Στο νεο \”υπεροπλο\” της Volkswagen στα hot hatch, το Golf GTI Clubsport, το ζητουμενο δεν ειναι (μονο) η δυναμη. Ειναι ο τροπος με τον οποιο την αποδιδει, ο τροπος με τον οποιο παταει, που συμπεριφερεται στο δρομο και την πιστα. Η γερμανικη μαρκα υπερηφανευεται οτι το Golf αυτο, ενσωματωνει ολη την τεχνικη προοδο και την τεχνολογια πανω του και ειναι \”ενα απο τα καλυτερα σπορ προσθιοκινητα αυτοκινητα στον κοσμο\”. Λογικα, αλλωστε, ο… δικαστης, η \”Πρασινη Κολαση\”, εκει που διαπρεπει διαχρονικα το Golf GTI Clubsport (σπαζοντας το ρεκορ του ταχυτερου προσθιοκινητου), εξελισσομενο σε \”σπαζοκεφαλια\” για τους αλλους κατασκευαστες, θα ειναι το μερος που θα αποδειξει -ξανα- την αξια του.
H Volkswagen λοιπον, παρουσιασε το νεο Golf GTI Clubsport, υποσχομενη να ανεβασει την αδρεναλινη και να γραψει το επομενο κεφαλαιο της ατελειωτης ιστοριας του Golf, το οποιο ουσιαστικα ειναι ο δημιουργος της κατηγοριας των hot hatch. Με 300 ιππους, το Clubsport ειναι η ναυαρχιδα της ογδοης γενιας του Golf GTI, εχοντας 55 PS (41 kW) επιπλεον ισχυ του κλασικου GTI.
Η Volkswagen συνεχιζει την παραδοση των μοντελων GTI ακομα πιο υψηλων επιδοσεων με το νεο Golf GTI Clubsport. Το πρωτο Golf GTI Clubsport κυκλοφορησε το 2016 στα 40α γενεθλια του εμβληματικου σπορ χατσμπακ και απεδιδε ισχυ 265 PS (195 kW), με δυνατοτητα προσωρινης ισχυος 290 PS (213 kW) σε λειτουργια boost. Το ιδιο ετος παρουσιαστηκε το Golf GTI Clubsport S, σε περιορισμενη εκδοση 400 μοναδων, με συνεχη διαθεσιμη ισχυ 310 PS (228 kW). Με το τελευταιο, ο Benjamin Leuchter, οδηγος αγωνων και εργοστασιακος δοκιμαστης της Volkswagen, σημειωσε νεο ρεκορ γυρου για προσθιοκινητα αυτοκινητα στο Nürburgring Nordschleife, το Μαϊο του 2016, με χρονο 07:49:21 λεπτα. Το νεο Golf GTI Clubsport που κυκλοφορει σημερα τοποθετειται μεταξυ του πρωτου Clubsport και του Clubsport S, με ισχυ 300 PS. Η τεχνικη προοδος που ενσωματωνεται στο οχημα το κανει να ξεχωριζει, καθιστωντας το ενα απο τα καλυτερα σπορ προσθιοκινητα αυτοκινητα στον κοσμο.
Το νεο Golf GTI Clubsport διαθετει κινητηρα TSI EA888 evo4 – ο προκατοχος του ηταν εξοπλισμενος με EA888 evo3 – και προσφερει ακομα πιο ακριβη αποκριση και καλυτερες επιδοσεις. Το κινητηριο συστημα εχει αναδιαμορφωθει πληρως και διαθετει σημαντικες βελτιωσεις: στο κλασικο νεο GTI των 245 PS, το νεο συστημα Vehicle Dynamics Manager ηδη ελεγχει τα ηλεκτρονικα μπλοκε διαφορικα (XDS) και τις πλευρικες δυναμεις του προαιρετικου προσαρμοζομενου ελεγχου πλαισιου (adaptive chassis control – DCC).
Και ενω αυτος ο ελεγχος ηδη προσφερει αξιοσημειωτα οφελη, στο νεο Golf GTI Clubsport, το Vehicle Dynamics Manager περιλαμβανει για πρωτη φορα και το μπλοκε ηλεκτρομηχανικο διαφορικο του εμπρος αξονα. Αυτο το επιπεδο ελεγχου θετει ενα νεο σημειο αναφορας για τα σπορ προσθιοκινητα αυτοκινητα. Το Golf GTI Clubsport ειναι πιο ευκολοδηγητο, στριβει ακομη πιο ουδετερα και με ακριβεια απο το κλασικο Golf GTI. Κατι που αποδεικνυει περιτρανα το επιπλεον οδηγικο προφιλ, ειδικα εξελιγμενο για το θρυλικο Nordschleife, το οποιο προσαρμοζει το κινητηριο συστημα του νεου Golf GTI Clubsport ειδικα σε αυτην την πιστα αγωνων.
Ο Benjamin Leuchter, που διαδραματισε ο ιδιος προσωπικα σημαντικο ρολο στο στησιμο και τη ρυθμιση του νεου Golf GTI Clubsport στο Nürburgring, δηλωσε σχετικα: «Το αυτοκινητο εχει ενα μοναδικο χαρακτηρα. Σε συγκριση με τον προκατοχο του, ειναι πιο ευκολο να οδηγηθει πολυ γρηγορα στις στροφες. Αυτο οφειλεται στη νεα σχεδιαση και δομη του μπροστινου αξονα, με σημαντικα αυξημενη γωνια camber, τη «φροντιδα» του Vehicle Dynamics Manager για την αψογη, συνδυασμενη λειτουργια των ηλεκτρονικων και ηλεκτρομηχανικων διαφορικων και το στησιμο του αυτοκινητου, με ιδιαιτερη εμφαση στην ακριβεια χειρισμου».
Ο εμπειρος οδηγος αγωνων προσθετει: «Επιπλεον, κατι πολυ σημαντικο, οταν ο οδηγος επιταχυνει στην εξοδο της στροφης, νιωθει τη μεγαλυτερη ελκτικη δυναμη λογω της πολυ υψηλοτερης ισχυος, η οποια – σημειωτεον – δεν ισχυει μονο στα χαρτια αλλα “περναει στο δρομο”».
Ενα νεο, μεγαλυτερο συστημα φρενων στο GTI Clubsport, 18 ιντσων, βελτιωνει περαιτερω τα ανωτερα χαρακτηριστικα φρεναρισματος που ηδη προσφερει το κλασικο GTI, των 245 PS. Επιπλεον, οι νεες εμπρος και πισω αεροτομες μειωνουν την ανωση και βελτιστοποιουν την ευελιξια, την αποκριση διευθυνσης, τα δυναμικα χαρακτηριστικα και τη σταθεροτητα σε υψηλες ταχυτητες. Το νεο Golf GTI Clubsport επιταχυνει 0-100 χλμ./ωρα σε λιγοτερο απο 6 δευτερολεπτα ενω η τελικη του ταχυτητα περιοριζεται στα 250 χλμ./ωρα.