια του χρονου να περνανε απο πανω του.
Αυτος ο \”σκαραβαιος\” βγηκε απο τη γραμμη παραγωγης στις 4 Μαρτιου 1952 και κυκλοφορησε μεχρι το 1963. Τοτε, μετα απο 77.000 χιλιομετρα, ο (Σουηδος) ιδιοκτητης του το παρατησε σε μια αποθηκη μεχρι το 2014, οποτε και αποτελεσε ενα εκπληκτικο barn find.
Οπως αντιλαμβανεσαι, εκτος απο τη σκουρια, εχει ολα τα αυθεντικα ανταλλακτικα με τα οποια βγηκε απο το εργοστασιο, γεγονος που το κανει ενα απο τα σπανιοτερα και πιο original Beetles που υπαρχουν στον πλανητη. Γι\’ αυτο και πωλειται σε τιμη απο 55.000 ως 80.000 ευρω. Στην τιμη περιλαμβανεται και το ξυλινο ζευγαρι του σκι που ξεχασε το \’53 ο ιδιοκτητης επανω στο αυτοκινητο του.
Tip: Η πηγη των φωτογραφιων ειναι ο οικος RM Sotheby\’s