[ad_1]
«Εκ μερους και των 360.000 μελων της Toyota Team σε ολο τον κοσμο, σας ευχαριστω για αυτη την τεραστια τιμη! Εαν δεν σας πειραζει ομως θα ηθελα να αλλαξω αυτο το βραβειο απο το “προσωπο” της χρονιας, σε “προσωα” της χρονιας… γιατι ειναι η συλλογικη προσπαθεια ολων των υπαλληλων, λιανοπωλητων και προμηθευτων μας σε ολο τον κοσμο που πραγματικα εκανε την Toyota αυτο που ειναι σημερα! Και εγω δεν θα μπορουσα να επομενως να ειμαι ο πιο ευγνωμων CEO”. Τα λογια αυτα, τα ελεγε πριν απο μερικους μολις μηνες, ο προεδρος και CEO της Toyota, Akio Toyoda. Ηταν η μερα που βραβευοταν ως «World Car Person Of The Year» για το 2021.
Yπο την ηγεσια του, η Toyota παρεμεινε κερδοφορα το 2020, παρα τα προβληματα που δημιουργησε η πανδημια του COVID-19, προστατευοντας με τον τροπο αυτο πολλες θεσεις εργασιας σε ολο τον κοσμο. Την ιδια στιγμη, ο Akio Toyoda διατηρησε τη σταθερη πορεια αναπτυξης και ανελιξης της Toyota στη νεα, συνδεδεμενη, αυτονομη και ηλεκτρικη εποχη της αυτοκινησης, ξεκινωντας παραλληλα την κατασκευη της Woven City, μιας πρωτοτυπης πολης του μελλοντος.
Χαρισματικος
Αλλα η επιτυχια δεν ειναι προσωρινη. Δεν θα τον χαρακτηριζαν “χαρισματικο”, αλλωστε, εαν δεν ηταν τετοιος. Ετσι, και για το 2021, τα πραγματα πανε (ακομα) καλυτερα. Η Toyota Motor Corporation κατεγραψε λειτουργικα κερδη ρεκορ στο τριμηνο καθως οι πληγεισες απο την πανδημια πωλησεις ανεκαμψαν. Ωστοσο, δεν προχωρησε σε αναβαθμιση των προβλεψεων για το συνολο του οικονομικου ετους, επικαλουμενη την αναζωπυρωση των κρουσματων κορονοϊου αλλα και την παγκοσμια ελλειψη ημιαγωγων. Αυτο το τελευταιο, ειναι ο πιο περιπλοκος “γριφος” που πρεπει να λυσει ο Toyoda.
Οχι οτι δεν εχει ξαναλυσει γριφους. Οπως αυτος της ξαφνικης επελασης των ηλεκτρικων αυτοκινητων, “ταση” στην οποια η Toyota πρωτοπορησε. Ο Toyoda, μη μπορωντας να συγκρατησει την πληθωρικη προσωπικοτητα του, ελεγε καποτε οτι “η Tesla μπορει να εχει τη συνταγη, ομως η Toyota εχει τον chef και την κουζινα”.
Οι αριθμοι
Η μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια στον κοσμο βασει πωλησεων διατηρησε την προβλεψη του Μαϊου για λειτουργικα κερδη 2,5 τρισ. γεν (22,93 δισ. δολ.) στο συνολο της χηρησης, απογοητευοντας καποιους επενδυτες. «Στο πρωτο τριμηνο, ειδαμε τα αποτελεσματα των ενεργειων βελτιωσης παρα το αντιξοο επιχειρηματικο περιβαλλον», ανεφερε σε ανακοινωση. «Θα συνεχισουμε αυτες τις ενεργειες στο μελλον, ωστοσο η κατασταση ειναι ακομη απροβλεπτη εξαιτιας της επεκτασης του κορονοϊου στις αναδυομενες αγορες, την ελλειψη ημιαγωγων και τις ολοενα και αυξανομενες τιμες πρωτων υλων».
Τα λειτουργικα κερδη της ιαπωνικης αυτοκινητοβιομηχανιας αυξηθηκαν στα 997,49 δισ. γεν (9,15 δισ. δολαρια) για τους τρεις μηνες εως τις 30 Ιουνιου, ξεπερνωντας τη μεση εκτιμηση των αναλυτων για κερδη 752 δισ. γεν. Τα κερδη του τριμηνου ελαβαν ωθηση και απο τις ευνοϊκες συναλλαγματικες ισοτιμιες. Η Toyota διατηρησε την προβλεψη της για πωλησεις 8,7 εκατομμυριων οχηματων την τρεχουσα χρηση, απο 7,65 εκατομμυρια οχηματα περυσι. Οι πωλησεις ανεκαμψαν στο τριμηνο φτανοντας κοντα στα επιπεδα του 2019 ενω το ποσοστο των ηλεκτρικων οχηματων συνεχισε να ανεβαινει.
Τα μικροτσιπ
Στο μεταξυ, η Toyota συσσωρευει ημιαγωγους που χρησιμοποιουνται στα παντα, απο τη συντηρηση της μηχανης εως την ασφαλεια του αυτοκινητων και τα συστηματα ψυχαγωγιας, εν μεσω της παγκοσμιας ελλειψης που εχει πληξει τα επιπεδα παραγωγης ανταγωνιστων οπως η Hyundai Motor και η Ford Motor. Και δεν ειναι οι μονοι, αλλωστε. Η BMW και η Stellantis προστεθηκαν, την περασμενη εβδομαδα, στις μεγαλες αυτοκινητοβιομηχανιες που προειδοποιουν οτι η παγκοσμια ελλειψη ημιαγωγων που εχει ταλαιπωρησει τη βιομηχανια φετος θα συνεχιστει το 2021 και μετα, πληττοντας παραγωγη και πωλησεις. Με την κατασταση να μην εξομαλυνεται, ο Toyoda, ο οποιος εχει στα χερια του τη μεγαλυτερη παραγωγη, εχει και το μεγαλυτερο αγχος…
[ad_2]