Μαζι με τη διαδοση των ηλεκτρικων αυτοκινητων, εχουν αυξηθει οι προβληματισμοι των σκεπτικιστων της ηλεκτρικης κινητικοτητας οτι σε πιθανη ταυτοχρονη φορτιση πολλων αυτοκινητων, το δικτυο ηλεκτροδοτησης στη συγκεκριμενη περιοχη θα καταρρευσει. Ως μερος μιας δοκιμης μικρης κλιμακας, η Audi, πρωτοπορα premium μαρκα σε θεματα ηλεκτροκινησης, δινει σαφη απαντηση σε αυτο το ζητημα: η δυνατοτητα ευφυους συνδεσης του ηλεκτρικου αυτοκινητου με το δικτυο μπορει να κανει βελτιστη χρηση αυτου και να συμβαλει στην επιτυχη και απροσκοπτη διαδοση της ηλεκτροκινησης. Ολη η γκαμα μοντελων Audi e–tron ειναι τεχνολογικα ηδη ετοιμη για μια τετοια προηγμενη συνδεση.
Στο πλαισιο ενος ερευνητικου εργου, η Audi προσομοιασε ενα σεναριο υπερφορτωσης σε ενα τοπικο δικτυο ισχυος, με πολλα ηλεκτρικα αυτοκινητα να φορτιζουν ταυτοχρονα και με υψηλη ισχυ. Αποδειχθηκε οτι μια βελτιστοποιημενη, ευφυης φορτιση αντισταθμιζει το σεναριο πιθανου blackout. Το κλειδι ειναι η στοχευμενη επικοινωνια μεταξυ του ηλεκτρικου αυτοκινητου και του παροχου του δικτυου. Στην πραξη, αυτο σημαινει μεταβλητη ισχυς φορτισης, λαμβανοντας υποψη την επιθυμητη ωρα αναχωρησης απο το σημειο φορτισης και το πραγματικο φορτιο στο ηλεκτρικο δικτυο. Προκειται για μια κατασταση win–win: το ηλεκτρικο αυτοκινητο φορτιζεται με πληρη ισχυ οταν το φορτιο του δικτυου ειναι χαμηλο ενω μειωνει την ισχυ φορτισης σε ωρες αιχμης.
Το κεντρικο στοιχειο, μια εξυπνη πυλη μετρησης, γνωστη και ως SMGW, ειναι ηδη υποχρεωτικη σημερα στην Ευρωπη, εαν η καταναλωση ενεργειας ενος νοικοκυριου υπερβαινει τις 6.000 kWh ετησιως. Δημιουργει μια εξαιρετικα ασφαλη συνδεση δεδομενων μεταξυ του κτιριου (σπιτι η γραφειο) και του παροχου ενεργειας μεσω πιστοποιημενου συστηματος. Το συστημα επιτρεπει την επικοινωνια αναμεσα στο δικτυο και τα μοντελα Audi e-tron, τα οποια εχουν ισχυ φορτισης στανταρ εως 11 kW και προαιρετικα εως και 22 kW, με τα αυτοκινητα να μπορουν να μεταβαλλουν την ισχυ φορτισης τους αναλογα με τις συνθηκες.
Εχουν ηδη εκπονηθει τα τεχνικα προτυπα και τα πρωτοκολλα επικοινωνιας που ειναι απαραιτητα για τη υλοποιηση ενος τετοιου ευφυους δικτυου. Ο στοχος ειναι να συνδεθουν μεταξυ τους οι συμμετεχοντες της μελλοντικης ενεργειακης βιομηχανιας στην Ευρωπη, με βαση μια κοινη γλωσσα.
Η εξυπνη φορτιση, υπο προϋποθεσεις μπορει να καταστησει δυνατη ακομα και τη χρηση ηλεκτρικων αυτοκινητων ως ευελικτων συσκευων αποθηκευσης ηλεκτρικης ενεργειας, προερχομενης απο τον ηλιο η τον ανεμο, φυσικοι ποροι με πολυ ασυνεπη διαθεσιμοτητα.
Η AUDI εχει θεσει φιλοδοξους στοχους στο δρομο για κινητικοτητα χωρις εκπομπες ρυπων. Η εταιρεια εργαζεται για να καταστησει το στολο οχηματων της ουδετερο ως προς το CO2, εως το 2050. Ως πρωτο βημα επιτευξης αυτου του στοχου, η Audi επιδιωκει να λανσαρει περισσοτερα απο 20 αμιγως ηλεκτρικα μοντελα, εως το 2025.