Πολλοι αναφερουν οτι το 695 SS του 1966 που εξελιχθηκε απο το λιλιπουτιο Fiat 500, αποτελουσε το αγαπημενο δημιουργημα του δαιμονιου Carlo Abarth. Συμπαγες, δυναμικο και κυριως με αποδοση που
εξεπληττε δυσαρεστα τους ανταγωνιστες του, το 500ακι με το διακριτικο Esseesse αποτελει την απολυτη εκφραση του αγωνιστικου DNA της Abarth.
Σημερα, το νεο Abarth 595 Esseesse συνεχιζει αυτη την παραδοση, αποτελωντας την
εκδοση του μοντελου που διαθετει τις πλεον εκτενεις αναβαθμισεις σε τεχνικο
επιπεδο, αλλα και εμφανιση που τιμα την πλουσια αγωνιστικη κληρονομια της
μαρκας.
Κινηση στο συνολο δινει ο κινητηρας 1.4 Τ-Jet, στην
πιο δυνατη του εκδοση με αποδοση 180 ιππους και 250Nm ροπης. Το ιδιο συνολο –με αποδοση 160 ιππους- εφοδιαζει
και τα μονοθεσια των πρωταθληματων της Formula 4 σε
Ιταλια και Γερμανια, οπου στο πρωτο τη φετινη σαιζον θα συμμετεχει και ο
ταλαντουχος νεος Ελληνας οδηγος, Τζωρτζης Μαρκογιαννης. Την «ελευθερη» αναπνοη
του κινητηρα του Esseesse εξασφαλιζει ενα φιλτρο αερα της BMC, το οποιο τροφοδοτει με αερα το στροβυλοσυμπιεστη καυσαεριων GT1446 της Garrett. Το συνολο συμπληρωνει η εξατμιση της Akrapovič
που προαιρετικα ειναι διαθεσιμη και με αποληξεις απο τιτανιο.
Τα «βαρια» ονοματα ομως δεν σταματουν στον κινητηρα, αφου η Abarth εχει
εφοδιασει το Esseesse με μια σειρα κορυφαιων περιφερειακων. Σε επιπεδο
αναρτησης τα εμπρος και πισω αμορτισερ FSD της KONI εξασφαλιζουν υψηλα επιπεδα προσφυσης, ενω σε
συνδυασμο με τα ελατηρια της Eibach στο εμπρος αξονα προσφερουν την καλυτερη δυνατη
αισθηση στον οδηγο. Τα φρενα της Brembo εξασφαλιζουν την υψηλη αποδοση πεδησης και
αποτελουνται απο δισκους σε ολους τους τροχους, με τους εμπροσθιους να ειναι
διατρητοι. Προαιρετικα διαθεσιμο ειναι και μηχανικο διαφορικο περιορισμενης
ολισθησης, ενω σε καθε περιπτωση το Esseesse «παταει» σε τροχους ελαφρου κραματος 17’’ Montecarlo με ελαστικα 205/40 R17. Τελος η «σκληροπυρηνικη» Esseesse, χωρις κανενα συμβιβασμο στον τομεα της αποδοσης, μπορει να εφοδιαστει
και με ρυθμιζομενη πισω αεροτομη που προερχεται απο το 70ο Anniversario.
Στο εσωτερικο η χρηση Alcantara και ανθρακονηματων εξασφαλιζει την απαραιτητη
«πολεμικη» ατμοσφαιρα. Τα καθισματα της Sabelt με
κελυφος απο ανθρακονηματα προερχονται επισης απο την εμπλοκη της μαρκας στους
αγωνες, οπως και το συστημα τηλεμετριας Abarth Telemetry, το οποιο ειναι ενσωματωμενο στο συστημα πολυμεσων
του μοντελου με την οθονη αφης των 7΄΄.
Η τιμη του νεου Abarth 595 Esseesse στην Ελληνικη αγορα ειναι 28.000 ευρω (μηχανικο
κιβωτιο) και 29.150 ευρω (αυτοματο κιβωτιο με σειριακη λειτουργια).