Γραφει ο Φωτης Γελαμερης
Η Honda, την δεκαετια του ΄80 (και συγκεκριμενα το 1985), εβαλε μια ολοκληρη βιομηχανια να δουλεψει για να μας παρουσιασει την πρωτολεια μορφη του Integra. Στην ιαπωνικη αγορα πρωτοκυκλοφορησε ως Honda Quint Integra, αλλα δεν σταματησε εκει: Την εμφανιση του εκανε ενα χρονο μετα και στη Βορεια Αμερικη, αυτη τη φορα ομως, ως Acura Integra.
Γιατι ομως Acura; Η Acura ηταν -και παραμενει, ως σημερα- απλα ενα παρακλαδι της Honda, ειδικευμενο στην γραμμη πολυτελειας των αυτοκινητων της ιαπωνικης αυτοκινητοβιομηχανιας. Μπορει επισης να υπερηφανευεται οτι ειναι ο πρωτοπορος που εισερχεται στην ξενη αγορα αυτοκινητων πολυτελειας. Το τμημα αυτο, που σημερα ειναι ξεχωριστο, ως θυγατρικη της Honda, ιδρυθηκε το 1986, στο Τοκιο της Ιαπωνιας. Την ιδια χρονια, εκανε το ντεμπουτο της στη Βορεια Αμερικη και η εισοδος της στην αμερικανικη αγορα αποδειχθηκε επιτυχημενη κινηση για την εταιρεια.
Το Integra προσφερθηκε σε δυο διαμορφωσεις: 3-πορτο (Coupe) και 4-πορτο (Sedan), με κοινο χαρακτηριστικο εναν πολυστροφο 1.6- λιτρων και DOHC 16-βαλβιδο κινητηρα, ο οποιος τροφοδοτουσε και τις δυο παραλλαγες. Βασιζοταν σε ενα λιγοτερο σπορ Civic, αν και παρουσιαζε εναν μικρο καταλογο βασικων αναβαθμισεων, δικαιολογωντας ετσι την αυξημενη τιμη σε σχεση με το CRX Si, το οποιο διαφορετικα ηταν το καλυτερο Compact σπορ αυτοκινητο που προσφερε η Honda. Το Integra, λοιπον, ηταν εφοδιασμενο με δισκοφρενα σε ολους τους τροχους, βελτιωμενες αναρτησεις και δυο μοτερ κατω απο τον ιδιο κωδικο (D16A1), αλλα με μικρες διαφορες.
Ξεχωριζαν ως \”blacktop\” και \”browntop\” χαρη στο καπακι βαλβιδων (και τον χρωματισμο του, προφανως). Η διαφορα, ηταν 5 αλογα υπερ του \”blacktop\”, με αλλαγες, οπως θολωτα εμβολα για μεγαλυτερη συμπιεση. Ετσι λοιπον, η Honda, με αυτο το μοντελο μας αφησε με την αδημονια, σχετικα με το τι θα μπορουσαμε να δουμε στις γενιες που εμελλε να ερθουν.
\”Η μεγαλυτερη μου συγκινηση, ειναι οταν σχεδιαζω κατι και αυτο αποτυγχανει. Το μυαλο μου τοτε κυριευεται απο ιδεες, σχετικα με το πως θα το βελτιωσω.\” — Soichiro Honda.
Περα απο την αξιοπιστια για την οποια η Honda ειναι γνωστη στην αυτοκινηση, ατου εντυπωσιασμου της ηταν παντα η παρουσιαση νεων μοντελων (η αλματωδης βελτιστοποιηση των παρεχομενων προϊοντων της, αν θελετε). Και αυτο, εγινε ξανα πραξη το 1989, οταν η ολοφρεσκη γενια του Integra ηταν ετοιμη για παραγωγη. Ηταν \”πειραγμενο\” τοσο εσωτερικα, οσο και εξωτερικα, με πιο εμφανη αλλαγη τα εμπροσθια φωτιστικα σωματα, τα οποια απο pop-up εγιναν πλατια και με ωραιο σχεδιασμο. Εσωτερικα, τωρα, η Honda ειχε δυναμωσει το μοτερ της και, πανω σε αυτο, μας παρουσιασε για πρωτη φορα το θρυλικο VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control)—που αλλαξε τα παντα!
Τι ειναι ομως η τεχνολογια αυτη; Πολλα εχουν ακουστει, οπως τριτος εκκεντροφορος η δυο μοτερ. Στην πραγματικοτητα ομως, αντι για δυο εκκεντρα που εχουν οι περισσοτεροι κινητηρες στα αυτοκινητα, αναμεσα τους αυτη τη φορα υπαρχει ενα τριτο, πετυχαινοντας ετσι οικονομια στις
χαμηλες, ενω στις υψηλες στροφες καταφερνε να δωσει περισσοτερη διαρκεια στο ανοιγμα των βαλβιδων, με αποτελεσμα να εχουμε τη μεγιστη δυνατη δυναμη.
Αλλα, για τον VTEC, τον τροπο λειτουργιας του και την ιστορια του, θα επανελθουμε με πληρη αναλυση συντομα.
Φτανουμε λοιπον στην τριτη και, κατα τη γνωμη μου, σημαντικοτερη γενια: Η Honda φερνει στο φως το ολοκαινουριο Integra, αλλαζοντας ξανα τον σχεδιασμο των φαναριων σε ενα ασυνηθιστο σχεδιο τεσσαρων προβολεων και, ωθει τον κινητηρα στα ακρα, ξεπερνωντας τον προκατοχο του τοσο σε κυβικα, οσο και σε αλογα. Στο κυνηγι των επιδοσεων, οταν μαρκες οπως οι Mercedes-Benz και Cadillac εβαζαν δερματινα καθισματα και πανακριβες, βαριες ζαντες, η Honda τα εβγαζε! Απο την πολυτελεια στη σπορ δυναμικη. Ως φυσικη εξελιξη αυτου, διαθετει στην αγορα το Integra GSR. Μοστραροντας τον αγριο χαρακτηρα του, τις πλεον σπορ αναρτησεις και το αεροδυναμικο πισω σποϊλερ.
Το επομενο—παρατολμο, αλλα αναγκαιο ως προς το οραμα—βημα, εγινε μολις δυο χρονια μετα, με το Integra Type R να χαρακτηριζεται απο πολλους ως το καλυτερο fwd αυτοκινητο εκει εξω.
Το Type R ηταν σκετη \”βομβα\”: Η Honda απαρνηθηκε καθε ειδος πολυτελειας, για να αποδειξει οτι μπορει να φτιαξει το καλυτερο των καλυτερων. Απαλλαγμενο πλεον απο το \”περιττο\” βαρος των A/C, συστηματων ελεγχου ταχυτητας, ηλιοροφης, ακομη και των… αναθεματισμενων πισω υαλοκαθαριστηρων, το Integra Type R εριξε το συνολικο βαρος του αμαξωματος του κατα περιπου 64 κιλα. Ο 1,8 λιτρων κινητηρας του, απεδιδε 195hp, με αυτο να σημαινει οτι μπορουσε να παραγει περισσοτερα αλογα ανα λιτρο απο μια V8 Ferrari F355! Ειχε κιβωτιο ταχυτητων πεντε σχεσεων, το οποιο του επετρεπε να κανει τα 0-100 σε κατω απο 6,5 δευτερολεπτα, και, σε συνδυασμο με τις κοντες σχεσεις το εκανε ενα ιδανικο αμαξι για πιστα. Το \”φορτε\” του, ομως, ηταν οι στροφες, αποδεικνυοντας οτι και τα fwd αυτοκινητα μπορουσαν να ειναι γρηγορα και διασκεδαστικα.
Βρισκομαστε πλεον στο 2001 και η Honda φερνει στο φως της δημοσιοτητας το, αλλαγμενο ριζικα, RSX Type R. Πληρης αλλαγη στην εμφανιση, σε τετοιο βαθμο που δυσκολα καποιος θα καταλαβαινε οτι ειναι ο διαδοχος του Integra. Αυτη η αλλαγη εγινε μιας και, καποια στιγμη, επρεπε να απευθυνθει σε ολους τους αγοραστες και οχι μονο στους φαν της σπορ οδηγησης.
Περα απο αυτο ομως, εγινε και τεραστια αλλαγη στο μοτερ: Το K-series -για τους γνωστες- ειχε ανεβασει τον πηχη στα 2.000 κυβικα εκατοστα και στα 220 αλογα. Με iVTEC αντι για VTEC, με το i να αντιπροσωπευει το intelligent, βοηθωντας να αποδιδεται πιο ομαλα η δυναμη σε ολο το φασμα στροφων. Οσο \”κυριλε\” και να προσπαθησε να γινει, δεν ελειπαν τα Recaro καθισματα, τα 4-πιστονα φρενα της Brembo μπροστα, και, για μια ακομα φορα, οι σκληρες αναρτησεις. Και, οπως και να ειχε, ο θρυλος που γεννησε το Integra, το καλυτερο, κατα πολλους, προσθιοκινητο ever, συνεχιστηκε…