H Ford έφτιαξε… ρομποτικό οπίσθιο για να δοκιμάσει τη Mustang Mach-E

H Ford εφτιαξε… ρομποτικο οπισθιο για να δοκιμασει τη Mustang Mach-E

[ad_1]

Σε μια προσπαθεια να αποδειξει την αξιοπιστια και αντοχη των ηλεκτρικων οχηματων, η Ford εχει επιστρατευσει τεχνογνωσια δοκιμων 118 ετων που θυμιζουν… βασανιστηρια. Πλυσιμο με υψηλη πιεση, «ρομποτικα οπισθια» για την αντοχη των καθισματων στο εσωτερικο, αλλα και οδηγηση σε κακοτραχαλες διαδρομες, ειναι μερικες μονο απο τις δοκιμασιες στις οποιες υπεβαλε μια ομαδα μηχανικων της Ford τη νεα Mustang Mach-E. Τα εξαντλητικα αυτα τεστ ειναι σχεδιασμενα ωστε να προσομοιωνουν καταπονησεις πολυ πιο εντονες απο εκεινες που προκαλει η καθημερινη χρηση.

«Εχουμε κανει τεραστια βηματα στην προσπαθεια μας να δοκιμασουμε την Mustang Mach-E σε ακραιες συνθηκες – υποβαλλοντας την σε καταπονηση πολυ πιο εντονη απο την αντιστοιχη που υφισταται στα χερια ενος μεσου καταναλωτη – ωστε να ειναι σε θεση να αντιμετωπισει τις προκλησεις στον ανοιχτο δρομο» εξηγει η chief programme engineer της Mustang Mach-E, Donna Dickson. Η αληθεια, ωστοσο, ειναι οτι την πιο εξαντλητικη δοκιμη της Mach-E εκανε το Topspeed.gr, κανοντας τους ανθρωπους της Ford Motor Ελλας να… λυπουνται το αυτοκινητο.

Mustang Mach E gravel 01 H Ford εφτιαξε... ρομποτικο οπισθιο για να δοκιμασει τη Mustang Mach-E
H Mach-E στο χωμα. Οι μηχανικοι της Ford παρατηρουν τις ζημιες στο χρωμα απο τετοιες “εξοδους”

Πλυσιμο κατα βουληση

Περιπου το 13,1% των Ευρωπαιων δεν ειναι σιγουροι εαν τα ηλεκτρικα οχηματα μπορουν να αντεξουν την οδηγηση υπο βροχη – ποσο μαλλον να ανταπεξελθουν τη διαδικασια πλυσιματος ενος αυτοκινητου. Ετσι, η Ford αναγκασε τη νεα Mustang Mach-E να περασει 60 φορες τη διαδικασια αυτοματου πλυσιματος χωρις αφρο, μεσω ενος αυτοματου ιμαντα κινησης για ολοκληρωμενο πλυσιμο με ψεκαστηρες, βουρτσες και στεγνωτες – το αντιστοιχο ενος πλυσιματος καθε δυο εβδομαδες για περισσοτερα απο δυο χρονια.

Για να μπορεσει να ελεγξει την περιπτωση διαρροων και λοιπων εξωτερικων ζημιων εξ αιτιας του νερου, η ομαδα «βομβαρδισε» τα πλαισια των θυρων, τα διακοσμητικα ενθετα, τα πανελ, τα λογοτυπα, τους προβολεις, τα φωτα και τα αυτοκολλητα με ισχυρο πιεστικο νερου (1.700 PSI και θερμοκρασια 600 Κελσιου) απο αποσταση περιπου 0,3 m. Αυτη η πιεση, σε συνδυασμο με απορρυπαντικα, μπορει να αφαιρεσει ακομα και κηλιδες λαδιου απο το δρομο.

Το ρομποτ Robutt που κανει δοκιμες του… οπισθιου

Mustang Mach E Robotic Butt H Ford εφτιαξε... ρομποτικο οπισθιο για να δοκιμασει τη Mustang Mach-E
Το ρομποτικο οπισθιο δεν ειναι ακριβως οπως το φανταζομασταν

Η Ford δοκιμασε καθε τι που ειχε σχεση με τη χρηση των καθισματων απο τους πελατες – και κυριως τις φθορες του μαξιλαριου της εδρας. Οι μηχανικοι της Ford μελετησαν τις μεταβολες φορτιου βαρους πανω στα καθισματα, κανοντας χρηση διαφορων σωματοτυπων. Αυτο γινεται προγραμματιζοντας ενα «ρομποτικο οπισθιο» (robotic “butt” , η αλλιως “robutt”), για την εξομοιωση ενος ατομου που εισερχεται και εξερχεται απο την Mustang Mach-E – τουλαχιστον 25.000 φορες.

Επισης, οι μηχανικοι της Ford δοκιμασαν εκτενως το υλικο των καθισματων ActiveX για την αντοχη του στην καθημερινη σκληρη χρηση. Αυτο περιλαμβανε χημικες δοκιμες, ωστε προϊοντα οπως τα αντισηπτικα χεριων να μην φθειρουν το υλικο, δοκιμες εκδορας για αντοχη του φινιρισματος μετα απο προσομοιωση 10-ετους κυκλου χρησης, καθως και «τεντωμα» του υλικου των καθισματων 100.000 φορες, προκειμενου να αξιολογηθει η αντοχη του στις ρωγμες.

Αντοχη για καθημερινη χρηση

Mustang Mach E screen 01 H Ford εφτιαξε... ρομποτικο οπισθιο για να δοκιμασει τη Mustang Mach-E
Σε καποιον ανατεθηκε η εξης δουλεια: “Χτυπα αυτη την οθονη μεχρι να σπασει”.

Η ραγισμενη οθονη ενος τηλεφωνου δεν ειναι ο,τι καλυτερο, αλλα μια ραγισμενη οθονη αφης – και μαλιστα μια οθονη με λειτουργικοτητα οπως αυτη της Mustang Mach-E – ειναι απαραδεκτη. Η οθονη αφης των 15,5” στην Mustang Mach-E χρησιμοποιει μια ειδικη εκδοση του κρυσταλλου Dragontrail™ για διασφαλιση της αντοχης του. Το εν λογω κρυσταλλο εδραζεται σε ενα πλαισιο απο υψηλης αντοχης μαγνησιο που αντεχει ακομα και αν το τραβηξετε η πεσετε πανω του.

«Η οθονη της Mustang Mach-E ειναι σημαντικο συστατικο της οδηγικης εμπειριας. Αποτελει κεντρικο στοιχειο του εσωτερικου και οπως ειναι φυσικο το βλεμμα πεφτει επανω της» ειπε χαρακτηριστικα ο Dickson. «Γνωριζαμε οτι επρεπε να εφαρμοσουμε σχολαστικα μετρα προκειμενου να διασφαλισουμε την αντοχη της στην καθημερινη χρηση των πελατων — σκεφθειτε χτυπηματα απο πορτοφολια και τσαντες, κατοικιδια να πεφτουν επανω της, παιδια να παιζουν, και αλλα πολλα. Χρειαζεται αριστη γνωση των πελατων για να αναγνωρισεις πιθανα θεματα που προκυπτουν ωστε να μπορεσεις να τα αποτρεψεις».

Και τι θα γινει αν τη βγαλω εκτος δρομου;

Οι αγοραστες της Mustang Mach-E πρεπει να νιωθουν σιγουροι οτι μπορουν να εγκαταλειπουν την ασφαλτο και να οδηγουν το αυτοκινητο τους στο χωμα, χωρις να φοβουνται οτι θα προκληθουν ζημιες στη βαφη.

Βλεπε επισης

Renault 79213 global en Νεες τιμες για τα ανανεωμενα Renault Clio & Clio Sport Tourer

Για το σκοπο αυτο, οι μηχανικοι της Ford υπεβαλλαν τη νεα Mustang Mach-E σε δοκιμη 300 μιλιων σε διαδρομες εκτος δρομου για να αξιολογησουν τη ζημια που προκαλειται στο χρωμα του αμαξωματος απο χαλικια και θραυσματα. Η Ford χρησιμοποιησε δυο διαφορετικες κατηγοριες χαλικιων καθως επαγγελματιες οδηγοι ντριφταριζαν την Mustang Mach-E σε μια μεγαλη ευθεια με διασπαρτα χαλικια με ταχυτητα 60 μιλια/ωρα σχεδον 200 φορες. (ΟΚ, αυτο το τεστ ειμαστε προθυμοι να το διεξαγουμε κι εμεις, αλλα μας εδωσαν την τετρακινητη).

Αφου ολοκληρωθηκε το πρωτο τεστ, η ομαδα αντικατεστησε το χαλικι με ακομα πιο αιχμηρες πετρες επαναλαμβανοντας διαρκως τη δοκιμη.

«Η χρηση των ηλεκτρικων οχηματων δεν πρεπει να περιοριζεται σε ασφαλτοστρωμενους δρομους στην πολη και τα προαστια» αναφερει ο Dickson «Δοκιμασαμε την Mustang Mach-E ωστε οι πελατες να μπορουν με αυτοπεποιθηση να απολαμβανουν περιστασιακα η και να ζουν μονιμα σε περιοχες με χωματοδρομους, χωρις να ανησυχουν για τυχον “ξεφλουδισμα” της βαφης».

[ad_2]

Source link

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!