Εισαγωγη
Δυο ειναι τα γραμματα που κυριαρχουν τους δρομους πολλων
ευρωπαϊκων μεγαλουπολεων: SH. Πανω απο ενα εκατομμυριο SH σκουτερ εχουν πουληθει στην Ευρωπη τα τελευταια 36
χρονια, χαριζοντας στα αρχικα SH το κυρος ενος εξαιρετικου προϊοντος, υπο τη σκεπη της
διασημης ποιοτητας κατασκευης και αξιοπιστιας Honda.
Το SH300i με συμπαγη, step–through επιπεδη σχεδιαση πατωματος και εμπρος/πισω τροχους 16
ιντσων διεθετε ολα τα παραδοσιακα χαρακτηριστικα SH και κατι επιπλεον – εναν ισχυρο κινητηρα με μεγιστη
αποκριση για χρηση στην πολη και στον αυτοκινητοδρομο.
Ηταν το πρωτο Honda που πληρουσε τις προδιαγραφες EURO4 το 2015. Παραλληλα, τα μετρα βελτιωσης του κινητηρα
απεφεραν αυξηση ροπης και μειωση της καταναλωσης. Και εμφανισιακα, ομως,
απεκτησε μεγαλυτερο ‘μυϊκο ογκο’, ενω με την αναβαθμιση του πλαισιου
απελευθερωθηκε προσθετος αποθηκευτικος χωρος διατηρωντας ατοφια την ‘ξυραφενια’
οδικη συμπεριφορα του. Το 2019, απεκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Για το 2021 η ιστορια συνεχιζεται: το νεο SH350i αποκτα μεγαλυτερο κυβισμο, και κατα συνεπεια αυξημενη
ιπποδυναμη και ροπη αλλα και πιο εκλεπτυσμενο στυλ, εδραιωνοντας τη θεση του ως
το τελειο σκουτερ για καθε χρηση.
Συνοπτικη παρουσιαση μοντελου
Τα επιπλεον 50 κυβικα εκατοστα αυξανουν την ισχυ κατα
16%, στα 21.5kW (29,2PS), και ο νεος κινητηρας eSP+ του SH350i ειναι αισθητα ισχυροτερος σε ολο το ευρος στροφων,
προσφεροντας καλυτερη επιταχυνση και αυξημενη τελικη ταχυτητα. Επισης
συμμορφωνεται με τα προτυπα EURO5.
Το πλαισιο εχει αναθεωρηθει με σκοπο την εξοικονομηση
βαρους ενω στιλιστικα εχει πληρως ανανεωθει, εξελισσοντας τη συνταγη SH: συμπαγεις διαστασεις και πρακτικοτητα – τοσο εν κινησει
οσο και εν σταση. Μια θυρα φορτισης USB κατω απο τη σελα αντικαθιστα το φορτιστη ACC, ενω
υπαρχει και νεος πινακας οργανων LCD.
Το 2021 SH350i θα διατιθεται στους εξης χρωματισμους:
- Mat Carnelian Red
Metallic - Mat Ruthenium Silver
Metallic - Pearl Cool White
- Black
Κυρια χαρακτηριστικα
Κινητηρας
- Κινητηρας 330cc αποδιδει ισχυ
αυξημενη κατα 3Kw (4ps) στις 7.500σαλ. και
4,8Nm επιπλεον ροπη στις 5.250σαλ. - Τεχνολογια ‘enhanced Smart Power+’
σημαινει οικονομικη καταναλωση 30km/l (WMTC mode), και συμμορφωση με τα προτυπα
EURO5 - 10% ελαφρυτερος στροφαλος
- Μεγαλυτερο σωμα ψεκασμου στα 36mm
(απο 34mm) - Διαμετρος βαλβιδων εισαγωγης
αυξημενη στα 28mm (απο 27mm) - Νεο μπεκ λαδιου ψυξης εμβολου για
βελτιωση της ψυξης και της αποδοσης καυσης - Αναβαθμισμενοι αυλοι εισαγωγης και
εξαγωγης βελτιωνουν την αποδοτικοτητα - Νεας σχεδιασης σιλανσιε με δυο
θαλαμους - Υδραυλικος τεντωτηρας καδενας και
αντλια επιστροφης λαδιου για μειωση εσωτερικων τριβων
Ο νεος κινητηρας eSP+ του SH350i συνδυαζει αριστα περιβαλλοντικα χαρακτηριστικα με υψηλη
ιπποδυναμη χαρη στην εφαρμογη τεχνολογιων μειωσης τριβων.
Με αυξημενο κυβισμο κατα 50κ.εκ. (στα 330cc απο 279cc,
χωρις προσθετο συνολικο βαρος) ο υδροψυκτος κινητηρας ψεκασμου με μονο
Εκκεντροφορο Επικεφαλης (1ΕΕΚ/SOHC) και 4 βαλβιδες, αποδιδει αυξημενη ισχυ 21.5kW (29,2PS) (απο 18,5kW του προηγουμενου μοντελου) στις 7.500σαλ.,
με μεγιστη ροπη αυξημενη στα 32Nm στις 5.250rpm. Το συγκριτικο γραφημα
δυναμομετρησης δινει μια συνολικη εικονα, οπου φαινεται η αξιοσημειωτη αυξηση
της ισχυος και της ροπης απο τις 3.500σαλ. και πανω. Απο σταση, το SH350i επιταχυνει στα 200m κατα 0,7 δευτερολεπτα ταχυτερα, δηλαδη σε 10,2 δευτ.
Για τα επιπλεον κυβικα εκατοστα, η διαμετρος του κυλινδρου
αυξηθηκε απο 72mm σε 77mm και η διαδρομη αντιστοιχα στα 70,7mm. Η σχεση συμπιεσης ειναι 10.5:1. Για να αξιοποιηθει ο
αυξημενος κυβισμος, ο χρονισμος και η βυθιση των βαλβιδων εχουν
βελτιστοποιηθει. Συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο, το κλεισιμο των βαλβιδων
εισαγωγης και το ανοιγμα/κλεισιμο των βαλβιδων εξαγωγης καθυστερουν κατα 5°. Η
βυθιση εχει αυξηθει κατα 0,3mm. Ο χρονος ανοιγματος των βαλβιδων εισαγωγης παραμενει
ιδιος.
Με τον επανασχεδιασμο του, ο στροφαλος ειναι τωρα 10%
ελαφρυτερος. Αυτο επιτευχθηκε χωρις καποια αλλαγη στις διαστασεις των κομβιων,
η θυσιες στην ακαμψια και αντοχη που απαιτουνται για τη μεταδοση υψηλοτερης
ισχυος. Κοκορακια με περιστρεφομενους ολισθητηρες, κουζινετα στροφαλοφορου
χαμηλων τριβων και στεγανος στροφαλοθαλαμος, προσφερουν αξιοπιστια σε βαθος
χρονου και ισχυρες επιδοσεις. Για βελτιωση της ψυξης του εμβολου, ενα μπεκ
λαδιου, οπως αυτο της CRF450R, ψεκαζει το λαδι στο πισω τμημα του εμβολου,
βελτιωνοντας το χρονισμο της αναφλεξης και την αποδοτικοτητα καυσης. Η χωρητικοτητα
σε λιπαντικο ειναι 1,85 λιτρα.
Με την αναβαθμιση της εισαγωγης, η πεταλουδα ψεκασμου
αυξηθηκε σε 36mm απο 34mm, ενω οι βαλβιδες εισαγωγης αυξηθηκαν κατα 1mm, στα 28mm, προς οφελος της αποδοσης. Αερας τροφοδοτειται απο ενα
φιλτροκουτι 5,5 λιτρων. Οι αυλοι εισαγωγης και εξαγωγης εχουν επανασχεδιαστει
πληρως. Ο αυλος εισαγωγης προσφερει αυξημενη ροη και στροβιλισμο στο κυλινδρο
για πιο σταθερη καυση. Τα καυσαερια εξερχονται μεσω μιας ευθειας και οχι
καμπυλης εξαγωγης, οπως πριν, βελτιωνοντας ακομα περισσοτερο την αποδοση.
Για μειωση της αντιστασης ροης των καυσαεριων, το νεο
σιλανσιε αποτελειται τωρα απο δυο ξεχωριστους θαλαμους αντι τρεις. Βελτιωσεις
στο σχεδιασμο του σωληνα που συνδεει το θαλαμο εκτονωσης καθως και στο μεγεθος
και τη θεση του καταλυτη βελτιωνουν επισης τη ροη και τον καθαρισμο των
καυσαεριων.
Οι εσωτερικες τριβες εχουν μειωθει χαρη στην εκκεντρη
τοποθετηση του κυλινδρου κατα 5mm, στην υιοθετηση υδραυλικου τεντωτηρα καδενας και στη χρηση μιας αντλιας επιστροφης λαδιου.
Η αντλια αυτη που χρησιμοποιειται σε κινητηρες υψηλων επιδοσεων, μειωνει την
εσωτερικη πιεση μεσα στον κινητηρα, την αναδευση του λαδιου, καθως και τις
απωλειες και τις εσωτερικες τριβες στα κινουμενα μερη. Ενας νεος
αντικραδασμικος αξονας ελαχιστοποιει τους ενοχλητικους κραδασμους πρωτης ταξης
και συμβαλλει σε μια ομαλη, απολαυστικη οδηγηση.
Ενας αυτοματος φυγοκεντρικος συμπλεκτης ελεγχει ενα
κιβωτιο V-Matic (με κλιμακωση καταλληλη για δυνατες επιταχυνσεις στις χαμηλες
ταχυτητες) και τον ιμαντα τελικης μεταδοσης. Για το Μ.Υ. 2021, το καλυμμα του
κινητηρα εχει επανασχεδιαστει σε αρμονια με το νεο σωμα του σκουτερ.
Ο κινητηρας του SH350i διαθετει Honda Selectable Torque
Control (HSTC). Το συστημα ανιχνευει την
οποιαδηποτε διαφορα ταχυτητας μεταξυ εμπρος και πισω τροχου, υπολογιζει το
βαθμο ολισθησης και ελεγχει τη ροπη του κινητηρα μεσω του ψεκασμου καυσιμου για
ανακτηση της προσφυσης στον πισω τροχο.
Το HSTC ενεργοποιειται και απενεργοποιειται απο ενα διακοπτη στο αριστερο
γκριπ. Μια ενδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακη οθονη αναβοσβηνει οταν το συστημα
λειτουργει ελεγχοντας την προσφυση.
Ο κινητηρας πληροι επισης τις προδιαγραφες EURO5, που απο
την 1η Ιανουαριου 2020 εισηγαγαν πολυ αυστηροτερα προτυπα εκπομπων
ρυπων συγκριτικα με το EURO4. Συμφωνα με αυτο, οι επιτρεπομενες εκπομπες
μονοξειδιου του ανθρακα εχουν μειωθει σημαντικα, ενω η μειωση των συνολικων
επιτρεπομενων εκπομπων υδρογονανθρακων εχει ξεπερασει το 40%. Προβλεπεται
αυστηροτερος ελεγχος αυταναφλεξης και εχει καθιερωθει ενα οριο επιτρεπομενων
σωματιδιων
Η καταναλωση καυσιμου ειναι χαμηλη 30km/l (WMTC mode), ενω με χωρητικοτητα ρεζερβουαρ 9,1L η αυτονομια υπερβαινει τα 270km.
Στυλ
& Εξοπλισμος
- Εξελιγμενο στυλ SH διατηρει το χαρακτηριστικο επιπεδο πατωμα
- Υποδοχη USB Type–C κατω απο τη σελα
- Νεα οργανα LCD
- Λειτουργια προειδοποιησης αποτομου φρεναρισματος προειδοποιει τους αλλους
οδηγους σε φρεναρισματα εκτακτης αναγκης
Το SH350i ειναι ενα σκουτερ που κανει αισθητη την παρουσια του στο
δρομο, επισημαινοντας την premium SH καταγωγη του με μια ολοκαινουργια σχεδιαση που
αντιγραφει την εμφανιση του μικροτερου μοντελου και best–seller της οικογενειας SH150i. Οι λεξεις κλειδια στο στυλ ειναι ‘μυωδες’ και
‘επιφανειακη ενταση’. Η νεα του προσοψη το κανει να ξεχωριζει: ο προβολεας LED διαθετει τωρα διαχωρισμο της μεσαιας σκαλας σε δυο
δεσμες, ενω τα φωτα πορειας τοποθετουνται ψηλα, πανω στο κελυφος του τιμονιου,
δημιουργωντας μια μοντερνα, χαρακτηριστικη εμφανιση. Το επανασχεδιασμενο πισω
φαναρι LED και τα
φλας τοποθετουνται αναμεσα στις χειρολαβες συνεπιβατη που τωρα κατασκευαζονται
απο αλουμινιο.
Ασφαλως, για ενα μοντελο SH η λειτουργικοτητα ειναι εξισου σημαντικη με την
εμφανιση. Η θεση οδηγησης υποστηριζει διαφορους σωματοτυπους αναβατων και
υποσχεται μια ανετη, ορθια θεση σωματος και αριστη ορατοτητα. Το συνολικο μηκος
ειναι 2160mm, με
πλατος 742mm και
υψος 1161mm. Η
ελαχιστη αποσταση απο το εδαφος ειναι 131mm.
Υπαρχει χωρος για ενα full-face κρανος κατω απο τη σελα,
ενω το υψος της παραμενει πρακτικα χαμηλο στα 805mm (μολις 5mm παραπανω απο του
SH125/150). Υπαρχει επισης μια νεα θυρα USB Type–C για ευκολη φορτιση μιας κινητης συσκευης. Το στανταρ
επιπεδο πατωμα του SH (πλατος 435mm) διευκολυνει τη μεταφορα φορτιων και βοηθα
τον αναβατη να ανεβαινει και να κατεβαινει. Ενα αναδιπλουμενο αγκιστρο
μεταφορας στο εμπρος πανελ αυξανει την πρακτικοτητα.
Ο νεος πινακας οργανων LCD περιλαμβανει ολες τις προειδοποιητικες λυχνιες –
συμπεριλαμβανομενων των λειτουργιων HSTC και ABS – διατεταγμενων γυρω απο μια κεντρικη ψηφιακη οθονη
‘ταχυμετρο/ χιλιομετρητης’. Ολες οι λειτουργιες του πινακα ελεγχονται μεσω
μπουτον Α/Β στο αριστερο γκριπ.
Τα εμπρος και πισω φλας του SH350i εχουν νεα λειτουργια αυτοματης ακυρωσης Emergency Stop Signal. Μολις ο εγκεφαλος του ABS ανιχνευσει ξαφνικο φρεναρισμα, τα αλαρμ θα αναβοσβηνουν
με μεγαλη ταχυτητα για να προειδοποιησουν τους αλλους οδηγους.
Το Smart Key ειναι ενα χρησιμο εργαλειο για τον
πολυασχολο αναβατη που ειναι συνεχεια σε κινηση. Περαν του οτι ελεγχει τον
κεντρικο διακοπτη και την κλειδαρια στο ντουλαπακι, ειναι συμβατο και με την
προαιρετικη, αφαιρουμενη βαλιτσα top box των 35 λιτρων. Με το Smart Key στην
τσεπη του αναβατη, το top box κλειδωνει αυτοματα οταν απομακρυνθει ο αναβατης,
ενω μπορει να το κλειδωσει και ο ιδιος απο το κλειδι.
Πλαισιο
- Ατσαλινο σωληνωτο
πλαισιο για εξοικονομηση βαρους - Τηλεσκοπικο πιρουνι
35mm και δυο πισω αμορτισερ - Εμπρος και
πισω τροχοι 16 ιντσων για βελτιωμενη
ευσταθεια
Το δοκιμασμενο πλαισιο του SH350i ειναι σχεδιασμενο με κριτηριο την ασφαλεια και την
ευελιξια σε ολες τις συνθηκες. Στο νεο μοντελο αναβαθμιστηκαν οι διαμετροι των
σωληνων, το παχος των τοιχωματων και τα υλικα των εξαρτηματων του πλαισιου,
βελτιωνοντας τη σταθεροτητα και την ανεση στις υψηλες ταχυτητες, αλλα και
εξοικονομωντας βαρος 1kg.
Ομαλη αποσβεση ανωμαλιων παρεχει το τηλεσκοπικο πιρουνι
35mm, τα δυο πισω αμορτισερ, το ψαλιδι απο χυτο αλουμινιο και ενα συστημα
συνδεσμων Oleo τοποθετημενο κατω απο τον κινητηρα για καλυτερη αισθηση και
αποσβεση κραδασμων.
Η γωνια καστερ και το ιχνος τροχου οριζονται στα 27°5’/99mm με μεταξονιο 1452mm και το τιμονι περιστρεφεται κατα 45° απο το κεντρο. Το
βαρος χωρις υγρα ειναι 174kg.
Τα εμπρος ελαστικα
ειναι 110/70-16 και τα πισω 130/70-16 και το δικαναλο ABS επενεργει σε μονους
δισκους 256mm
μπροστα και πισω.
Αξεσουαρ
Η γκαμα Γνησιων Αξεσουαρ Honda για το SH350i περιλαμβανει, μεταξυ αλλων:
- Top box 35 λιτρων & πισω σχαρα
- Σετ ζελατινα και χουφτες
- Θερμαινομενα γκριπ
- Κουβερτα σκουτερ