Η Volvo Cars
επεκτεινει τη συνεργασια της με την NVIDIA, προκειμενου να κανει
χρηση της NVIDIA DRIVE Orin™
στα μοντελα Volvo επομενης γενιας. Προκειται για τεχνολογια
«συστηματος σε μικροκυκλωμα» (system–on–a–chip – SoC), με την οποια θα λειτουργει ο υπολογιστης
αυτονομης οδηγησης.
Η μεγαλη υπολογιστικη ισχυς ειναι
προαπαιτουμενο για την ασφαλη αυτονομη οδηγηση. Η NVIDIA DRIVE Orin, μια υπολογιστικη πλατφορμα τεχνητης
νοημοσυνης, πρωτοποριακη για τον κλαδο της αυτοκινητοβιομηχανιας, ειναι ικανη
να διενεργει εναν πρωτογνωρο αριθμο 254 τρισεκατομμυριων πραξεων ανα
δευτερολεπτο (254 tera).
Η Volvo Cars
σκοπευει να γινει ο πρωτος κατασκευαστης αυτοκινητων παγκοσμιου βεληνεκους που
θα χρησιμοποιει NVIDIA DRIVE Orin
για τη νεα γενια των μοντελων της, τα οποια βασιζονται στην επομενη πλατφορμα
σπονδυλωτης αρχιτεκτονικης, SPA2. Το πρωτο αυτοκινητο που θα εξοπλιζεται
με την τεχνολογια συστηματος σε μικροκυκλωμα ειναι το Volvo XC90
επομενης γενιας, το οποιο θα παρουσιαστει το επομενο ετος.
«Πιστευουμε οτι η συνεργασια με τις
κορυφαιες εταιρειες τεχνολογιας στον κοσμο θα μας επιτρεψει να κατασκευασουμε
τα καλυτερα δυνατα Volvo», δηλωσε ο Henrik Green
(Χενρικ Γκριν), Επικεφαλης Τεχνολογιας στη Volvo Cars. «Με
τη βοηθεια της τεχνολογιας NVIDIA DRIVE Orin,
μπορουμε να πετυχουμε ενα ακομη υψηλοτερο επιπεδο ασφαλειας στην επομενη γενια
των αυτοκινητων μας».
Τα σχεδια της Volvo Cars
για τη χρηση της NVIDIA DRIVE Orin
στον υπολογιστη αυτονομης οδηγησης συνδεονται με την ακλονητη δεσμευση της
εταιρειας για την επιτευξη των υψηλοτερων δυνατων προτυπων ασφαλειας.
Ο υπολογιστης που λειτουργει με NVIDIA DRIVE Orin
ειναι ζωτικο στοιχειο για την επιτευξη ασφαλους αυτονομης οδηγησης με
δυνατοτητα διαρκους αναβαθμισης. Η τεχνολογια θα συνδυαζεται με λογισμικο που
αναπτυσσεται in–house απο την Zenseact,
την εταιρεια της Volvo Cars
που αναπτυσσει λογισμικο αυτονομης οδηγησης, καθως και εφεδρικα συστηματα για
τα φρενα και το συστημα διευθυνσης.
Η επιπλεον υπολογιστικη ισχυς και η
επεξεργασια γραφικων που προσφερει η NVIDIA DRIVE Orin κανουν δυνατη τη χρηση εξελιγμενων σετ
αισθητηρων που απαιτουνται για την αυτονομη οδηγηση, οπως η προηγμενη
τεχνολογια LiDAR η οποια αναπτυχθηκε απο τη Luminar,
ακομη εναν απο τους συνεργατες τεχνολογιας της Volvo Cars.
Η πλατφορμα SPA2
της Volvo Cars θα ειναι επεκτασιμη για αυτονομη οδηγηση απο την εναρξη
της παραγωγης. Η λειτουργια αυτονομης οδηγησης χωρις επιτηρηση, Highway Pilot, θα ενεργοποιειται οταν ειναι εξακριβωμενο
οτι ειναι ασφαλες, σε συγκεκριμενες γεωγραφικες τοποθεσιες και συνθηκες.
Η σημερινη ανακοινωση αντιπροσωπευει το
επομενο βημα στην ενισχυση της συνεργασιας αναμεσα στη Volvo Cars
και την NVIDIA. Το 2018, η Volvo Cars
ανακοινωσε οτι θα χρησιμοποιησει επισης την τεχνολογια NVIDIA DRIVE Xavier SoC
για τον πυρηνα των υπολογιστων σε αυτοκινητα που βασιζονται στην πλατφορμα SPA2.
Ο επεξεργαστης NVIDIA DRIVE Xavier SoC
θα διαχειριζεται ζωτικες λειτουργιες του αυτοκινητου, οπως το βασικο λογισμικο,
η διαχειριση ενεργειας και η υποβοηθηση οδηγου. Συνεργαζεται με τον υπολογιστη
αυτονομης οδηγησης που λειτουργει με NVIDIA DRIVE Orin
και εστιαζει σε καθηκοντα που απαιτουν εντατικο υπολογισμο, οπως η τεχνητη
οραση και η επεξεργασια δεδομενων απο το LiDAR,
παρεχοντας το υψηλο επιπεδο ασφαλειας που απαιτειται για την αυτονομη οδηγηση.
Η Volvo Cars συγκεντρωνει τους υπολογιστες στα επομενης
γενιας αυτοκινητα της, ωστε να τα καταστησει πιο ασφαλη, προσωποποιημενα και
περισσοτερο βιωσιμα, εξασφαλιζοντας και τη διαρκη τους βελτιωση.
Το περασμα σε μια κεντρικη υπολογιστικη
αρχιτεκτονικη μειωνει την πολυπλοκοτητα.
Αντι να βασιζεται σε πολλαπλες ηλεκτρονικες μοναδες ελεγχου, διασπαρτες στο
αυτοκινητο, για τον ελεγχο των διαφορων λειτουργιων και συστηματων, μεγαλο
μερος του λογισμικου αναπτυσσεται πλεον in–house
και εγκαθισταται σε εναν κεντρικο υπολογιστη μεσα στο αυτοκινητο. Αυτο
επιτρεπει πιο συχνες βελτιωσεις, αλλα και την αναπτυξη χαρακτηριστικων μεσω
ασυρματων (Over –The–Air) αναβαθμισεων.
Για την οριστικοποιηση των οικονομικων ορων
της ενισχυμενης συνεργασιας αναμεσα στη Volvo Cars
και την NVIDIA εκκρεμει η τελικη διαπραγματευση των δυο
πλευρων.