Εγκατασταση σταθμου ταχειας φορτισης 50 kW στην εδρα της Opel στο Rüsselsheim
Ποιοι ειναι οι δυο κυριοι παραγοντες που λειτουργουν ανασχετικα για τους υποψηφιους αγοραστες ηλεκτρικων αυτοκινητων; Το αγχος της αυτονομιας ειναι αναμφιβολα Νο1 παραγοντας που εμποδιζει την ευρεια κυκλοφορια των ηλεκτροκινητων μοντελων. Η Opel εβαλε τελος σε τετοιου ειδους ανησυχιες με το επαναστατικο Ampera-e που παρουσιασε στο Σαλονι Αυτοκινητου του Παρισιου τον περασμενο μηνα. Με αυτονομια πανω απο 500 km (ηλεκτρικη αυτονομια, στον κυκλο NEDC σε km: >500, προκαταρκτικες τιμες) υπερτερει εναντι του πλησιεστερου ανταγωνιστη του στην κατηγορια κατα 100 km τουλαχιστον στο δρομο. Ο δευτερος παραγοντας εχει να κανει με την υποδομη φορτισης των ηλεκτρικων οχηματων.
Οπως ανακοινωθηκε κατα τη διαρκεια του Σαλονιου Αυτοκινητου του Παρισιου, μια φορτιση 30 λεπτων σε ταχυφορτιστη 50 kW DC θα προσφερει εξτρα αυτονομια 150 km (μεση τιμη, μετρημενη με βαση προκαταρτικες δοκιμες NEDC) στη μπαταρια ιοντων λιθιου νεας γενιας του Ampera-e. Μπορει οι ταχυφορτιστες να θεωρουνται ακομα ασυνηθιστο θεαμα, ωστοσο τα πραγματα θα αλλαξουν στο εγγυς μελλον. Το Ομοσπονδιακο Υπουργειο Συγκοινωνιων και Ψηφιακων Υποδομων ανακοινωσε οτι 400 σταθμοι ταχειας φορτισης θα εγκατασταθουν κατα μηκος των βασικων αυτοκινητοδρομων της χωρας σε συνεργασια με την εταιρεια διαχειρισης σταθμων ανεφοδιασμου “Tank und Rast” μεχρι το τελος του 2017. Επιπλεον, η Γερμανικη Κυβερνηση δεσμευτηκε να επενδυσει 300 εκατομμυρια Ευρω στην αναπτυξη της απαραιτητης υποδοχης τα επομενα χρονια με την εγκατασταση 5.000 σταθμων ταχειας φορτισης και 10.000 σταθμων κανονικης φορτισης σε σταθμους ανεφοδιασμου σε ολο το μηκος των κυριων οδων, σε εμπορικα και αθλητικα κεντρα, σταθμους κοινοχρησιας οχηματων και τρενων, αεροδρομια και εκθεσιακα κεντρα μεχρι το 2020. Με αυτο τον τροπο, αυτοκινητα οπως το επαναστατικο Opel Ampera-e θα εχουν ευρεια προσβαση σε μια βολικη λυση φορτισης.
Καθως το Ampera-e θα κυκλοφορησει στους Ευρωπαϊκους δρομους την ανοιξη του 2017, η Opel θελησε να διασφαλισει οτι η εδρα της εταιριας θα ειναι εξοπλισμενη με την τελευταια λεξη της τεχνολογιας φορτισης, γι’ αυτο και εγκατεστησε εναν ταχυφορτιστη DC ισχυος 50 kW και εναν AC μεσης ισχυος στα 22 kW στο Rüsselsheim.
«Το Ampera-e μπορει να πεισει υποψηφιους πελατες οι οποιοι δεν ειχαν σκεφθει μεχρι προτινος την αγορα ενος ηλεκτρικου οχηματος, οτι η ηλεκτρικη μετακινηση ειναι τωρα εφικτη, καθως εξελιπε καθε ανησυχια για τη φορτιση της μπαταριας,» δηλωσε ο CEO του Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann, στα εγκαινια των σταθμων ταχειας φορτισης. «Ειναι καταπληκτικο αυτο που συμβαινει με το Ampera-e – χαρη στην εντυπωσιακη αυτονομια του, μπορεις να το οδηγησεις για αρκετες ημερες πριν χρειαστει να το φορτισεις, ειτε κατα τη διαρκεια της νυχτας, η ενω βρισκεσαι στη δουλεια η εχεις βγει για ψωνια.»
Η Pam Fletcher, Executive Chief Engineer του Ampera-e, προσθεσε: «Ειχα την πολυτελεια να οδηγησω το αυτοκινητο για αρκετους μηνες και απο την εμπειρια μου μπορω να σας πω οτι η συχνοτητα φορτισης περιοριζεται σε μια η δυο φορες την εβδομαδα για τους ιδιοκτητες,» δηλωσε ο Fletcher.
Επιπλεον της ταχειας φορτισης DC, η μπαταρια 60 kWh του Ampera-e μπορει να φορτιζεται σε προαιρετικους οικιακους σταθμους φορτισης 4.6 kW, που πληρουν τις Γερμανικες προδιαγραφες για εγκατασταση ηλεκτρικου δικτυου σε σπιτια. Επιπλεον, το Ampera-e μπορει να φορτιζεται σε δημοσιους σταθμους φορτισης AC σε ολη την Ευρωπη. Με τον ενσωματωμενο μονοφασικο φορτιστη του θα φορτιζει με ισχυ 3,6 kW η 7.2 kW σε τετοιους σταθμους AC. Εχοντας αυτονομια NEDC πανω απο 500 km (προκαταρκτικες τιμες), οι ιδιοκτητες ενδεχεται να μην χρειαστει ποτε να φορτισουν τη μπαταρια τους απο 0 – 100%, κυριως λογω του οτι η μεση αποσταση που διανυουν καθημερινα ειναι 60 km. Η ευελικτη στρατηγικη φορτισης της Opel για το Ampera-e επιτρεπει επισης τη φορτιση του νεου ηλεκτρικου μοντελου μεσω μιας στανταρ, οικιακης ηλεκτρικης πριζας 2,3 kW ευκολα και ανετα για ολους.
Ομως περα απο μια εξαιρετικη αυτονομια και ευελικτες λυσεις φορτισης, το Ampera-e προσφερει την οδηγικη απολαυση και το ‘νευρο’ ενος σπορ αυτοκινητου. Η ισχυς του ηλεκτροκινητηρα αντιστοιχει σε 150 kW/204 hp (PS) διευκολυνοντας τις εκκινησεις απο σταση η την προσβαση στον αυτοκινητοδρομο, δυο απο τα κυρια ατου του Opel Ampera-e. Το συμπαγες ηλεκτρικο αυτοκινητο επιταχυνει απο 0 στα 50 km/h σε 3,2 δευτερολεπτα. Και καθως οι μεγαλες μπαταριες χωρητικοτητας 60 kWh ειναι εξυπνα ενσωματωμενες το κατω τμημα του αμαξωματος, προσφερει επισης αφθονο χωρο για πεντε επιβατες και χωρο αποσκευων με δυνατοτητες πενταθεσιου συμπαγους μοντελου. Επιπλεον, το Ampera-e διατιθεται με αριστη ψηφιακη συνδεσιμοτητα, οπως αρμοζει σε ενα Opel, με συστημα OnStar και ενσωματωση smartphone.