[ad_1]
Eισαι καθ’ οδον για το σπιτι ενος φιλου σου. Ειναι μια ζεστη και ηλιολουστη μερα -τι ασυνηθιστο γεγονος για την Ελλαδα- και πρεπει να δροσισεις την καμπινα του αυτοκινητου σου που “βραζει”. Για να γινει αυτο, κανονικα το μονο που απαιτειται ειναι να γυρισεις τον περιστροφικο διακοπτη, η να πατησεις το κουμπι στο κλιματιστικο. Αυτο το απλο για εσενα task, για τους μηχανικους ειναι ενας περιπλοκος γριφος. Γιατι ακομα και αυτη η απλη ενεργεια απαιτει ιδιαιτερη προσοχη στη λεπτομερεια και επαναπροσδιορισμο του τροπου που θα κρατησεις τη ζεστη μακρια σου.
Κατα την αναπτυξη του ολοκαινουργιου ηλεκτρικου crossover Nissan Ariya, οι σχεδιαστες και οι μηχανικοι του δεν ελαβαν υποψη μονο την εργονομια που συνεπαγεται η προσεγγιση του ταμπλο. Ηταν αποφασισμενοι να δημιουργησουν μια νεα εμφανιση και αισθηση για τα συστηματα ελεγχου, που οι οδηγοι θεωρουν γενικα δεδομενα. Αυτο απαιτουσε μια επανεξεταση του χωρου της καμπινας, ως προς την αφη και την τοποθετηση των επιμερους στοιχειων.
Τα “μυστικα” στο εσωτερικο του Ariya
Το εσωτερικο του Ariya σχεδιαστηκε για να ειναι μια ανοιχτη, ευρυχωρη καμπινα που προσφερει μια αισθηση ηρεμιας και γαληνης. Μερος αυτου του σχεδιασμου αποτελει το ταμπλο χωρις παραδοσιακα κουμπια. Το κομψο ξυλινο τελειωμα που “διχοτομει” το ταμπλο, ζωντανευει με την εκκινηση του Ariya, φωτιζοντας ενα συνολο περιβαλλοντικων χειριστηριων που βρισκονται ακριβως κατω απο την επιφανεια του ταμπλο. Χρησιμοποιωντας μια νεα γενια απτικων ελεγχων αναδρασης, αυτα τα διακριτικα ενσωματωμενα κουμπια, ανοιγουν εναν κοσμο δυνατοτητων στη σχεση μεταξυ λειτουργιας και σχεδιασης.
Με τον ιδιο τροπο που χρησιμοποιουμε την οθονη ενος smartphone για πλοηγηση και αλληλεπιδραση με εφαρμογες, τα απτικα κουμπια αναδρασης στo Ariya αντιδρουν στο αγγιγμα, επικοινωνωντας μεσω των δονησεων στα δακτυλα. Κατα την προσαρμογη των χειριστηριων κλιματισμου και των λειτουργιων οδηγησης του Ariya, οι οδηγοι θα αλληλεπιδρουν με ενα οικειο συνολο εικονιδιων. Ακομα, επειδη τα σημεια αλληλεπιδρασης γινονται αντιληπτα με την αισθηση και την ακοη, οι οδηγοι μπορουν να παραμεινουν προσηλωμενοι στον δρομο.
Η αποφαση της ομαδας σχεδιασμου να ενσωματωσει την απτικη ανατροφοδοτηση στο Ariya, αντικατοπτριζει τη βασικη σχεδιαστικη ιδεα του αυτοκινητου για τον Διαχρονικο Ιαπωνικο Φουτουρισμο (Timeless Japanese Futurism), που χαρακτηριζεται απο μια διακριτικη ιαπωνικη προσεγγιση και ενσαρκωνεται με εναν απλο, αλλα ταυτοχρονα ισχυρο και μοντερνο τροπο.
Ο επικεφαλης σχεδιαστης, Hideki Tago, εξηγει: “Δημιουργησαμε εναν καθαρο χωρο, συνδυαζοντας τα απτικα χειριστηρια με τον κοκκο του φινιρισματος του ξυλου στο εσωτερικο. Το καναμε με τροπο που δεν επηρεασε την αποδοση των χειριστηριων, επιτρεποντας μας να επιτυχουμε τοσο λειτουργικοτητα, οσο και ελκυστικη εμφανιση.
“Εφαρμοζοντας μοτιβο κοκκων ξυλου στα πλαστικα πανελ με τη διαδικασια της υδρο-εκτυπωσης, δωσαμε στα χειριστηρια μια πολυ ρεαλιστικη αισθηση, οπως του ξυλου. Ταυτοχρονα, αυτο επετρεψε στα διαφανη εικονιδια να ζωντανεψουν οταν φωτιζονται”.
Απο τους σχεδιαστες στους μηχανικους
Με τον τελικο στοχο της ομαδας σχεδιασης του Ariya να εχει επιτευχθει, την σκυταλη πηρε η ομαδα των μηχανικων, που ανελαβε να κανει πραγματικοτητα αυτη την ιδεα επιστημονικης φαντασιας. Η διαδικασια ξεκινησε με μια εξαντλητικη αναλυση της ιδιας της τεχνολογιας.
Στη συνεχεια ηρθε η “χειρουργικη” ρυθμιση των κραδασμων και των ηχων. Για την ακριβεια, “η δονηση και ο ηχος ειναι αδιαχωριστα”, εξηγει ο Tomotaka Igarashi, ο μηχανικος που ειναι υπευθυνος για την εσωτερικη αναπτυξη του HMI (Human – Machine Interface) του Ariya. “Μπορει να φαινεται προφανες, αλλα αυτο προκαλεσε την ομαδα μας να αναπτυξει εναν μοναδικο ηχο που θα ανταποκρινεται στις προσδοκιες του οδηγου, ενω παραλληλα θα τον σχεδιαζει για να γινεται οσο το δυνατον πιο ευχαριστος”.
Μια τετοια προσοχη στη λεπτομερεια σε ενα αμιγως ηλεκτρικο crossover ειναι μια αναγκαιοτητα, καθως ο ελαχιστος ηχος που εκπεμπεται απο το ηλεκτρικο συστημα κινησης, σημαινει οτι οι ηχοι που αναπτυσσονται απο την κατασκευαστικη ομαδα θα ακουγονται καθαρα κατα την οδηγηση.
Η αναπτυξη των απτικων ελεγχων απαιτουσε καθε πιθανο σεναριο να δοκιμαζεται επανειλημμενα, για να διασφαλιστει η ευκολη χρηση για ενα ευρυ φασμα επιλογων οδηγησης. Αυτο σημαινε εκτεταμενες δοκιμες απο ατομα με διαφορετικο μεγεθος δακτυλων και μηκος νυχιων, καθως και με διαφορετικες αντοχες πιεσης κουμπιου και υπο διαφορετικη γωνια προσεγγισης. Επιπλεον δοκιμαστηκαν και χερια με γαντια, προκειμενου να διασφαλιστει η ενεργοποιηση του κουμπιου.
Ολα για τα… κουμπια
Αυτο ειναι μονο ενα παραδειγμα του πως ο σχεδιασμος και η λειτουργικοτητα εχουν ενσωματωθει εξ αρχης στην αναπτυξη του Ariya, για να προσφερουν μια εντελως μοναδικη οδηγικη εμπειρια και επιπεδο αλληλεπιδρασης.
Τα κουμπια απτικης αναδρασης ομαδοποιουνται σε δυο συγκεκριμενες περιοχες του Ariya : Στον κυριο πινακα ελεγχου και στο ρυθμιζομενο κεντρικο υποβραχιονιο. Ο στοχος ηταν οχι μονο να ενσωματωθει η τεχνολογια στο σχεδιασμο της καμπινας, ως μεσο εντυπωσιασμου των επιβατων, αλλα και να δωσει μια φυσικη και ανταποκρινομενη αισθηση σε ενα μεγαλο ευρος οδηγων.
Μετα απο εκτεταμενες δοκιμες, η ομαδα εγκατεστησε ηλεκτροστατικα κουμπια που δεν ειναι μονο μεγαλυτερα απο τα παραδοσιακα απτικα χειριστηρια, αλλα και ευρυτερα. Αυτο επιτρεπει μια ρεαλιστικη και διαισθητικη αισθηση για τους χρηστες και παραγει επισης ενα ειδος “πιεσης” με αερα. Αυτο ενισχυει την απτικη αναδραση με την αισθηση απο το κλικ ενος παραδοσιακου μηχανικου κουμπιου, παρα το γεγονος οτι δεν εμπλεκεται παραδοσιακο φυσικο κουμπι.
Με 5 εκδοσεις του Ariya διαθεσιμες για την Ευρωπη, το αμιγως ηλεκτρικο coupé crossover θα ταιριαξει απολυτα στις αναγκες του υποψηφιου Ευρωπαιου αγοραστη. Μπορεις να δεις περισσοτερα αλλα και να δηλωσεις ενδιαφερον για το Nissan Ariya, προκειμενου να εισαι απο τους πρωτους που θα λαμβανουν αποκλειστικες ενημερωσεις, πατωντας εδω!
[ad_2]