Ξεχάστε το στρες του παρκαρίσματος


Αν στρεσαρεστε οταν παρκαρετε η οταν κινηστε σε δρομο με πυκνη κυκλοφορια, αν θεωρειτε πολυ πιθανο να μπειτε κατα λαθος στο αντιθετο ρευμα κυκλοφοριας σε εναν αυτοκινητοδρομο, τοτε σιγουρα πρεπει να δειτε τις νεες τεχνολογιες υποστηριξης του οδηγου της Ford, που σας βοηθουν να αντιμετωπισετε τις δυσκολες καταστασεις.

Η Ford επενδυει σε τεχνολογιες υποστηριξης επομενης γενιας με νεες λειτουργιες που διευκολυνουν τη διαδικασια παρκαρισματος και επιτρεπουν στους οδηγους να σταθμευουν σε χωρους που δεν θα μπορουσαν να διανοηθουν 

Αλλες νεες τεχνολογιες υποστηριζουν τους οδηγους για να αποφευγουν αργα κινουμενα η σταματημενα οχηματα που βρισκονται στο δρομο τους και τους προειδοποιουν αν οδηγουν στο λαθος ρευμα κυκλοφοριας

Τα νεα συστηματα βασιζονται σε τεχνολογιες που ηδη προσφερονται ευρεως απο τη Ford και βοηθουν τους οδηγους στο παρκαρισμα, την αποφυγη συγκρουσεων, τη παραμονη στη λωριδα κυκλοφοριας, τη διαχειριση ταχυτητας και αλλα 

Σπασιμο νευρων, πιθανοι κινδυνοι ακομα και δαπανηρες επισκευες απο μικροσυγκρουσεις και γρατζουνιες – αυτος ειναι πολλες φορες ο απολογισμος ενος παρκαρισματος – ο χειροτερος εφιαλτης των οδηγων σε ολη την Ευρωπη. 

Στη Βρετανια, το ενα στα τεσσερα ατυχηματα συμβαινει σε σταθμους παρκινγκ. Σχεδον ο ενας στους δυο οδηγους προτιμα να διανυσει μεγαλυτερη αποσταση για να φτασει στον προορισμο του απο το να επιχειρησει παραλληλο παρκαρισμα σε περιορισμενο χωρο.

Η ειδοποιηση διερχομενης κυκλοφοριας με τεχνολογια αυτοματου φρεναρισματος της Ford ειναι σχεδιασμενη για να μειωνει το στρες του παρκαρισματος εντοπιζοντας διερχομενα ατομα και αντικειμενα πισω απο το οχημα, ειδοποιωντας τον οδηγο και τελος φρεναροντας εαν ο οδηγος δεν αντιδρασει. Η ευρυγωνια πισω καμερα θα προσφερει αριστη εικονα της περιοχης πισω απο το οχημα. Η αναβαθμισμενη λειτουργια active park assist θα αναλαμβανει το παραλληλο η καθετο παρκαρισμα, με το απλο πατημα ενος μπουτον.

«Εχουμε συνηθισει ολοι στις προκλησεις της οδηγησης, αλλα παραμενει απο τις πιο απαιτητικες δραστηριοτητες της καθημερινοτητας μας,» δηλωσε ο Torsten Wey, manager, Chassis & Safety Electronics, Ford Ευρωπης. «Η τεχνολογια ηδη αποδεικνυει οτι μπορουμε να περιορισουμε το στρες της οδηγησης – και η επενδυση της Ford σε ερευνα και εξελιξη ανταμειβει, επιταχυνοντας την επεκταση καινοτομων τεχνολογιων υποστηριξης οδηγου και επιδοσεων που οι πελατες θα εκτιμησουν.»

Αλλες τεχνολογιες που γεννηθηκαν στο Ευρωπαϊκο Κεντρο Ερευνας & Καινοτομιας της Ford στο Ααχεν της Γερμανιας περιλαμβανουν συστηματα σχεδιασμενα για να βοηθουν τους οδηγους να ελισσονται ωστε να αποφευγουν συγκρουσεις με υψηλη ταχυτητα και να τους προειδοποιουν ωστε να μην παρουν λαθος κατευθυνση στον αυτοκινητοδρομο.

Αυτες οι νεες τεχνολογιες – που αναμενεται να ειναι διαθεσιμες για πρωτη φορα με οχηματα Ford την επομενη διετια – αποτελουν τμημα της δεσμευσης της εταιρειας να τριπλασιασει τις επενδυσεις της στην αναπτυξη συστηματων υποστηριξης οδηγου. Με τον τροπο αυτο θα τα εξελιξει περαιτερω και θα επεκτεινει τις δυνατοτητες τους, επιταχυνοντας το λανσαρισμα συστηματων που θα διευκολυνουν το παρκαρισμα και την οδηγηση σε συνθηκες πυκνης κυκλοφοριας, και θα βοηθουν στην αποφυγη συγκρουσεων.

«Οι οδηγοι πρεπει να παραμενουν σε ετοιμοτητα και ενεργοι οταν βρισκονται πισω απο το τιμονι αλλα η τεχνολογια υποστηριξης μπορει να βοηθησει» δηλωσε ο Edmund King OBE, president, the Automobile Association. «Η αναπτυξη νεων τεχνολογιων υποστηριξης απο τη Ford εχει πολλα οφελη, βοηθωντας τον οδηγο να αποφυγει τις συγκρουσεις, να εντοπιζει ευαλωτους χρηστες των δρομων σε τυφλα σημεια η να καταργει το στρες του παρκαρισματος κανοντας το πολυ ευκολοτερο.»


Ξεχαστε το στρες του παρκαρισματος
Στη Βρετανια, το ενα στα τεσσερα ατυχηματα γινεται σε χωρους σταθμευσης και κοστιζει στους οδηγους περιπου 800 εκατομμυρια ευρω για επισκευες καθε χρονο. Τα τελευταια 20 χρονια, το πλατος των αυτοκινητων εχει αυξηθει περιπου κατα 16% αλλα πολλοι χωροι σταθμευσης εχουν διατηρησει τις ιδιες διαστασεις.

Η ερευνα δειχνει επισης οτι το 47% των οδηγων παρκαρει ακομα πιο μακρια απο τον προορισμο τους για να αποφυγουν το παραλληλο παρκαρισμα, το 15% αποφευγει εντελως το παραλληλο παρκαρισμα, και το 75% νιωθει νευρικοτητα οταν πρεπει να παρκαρει μπροστα απο αλλους οδηγους.

«Το παρκαρισμα ειναι μια απο τις πιο στρεσογονες εμπειριες πισω απο το τιμονι και οι οδηγοι που πασχιζουν να βρουν καταλληλους χωρους σταθμευσης σε αστικες περιοχες μπορει να προκαλεσουν κυκλοφοριακη συμφορηση αλλα και πολυ αγχος,» δηλωσε ο Dirk Gunia, supervisor, Driver Assist Electronics, Ford Ευρωπης. «Τεχνολογιες οπως το αναβαθμισμενο μας συστημα active park assist τονωνουν την αυτοπεποιθηση των οδηγων οταν παρκαρουν σε χωρους αδιανοητους μεχρι τωρα.» 

Το αναβαθμισμενο active park assist ελεγχει το τιμονι, την επιλογη σχεσης στο κιβωτιο και την εμπρος/πισω κινηση για να διευκολυνει τη διαδικασια σταθμευσης μεσω ενος μπουτον. Το συστημα μπορει να κατευθυνει το οχημα μεσα και εξω απο ενα παραλληλο χωρο σταθμευσης και να το παρκαρει με οπισθεν σε καθετο χωρο. Το αναβαθμισμενο Active Park Assist χρησιμοποιει επισης αισθητηρες για τον εντοπισμο καταλληλων χωρων σταθμευσης.


Το Cross Traffic Alert με λειτουργια αυτοματου φρεναρισματος χρησιμοποιει αισθητηρες ρανταρ για να παρακολουθει τη περιοχη πισω απο το οχημα. Εαν ο οδηγος κανει οπισθεν και δεν αντιδρασει στην αρχικη προειδοποιηση, το συστημα ειναι σχεδιασμενο για να ενεργοποιει αυτοματα τα φρενα. Επισης ανιχνευει μοτοσικλετες και ποδηλατα.

Η Καμερα οπισθοπορειας προβαλλει μια ευρυγωνια εικονα του πισω μερους του αυτοκινητου στην οθονη του αυτοκινητου, προσφεροντας παρομοια λειτουργικοτητα με την Front Wide View Camera της Ford που βρισκεται στο εμπρος τμημα των μοντελων Ford Edge, Galaxy και S-MAX. Στην οπισθεν, προσφερει μια προσθετη εικονα που επιτρεπει στους οδηγους να βλεπουν περα απο τις γωνιες καθως και αντικειμενα και εμποδια που πλησιαζουν πισω απο το οχημα.

Ελιγμοι αποφυγης εμποδιου
H Ford εξελισσει επισης μια νεα τεχνολογια που βοηθα τους οδηγους να αποφυγουν σταματημενα η αργα κινουμενα οχηματα και το ενδεχομενο συγκρουσης.

Το συστημα υποστηριξης ελιγμων αποφυγης εμποδιου εχει σχεδιαστει για να λειτουργει με ταχυτητες πολης και αυτοκινητοδρομου. Χρησιμοποιει ρανταρ και μια καμερα για να ανιχνευει αργα κινουμενα και σταματημενα οχηματα και μεσω την καταλληλων ελιγμων επιτρεπει στους οδηγους να αποφυγουν ενα οχημα και κατ’ επεκταση μια συγκρουση. 

Το συστημα ενεργοποιειται εαν δεν υπαρχει επαρκης χωρος για την αποφυγη μιας συγκρουσης μονο με φρεναρισμα και ο οδηγος αποφασιζει να κανει εναν ελιγμο αποφυγης. Το Evasive steering assist βασιζεται στην υπαρχουσα τεχνολογια Forward Collision Warning, και Pre-Collision Assist, που μειωνει τη σφοδροτητα συγκρουσεων οπου εμπλεκονται οχηματα και πεζοι η βοηθα τους οδηγους να αποφυγουν τελειως της συγκρουση.

«Μολις ο οδηγος προσπαθησει να στριψει το τιμονι για να αποφυγει ενα οχημα σε περιπτωση εκτακτης αναγκης, το evasive steering assist ενεργοποιειται για να διευκολυνει τους ελιγμους διευθυνσης» δηλωσε ο Peter Zegelaar, τεχνικος ειδικος σε θεματα πεδησης, Automated Driving, Ford Ευρωπης. 

Προειδοποιηση λαθους κατευθυνσης στον αυτοκινητοδρομο
Ειναι ο χειροτερος εφιαλτης ολων των οδηγων και η Ford δημιουργησε μια τεχνολογια που μπορει να τον αποτρεψει – προειδοποιωντας τους οδηγους να μην επιλεξουν λαθος ρευμα κυκλοφοριας στον αυτοκινητοδρομο.

Οι συγκρουσεις λογω οδηγησης σε λαθος ρευμα κυκλοφοριας ειναι αιτιες για σοβαρους και μοιραιους τραυματισμους συγκριτικα με αλλα ειδη ατυχηματων. Στη Γερμανια, το 3% των θανατηφορων τροχαιων ατυχηματων στους αυτοκινητοδρομους ειναι αποτελεσμα οδηγησης σε λαθος ρευμα κυκλοφοριας, με περιπου 20 θανατηφορα τροχαια ατυχηματα καθε χρονο.4

Το Wrong Way Alert χρησιμοποιει μια καμερα τοποθετημενη στο παρμπριζ σε συνδυασμο με πληροφοριες απο το συστημα πλοηγησης για να προειδοποιησει τους οδηγους με οπτικα και ακουστικα σηματα οταν παραβιαζουν δυο απαγορευτικα σηματα (“No Entry”) εισοδου η εξοδου σε αυτοκινητοδρομο. Το συστημα – που αρχικα διατιθεται σε Γερμανια, Αυστρια και Ελβετια  – βασιζεται στο Traffic Sign Recognition που χρησιμοποιει μια εμπροσθια καμερα η οποια εντοπιζει οδικα σηματα και προειδοποιει τον οδηγο για την παρουσια τους. Το Wrong Way Alert με τη συμβολη της καμερας και του συστηματος πλοηγησης προειδοποιει τους οδηγους να σταματησουν η να στριψουν.

Το Traffic Jam Assist ειναι μια ακομα τεχνολογια που ειχε ανακοινωσει παλιοτερα η Ford, και αναμενεται να κυκλοφορησει ευρεως μεσα στην επομενη διετια. Το συστημα βοηθα το οδηγο να διατηρει το οχημα στο κεντρο της λωριδας του και χρησιμοποιει το φρενο και το γκαζι για να εναρμονιστει με το ρυθμο του προπορευομενου οχηματος 

Μακροπροθεσμα, η Ford εξελισσει επισης ενα Προηγμενο Συστημα Εμπροσθιου Φωτισμου, Βασισμενο σε Καμερα που διευρυνει τη δεσμη των προβολεων σε διασταυρωσεις και κυκλικους κομβους ακολουθωντας την ερμηνεια των σηματων της κυκλοφοριας.

Πρωτοπορος στην τεχνολογια υποστηριξης οδηγου
Η Ford ειναι ηδη πρωτοπορος στον εκδημοκρατισμο τεχνολογιων υποστηριξης οδηγου. Στην Ευρωπη, προσφερει μια πλουσια γκαμα συστηματων, προσιτων στην ευρεια βαση πελατων, εδω  και πολλα χρονια:
Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection 
Intelligent Speed Limiter: οταν ενεργοποιειται ανιχνευει οδικα σηματα και ρυθμιζει το γκαζι για να βοηθησει τους οδηγους να παραμεινουν εντος νομιμων οριων και να αποφυγουν τα προστιμα 
Glare-Free Highbeam: χρησιμοποιει μια καμερα τοποθετημενη στο παρμπριζ για την ανιχνευση των προβολεων η των πισω φωτων ποδηλατων σε αποσταση εως 100m, μοτοσυκλετων εως 400m και αυτοκινητων εως 800m τη νυχτα. Επισης χρησιμοποιει προβολεις ειδικης σχεδιασης που μπλοκαρουν το φως το οποιο σε αντιθετη περιπτωση ενδεχεται να ‘τυφλωσει’ προσωρινα αλλους οδηγους και δικυκλιστες
Adaptive Front Lighting System της Ford: προσαρμοζει τη γωνια δεσμης και την ενταση των προβολεων συμφωνα με το περιβαλλον της κυκλοφοριας, και περιλαμβανει Weather-Dependent Lighting mode που προσαρμοζει αυτοματα τους προβολεις για τον  εντοπισμο κινδυνων στο πλαϊ του δρομου σε περιπτωση ισχυρης νεροποντης 

Οι οδηγοι της Ford εδω και αρκετο καιρο απολαμβανουν τα οφελη των τεχνολογιων υποστηριξης παρκαρισματος οπως:

Perpendicular Parking: ανιχνευει και κατευθυνει το οχημα με οπισθεν (καθετο παρκαρισμα) σε χωρους διπλα με αλλα οχηματα οπως το Active Park Assist υποστηριζει τους οδηγους στο παραλληλο παρκαρισμα 
Park-Out Assist: βοηθα τους οδηγους να εξερχονται απο ενα παραλληλο χωρο σταθμευσης, οπου το συστημα ελεγχει  το τιμονι και ο οδηγος το γκαζι και το φρενο αντιστοιχα
Side Parking Aid: εκδιδει ακουστικες προειδοποιησεις και προβαλλει ενδειξεις αποστασης στην οθονη για εμποδια γυρω απο το οχημα 
Cross Traffic Alert: προειδοποιει τους οδηγους οι οποιοι βγαινουν με οπισθεν απο ενα χωρο σταθμευσης για πιθανη διελευση αλλων οχηματων πισω τους 

Αλλες τεχνολογιες υποστηριξης οδηγου περιλαμβανουν Adaptive Cruise Control, Blind Spot Information System, Traffic Sign Recognition, Lane Keeping Alert, Lane Keeping Aid και Driver Alert.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!