[ad_1]
Μια ιστορικη στιγμη για τη SKODA AUTO, καθως πριν λιγες μερες
συμπληρωσε τα 15 εκατομμυρια αυτοκινητα
που εχουν βγει απο τη γραμμη παραγωγης στο κεντρικο της εργοστασιο, στη Mlada Boleslav. Το αυτοκινητο-οροσημο
ηταν ενα SKODA ENYAQ iV σε χρωμα Arctic Silver Metallic. Σε αντιστοιχια, το
1905, οι ιδρυτες της μαρκας Vaclav
Laurin και Vaclav
Klement
ειχαν οι ιδιοι οδηγησει ενα Voiturette A, το πρωτο τους αυτοκινητο, απο την
αιθουσα στην οποια το ειχαν κατασκευασει στον εξωτερικο χωρο.
Η αιθουσα αυτη, σημερα ανηκει στο
μουσειο της SKODA, που
λειτουργει εντος των εγκαταστασεων της Mlada Boleslav. Βρισκεται μερικες δεκαδες
μετρα μακρια απο τις συγχρονες κατασκευαστικες μοναδες της μαρκας, οπου περιπου
29.100 εργαζομενοι παραγουν εξι διαφορετικα μοντελα: τα FABIA, SCALA και
OCTAVIA, καθως και τρια απο τα τεσσερα SUV της μαρκας, τα KAMIQ, KAROQ και το
ηλεκτρικο ENYAQ iV. Για την κατασκευη του ENYAQ iV, η εταιρεια μετετρεψε μια υπαρχουσα
γραμμη παραγωγης, δημιουργωντας κατι πρωτογνωρο στο Volkswagen Group: τη μοναδικη γραμμη που επιτρεπει
ταυτοχρονη παραγωγη μοντελων με βαση τοσο την αρθρωτη πλατφορμα για την
ηλεκτροκινηση (MEB) οσο και τη γνωστη, εγκαρσιου προσανατολισμου πλατφορμα MQB.
Εκτος απο την OCTAVIA και το compact SUV
KAROQ, το ηλεκτρικο ENYAQ iV κατασκευαζεται στην ιδια γραμμη παραγωγης, απο τα
τελη Νοεμβριου 2020.
Αυτη η καινοτομια αντικατοπτριζει τη
συνεχη αναπτυξη και εκσυγχρονισμο της SKODA AUTO στις κατασκευαστικες της
μοναδες, με υλοποιηση του Industry 4.0, της πιο συγχρονης φιλοσοφιας παραγωγης.
Ακομη και πριν την κοινη γραμμη παραγωγης για τα μοντελα βασισμενα στις MEB και MQB, για παραδειγμα, η SKODA ειχε
εγκαινιασει μια υπερσυγχρονη μοναδα βαφης, με ετησια παραγωγη εως 168.000
αμαξωματων, δημιουργωντας περισσοτερες απο 650 νεες θεσεις εργασιας.
Εκτος απο οχηματα, η SKODA AUTO παραγει
επισης στη Mlada Boleslav κινητηρες, τα χειροκινητα κιβωτια ταχυτητων και
αξονες MQ100 και MQ200, καθως και μπαταριες υψηλης τασης για plug-in υβριδικα
μοντελα πολλων μαρκων του Volkswagen
Group.
Μολις τον προηγουμενο μηνα, η 100.000η μπαταρια ελξης, βγηκε απο τη γραμμη
παραγωγης του εργοστασιου.
Η αυξηση στην παραγωγη του βασικου
εργοστασιου της SKODA AUTO και το οροσημο των 15 εκατομμυριων οχηματων,
συνδεονται στενα με την ενταξη της μαρκας στο Volkswagen Group, πριν απο 30 χρονια, το 1991. Εκτοτε,
πανω απο 10.700.000 αυτοκινητα εχουν κατασκευαστει μονο στη Mlada Boleslav. Η
συνεργασια αυτη επετρεψε στη SKODA AUTO να εξελιχθει απο ηγετης μιας
περιφερειακης αγορας, στην ανατολικη Ευρωπη, σε μια επιτυχημενη παγκοσμια μαρκα,
με μεγαλο ογκο παραγωγης.
Σημερα, το εργοστασιο στη Mlada Boleslav
διαδραματιζει κεντρικο ρολο στην εφαρμογη της στρατηγικης της μαρκας για την
ηλεκτροκινηση. Το ENYAQ iV ειναι το μονο ηλεκτρικο μοντελο του Volkswagen Group
στην Ευρωπη, που βασιζεται στην MEB και παραγεται εκτος Γερμανιας.
Εκτος απο το κεντρικο εργοστασιο στη
Mlada Boleslav, η SKODA AUTO λειτουργει επισης τις δικες της εγκαταστασεις
παραγωγης στις περιοχες Kvasiny και Vrchlabí, στην Τσεχια. Στο Kvasiny, η SKODA κατασκευαζει το SUPERB και το SUPERB iV
με plug-in υβριδικο κινητηριο συστημα, καθως και τα KODIAQ και KAROQ. Το
υπερσυγχρονο εργοστασιο εξαρτηματων στο Vrchlabí παραγει το αυτοματο κιβωτιο
ταχυτητων διπλου συμπλεκτη DSG, με κωδικο DQ200. Αυτοκινητα της SKODA
παραγονται επισης στη Σλοβακια, την Ουκρανια, την Κινα, την Ινδια και τη Ρωσια.
Συνολικα, η μαρκα εχει κατασκευασει περισσοτερα απο 24.800.000 οχηματα
παγκοσμιως, απο το 1905.
[ad_2]