[ad_1]
Η Volkswagen ξεκινησε πιλοτικο προγραμμα car sharing, κοινης χρησης ηλεκτρικων αυτοκινητων, στο
Αμβουργο. Προκειται για τη δευτερη μεγαλουπολη της Γερμανιας στην οποια η Volkswagen υλοποιει
τo προγραμμα, με την ονομασια “WeShare”,
μετα το Βερολινο, στο οποιο ξεκινησε το 2019. Η διαφορα ειναι οτι στο Αμβουργο προσφερεται
κατ’ αποκλειστικοτητα το ID.3, το πρωτο αμιγως ηλεκτρικο οχημα της μαρκας που
βασιζεται στην ΜΕΒ, την αρθρωτη πλατφορμα του Group για την ηλεκτροκινηση, ενω στο
Βερολινο ειναι διαθεσιμο και το e–Golf.
Η
δυνατοτητα κοινης χρησης ηλεκτρικων αυτοκινητων ξεκινησε στο Αμβουργο πριν ενα
περιπου μηνα και αποτελει τμημα της στρατηγικης της Volkswagen για προωθηση της φιλικης προς το κλιμα ηλεκτροκινησης, παραλληλα και
ισοποσα με νεες, καινοτομες υπηρεσιας κινητικοτητας.
Το
Αμβουργο ειναι μια γερμανικη μητροπολη που συχνα χρησιμοποιειται για παρομοια
πιλοτικα προγραμματα της Volkswagen. Δεν ειναι τοσο η εγγυτητα προς το Wolfsburg, εδρα της Volkswagen που
εξυπηρετει, οσο η κουλτουρα των κατοικων που αγκαλιαζουν γρηγορα νεες
τεχνολογιες και τις υιοθετουν στην καθημερινοτητα τους. Η εναρξη του
συγκεκριμενου προγραμματος καθυστερησε περιπου ενα χρονο, λογω της πανδημιας.
Πλεον, συνολικα περιπου 800 ID.3, ειναι διαθεσιμα στους κατοικους η επισκεπτες
του Αμβουργου για κοινη χρηση.
H Volkswagen υλοποιει
το προγραμμα με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα στο Αμβουργο εχοντας αποκομισει
πολυτιμη εμπειρια απο το WeShare στο Βερολινο. Εκει, μετα απο εντυπωσιακο
ξεκινημα, η εναρξη της επιδημιας ειχε ως αποτελεσμα μειωση στις ενοικιασεις
περιπου 50%, τον Μαρτιο του 2020. H Volkswagen δεν εθεσε
τον στολο σε αδρανεια, εφαρμοσε πολυ αυστηρα πρωτοκολλα υγιεινης και μειωσε τις
τιμες χρεωσης ωστε περισσοτερος κοσμος να στραφει στη μετακινηση με ενα ατομικο
μεσο, παρα με τα μεσα μαζικης μεταφορας. Παραλληλα, διενειμε μεγαλο αριθμο δωρεαν
κουπονιων στο ιατρικο και νοσηλευτικο προσωπικο των νοσοκομειων του Γερμανικου
Ερυθρου Σταυρου και των νοσοκομειων ατυχηματων και εκτακτης αναγκης του
Βερολινου. Υπολογιζεται οτι μεσα στο 2020, οι εργαζομενοι ενος μονο νοσοκομειου
του Βερολινου, εκαναν χρηση του WeShare περιπου 25.000 φορες, καλυπτοντας το ενα τεταρτο
του εκατομμυριου χιλιομετρα.
Η
εμπλεη αλτρουισμου κινηση της Volkswagen εκτιμηθηκε πολυ απο τον κοσμο. Μεχρι το τελος του
2020, ο αριθμος των πελατων και των χρησεων του We Share – παντα με την τηρηση αυστηρων υγειονομικων πρωτοκολλων – ειχε σχεδον
διπλασιαστει. Σημερα, στο Βερολινο υπαρχουν πανω απο 100.000 ατομα εγγεγραμμενα
στο WeShare,
με τους μισους απο αυτους να χρησιμοποιουν το WeShare τουλαχιστον μια φορα το μηνα.
Επιστρεφοντας
στο Αμβουργο, το car sharing ηλεκτρικων
αυτοκινητων ειναι διαθεσιμο σε οποιον ειναι 21 ετων και ανω και εχει αδεια
οδηγησης στην Ευρωπαϊκη Ενωση τουλαχιστον για ενα ετος, με την εγγραφη να γινεται
στο διαδικτυο. Δεν απαιτειται κλειδι η καρτα, απο την εγγραφη εως τη διαδικασια
ενοικιασης, ολα λειτουργουν ψηφιακα μεσω του smartphone. Υπαρχει χρονικη χρεωση ανα λεπτο, αλλα ειναι
επισης δυνατη η καθημερινη ενοικιαση για μεγαλυτερα ταξιδια. Οπως ειναι
συνηθισμενο με την κοινη χρηση αυτοκινητων, δεν υπαρχουν σταθεροι σταθμοι
παραλαβης και αποβιβασης. Η ενοικιαση τερματιζεται απλα εντος της επιχειρησιακης
περιοχης υλοποιησης του προγραμματος.
[ad_2]