Μετα τον 2ο Π.Π., οι αγωνες ξεκινησαν και παλι, αρχικα με κατασκευαστες που συμμετειχαν σε Grand Prix και πριν τον πολεμο. Η Alfa Romeo με την Tipo 158 \”Alfetta\” ηταν μια απο αυτες. Το μονοθεσιο ειχε γλυτωσει απο την λαιλαπα της παγκοσμιας συρραξης κρυμμενο σε μια φαρμα.
Ο κινητηρας ηταν ενας πρωτοποριακος για την εποχη 8κυλνδρος σε σειρα, κατασκευασμενος απο ελαφρυ κραμα μεταλλου και διεθετε δυο εκκεντροφορους επικεφαλης και μηχανικο υπερσυμπιεστη Roots. Το κιβωτιο μοιραζονταν το ιδιο κελυφος με το διαφορικο και ηταν τοποθετημενα στον πισω αξονα. Η ισχυς της πρωτης εκδοσης ηταν 195 ιπποι.
Η Alfa ειχε την απολυτη κυριαρχια στους αγωνες το 1947 και το 1948, βελτιωνοντας συνεχως το μονοθεσιο. Το 1949 η Alfa Romeo αποσυρθηκε απο τους αγωνες GP για να προετοιμαστει για τη σαιζον του 1950 που ηταν προγραμματισμενο να ξεκινησει το Παγκοσμιο Πρωταθλημα της Fomrula 1. Η ισχυς αυξηθηκε στους 350 ιππους στις 8.500σ.α.λ. και η τελικη ταχυτητα εφτασε τα 290 χλμ./ωρα. Ο πρωτος αγωνας πραγματοποιηθηκε στην πιστα του Silverstone και στο τιμονι των τριων 158 βρεθηκαν οι Farina, Fangio και Fagioli (που εμειναν στην ιστορια ως η ομαδα των τριων \”F\”). Ακομα μια 158 οδηγηθηκε απο τον Βρετανο Reg Parnell, ο οποιος τελικα τερματισε τριτος πισω απο τον Fagioli και το νικητη Farina. Το μονοθεσιο της Alfa Romeo κατεκτησε 11 στις 11 νικες και ο Nino Farina κατεκτησε τον 1ο Παγκοσμιο Τιτλο της Formula 1, μπροστα απο τους Fangio και Fagioli.
Τη σεζον του 1951, η Alfa Romeo, αποφασισε να αγωνιστει με την εξελιξη της 158. Οι αλλαγες ηταν τοσο εκτενεις που αποφασιστηκε το νεο μονοθεσιο να ονομαστει GP Tipo 159. Η ισχυς ανεβηκε στους 425 ιππους στις 9.300 σ.α.λ. και η τελικη ξεπερασε τα 300 χλμ./ωρα. Αντιστοιχα αναβαθμιστηκαν η μεταδοση και το συστημα πεδησης. Στο τελος της χρονιας ο Αργεντινος θρυλος των αγωνων Juan Manuel Fangio κατεκτησε τον τιτλο με την 159.
Το 1952 η Alfa Romeo αποφασισε να αποσυρθει, εχοντας παραμεινει αηττητη στο θεσμο της Formula 1.
Τεχνικα Χαρακτηριστικα Alfa Romeo GP Tipo 159 \”Alfetta\” (1951)
Κινητηρας: 8κυλινδρος σε σειρα, κατασκευασμενος απο ελαφρυ κραμα, 2 βαλβιδες ανα κυλινδρο, 2 εκκεντροφοροι επικεφαλης, 1 καρμπυρατερ, μηχανικος υπερσυμπιεστης δυο σταδιων. Κυβισμος 1479κ.εκ. (58×70χλστ.). Αποδοση 425 ιπποι στις 9.300σ.α.λ.
Βαρος: 710 κιλα
Μεγιστη ταχυτητα: 305 χλμ./ωρα
Συνολικη παραγωγη: 4 (τροποποιημενες Tipo 158)