Στο εγγυς μελλον πολλα απο τα πλαστικα μερη η εξαρτηματα των αυτοκινητων Ford θα προερχονται απο το φυτο Αγαυη το οποιο χρησιμοποιειται επισης στην παραγωγη της διασημης τεκιλα Jose Cuervo®.
Η Ford και η Jose Cuervo εξεταζουν τη χρηση βιοπλαστικου απο το φυτο Αγαυη σε εξαρτηματα εσωτερικου και εξωτερικου του οχηματος, οπως καλωδιωσεις, συστηματα HVAC και αποθηκευτικους χωρους. Συμφωνα με τις πρωτες εκτιμησεις το υλικο ειναι πολλα υποσχομενο λογω της αντοχης και αισθητικης του ποιοτητας.
Διερευνωντας τις δυνατοτητες χρησης του υποπροϊοντος του φυτου αγαυης – κοινως αθανατο – απο το οποιο παραγεται η τεκιλα θα δημιουργηθουν βιωσιμα βιοπλαστικα για οχηματα Ford.
Η επιτυχης εξελιξη ενος βιωσιμου συνθετικου θα μπορουσε να μειωσει το βαρος του οχηματος και την καταναλωση ενεργειας, περιοριζοντας τη χρηση πετροχημικων και τις περιβαλλοντικες επιπτωσεις απο την παραγωγη οχηματων.
«Εμεις στη Ford, στοχευουμε στη μειωση των περιβαλλοντικων επιπτωσεων,» δηλωσε η Debbie Mielewski, Ford senior technical leader, στο τμημα ερευνας βιωσιμοτητας. «Ως ηγετες στον τομεα της βιωσιμοτητας, αναπτυσσουμε νεες τεχνολογιες για αξιοποιηση αποβλητων υλικων και ινων, μειωνοντας τη χρηση πετροχημικων και κανοντας ελαφρυτερα τα οχηματα μας ωστε να επιτυγχανεται η επιθυμητη οικονομια καυσιμου.»
Ο κυκλος αναπτυξης του φυτου αγαυης ειναι μια διαδικασια τουλαχιστον επτα ετων. Μετα τη συγκομιδη, η καρδια του φυτου ‘ψηνεται’ πριν αλεστει και εξαχθουν οι χυμοι του για αποσταξη. Η Jose Cuervo χρησιμοποιει ενα ποσοστο των υπολοιπων ινων αγαυης σαν κομποστ για τις φαρμες της ενω ντοπιοι χειροτεχνες φτιαχνουν εργα και χαρτι αγαυης απο τα υπολειμματα.
Τωρα, στο πλαισιο του ευρυτερου σχεδιου βιωσιμοτητας της Jose Cuervo, η παραγωγος τεκιλα ενωνει τις δυναμεις της με την αυτοκινητοβιομηχανια ωστε να αναπτυχθει ενας νεος τροπος χρησης των υπολειμματων ινων.
«Η Jose Cuervo ειναι περηφανη που συνεργαζεται με τη Ford για την περαιτερω εξελιξη του σχεδιου βιωσιμοτητας της αγαυης,» δηλωσε η Sonia Espinola, διευθυντρια κληρονομιας του Ιδρυματος Cuervo και ‘master tequilera’. «Εχοντας τις περισσοτερες παγκοσμιες πωλησεις τεκιλα, δεν ειχαμε φανταστει ποτε οτι τα εκατονταδες φυτα αγαυης που καλλιεργουμε σαν μια μικρη οικογενειακη επιχειρηση θα μπορουσαν να πολλαπλασιαστουν σε εκατομμυρια. Αυτη η συνεργασια ενωνει δυο μεγαλες εταιριες στη δημιουργια καινοτομων υλικων, φιλικων προς το περιβαλλον.»
Οπως η Ford Motor Company, η Jose Cuervo ειναι μια οικογενειακη εταιρια. Ιδρυθηκε το 1795, και παραγει τεκιλα πανω απο 220 χρονια με την ιδια εμπειρια, ποιοτητα και συνταγες που περνουν απο γενια σε γενια.
Η συνεργασια με τη Jose Cuervo ειναι το πιο προσφατο παραδειγμα εφαρμογης της καινοτομου μεθοδου της Ford στην παραγωγη προϊοντων φιλικων προς το περιβαλλον μεσω της χρησης βιοϋλικων. Η Ford αρχισε να διερευνα τη χρηση βιωσιμων υλικων στα οχηματα της το 2000. Σημερα, η αυτοκινητοβιομηχανια χρησιμοποιει οκτω βιωσιμα υλικα στα οχηματα της οπως αφρο σογιας, καστορελαιο, καλαμια σιταριου, ινες κεναφ, κυπαρινη, ξυλο, ινες καρυδας και φλοιο ρυζιου.
Συμφωνα με το Προγραμμα Περιβαλλοντος των Ενωμενων Εθνων, 5 εκατομμυρια μετρικοι τονοι αγροτικης αποβλητης βιομαζας παραγονται ετησιως, των οποιων η εκμεταλλευση ειναι απο μηδενικη εως ελλιπης. Εν τουτοις τα υλικα μπορουν να εχουν σχετικα χαμηλο κοστος και να βοηθουν τους κατασκευαστες να μειωσουν τη χρηση υαλονηματων και πουδρας (ταλκ), αλλα και να παραγουν πιο βιωσιμα και ελαφρια προϊοντα.
«Υπαρχουν περιπου 180 κιλα πλαστικου σε ενα συνηθισμενο αυτοκινητο,» δηλωσε η Mielewski. «Δουλεια μας ειναι να βρισκουμε τη σωστη θεση για ενα ‘πρασινο συνθετικο’ οπως αυτο, για να μειωσουμε τις επιπτωσεις μας στον πλανητη. Ειναι μια δουλεια για την οποια νιωθω πραγματικα περηφανος και θα μπορουσε να εχει ευρεια απηχηση σε πολυαριθμες βιομηχανιες.»
• Η Ford Motor Company και η Jose Cuervo® διερευνουν τη χρηση φυτων αγαυης για την παραγωγη ενος βιωσιμου βιοπλαστικου υλικου που θα ενσωματωσουν στα αυτοκινητα, προσφεροντας στο υποπροϊον της ινας αγαυης ενας δευτερο χρησιμο κυκλο ζωης
• Ερευνητες δοκιμαζουν την ανθεκτικοτητα του υλικου και την αντοχη στη θερμοτητα για πιθανη χρηση σε εξαρτηματα εσωτερικου και εξωτερικου του οχηματος, οπως καλωδιωσεις και αποθηκευτικους χωρους
• Μια επιτυχης εξελιξη του βιωσιμου υλικου θα εχει σαν αποτελεσμα τη μειωση βαρους των εξαρτηματων ενος αυτοκινητου, και κατ’ επεκταση της καταναλωσης καυσιμου. Το νεο υλικο μπορει να περιορισει τη χρηση πετροχημικων, μειωνοντας τη συνολικη επιπτωση των οχηματων στο περιβαλλον
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }