Με νέο 1.300άρι μοτέρ το Nissan Qashqai

Το αειθαλες Nissan QASHQAI, γινεται ελκυστικοτερο αφου τωρα ειναι διαθεσιμο με εναν ολοκαινουργιο βενζινοκινητηρα 1,3 λιτρων, που του προσφερει καλυτερες επιδοσεις σε ολα τα επιπεδα, αλλα και μεγαλυτερη οικονομια. 


Ο εξαιρετικης αποδοσης  νεος κινητηρας, ο οποιος διατιθεται σε δυο εκδοσεις ισχυος 140PS και 160PS αντιστοιχα,  προσφερει μειωμενη καταναλωση καυσιμου και χαμηλοτερες εκπομπες CO2. Ειδικοτερα, η εκδοση των 160PS διατιθεται και  σε συνδυασμο με ενα νεο, επταταχυτο κιβωτιο ταχυτητων  διπλου συμπλεκτη (DCT), οντας η πρωτη φορα που ενα τετοιο συστημα κανει το ντεμπουτο του σε ενα μοντελο Nissan.  H συγκεκριμενη εκδοση, παρεχει μια πιο σπορ και πιο αμεση δυναμικη εμπειρια οδηγησης, βελτιωμενη αποδοση στην εκκινηση απο σταση, καθως και βελτιστη γραμμικη αποδοση της ισχυος.


Υπαρχουν τρεις εκδοσεις του νεου κινητηρα 1.3 λιτρων : 140PS και 160PS με εξαταχυτο χειροκινητο κιβωτιο, καθως και 160PS με κιβωτιο DCT επτα σχεσεων. Οι τιμες της ροπης ειναι 240 Nm για την πρωτη εκδοση, 260 Nm για τη δευτερη και αντιστοιχα 270 Nm για το DCT. Ολες οι εκδοσεις ειναι προσθιοκινητες  και ανταποκρινονται στο νεο προτυπο εκπομπων Euro 6d-Temp.


\”Η διαθεση του νεου αυτου κινητηρα των  1,3 λιτρων,  ειναι η σωστη απαντηση στις μεταβαλλομενες συνθηκες της αγορας, ικανοποιωντας τη αγοραστικη ζητηση  για ενα εξαιρετικα αποτελεσματικο βενζινοκινητηρα που προσφερει εξαιρετικη οδηγικη αποδοση και καταναλωση καυσιμου\”, δηλωσε ο Jean-Philippe Roux, γενικος διευθυντης Crossover, της Nissan Europe.


Οι τρεις αυτες εκδοσεις του κινητηρα 1,3 λιτρων, αντικαθιστουν αμεσα τους βενζινοκινητηρες 1,2 λιτρων με 115PS (χειροκινητου και CVT κιβωτιου)  και  1,6 με 163PS.



Παραλληλα με τη μειωμενη καταναλωση καυσιμου και τις χαμηλοτερες εκπομπες CO2, ο νεος κινητηρας προσφερει μια πιο ομαλη αποκριση σε χαμηλες στροφες, πιο εντονη επιταχυνση και πιο γρηγορους / ασφαλεστερους χειρισμους  κατα την προσπεραση.

Η βελτιωμενη αποδοση ερχεται χαρη σε μια θεμελιωδη αναδιαμορφωση στον σχεδιασμο του κινητηρα,  σε συγκριση με τα προηγουμενα βενζινοκινητα  μηχανικα συνολα. Εχει προστεθει ενα  φιλτρο σωματιδιων βενζινης, ενω  στις βελτιωσεις  περιλαμβανεται το συστημα ψεκασμου καυσιμου, ο σχεδιασμος του θαλαμου καυσης, η μειωμενη τριβη και η βελτιστοποιηση του υπερσυμπιεστη. Προσφερει επισης μια πιο αθορυβη εμπειρια στους επιβαινοντες,  λογω της υψηλοτερης ροπης στρεψης σε χαμηλες στροφες.

Αξιοσημειωτο ειναι και το διαστημα τακτικης συντηρησης του κινητηρα, οπου η αλλαγη λιπαντικων εχει επεκταθει απο τα 20.000 χλμ στα 30.000 χλμ.

Σε συγκριση με τον απερχομενο κινητηρα 1,2 λιτρων και 115 PS,  το νεο μηχανικο συνολο των 1,3 λιτρων και 140PS, διαθετει  επιπλεον 25PS και  ροπη 50Nm. Στο QASHQAI με τις ζαντες  των 17 ιντσων, οι εκπομπες CO2 ειναι 121 g/km (NEDC-BT), που ειναι χαμηλοτερες κατα 8 g/km (NEDC). Η καταναλωση που δινει η Nissan ειναι 5,3 lt/100 km για το QASHAQAI με τις 17αρες και 5,7 lt/100 km για το μοντελο με τις 18/19αρες.

Σε οτι αφορα την συγκριση με το απερχομενο κινητηρα των  1.6 λιτρων και ισχυος 163PS, ο νεος κινητηρας των 1,3 λιτρων  των 160PS, εχει μεν  λιγοτερη ισχυ κατα 3PS,  αλλα διαθετει επιπλεον ροπη 20Nm. Στο QASHQAI με τις ζαντες των 17 ιντσων, οι εκπομπες CO2 ειναι 121 g /km (NEDC-BT),  που ειναι 13 g /km χαμηλοτερα (NEDC). 

Τεχνολογια του νεου κινητηρα 

Κυλινδροκεφαλη 

• Η συμπαγης μορφη του νεου κινητηρα προσφερει περισσοτερο χωρο κατω απο το καπο, καθως και μειωση του συνολικου βαρους του οχηματος.

• Διαθετει μια νεα κυλινδροκεφαλη τριγωνικου σχηματος. Τα μπεκ ψεκασμου ειναι τοποθετημενα κεντρικα για καλυτερη καυση.

• Η πολλαπλη εξαγωγης ειναι εν μερει ενσωματωμενη στην κυλινδροκεφαλη για αποτελεσματικοτερη εκμεταλλευση της θερμικης ενεργειας των καυσαεριων, ιδιαιτερα στις χαμηλες στροφες του κινητηρα και στα υψηλα φορτια.

• Εχει προστεθει ενα φιλτρο σωματιδιων βενζινης. Το εν λογω  φιλτρο καταστρεφει τα σωματιδια που εμπεριεχονται στα καυσαερια, παγιδευοντας τα σε μια μικροπορωδη δομη “κηρηθρας”  που “αναγεννιεται” αυτοματα σε τακτα χρονικα διαστηματα.

Επιστρωση χιτωνιων κυλινδρων Plasma 

• Για πρωτη φορα σε κινητηρα ευρειας παραγωγης της  Nissan,  εφαρμοζεται η τεχνολογια επιστρωσης κυλινδρων Plasma.

• Mια λεπτη μεμβρανη πολυ σκληρου χαλυβα ψεκαζεται  στα τοιχωματα των κυλινδρων,  για να βελτιωθει η απαγωγη θερμοτητας απο τους θαλαμους καυσης.

• Εκτος απο την σημαντικη εξοικονομηση βαρους, η τεχνικη αυτη μειωνει σημαντικα τις ανεξελεγκτες προαναφλεξεις, κανοντας εφικτη την αυξηση του λογου συμπιεσης  για μεγαλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση.

• Λογω της επιστρωσης plasma, εχει μειωθει κατα 1% η καταναλωση και οι εκπομπες ρυπων.




Υπερσυμπιεστης (Turbo)

• Το συστημα υπερτροφοδοτησης του αερα διαθετει πλεον ηλεκτρικα ελεγχομενη βαλβιδα επανακυκλοφοριας του αερα (η λεγομενη “e-waste gate”). Αυτη αντικαθιστα τις πνευματικες βαλβιδες των  παλαιοτερων κινητηρων.

• Το παραπανω εχει ως αποτελεσμα καλυτερη αποκριση του turbo, ιδιαιτερα στις χαμηλες στροφες του κινητηρα.

• Αυτη η “e-waste gate” επιτρεπει τη βελτιστη χαρτογραφηση του κινητηρα χωρις να επηρεαζεται η οδηγηση.

Συστημα ψεκασμου

• Τα μπεκ ψεκασμου διαθετουν εξι οπες για καλυτερη διασπορα καυσιμου.

• Η τροφοδοσια τους γινεται απο συστημα common-rail σε υψηλη πιεση 250 bar. Μια σημαντικη βελτιωση συγκριτικα με τα 200 bar του κινητηρα  1,2 λιτρων.

Μεταβλητος χρονισμος βαλβιδων με ζυγωθρα

•  Ο ελεγχος των βαλβιδων γινεται με ζυγωθρα (κοκορακια) και υδραυλικα ωστηρια, αντι μηχανικων. 

• Το κυριο πλεονεκτημα ειναι η μειωση της εσωτερικης τριβης και η  μεγαλυτερη ανθεκτικοτητα.

• Ο κινητηρας ειναι πιο αποδοτικος χαρη στον διπλο ανεξαρτητο χρονισμο εκκεντροφορων, τοσο στην εισαγωγη οσο  και  στην εξαγωγη.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!