Η BMW γινεται η πρωτη κατασκευαστρια αυτοκινητων που λανσαρει το συστημα ‘Mixed Reality’ στην εξελιξη των οχηματων της το οποιο ειναι εμπνευσμενο αποκλειστικα απο τη βιομηχανια ηλεκτρονικων παιχνιδιων. Το νεο συστημα υπερεχει σημαντικα εναντι αντιστοιχων συστηματων εικονικης πραγματικοτητας (VR) που εχουν κυκλοφορησει μεχρι σημερα και ειναι το πρωτο βημα για να ενταχθει η εικονικη πραγματικοτητα στα κεντρα εξελιξης στο αμεσο μελλον.
Με την υιοθετηση του νεου υπολογιστικου συστηματος επιτυγχανεται εξοικονομηση χρονου και κοπου, κυριως στα πρωτα σταδια εξελιξης. Ερευνες VR μεχρι προτινος διεξαγονταν μονο σε δαπανηρες εξειδικευμενες εγκαταστασεις. Με την ενσωματωση ηλεκτρονικων καταναλωτικων προϊοντων, η διαδικασια εξελιξης αποκτα ενα απαραμιλλο επιπεδο ευελιξιας, επειδη η οποιαδηποτε μετατροπη μπορει να υλοποιειται και να δοκιμαζεται αμεσα. Επιπλεον, οι υπευθυνοι εξελιξης σε ολο τον κοσμο θα μπορουν να συμμετεχουν στη διαδικασια ληψης αποφασεων απο το γραφειο τους χωρις να πρεπει να διανυσουν χιλιομετρα εκτος εδρας. Μονο αφου τα προσχεδια εγκριθουν με τη βοηθεια των 3D ακουστικων θα προχωρουν σε σταδιο κατασκευης πρωτοτυπων για περαιτερω δοκιμες.
Η BMW χρησιμοποιει συστηματα VR στη διαδικασια εξελιξης απο τη δεκαετια του 1990. Τωρα επιβεβαιωνει για μια ακομα φορα τον πρωτοποριακο χαρακτηρα της εφαρμοζοντας συστηματικα τεχνολογιες απο ενα διαφορετικο τομεα. Απο φετος την ανοιξη, στοιχεια της βιομηχανιας υπολογιστικων παιχνιδιων εχουν επιτρεψει σε μηχανικους και σχεδιαστες να εμπλεκονται ολο και περισσοτερο σε εικονικους κοσμους που ειναι ολο και πιο ρεαλιστικοι. Οι μικροτεροι κυκλοι καινοτομιας των καταναλωτικων ηλεκτρονικων προϊοντων εχουν σαν αποτελεσμα πολυ μεγαλυτερο φασμα λειτουργιων μαζι με χαμηλοτερα κοστη. Αυτο σημαινει οτι περισσοτερες λειτουργιες οχηματων μπορουν να μεταφερονται σε ενα μοντελο VR πολυ πιο ρεαλιστικα. Επισης επιτρεπεται η κλιμακωση του συστηματος σε πολλα διαφορετικα κεντρα εξελιξης με ελαχιστο κοπο.
Κατι τετοιο εναρμονιζεται εντασσεται αριστα στη στρατηγικη της BMW η οποια εστιαζει σε καινοτομες τεχνολογιες και ψηφιοποιηση. Λειτουργιες οχηματων και νεα σχεδια εσωτερικου μπορουν να μοντελοποιουνται γρηγορα με τη βοηθεια των οπτικων εμπειριων. Επισης υπαρχει δυνατοτητα προσομοιωσης διαφορων αστικων διαδρομων ενω θα δοκιμαζεται η περιμετρικη ορατοτητα η κατα ποσον μια οθονη ειναι ευαναγνωστη και σε εργονομικη θεση αναλογα με τη γωνια θεασης και τη θεση του καθισματος. Σε ολη τη διαρκεια της δοκιμης, ο μηχανικος εξελιξης εχει την αισθηση οτι βρισκεται σε πραγματικο αυτοκινητο και βιωνει μια αληθινη οδηγικη κατασταση.
Μετα απο σχολαστικη αξιολογηση κατα τη διαρκεια του 2015, η BMW αποφασισε να εφαρμοσει τις ισχυροτερες λυσεις της αγορας. Χαρη στην εγκαιρη υποστηριξη απο την κατασκευαστρια εταιρεια κινητων HTC, πολλαπλα HTC Vive kits ηδη χρησιμοποιουνται σε πιλοτικα προγραμματα απο το φθινοπωρο του 2015.
Βασικα στοιχεια αυτων των ακουστικων ειναι δυο οθονες υψηλης αναλυσης και ενα συστημα ανιχνευσης βασισμενο σε λεϊζερ που καλυπτει μια περιοχη 5 x 5 m στην εφαρμογη της BMW. Τα γραφικα παραγονται απο λογισμικο που συνηθως χρησιμοποιειται για την παραγωγη των καλυτερων γραφικων ηλεκτρονικων παιχνιδιων. Η BMW χρησιμοποιει το Unreal Engine 4 της Epic Games που επιτρεπει στη σταθερη παραγωγη 90 καρε το δευτερολεπτο επιτυγχανοντας παραλληλα φωτορεαλιστικη ποιοτητα. Οι αλγοριθμοι εκτελουνται χρησιμοποιωντας ισχυρους υπολογιστες gaming με υγροψυκτα εξαρτηματα και υπερ-χρονισμενα (overclocked) εξαρτηματα (μεταξυ των οποιων Intel Core i7 και δυο καρτες γραφικων Nvidia Titan X). Περαιτερω προοδος αναμενεται σε επιπεδο συσκευων και λογισμικου ακουστικων η οποια θα αξιολογειται σε τακτα χρονικα διαστηματα.
Οι εικονες απο υπολογιστη αντικαθιστουν την κατασκευη ακριβων πρωτοτυπων με μεγαλυτερη ευελιξια, ταχυτερα αποτελεσματα και χαμηλοτερο κοστος.
Ωστοσο μονον η οπτικη εμπειρια δεν ειναι αρκετη. Γι’ αυτο το λογο, η BMW χρησιμοποιει μια επαναχρησιμοποιουμενη διαταξη εσωτερικου, που με την υποστηριξη της ταχειας διαδικασιας δημιουργιας πρωτοτυπων, αναβαθμιζει την αντιληπτικοτητα παραγοντας μια εμπειρια Mixed Reality. Ακριβης, στερεοσκοπικη ακουστικη αναπαραγωγη, πχ. για το χαρακτηριστικο ηχο του κινητηρα BMW επιτεινει αυτη τη βιωματικη εμπειρια. Αυτο σε συνδυασμο με το μοντελο VR επιτρεπει τη δοκιμη του οχηματος σε διαφορετικα περιβαλλοντα. Η πληρως ρεαλιστικη εντυπωση που παραγεται με αυτη τη μεθοδο ειναι μακραν μοναδικη στη βιομηχανια αυτοκινητου.
Το συστημα ανιχνευσης του HTC Vive Lighthouse πλημμυριζει το δωματιο με ενα αορατο φωτεινο πεδιο που ανιχνευεται απο τους αισθητηρες στα ακουστικα VR και τα συστηματα ελεγχου. Τα λεϊζερ του συστηματος ανανεωνουν το πεδιο ανιχνευσης σε χρονο μολις μερικων χιλιοστων του δευτερολεπτου, επιτρεποντας εξαιρετικα ακριβη παρακολουθηση της καθε κινησης του σωματος ακομα και της παραμικρης αλλαγης στην κατευθυνση θεασης.
Χαρη στην εξαιρετικα ακριβη και σταθερη ανιχνευση, αυτος που φορα τη συσκευη μπορει να κινειται στο εικονικο περιβαλλον με μηδενικη παρεμβολη – κατι απαραιτητο οχι μονο για τη δημιουργια μιας αισθησης χωρου που προσεγγιζει την πραγματικοτητα, αλλα και για την ευκολη εξοικειωση με τα ακουστικα VR. Το συνολικο συστημα mixed reality που εξελιχθηκε εσωτερικα απο τη BMW διασφαλιζει βελτιστη συνεργασια μεταξυ των ατομικων συσκευων και εξαρτηματων, οπως το μοντελο VR, το συστημα ταχειας παραγωγης πρωτοτυπων, τα ακουστικα VR και το συστημα ανιχνευσης.