Η Volkswagen παρουσιαζει το νεο head-up display επαυξημενης πραγματικοτητας και διασταυρωνει τον εικονικο με τον πραγματικο κοσμο. Το καινοτομο συστημα χρησιμοποιει ειδικα επιλεγμενα συμβολα και τα προβαλλει δυναμικα στο εξωτερικο πραγματικο περιβαλλον. Η Volkswagen ειναι ο πρωτος κατασκευαστης αυτοκινητων παγκοσμιως που εισαγει αυτην την τεχνολογια στην compact κατηγορια και την καθιστα προσιτη σε ευρεια κλιμακα. Αρχικα, το head-up display επαυξημενης πραγματικοτητας θα παρουσιαστει στα ID.3 και ID.4, τα νεα ηλεκτρικα μοντελα της Volkswagen.
Αν και η νεα τεχνολογια ειναι μια πραγματικη παγκοσμια καινοτομια, η Volkswagen αποφασισε να την παρουσιασει σε ενα μαζικο μοντελο, συνεχιζοντας τη στρατηγικη της να προσφερει στοιχεια υψηλης τεχνολογιας σε προσιτες τιμες. «Εισαγουμε μια αυθεντικη καινοτομια στην ευρεια παραγωγη», λεει ο Frank Welsch, μελος του Διοικητικου Συμβουλιου για την Εξελιξη. «Και το κανουμε οχι με ενα premium μοντελο, αλλα με τα compact ηλεκτρικα της οικογενειας ID. Η διαθεση πρωτοποριακων τεχνολογιων στο ευρυ κοινο ειναι ανεκαθεν μια απο τις βασικες προτεραιοτητες της Volkswagen».
Το προηγμενο head-up display επαυξημενης πραγματικοτητας προβαλλει σημαντικες πληροφοριες στο παρμπριζ, σε δυο επιπεδα στον χωρο. Ενα μεγαλο πλαισιο με διαγωνιο περιπου 1,8 μετρων, για τις δυναμικες τρισδιαστατες απεικονισεις, εμφανιζεται σε εικονικη αποσταση περιπου 10 μετρων απο τον οδηγο. Οι πληροφοριες απο τα συστηματα υποβοηθησης, οπως υποδειξεις πλοηγησης, σημεια εκκινησης και προορισμοι, εμφανιζονται επισης σε αυτο, το πιο μακρια εμφανιζομενο πλαισιο. Το δευτερο πλαισιο ειναι δισδιαστατο και βρισκεται κατω απο το προηγουμενο, με τα δυο να αποτελουν μια ενιαια, ολοκληρωμενη εικονα στο οπτικο πεδιο του οδηγου. Αυτο το δευτερο πλαισιο δειχνει την ταχυτητα, τα οδικα σηματα και τις υποδειξεις υποβοηθησης και πλοηγησης με στατικα συμβολα, που μοιαζουν να βρισκονται περιπου τρια μετρα μπροστα απο τον οδηγο.
Ολες οι απεικονισεις τοποθετουνται οπτικα εξω απο το οχημα, στον πραγματικο κοσμο, και εμφανιζονται δυναμικα. Οταν το οχημα πλησιαζει σε μια διασταυρωση, οπου πρεπει να στριψει συμφωνα με τη διαδρομη του συστηματος πλοηγησης, ο οδηγος βλεπει δυο ενδειξεις: σε πρωτη φαση, μια ειδοποιηση στο επιπεδο του δρομου και στη συνεχεια τρια βελη που βρισκονται στη διασταυρωση. Οσο ο οδηγος πλησιαζει στη διασταυρωση, τοσο μεγαλυτερα γινονται τα βελη. Ταυτοχρονα, αρχιζουν να σβηνουν ωστε να προσφερεται πιο καθαρη ορατοτητα στο δρομο. Κατα την εξελιξη ολων των απεικονισεων, η Volkswagen ακολουθησε τη λογικη του “Less is more”. Κατι που διασφαλιζει οτι σε καμια περιπτωση ο οδηγος δεν επιβαρυνεται απο περιττες πληροφοριες και δεν του αποσπαται η προσοχη απο τον δρομο.
Η τεχνολογικη καρδια του head–up display επαυξημενης πραγματικοτητας ειναι η μοναδα αναπαραγωγης εικονων (PGU) που βρισκεται βαθια μεσα στο ταμπλο. Η οπτικη ακτινα που δημιουργειται απο μια ιδιαιτερα φωτεινη οθονη LCD μεταδιδεται σε δυο επιπεδους καθρεφτες και ειδικοι φακοι διαχωριζουν τις απεικονισεις για τα πλαισια κοντινης και μακρινης αποστασης. Οι δυο καθρεφτες εκτρεπουν την ακτινα σε εναν μεγαλο, ηλεκτρικα ρυθμιζομενο κοιλο καθρεφτη και απο εκει δημιουργειται η προβολη στο παρμπριζ. Με αυτο τον τροπο ο οδηγος βλεπει τα συμβολα και τις υποδειξεις ρεαλιστικα και τρισδιαστατα, σε αποσταση περιπου 10 μετρων.
Οι εικονες δημιουργουνται απο μια μοναδα AR που βρισκεται σε εναν απο τους δυο κεντρικους υπολογιστες των μοντελων ID. Αυτη η μοναδα λαμβανει πληροφοριες απο τα δεδομενα της μπροστινης καμερας, του αισθητηρα ρανταρ και του χαρτη πλοηγησης, για να «τοποθετησει» σωστα τα συμβολα στο περιβαλλον. Οι απεικονισεις που εμφανιζονται στο μακρινο πλαισιο σταθεροποιουνται σε σχεση με τις κινησεις του οχηματος και προσαρμοζονται στη γεωμετρια του συστηματος προβολης.
Το head–up display επαυξημενης πραγματικοτητας περιλαμβανεται στο πακετο εξοπλισμου Infotainment Plus, των ID.3 και ID.4, το οποιο προσφερει μεταξυ αλλων το συστημα πλοηγησης Discover Pro με οθονη αφης.