Nissan RE-LEAF: Παροχή ισχύος, όταν και όπου χρειαστεί

 


Η Nissan παρουσιασε ενα 100% ηλεκτρικο οχημα επεμβασης σε εκτακτες αναγκες, σχεδιασμενο να παρεχει τροφοδοσια ηλεκτρικης ισχυος, μετα απο φυσικες καταστροφες η ακραια καιρικα φαινομενα.

 

Προκειται για το  RE-LEAF, ενα πρωτοτυπο που βασιζεται στο επιβατικο αυτοκινητο Nissan LEAF, το πρωτο ηλεκτρικο οχημα μαζικης παραγωγης στον κοσμο.

 

Εκτος απο τις τροποποιησεις  που εχει δεχθει προκειμενου να μπορει να κινηθει  σε δρομους που καλυπτονται απο συντριμμια, το RE-LEAF διαθετει αδιαβροχες πριζες τοποθετημενες απευθειας στο εξωτερικο του οχηματος, οι οποιες επιτρεπουν την τροφοδοσια συσκευων 110-230v απο την υψηλης χωρητικοτητας μπαταρια ιοντων λιθιου του αυτοκινητου.

 


 

Το RE-LEAF μπορει να βρεθει  στο κεντρο μιας ζωνης καταστροφων, ως  μια πληρη κινητη μοναδα παροχης ηλεκτρικης ισχυος, συνεπικουρωντας τα συνεργεια διασωσης. Το ολοκληρωμενο συστημα διαχειρισης ενεργειας μπορει να υποστηριξει  ιατρικο, τηλεπικοινωνιακο, φωτιστικο και λοιπο εξοπλισμο.

 

Οι φυσικες καταστροφες ειναι η μεγαλυτερη αιτια διακοπης ρευματος. Μια εκθεση της Παγκοσμιας Τραπεζας του 2019 διαπιστωσε οτι τα ακραια καιρικα φαινομενα και  η κλιματικη αλλαγη προκαλεσαν το 37% των διακοπων στην Ευρωπη μεταξυ 2000 και 2017 και  το 44% των διακοπων ρευματος στις ΗΠΑ,  κατα την ιδια περιοδο.

 

Οταν χτυπησει μια καταστροφη, ο χρονος για την αποκατασταση της παροχης ηλεκτρικου ρευματος ειναι συνηθως 24-48 ωρες, αναλογα με τη σοβαροτητα της ζημιας. Κατα τη διαρκεια αυτης της περιοδου, τα ηλεκτρικα οχηματα μπορουν να χρησιμοποιηθουν ως κινητες μοναδες παροχης ισχυος εκτακτης αναγκης, με μηδενικες εκπομπες.

 


 

Το RE-LEAF δημιουργηθηκε για να αποδειξει τις δυνατοτητες των ηλεκτρικων οχηματων στην αποκατασταση των υποδομων μετα απο καταστροφες. Ενω το οχημα ειναι απλως ενα λειτουργικο πρωτοτυπο, η τεχνολογια του  μπορει να εφαρμοστει στην πραξη.  Στην Ιαπωνια, απο το 2011, η Nissan χρησιμοποιει το LEAF για την προσφορα ηλεκτρικης ενεργειας  και μεταφορικου εργου σε εκτακτες αναγκες,  που προκυπτουν μετα απο φυσικες καταστροφες.  Μεσω του Nissan Energy Share, τα EVs λειτουργουν ως κινητες μπαταριες αποθηκευσης για να τροφοδοτουν με ηλεκτρικο ρευμα τα σπιτια και το κοινωνικο συνολο, δημιουργωντας ενα μοντελο διανομης ενεργειας που μπορει να χρησιμοποιηθει στην προσπαθεια σταθεροποιησης της προσφορας και της ζητησης, στο δικτυο ηλεκτροδοτησης.

 

Η Helen Perry, Επικεφαλης Ηλεκτρικων Επιβατικων Αυτοκινητων και Συναφων Υποδομων για τη Nissan στην Ευρωπη, σχολιασε : “Μεσω του Nissan Intelligent Mobility, διερευνουμε συνεχως τροπους με τους οποιους τα ηλεκτρικα οχηματα μπορουν να εμπλουτισουν τη ζωη μας, περα απο την κινητικοτητα μηδενικων εκπομπων. Πρωτοτυπα  οπως το RE-LEAF δειχνουν την πιθανη χρηση των EV στη διαχειριση καταστροφων και αποδεικνυουν  πως μια εξυπνη και καθαρη τεχνολογια μπορει να βοηθησει στη διασωση ζωων και να προσφερει μεγαλυτερη προστασια για το μελλον.”

 


 

“Τα ηλεκτρικα οχηματα αναδυονται ως μια απο τις τεχνολογιες που μπορουν να βελτιωσουν την ανθεκτικοτητα των υποδομων στον τομεα της ηλεκτρικης ενεργειας. Εχοντας διαθεσιμα και σε κατασταση αναμονης χιλιαδες EVs, ειτε ως οχηματα υποστηριξης καταστροφων ειτε συνδεδεμενα στο δικτυο μεσω V2G (Οχημα στο Δικτυο), ειναι  ικανα να δημιουργησουν εναν εικονικο σταθμο παραγωγης ενεργειας, διατηρωντας την  παροχη ενεργειας κατα τη διαρκεια μιας μεγαλης διακοπης στην λειτουργια του δικτυου.\”

 

Το RE-LEAF χρησιμοποιει τη δυνατοτητα αμφιδρομης φορτισης του LEAF, η οποια αποτελει τυπικο χαρακτηριστικο του μοντελου απο το λανσαρισμα της πρωτης γενιας του,  το 2010. Αυτο σημαινει οτι το LEAF μπορει οχι μονο να «τραβηξει» ισχυ για να επαναφορτισει την υψηλης χωρητικοτητας μπαταρια του, αλλα κα να την στειλει πισω στο δικτυο μεσω V2G (Vehicle-to-Grid) η απευθειας σε ηλεκτρονικες συσκευες μεσω της τεχνολογιας V2X (Vehicle-to-everything).

 


 

Λειτουργωντας ως φορητος σταθμος παραγωγης ηλεκτρικου ρευματος, η τελευταια γενια του Nissan LEAF e + με πληρως φορτισμενη την μπαταρια των 62kWh μπορει να παρεχει αρκετη ηλεκτρικη ενεργεια για να τροφοδοτησει ενα μεσο νοικοκυριο, για εξι ημερες.

 

Ως οχημα αποκαταστασης καταστροφων, το RE-LEAF μπορει να τροφοδοτει ταυτοχρονα πολλες συσκευες. Μερικα παραδειγματα καταναλωσης ισχυος 230v, εχουν ως ακολουθως:

 

     Ηλεκτρικο κομπρεσερ χειρος  – 24 ωρες – 36kWh

 

             Ανεμιστηρας εξαερισμου υψηλης αποδοσης – 24 ωρες  

             – 21,6kWh

 

     Βραστηρας  10 λιτρων – 24 ωρες – 9,6kWh

 

     Ιατρικος αναπνευστηρας εντατικης θεραπειας – 24  

             ωρες – 3kWh

 

     Φωτιστικο LED 100 watt – 24 ωρες – 2,4kWh

 

Μολις αποκατασταθει η παροχη ηλεκτρικης ενεργειας στην πληγεισα περιοχη, τα EVs μπορουν να επαναφορτιστουν και να παρεχουν υπηρεσιες μεταφορας μηδενικων εκπομπων – εως 528 χλμ  (WLTP) με μια μονο φορτιση, για την μπαταρια του LEAF e +.

 

 

Το Nissan RE-LEAF αναλυτικα

 


 

Το RE-LEAF υποστηριζει τους τρεις πυλωνες ετοιμοτητας σε περιπτωση καταστροφων, δηλαδη την αμεση επεμβαση, την προσφορα  ανθρωπιστικης βοηθειας και την συνεισφορα στην ενδυναμωση των κοινωνικων υποδομων.

 

Το πορτοκαλι χρωμα του RE-LEAF ειναι ενα “νευμα” στην αρχαια ελληνικη λεξη  “ηλεκτρονιο”, που αποτελει αλλωστε και την ριζα της λεξης “ηλεκτρισμος” και συνδυαζεται  με το μπλε του Nissan Intelligent Mobility, για να τονισει τις ικανοτητες συνδεσιμοτητας του concept. Μια μπαρα LED με φωτισμο πορτοκαλι χρωματος που αναβοσβηνει, προειδοποιει τους περαστικους για την προσεγγιση του οχηματος στο σημειο αναφορας.

 


 

Προκειμενου το αυτοκινητο να μπορεσει να προσεγγισει δρομους οπου ενδεχεται να υπαρχουν εμποδια η πεσμενα συντριμμια, η αποσταση απο το εδαφος του  RE-LEAF εχει αυξηθει κατα 70mm  και φτανει τωρα στα 225mm,  με μια ειδικης κατασκευης “ποδια” για την προστασια του δαπεδου του αυτοκινητου. Το φαρδυτερο μετατροχιο (+ 90mm εμπρος / + 130mm πισω), οι λασπωτηρες και τα ελαστικα παντος εδαφους τοποθετημενα σε αγωνιστικες ζαντες 17\”, δινουν επιπλεον δυνατοτητες στο οχημα.

 

Η μεγαλη χωρητικοτητα και η υψηλη αξιοπιστια της μπαταριας ιοντων λιθιου του LEAF, διασφαλιζει μια σταθερη τροφοδοσια ρευματος για την υποστηριξη πολλαπλων ηλεκτρικων συσκευων. Το ολοκληρωμενο συστημα διαχειρισης ενεργειας ειναι ικανο να “εξαγει” την ισχυ της μπαταριας του RE-LEAF σε εως και 230v. Υπαρχουν τρεις πριζες,  δυο αδιαβροχες εξωτερικες τυπου C για ευκολη προσβαση και μια εσωτερικη  οικιακου τυπου, τοποθετημενη στον χωρο αποσκευων.

 

Τα πισω καθισματα εχουν αφαιρεθει και το δαπεδο εχει γινει επιπεδο, προκειμενου να ειναι ευκολη η αποθηκευση εξοπλισμου βασικων αναγκων. Ενα ειδικο πλεγμα ασφαλειας εχει τοποθετηθει, προκειμενου να διαχωρισει τον χωρο των μπροστινων καθισματων απο την περιοχη φορτιου.

 


 

Μολις το RE-LEAF φτασει στο επιμαχο σημειο, ενα ειδικης κατασκευης πτυσσομενο γραφειο, εκτεινεται απο τον χωρο αποσκευων μαζι με μια οθονη LED 32 ιντσων και ενα ξεχωριστο  τροφοδοτικο, δημιουργωντας εναν επιχειρησιακο κομβο για την διενεργεια επικοινωνιων και διαχειρισης κρισεων.

 

Μολις αποκατασταθει η ισχυς, το LEAF μπορει να επαναφορτιστει μεσω τριων προφιλ φορτισης, ακομη και χρησιμοποιωντας οικιακες πριζες εαν δεν υπαρχει γειτνιαζουσα διαθεσιμη υποδομη για EV.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!