Το BMW Group επιταχυνει τις προσπαθειες του στη μαχη κατα της κλιματικης αλλαγης. Ατενιζοντας το μελλον με την εισαγωγη της Neue Klasse, η εταιρεια ενισχυει τους στοχους που εθεσε και ανακοινωσε περσι το καλοκαιρι αναφορικα με τη σημαντικη μειωση των εκπομπων CO 2, ενω ταυτοχρονα δεσμευεται ξεκαθαρα απεναντι στο στοχο του 1,5 βαθμου Κελσιου για τον περιορισμο της υπερθερμανσης του πλανητη. Με τη Neue Klasse, το BMW Group θα αυξησει σε μεγαλο βαθμο τη χρηση δευτερογενων υλικων με γνωμονα τις αρχες της κυκλικης οικονομιας, βελτιωνοντας τις προϋποθεσεις πλαισιου για την αναπτυξη μιας αγορας δευτερογενων υλικων.
Για την περαιτερω μειωση των εκπομπων CO 2, ιδιαιτερη βαρυτητα διδεται στη φαση χρησης των οχηματων, που αποτελει το 70% του ανθρακικου αποτυπωματος του BMW Group. Μεχρι το 2030, οι εκπομπες CO2 ανα οχημα και διανυθεν χιλιομετρο θα ειναι τουλαχιστον οι μισες απο τα επιπεδα του 2019. Οι δεσμευσεις των κατασκευαστων για την καταπολεμηση της κλιματικης αλλαγης αξιολογουνται καλυτερα λαμβανοντας υποψη ολοκληρο τον κυκλο ζωης ενος οχηματος, συμπεριλαμβανομενης της παραγωγης και της εφοδιαστικης αλυσιδας. Εδω, το BMW Group σχεδιαζει μειωση εκπομπων CO 2 ανα οχημα τουλαχιστον 40%.
«Ο τροπος διαχειρισης των εκπομπων CO2 απο την πλευρα των εταιρειων διαδραματιζει μειζονα ρολο οταν αξιολογειται η εταιρικη υπευθυνοτητα. Αποφασιστικος παραγοντας στη μαχη κατα της υπερθερμανσης του πλανητη ειναι η αποτελεσματικη μειωση του ανθρακικου αποτυπωματος των οχηματων σε ολο τον κυκλο ζωης τους. Γι’ αυτο θετουμε διαφανους και φιλοδοξους στοχους για ουσιαστικη μειωση των εκπομπων CO2. Αυτοι εχουν εγκριθει απο την πρωτοβουλια ‘Science Based Targets Initiative’ και θα προσφερουν μια αποτελεσματικη και μετρησιμη συμβολη», δηλωσε ο Oliver Zipse, Προεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μοναχο την Πεμπτη. «Με την Neue Klasse ενισχυουμε σημαντικα τη δεσμευση μας και δεσμευομαστε επισης σε μια σαφη πορεια για την επιτευξη του στοχου του 1,5 βαθμου Κελσιου».
Το BMW Group ειναι ο πρωτος Γερμανος κατασκευαστης αυτοκινητων που προσχωρει στο Business Ambition for 1.5° C της πρωτοβουλιας Science Based Targets Initiative και δεσμευεται στο στοχο της πληρους κλιματικης ουδετεροτητας σε ολοκληρη την αλυσιδα προστιθεμενης αξιας μεχρι το 2050 το αργοτερο. Η εταιρεια ειναι πεπεισμενη οτι αυτο μπορει να επιτευχθει με χρηση καινοτομιας και οχι καθολικης απαγορευσης ορισμενων τεχνολογιων.
Ο ισχυροτερος μοχλος σε αυτη την πορεια προς την κλιματικη ουδετεροτητα ειναι η ηλεκτρικη κινητικοτητα, με τη Neue Klasse του BMW Group ετοιμη να δημιουργησει νεο momentum στην αγορα. Κατα τη διαρκεια της τελευταιας δεκαετιας, η εταιρεια θα φερει περιπου δεκα εκατομμυρια αμιγως ηλεκτρικα οχηματα στο δρομο. Απο το 2030, τουλαχιστον οι μισες απο τις πωλησεις του BMW Group θα αντιπροσωπευουν ηλεκτρικα οχηματα, με τη μαρκα MINI να προσφερει αποκλειστικα αμιγως ηλεκτρικα οχηματα απο το 2030.
Το BMW Group εξακολουθει να συμμορφωνεται με τα αυστηρα κριτηρια της πρωτοβουλιας Science Based Targets Initiative, αναφορικα με τη μετρηση της μειωσης των εκπομπων CO2 των οχηματων της εταιρειας ανα τον κοσμο στη φαση χρησης τους. Για παραδειγμα, οι εκπομπες απο την παραγωγη καυσιμου και ηλεκτρισμου περιλαμβανονται στον υπολογισμο και η καταναλωση βασιζεται στο προτυπο WLTP συν δεκα τοις εκατο. Με την τρεχουσα στρατηγικη της σε επιπεδο προϊοντων και εξηλεκτρισμου, η εταιρεια βαδιζει σωστα για την εκπληρωση του στοχου του Ευρωπαϊκου στολου της για το 2030.
Περαν του πρασινου ηλεκτρισμου: Μεγαλυτερη εμφαση στη χρηση φυσικων πορων στο μελλον
Το BMW Group γνωριζει κατα οτι απλα και μονον η αυξηση του αριθμου ηλεκτρικων οχηματων στο δρομο δεν σημαινει αυτοματα κινητικοτητα φιλικη προς το περιβαλλον. Η εταιρεια εχει συνειδητοποιησει οτι εξισου σημαντικη ειναι η μειωση της χρησης πρωτογενων πρωτων υλων και η σχετικη επιβλαβης για το περιβαλλον εκμεταλλευση πρωτων υλων και της επεξεργασιας τους που συχνα συνδεεται με εκπομπες CO2 – κυριως στην κατασκευη αυτοκινητων, μια βιομηχανια οπου καταναλωνονται μεγαλες ποσοτητες φυσικων πορων.
«Το 2017 ηταν η πρωτη φορα που ο παγκοσμιος πληθυσμος καταναλωσε πανω απο 100 δισεκατομμυρια τονους φυσικων πορων μεσα σε ενα χρονο – μια ταση την οποια εμεις ως αυτοκινητοβιομηχανια πρεπει εξουδετερωσουμε», απαιτησε ο Zipse. «Αυτο ειναι ενα στρατηγικο θεμα, που αφορα οχι μονο την οικολογικη αλλα και την οικονομικη βιωσιμοτητα. Η τρεχουσα εξελιξη των τιμων βασικων προϊοντων δειχνει επισης τις επιπτωσεις που υφισταται μια βιομηχανια η οποια εξαρταται απο περιορισμενους φυσικους πορους».
Με τον αριθμο των αμιγως ηλεκτρικων οχηματων να αυξανεται, υπαρχει αυξανομενη ζητηση για πολλα βασικα προϊοντα οπως το κοβαλτιο, το νικελιο και το αλουμινιο, τα οποια ειναι απαραιτητα για τις μπαταριες υψηλης τασης. Ωστοσο υπαρχουν τεραστιες δυνατοτητες για την επαναχρησιμοποιηση των υλικων με την εννοια μιας κυκλικης οικονομιας και σε συνεργασια με ειδικους, το BMW Group εχει δειξει οτι, τεχνολογικα, ειναι εφικτη μια αποδοση ανακυκλωσης πανω απο 90%.
Η ποσοτητα δευτερογενους νικελιου που χρησιμοποιειται για την μπαταρια υψηλης τασης της BMW iX ειναι ηδη της ταξεως του 50%, με το κελυφος της μπαταριας να περιεχει μεχρι 30% δευτερογενες αλουμινιο. Το BMW Group στοχευει να βελτιωσει ακομα περισσοτερο τις τιμες αυτες στις μελλοντικες γενιες προϊοντων.
Εκτος απο την αυξανομενη ελλειψη πρωτων υλων και την επακολουθη αυξηση τιμων βασικων προϊοντων, υπαρχουν πολλοι λογοι βιωσιμοτητας για τη χρηση περισσοτερων δευτερογενων υλικων και τη στροφη σε μια κυκλικη οικονομια.
Η προμηθεια δευτερογενων υλικων σημαινει αισθητα λιγοτερες εκπομπες CO 2 συγκριτικα με τα πρωτογενη και δυναται να βελτιωσει σημαντικα το CO2, κυριως στην εφοδιαστικη αλυσιδα. Στην περιπτωση του δευτερογενους αλουμινιου, η μειωση εκπομπων CO2 συγκριτικα με το πρωτογενες υλικο εχει συντελεστη περιπου 4 – 6, ενω για το ατσαλι και τα θερμοπλαστικα η τιμη αυτη κυμαινεται μεταξυ 2 και 5.
Η εξορυξη φυσικων πορων για πρωτογενη υλικα εχει σημαντικες επιπτωσεις στη βασικη αναγεννητικη ικανοτητα των οικοσυστηματων, κατι το οποιο μπορει να μειωθει με την αυξηση της χρησης δευτερογενων υλικων.
Η εξορυξη και εμπορια υλικων απο εμπολεμες ζωνες (conflict materials) συχνα ενεχει τον κινδυνο παραβιασης θεμελιωδων περιβαλλοντικων και κοινωνικων προτυπων. Το BMW Group εχει θεσπισει πολλα μετρα εξουδετερωσης αυτου του κινδυνου, οπως η προσχωρηση στην πρωτοβουλια Responsible Minerals Initiative. Ωστοσο, η πιο αποτελεσματικη στρατηγικη για την αποφυγη κινδυνων ειναι η ελαχιστοποιηση της εξορυξης τετοιων πρωτογενων υλικων.
‘ Secondary First ’ : Σημαντικα υλικα οχηματων με υψηλο δευτερογενες περιεχομενο
Στο πλαισιο μιας ολιστικης προσεγγισης της βιωσιμοτητας, το BMW Group προτιθεται να αυξησει σημαντικα το ποσοστο δευτερογενων υλικων στα οχηματα του. Κατα μεσο ορο, τα σημερινα οχηματα κατασκευαζονται με χρηση σχεδον 30% ανακυκλωμενων και επαναχρησιμοποιησιμων υλικων. Με τη στρατηγικη ‘ Secondary First ’, το BMW Group σκοπευει διαδοχικα να αυξησει αυτη την τιμη στο 50%.
Ασφαλως βασικη προϋποθεση ειναι η ποιοτητα, η ασφαλεια και η αξιοπιστια των υλικων να πληροι τα ιδια υψηλα προτυπα με αυτα που ισχυουν για τα πρωτογενη υλικα – και κατι επισης σημαντικο ειναι η να αυξηθει η διαθεσιμοτητα τετοιων υλικων υψηλης ποιοτητας στην αγορα. Για να επιτευχθει κατι τετοιο απαιτουνται, διαβιομηχανικες συνεργασιες και πολιτικες πρωτοβουλιες.
Βασισμενο στις τεσσερις αρχες Re : think , Re : duce , Re : use , Re : cycle , το BMW Group ενισχυει τις δραστηριοτητες του στον τομεα της κυκλικης οικονομιας, στον οποιο μαλιστα ειναι πρωτοπορος. Για παραδειγμα, η παραγωγη οχηματων περιλαμβανει τωρα αυξημενο διαχωρισμο και ανακυκλωση κρισιμων ομαδων υλικων, για να μπορουν να χρησιμοποιουνται απο την αυτοκινητοβιομηχανια στο πλαισιο ‘κλειστων βροχων’.
Συνεργασια με την BASF και το ALBA Group
Μεσα στη εφοδιαστικη αλυσιδα και αναλογα με τη διαθεσιμοτητα της αγορας τα δευτερογενη υλικα χρησιμοποιουνται ολο και περισσοτερο στα οχηματα του BMW Group. Επιπλεον, μαζι με τους συνεργατες της, η εταιρεια προσφερει σημαντικη ωθηση στην εξελιξη δευτερογενων υλικων. Χαρακτηριστικο παραδειγμα ειναι το πιλοτικο project σε συνεργασια με την BASF και το ALBA Group για την αυξημενη ανακυκλωση πλαστικων που χρησιμοποιουνται σε αυτοκινητα.
Στοχος του project ειναι η μειωση της χρησης πρωτογενων πλαστικων μεσω ενος ολοκληρωμενου συστηματος ανακυκλωσης. Για το σκοπο αυτο, το ALBA Group αναλυει τα οχηματα του στο τελος του κυκλου ζωης τους ελεγχοντας κατα ποσον ειναι εφικτη η επαναχρησιμοποιηση πλαστικου απο το ενα αυτοκινητο στο αλλο. Σε επομενο βημα, η BASF αξιολογει κατα ποσον η χημικη ανακυκλωση ταξινομημενων αποβλητων μπορει να χρησιμοποιηθει για τη ληψη ελαιου πυρολυσης. Αυτο μπορει να χρησιμοποιηθει στη συνεχεια ως βαση για νεα προϊοντα κατασκευασμενα απο πλαστικο. Στο μελλον, μια νεα επενδυση πορτας η αλλα εξαρτηματα μπορουν να κατασκευαζονται απο ενα χρησιμοποιημενο ταμπλο, για παραδειγμα.
Κλειστος βροχος αντι ανακυκλωσης σε υλικα κατωτερης ποιοτητας : η ‘Κυκλικη Σχεδιαση’ βαση μιας κυκλικης οικονομιας
Για να επιτευχθουν υψηλοτερα ποσοστα ανακυκλωσης και, παραλληλα, εγγυημενη υψηλη ποιοτητα δευτερογενων υλικων, ειναι αναγκαια η αφαιρεση υλικων στην πιο καθαρη μορφη τους, οσο το δυνατον νωριτερα κατα τη διαρκεια της διαδικασιας ανακυκλωσης. Για παραδειγμα, το ηλεκτρικο συστημα πρεπει να αφαιρειται ευκολα, πριν την ανακυκλωση, για να αποφευγεται η αναμιξη ατσαλιου με χαλκο απο τις καλωδιωσεις του οχηματος. Διαφορετικα, ο δευτερογενης χαλυβας χανει τις ουσιαστικες ιδιοτητες του και ως εκ τουτου δεν πληροι πλεον τις αυστηρες απαιτησεις ασφαλειας της αυτοκινητοβιομηχανιας.
Για την υποστηριξη αυτης της ευκολης αφαιρεσης υλικων απο τις αρχικες φασεις της ανακυκλωσης, το εσωτερικο ενος αυτοκινητου πρεπει να κατασκευαζεται απο μονομερη υλικα (monomaterials ), ωστε στο τελος του κυκλου ζωης του οχηματος, οσο το δυνατον περισσοτερα να μπορουν να επιστρεφουν στον κυκλο επαναχρησιμοποιησιμων υλικων. Βασικα, η μειωση του αριθμου των υλικων μπορει να βοηθησει στη βελτιωση της ποιοτητας των ανακυκλωμενων υλικων. Αυτη τη στιγμη, τα οχηματα αποτελουνται απο περιπου 8.000 – 10.000 διαφορετικα υλικα.
Για το σκοπο αυτο, το BMW Group προσανατολιζεται τωρα σε μια φιλοσοφια Κυκλικης Σχεδιασης (‘ Circular Design ’), που διασφαλιζει τη δυνατοτητα αποδοτικης αποσυναρμολογησης των οχηματων. Για να μπορουν τα δευτερογενη υλικα να ειναι ανταγωνιστικα στο χωρο της αγορας, το οχημα και το καθε εξαρτημα πρεπει να αποσυναρμολογουνται γρηγορα και οικονομικα πριν την ανακυκλωση. Ολα ξεκινουν με την κατασκευη του οχηματος, που θα πρεπει να γινεται με τετοιο τροπο ωστε τα υλικα να αφαιρουνται στο τελος του κυκλου ζωης του, χωρις διαφορετικου τυπου υλικα να αναμειγνυονται μεταξυ τους.
RE : BMW στην εκθεση IAA Mobility – μια οραματικη προοπτικη στην κυκλικη οικονομια
Η κυκλικη οικονομια βρισκεται στο επικεντρο της παρουσιας του BMW Group στην εκθεση IAA Mobility 2021 στο Μοναχο, οπου η εταιρεια θα προσφερει μια οραματικη προοπτικη των δυνατοτητων μιας κυκλικης οικονομιας και βιωσιμης κινητικοτητας. Το BMW i Vision Circular ενσαρκωνει το φιλοδοξο στοχο της εταιρειας να γινει ο πιο βιωσιμος κατασκευαστης στο χωρο της εξατομικευμενης, πολυτελους κινητικοτητας.
Αυτο το οραματικο οχημα, σχεδιασμενο συμφωνα με τις τεσσερις αρχες της κυκλικης οικονομιας Re:think, Re:duce, Re:use, Re:cycle, δειχνει ποσο εξατομικευμενη, βιωσιμη και πολυτελης μπορει να ειναι η αστικη κινητικοτητα το 2040. Το BMW i Vision Circular κατασκευαζεται απο 100% δευτερογενη υλικα η ανανεωσιμες πρωτες υλες, και ειναι 100% ανακυκλωσιμο.
Το αυτοκινητο αποδεικνυει οτι η προστασια του κλιματος και η εξατομικευμενη κινητικοτητα δεν ειναι απαραιτητα αντικρουομενα μεταξυ τους. Το αντιθετο, δειχνει οτι χρησιμοποιωντας νεες τεχνολογιες και καινοτομια, το BMW Group μπορει να ικανοποιησει τις απαιτησεις του πλανητη για μεγαλυτερη βιωσιμοτητα χωρις συμβιβασμους στην ατομικη κινητικοτητα.