Το πρωτο πραγμα που
προσεχει κανεις σε ενα αυτοκινητο ειναι το χρωμα του – στη
συνεχεια ακολουθει το σχημα, η σχεδιαση και οι λεπτομερειες. Ενα
συγκεκριμενο χρωμα μπορει να προσδωσει στο αυτοκινητο χαρακτηρα, να το κανει
ξεχωριστο.
Οι περισσοτεροι επιλεγουν
το αυτοκινητο τους σε χρωμα που συμβαδιζει με την προσωπικοτητα τους: Στις
δυτικες κουλτουρες, για παραδειγμα, το κοκκινο συμβολιζει τολμη & δυναμισμο
– ενα χρωμα που ειχε παντα ιδιαιτερη επιρροη στους πιστους οπαδους της Mazda. Μια
πιο σκουρα αποχρωση οπως το ‘Βαθυ Crystal Blue’, αντιθετα, εκφραζει μια αισθηση ηρεμιας και
σοβαροτητας. Το μαυρο αντανακλα την εξατομικευση και την εμπιστοσυνη στον εαυτο
μας, το πρασινο την προσεγγιση στη φυση, την ανεση και την ζωντανια
της νεοτητας, ενω τα πιο ουδετερα και σκουρα χρωματα αποπνεουν εναν αερα κομψοτητας και
σεβασμου.
Η Mazda ανεκαθεν επελεγε προοδευτικα χρωματα. Το 1960 το πρωτο μαζικης
παραγωγης μοντελο, το R360 Coupé, παρουσιαστηκε
σε διαφορες επιλογες χρωματισμων, μεταξυ αυτων το ανοιχτο πρασινο, το γαλαζιο,
και το βαθυ κοκκινο, ενθουσιαζοντας τους πελατες τοσο για την ζωντανια οσο και
για την ποικιλια των χρωματικων επιλογων του. Το μοντελο προσφερονταν επισης
και σε μερικες επιλογες διχρωμιας – πραγμα σπανιο για μοντελο
της κατηγοριας των οικονομικων ‘microcars’ της
εποχης. Τα επομενα χρονια, η Mazda εξακολουθησε να προσφερει
ασυνηθιστα και προχωρημενα χρωματα για τα μοντελα ολοκληρης της γκαμας της. Το
εμβληματικο Mazda Luce, για
παραδειγμα, ηταν διαθεσιμο σε ‘χλιδατες’ αποχρωσεις χρυσου και ασημι. Και
το Mazda MX-5 επισης
παρουσιαζεται με μια παλετα εντονων χρωματισμων στους δρομους της Ευρωπης τα
τελευταια 30 χρονια. Απο το κλασσικο και σοφιστικε ‘Racing Green’ εως το εντυπωσιακο ‘Racing Orange’ της επετειακης εκδοσης των 30 χρονων του μοντελου,
οι λατρεις του εμβληματικου αυτου μοντελου, ειχαν παντα να επιλεξουν απο μια
παλετα μοναδικων αποχρωσεων.
Ποια χρωματα επικρατουν στο δρομο; Αυτο εξαρταται απο τις γεωγραφικες περιοχες. Το 2020 το λευκο βρισκοταν στην κορυφη της παγκοσμιας καταταξης σε καθε ηπειρο εκτος απο
μια: την Ευρωπη. Το μαυρο, ηταν
το δευτερο πιο δημοφιλες χρωμα αυτοκινητου παγκοσμιως. Ωστοσο, ενω
περισσοτερο απο το 20% των νεων αυτοκινητων
ηταν μαυρα στην Ευρωπη και την Ιαπωνια, στη Νοτια Αμερικη ηταν το 10% και περιπου 2% στην Ινδια.
Τα τελευταια χρονια, ενα
νεο ουδετερο χρωμα κερδιζει εδαφος: Περυσι, το 29% των
καινουργιων αυτοκινητων ηταν γκρι-ασημι. Εδω και αρκετα χρονια, η
συγκεκριμενη αποχρωση γνωριζει ιδιαιτερη δημοτικοτητα στη μοδα, στην τεχνολογια
και στο design, χωρις
να δειχνει σημαδια καμψης. Η αποχρωση αυτη αναπαριστα τη δυναμη και την ανθεκτικοτητα και αντιπροσωπευει την αναζητηση
της αληθειας, της γνωσης και της σοφιας. Στην εποχη
της αβεβαιοτητας, αντανακλα μια αισθηση σταθεροτητας και ασφαλειας. Ως εκ
τουτου, το γκρι επιτυγχανει να παραμενει μοντερνο και ταυτοχρονα αναλλοιωτο στο
χρονο και μια ιδανικη επιλογη για το αυτοκινητο. Καθως η ζητηση του γκρι
εξακολουθει να ειναι εντονη, η Mazda εμπλουτιζει την παλετα των
χρωματων της με το ‘Polymetal Grey’ και
το ‘Machine Grey’.
Με τις 12 χρωματικες
επιλογες, απο το ‘Arctic White’ μεχρι
το ‘Jet Black’ – συν τις τρεις διχρωμες, για το Mazda MX-30 – η Mazda προσφερει
αυτο που θελουν οι πελατες. Το συστημα
υδατοβαφης της Mazda με την ονομασια ‘Aqua Tech Paint’ περιοριζει
τις πτητικες οργανικες ενωσεις (volatile organic compounds – VOCs), τα
αερια και τα μικροσωματιδια που εκπεμπονται κατα τη διαδικασια της βαφης, ενω
μειωνει ταυτοχρονα και τις εκπομπες του CO2. Για το λογο αυτο το Aqua Tech Paint της Mazda
ειναι ενα απο τα πιο φιλικα προς το περιβαλλον συστηματα βαφης αυτοκινητων στον
κοσμο. Επιπλεον, για τα δυο εμβληματικα χρωματα της, το «Machine
Grey» και το «Soul Red Crystal», η Mazda εξελιξε μια ακομα πιο εκλεπτυσμενη
τεχνικη βαφης. Ονομαζεται Takuminuri, ενας συνδυασμος των ιαπωνικων
ορων για τον «εξειδικευμενο τεχνιτη» (Takumi) και τη «βαφη» (Nuri), που δινει στη μαρκα τη δυνατοτητα να παραγει μαζικα αυτο που φαινεται να ειναι
χειροποιητο φινιρισμα, διδασκοντας τα ρομποτ βαφης να
μιμουνται τις τεχνικες των εξειδικευμενων
τεχνιτων της.