[ad_1]
Η Honda Motor Co., Ltd. θα
ξεκινησει τις πωλησεις leasing στην Ιαπωνια, στις 5 Μαρτιου 2021, του Honda Legend EX, το οποιο εξοπλιζεται με το Honda SENSING Elite.
Στην προσπαθεια της για δημιουργια μιας
κοινωνιας χωρις ατυχηματα και ακολουθωντας το πνευμα του παγκοσμιου συνθηματος
της εταιρειας για την ασφαλεια, “Safety for Everyone”, η Honda υπηρξε απο καιρο στην πρωτη γραμμη της ερευνας και
αναπτυξης τεχνολογιων ασφαλειας. Η ελευση του Legend που εξοπλιζεται με το Honda SENSING Elite αντιπροσωπευει το επομενο βημα προοδου στον τομεα
της προηγμενης τεχνολογιας που σχετιζεται με την ασφαλεια.
Το Honda SENSING Elite βασιζεται στη λειτουργικοτητα του Honda SENSING, το οποιο ειναι στανταρ σε ολη την Ευρωπαϊκη γκαμα
αυτοκινητων της Honda.
Μια εξαιρετικη τεχνολογια του συστηματος
ειναι η λειτουργια “Traffic Jam Pilot”, που πληροι τις προϋποθεσεις για αυτοματοποιημενη
οδηγηση Επιπεδου 3 (αυτοματοποιημενη οδηγηση υπο ορους σε περιορισμενη
περιοχη), για την οποια η Honda εχει λαβει την απαιτουμενη εγκριση απο το Ιαπωνικο
Υπουργειο Χωροταξιας, Υποδομων , Μεταφορων και Τουρισμου (MLIT). Η τεχνολογια Traffic Jam Pilot επιτρεπει στο αυτοματοποιημενο συστημα οδηγησης να
καθοδηγει το οχημα υπο ορισμενες συνθηκες, αντι για τον οδηγο, οπως στην
περιπτωση που το οχημα βρισκεται σε συνθηκες κυκλοφοριακης συμφορησης σε
αυτοκινητοδρομο.
Για τον ελεγχο του οχηματος, το συστημα
προσδιοριζει τη θεση του οπως και τις οδικες συνθηκες χρησιμοποιωντας δεδομενα
απο τους τρισδιαστατους χαρτες υψηλης ευκρινειας και το παγκοσμιο δορυφορικο
συστημα πλοηγησης (GNSS*3), αναγνωριζοντας περιμετρικα σε γωνια 360 μοιρων το
περιβαλλον γυρω απο το οχημα με τη βοηθεια εξωτερικων αισθητηρων. Ταυτοχρονα,
το συστημα παρακολουθει την κατασταση του οδηγου χρησιμοποιωντας την καμερα
παρακολουθησης που ειναι τοποθετημενη μεσα στο οχημα. Βασισμενη σε αυτη την
ευρεια γκαμα πληροφοριων, η κυρια ηλεκτρονικη μοναδα ελεγχου (ECU) προβαινει στις σωστες διαγνωσεις, προβλεψεις και
αποφασεις και εφαρμοζει εναν ελεγχο υψηλου επιπεδου στην επιταχυνση, το φρεναρισμα
και τη διευθυνση του οχηματος για να βοηθησει τον οδηγο να επιτυχει ομαλη
οδηγηση υψηλης ποιοτητας.
Δινοντας την υψηλοτερη προτεραιοτητα στους
τομεις της ασφαλειας και της αξιοπιστιας, για την αναπτυξη του συστηματος
χρησιμοποιηθηκαν προσομοιωσεις στις οποιες περιλαμβανονταν συνολικα περιπου 10
εκατομμυρια σεναρια και μοτιβα πιθανων καταστασεων στον πραγματικο
κοσμο, ενω πραγματοποιηθηκαν αρκετες δοκιμες με την οδηγηση
δοκιμαστικων οχηματων σε αυτοκινητοδρομους για συνολικα περιπου 1,3 εκατομμυρια
χιλιομετρα. Επιπλεον, το συστημα ενσωματωνει στοιχεια στο σχεδιασμο του για να
διασφαλισει την ασφαλεια και την αξιοπιστια σε περιπτωση προβληματος με
οποιαδηποτε απο τα επιμερους τμηματα του.
Ο εξωτερικος εξοπλισμος που εχει σχεδιαστει
αποκλειστικα για το ολοκαινουργιο Legend περιλαμβανει αξεσουαρ σε μπλε χρωματισμο και
ειδικους αλουμινενιους τροχους. Πολλοι απο τους αισθητηρες ειναι ενσωματωμενοι
σε σημεια ωστε να ειναι λιγοτερο διακριτοι στο ματι, οπως αρμοζει σε ενα sedan ναυαρχιδα, υποδηλωνοντας συγχρονως με διακριτικο τροπο
οτι προκειται για ενα οχημα εξοπλισμενο με στοιχεια αυτοματοποιημενης οδηγησης.
Ο εσωτερικος εξοπλισμος, ο οποιος προσφερεται
αποκλειστικα στο συγκριμενο μοντελο, περιλαμβανει τις ενδεικτικες λυχνιες Honda SENSING Elite με προσεκτικα επιλεγμενες θεσεις, μεγεθη, χρωματα,
φωτεινοτητα και αλλες λεπτομερειες, οπως επισης και μια full–LCD οθονη 12,3 ιντσων. Αυτος ο εξοπλισμος υιοθετηθηκε για να
διασφαλιστει με διαισθητικο τροπο η κατανοηση της καταστασης λειτουργιας του
οχηματος, της τρεχουσας καταστασης και οποιων αλλων αιτηματων για την ανακτηση
του ελεγχου του αυτοκινητου απο τον οδηγο.
Βασικα χαρακτηριστικα του Honda SENSING Elite
‘Hands–off’ Λειτουργικοτητα
Οδηγωντας με το Adaptive Cruise Control (ACC) με
ενεργοποιημενα τα Low–Speed Follow και Lane Keeping Assist System (LKAS), οταν πληρουνται συγκεκριμενες προϋποθεσεις σε εναν
αυτοκινητοδρομο, το συστημα θα βοηθησει στις λειτουργιες οδηγησης ακομα και
οταν ο οδηγος εχει τα χερια του μακρια απο το τιμονι.
Adaptive in Lane
Driving:
Το συστημα βοηθα την οδηγηση κατα την
οποια το αυτοκινητο ακολουθει ενα προπορευομενα σε μια λωριδα. Το συστημα
οδηγει το οχημα κατα μηκος της λωριδας, διατηρωντας παραλληλα την
προκαθορισμενη ταχυτητα του. Οταν υπαρχει ενα αυτοκινητο μπροστα, το συστημα
βοηθα το οχημα να ακολουθησει εκεινο που βρισκεται εμπρος, διατηρωντας την
καταλληλη αποσταση.
· Active Lane Change Assist με λειτουργια Hands-off
Χρησιμοποιωντας κατα την οδηγηση το Adaptive in Lane Driving, οταν ο οδηγος επιβεβαιωνει οτι κινειται σε ασφαλες
περιβαλλον και ενεργοποιει το φλας, το συστημα βοηθα κατα την
επιταχυνση/επιβραδυνση ασκωντας ροπη στο τιμονι για την αλλαγη της λωριδας
· Active Lane Change με λειτουργια Hands-off
Χρησιμοποιωντας κατα την οδηγηση το Adaptive in Lane Driving, οταν ο οδηγος ενεργοποιει το Active Lane Change με λειτουργια Hands–off, το
συστημα αξιολογει την κατασταση και βοηθα την αλλαγη λωριδας η/και τη διελευση
του αλλου οχηματος υπο ορισμενες συνθηκες. Οταν το συστημα εντοπιζει ενα
αυτοκινητο μπροστα που κινειται με χαμηλη ταχυτητα, τοτε ειδοποιει τον οδηγο
και στη συνεχεια βοηθα στην προσπεραση και την επιστροφη στην αρχικη λωριδα.
Traffic Jam Pilot
Χρησιμοποιωντας κατα την οδηγηση το Adaptive in Lane Driving, οταν το οχημα βρεθει σε κυκλοφοριακη συμφορηση υπο
ορισμενες συνθηκες, το συστημα ελεγχει την επιταχυνση, το φρεναρισμα και το
τιμονι παρακολουθωντας παραλληλα το περιβαλλον του οχηματος για λογαριασμο του
οδηγου. Το συστημα οδηγει, σταματα και συνεχιζει την οδηγηση εντος της ιδιας
λωριδας, διατηρωντας παραλληλα μια σωστη αποσταση συμφωνα με την ταχυτητα του
προπορευομενου οχηματος. Ενω το οχημα βρισκεται υπο τον ελεγχο του συστηματος,
ο οδηγος μπορει να παρακολουθει τηλεοραση/DVD στην οθονη του συστηματος πλοηγησης η να χειριζεται
το συστημα πλοηγησης για αναζητηση του προορισμου του, γεγονος που βοηθα στη
μειωση της κοπωσης και του αγχους κατα την οδηγηση σε συνθηκες κυκλοφοριακης
συμφορησης.
· Emergency Stop Assist
Οταν ο
οδηγος εξακολουθει να μην ανταποκρινεται στα αιτηματα του συστηματος για τη
μεταφορα του ελεγχου του οχηματος σε αυτον, τοτε αυτο βοηθα στην επιβραδυνση
και ακινητοποιηση του αυτοκινητου πραγματοποιωντας αλλαγες λωριδας/λωριδων προς
την εσωτερικη η τη λωριδα εκτακτης αναγκης. Πιο συγκεκριμενα, σε περιπτωση που
ο οδηγος δεν ανταποκριθει στα αιτηματα του συστηματος να αναλαβει τον ελεγχο
καθως η λειτουργια Traffic Jam Pilot/Hands-off θα αποσυνδεθει, το συστημα
προτρεπει περαιτερω τον οδηγο να ανταποκριθει στο αιτημα χρησιμοποιωντας
οπτικες, ακουστικες και απτικες ειδοποιησεις συμπεριλαμβανομενων ηχων
συναγερμου κλιμακουμενης εντασης και δονησεων στη ζωνη ασφαλειας του οδηγου.
Εαν ο τελευταιος συνεχισει να μην ανταποκρινεται, το συστημα θα συμβαλλει στην
επιβραδυνση και την ακινητοποιηση του οχηματος, προειδοποιωντας τα αυτοκινητα
που βρισκονται γυρω του μεσω της χρησης των φωτων εκτακτου αναγκης (αλαρμ) και
της κορνας. Οταν υπαρχει λωριδα εκτακτης αναγκης, το συστημα βοηθα στην
επιβραδυνση και την αλλαγη λωριδας εως οτου το οχημα φτασει σε αυτη προκειμενου
να σταματησει με ασφαλεια.
Διεπαφη Ανθρωπου-Μηχανης (Human–Machine Interface – HMI)
Η διεπαφη επιτρεπει στον οδηγο να αναγνωριζει
στιγμιαια την κατασταση λειτουργιας του συστηματος, την οδηγικη κατασταση και
τις αιτησεις για παραδοση σε αυτον του ελεγχου του οχηματος, οι οποιες
εκδιδονται απο το συστημα. Οι ενδεικτικες λυχνιες του συστηματος Honda SENSING Elite ειναι τοποθετημενες στο τιμονι, στο πανω μερος της
οθονης του συστηματος πλοηγησης και στο ντουλαπακι του συνοδηγου. Οταν ειναι
ενεργοποιημενη η λειτουργια Hands–off, η
ενδεικτικη λυχνια στο τιμονι αναβει και οταν ενεργοποιειται το Traffic Jam Pilot και αλλες ενδεικτικες λυχνιες αναβουν επισης με
μπλε φως. Οταν το συστημα ζητα την παραδοση του ελεγχου του οχηματος στον
οδηγο, ολες οι ενδεικτικες λυχνιες αλλαζουν το χρωμα τους σε πορτοκαλι και
αναβοσβηνουν ωστε να στειλουν
ενα κατανοητο μηνυμα στον οδηγο. Η μεγαλη full–LCD οθονη των 12,3 ιντσων εμφανιζει επισης την κατασταση
λειτουργιας του συστηματος, την οδηγικη κατασταση και τα αιτηματα παραδοσης του
ελεγχου στον οδηγο με απλο αλλα εκφραστικο τροπο.
Οι περιορισμενες μισθωσεις του Honda Legend Hybrid EX ξεκινουν στην Ιαπωνια στις 5 Μαρτιου 2021.
[ad_2]