Η ανανεωμενη γκαμα του CR–V, που περιλαμβανει την προηγμενη υβριδικη τεχνολογια της Honda στον στανταρ εξοπλισμο για πρωτη φορα, φερει πλεον το διακριτικο e:HEV – οπως και το νεο Τζαζ e:HEV – ως μελος της οικογενειας e:TECHNOLOGY. Η Hondaενισχυει την παρουσια του 2021 CR–V με την προσθηκη μιας νεας σπορ εκδοσης Sport Line.
Το CR-V ερχεται τωρα να προστεθει στην οικογενεια e:HEV, αφου προηγηθηκαν τα νεα Jazz e:HEV και Honda e, και αποτελει ενα ακομα βημα στη δεσμευση της Honda να εξηλεκτρισει το 100% των mainstream Ευρωπαϊκων μοντελων της μεχρι το 2022. Εκτος απο την προσθηκη του διακριτικου e:HEV στην ονομασια τους, τα CR-V φερουν επισης το νεο λογοτυπο Honda με μπλε περιγραμμα, ως ενδειξη των μοντελων χαμηλων ρυπων.
Το CR–V e:HEV υιοθετει την πολυ αποδοτικη, προηγμενη υβριδικη τεχνολογια της Honda, που λανσαριστηκε για πρωτη φορα στο CR–V το 2019. Η τεχνολογια Intelligent Multi–Mode Drive (i–MMD) συνδυαζει δυο ηλεκτροκινητηρες, εναν βενζινοκινητηρα κυκλου Atkinson, καινοτομο κιβωτιο και τρια ευφυη προγραμματα οδηγησης (driving modes), προσφεροντας κορυφαια επιπεδα αθορυβης και αποδοτικης λειτουργιας. Διατιθεται σε προσθιοκινητες (FWD) και τετρακινητες (AWD) εκδοσεις.
Η νεα εκδοση Sport Line λανσαρεται μαζι με πολυαριθμες αναβαθμισεις σε ολες τις εκδοσεις της 5ης γενιας του CR–V. Ο εσωτερικος διακοσμος αναβαθμιζεται με ενα λαμπερο ασημι φινιρισμα στην κεντρικη κονσολα, τις πορτες και το ταμπλο. Ενα ακομα στοιχειο αναβαθμισης ειναι το νεο σχεδιο ζαντων αλουμινιου 18” για ολες τις εκδοσεις και φυμε κρυσταλλα για τα μοντελα [SE η ELEGANCE]. Ασυρματη φορτιση κινητου διατιθεται με τα κορυφαια μοντελα [EX η EXECUTIVE].
Η νεα εκδοση Sport Line – που διατιθεται σε χρωματισμους Crystal Black Pearl η Platinum White Pearl – υιοθετει σκουρες διακοσμητικες πινελιες που τονιζουν τη γοητεια του CR–V e:HEV. Τετοιες πινελιες υπαρχουν στους προβολεις, στους εξωτερικους καθρεπτες και στα σκουρα χρωμιωμενα διακοσμητικα, ενω μαυρο φινιρισμα χρησιμοποιειται στις ζαντες αλουμινιου και στα μπουλονια των τροχων.
Το CR–V διατηρει το σοφιστικε στυλ του, με φαρδια, μυωδη τοξα θολων τροχων, εντονες καμπυλες στο καπο και στα πισω πλαϊνα πανελ, καθως και το ‘προσωπο’ της οικογενειας Honda με ενα χαρακτηριστικο γραφικο στους προβολεις.
Το ανανεωμενο μοντελο διατηρει τα σκηπτρα της κατηγοριας του στην αξιοποιηση εσωτερικου χωρου, προσφεροντας ευρυχωρια σε ολους τους επιβατες και ενα φαρδυ, βαθυ χωρο αποσκευων με μεγαλη επιφανεια φορτωσης. Μια hands–free ηλεκτρικη πισω πορτα διευκολυνει την προσβαση στο χωρο φορτωσης σε ορισμενες εκδοσεις.
Το νεο CR–V υιοθετει πολλα εξυπνα χαρακτηριστικα που το καθιστουν πιο πρακτικο για καθημερινη χρηση. Για παραδειγμα, το υψος της πισω πορτας οταν ανοιγει, μπορει να ρυθμιζεται για αποφυγη επαφης με χαμηλα ταβανια, ενω η ευελιξια της καμπινας αυξανεται με εναν αποθηκευτικο χωρο στην κεντρικη κονσολα τριων διαταξεων, και βυθιση – ‘με μια κινηση’ – των διαιρουμενων 60:40 / αναδιπλουμενων πλατων των καθισματων της δευτερης σειρας, για ταχυτερη και ευκολοτερη φορτωση.
Η σχεδιαση ενσωματωνει την αποκλειστικη δομη αμαξωματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) νεας γενιας της Honda, που χρησιμοποιει ενα δικτυο συνδεδεμενων δομικων στοιχειων για πιο ομοιομορφη κατανομη της ενεργειας συγκρουσης. Επιπλεον, στανταρ προσφερεται σε ολη τη γκαμα το Honda Sensing™, που θεωρειται απο τα πιο ολοκληρωμενα πακετα τεχνολογιων ενεργητικης ασφαλειας και τεχνολογιων υποβοηθησης στην κατηγορια, συνδυαζοντας πληροφοριες ρανταρ και καμερας για την υποστηριξη του οδηγου.
Νεα εκδοση Sport Line
Η νεα εκδοση Sport Line προσφερει ολη την ευρυχωρια και πρακτικοτητα ενος CR-V, σε συνδυασμο με ενα πιο σπορτιφ στυλ. Το αναβαθμισμενο εσωτερικο προαγει την αισθηση ποιοτητας και πολυτελειας του CR-V.
Μπροστα, κυριαρχει το νεο, τολμηρο ‘προσωπο’ της οικογενειας Honda, που περιλαμβανει το στιβαρο γραφικο του φτερου και το χαρακτηριστικο σχημα των προβολεων, με φωτα LED στανταρ. Ενας, αναγλυφος εμπρος προφυλακτηρας δενει αρμονικα με τις καθαρες επιφανειες του αμαξωματος και πλαισιωνεται απο αεραγωγους.
Τα πισω πλαϊνα πανελ διαθετουν πιο εντονες καμπυλες συγκριτικα με την τριτη γενια CR-V, ενω φαρδυτερα ειναι και τα τοξα των θολων ολων των τροχων. Στη δυναμικη εμφανιση συνεισφερει μια στιβαρη, διακοσμητικη γραμμη του αμαξωματος που αναδεικνυεται με μια στιλπνη μεταλλικη λωριδα, η οποια συνδεει τους εμπρος τροχους και πισω τροχους.
Η νεα εκδοση Sport Line διατιθεται σε χρωματισμους Crystal Black Pearl η Platinum White Pearl. Φερει επισης σκουρα διακοσμητικα ενθετα σε προβολεις και εξωτερικους καθρεπτες, ενω μαυρο φινιρισμα χρησιμοποιειται στις ζαντες αλουμινιου και τα μπουλονια.
Τα μοντελα Sport Line διαφοροποιουνται με ενα σκουρο χρωμιωμενο φινιρισμα γυρω απο τα φωτα ομιχλης και στη μασκα με αντιστοιχες πινελιες στον προφυλακτηρα, τις πορτες και την πισω πορτα. Φυμε κρυσταλλα περιλαμβανονται στο βασικο εξοπλισμο και των δυο εκδοσεων, FWD και AWD Sport Line, συμπληρωνοντας τη σοφιστικε εμφανιση.
Σε ολες τις υπολοιπες εκδοσεις, οι πελατες μπορουν να επιλεξουν απο τα οκτω εξωτερικα χρωματα: απλο Rallye Red, μεταλλικα Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue & Premium Crystal Red, και περλε Platinum White, Crystal Black & Premium Agate Brown.
Υβριδικη τεχνολογια για αμεση αποκριση και αποδοτικη λειτουργια
Το 2020 Honda CR-V e:HEV διατιθεται αποκλειστικα με προηγμενη υβριδικη τεχνολογια κινησης. Το συστημα Honda Hybrid Performance, που λανσαριστηκε για πρωτη φορα στο CR-V το 2019, βασιζεται στην ευφυη τεχνολογια Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) που αποτελειται απο δυο ηλεκτροκινητηρες, μια μοναδα ελεγχου ισχυος, εναν βενζινοκινητηρα κυκλου Atkinson, μπαταρια ιοντων λιθιου και πρωτοποριακο κιβωτιο μιας σχεσης μεταδοσης για εξαιρετικη οδηγικη ποιοτητα, αποκριση και αποδοση.
Το CR-V e:HEV εφοδιαζεται με ενα αποδοτικο διλιτρο βενζινοκινητηρα i-VTEC, που αποδιδει μεγιστη ισχυ 107 kW (145 PS) στις 6.200 rpm, και εναν ισχυρο ηλεκτροκινητηρα 135 kW (184 PS) με ροπη 315 Nm. Ο συνδυασμος ηλεκτροκινητηρα – βενζινοκινητηρα επιταχυνει το CR-V e:HEV απο 0 στα 100 km/h σε 8,6 δευτερα σε FWD εκδοχη, και σε 8,9 δευτερολεπτα σε εκδοση AWD, με τελικη ταχυτητα 180 km/h.
Το αποδοτικο υβριδικο συστημα πετυχαινει εκπομπες CO2 απο 151g/km (WLTP μικτος κυκλος) και καταναλωση καυσιμου 6,6l/100km (WLTP μικτος κυκλος) στα προσθιοκινητα μοντελα, και εκπομπες CO2 απο 161g/km (WLTP μικτος κυκλος) και καταναλωση καυσιμου 7.1l/100km (WLTP μικτος κυκλος) στις AWD εκδοσεις.
Ευφυη προγραμματα οδηγησης
Η μοναδικη τεχνολογια i-MMD της Honda ονομαζεται ετσι επειδη επιλεγει εξυπνα μεταξυ τριων προγραμματων οδηγησης με στοχο τη βελτιστη δυνατη αποδοση. Τα προγραμματα ειναι: EV Drive – η μπαταρια ιοντων λιθιου παρεχει αμεση ισχυ στον ηλεκτροκινητηρα, Hybrid Drive – ο βενζινοκινητηρας παρεχει ισχυ σε ενα μοτερ / γεννητρια, που με τη σειρα του τροφοδοτει τον ηλεκτροκινητηρα, και Engine Drive – ο βενζινοκινητηρας συνδεεται αμεσα με τους τροχους μεσω ενος συμπλεκτη κλειδωματος.
Στις περισσοτερες αστικες συνθηκες οδηγησης, το CR-V e:HEV θα επιλεγει αυτοματα μεταξυ Hybrid Drive και EV Drive για βελτιστη αποδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεονασμα ενεργειας απο τον βενζινοκινητηρα μπορει να ανατροφοδοτειται για τη φορτιση της μπαταριας μεσω του μοτερ-γεννητριας. Το EV Drive προσφερει αμιγη ηλεκτροκινηση και αυτονομια μηδενικων ρυπων περιπου 2 km αναλογα με τις οδηγικες συνθηκες και τη φορτιση της μπαταριας. Το Engine Drive mode ειναι το πιο αποδοτικο προγραμμα για οδηγηση με υψηλες ταχυτητες στον αυτοκινητοδρομο και συμπληρωνεται με προσθετη ηλεκτρικη ισχυ on-demand, για ενισχυση της ροπης του κινητηρα υπο ορισμενες συνθηκες:
- Το συστημα i-MMD αποφασιζει τις αλλαγες μεταξυ των προγραμματων ωστε να επιτυγχανεται μεγιστη αποδοση χωρις να ενοχλειται ο οδηγος η να χρειαζεται καποια ενεργεια απο την πλευρα του.
- Ο διλιτρος κινητηρας, ο ηλεκτροκινητηρας, το μοτερ-γεννητρια και η μοναδα ελεγχου ισχυος βρισκονται κατω απο το καπο, ενω η μπαταρια ιοντων λιθιου, κατω το χωρο αποσκευων.
Πρωτοποριακο κιβωτιο μιας σχεσης μεταδοσης
Αντι συμβατικου κιβωτιου, μια μοναδα υποπολλαπλασιασμου δημιουργει αμεση μεταδοση με σταθερη σχεση μεταξυ των κινουμενων εξαρτηματων και ομαλοτερη μεταφορα ροπης. Με αυτη τη διαταξη, το συστημα της Honda ειναι πιο συμπαγες απο ενα πλανητικο eCVT που κατα κανονα χρησιμοποιειται σε αλλα υβριδικα οχηματα, αλλα και πιο αθορυβο.
Οι μηχανικοι του προγραμματος CR-V e:HEV προσπαθησαν να εξασφαλισουν οτι η αλλαγη απο τη μια πηγη ισχυος στην αλλη – συμπεριλαμβανομενης της λειτουργιας stop-start – ειναι σχεδον ανεπαισθητη στον οδηγο και τους επιβατες. Η ομαλη μεταφορα ροπης σημαινει οτι δεν υπαρχουν κραδασμοι απο τη μεταδοση, ουτε ανεπιθυμητο feedback μεσω των πενταλ η του τιμονιου, που σημαινει οτι γινεται εξαιρετικη διαχειριση των χαρακτηριστικων NVH (θορυβοι, κραδασμοι, τριγμοι).
Συστημα Προσαρμογης Επιβραδυνσης (Deceleration Paddle Selector)
Το CR-V e:HEV διαθετει συστημα Deceleration Paddle Selector, το οποιο επιτρεπει στον οδηγο να χρησιμοποιει τους μοχλους (paddles) πισω απο το τιμονι για να προσαρμοζει το ρυθμο αναγεννητικης πεδησης, οταν σηκωνει το ποδι του απο το γκαζι.
Ενα συμβολο σχηματος V (σιριτι) στην οθονη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσων υποδηλωνει το ρυθμο επιβραδυνσης. Ο αριθμος των σιριτιων αυξανεται αναλογα με το ρυθμο επιβραδυνσης, φτανοντας μεχρι τεσσερα, το μεγιστο.
Τραβωντας το μοχλο στην αριστερη πλευρα του τιμονιου (υποδηλωνεται με το συμβολο ‘πλην’), ο οδηγος μπορει να αυξησει το ρυθμο επιβραδυνσης – και το ρυθμο με τον οποιο συγκεντρωνεται ενεργεια για τον κινητηρα. Τραβωντας το μοχλο στη δεξια πλευρα του τιμονιου (υποδηλωνεται με το συμβολο ‘συν’), ο οδηγος μπορει να μειωσει το ρυθμο επιβραδυνσης, επιβραδυνοντας το αυτοκινητο πιο ομαλα.
Σε κανονικες συνθηκες οδηγησης, η μηχανικη προσαρμογη του ρυθμου επιβραδυνσης ειναι προσωρινη, και ακυρωνεται αυτοματα στην οδηγηση με σταθερη ταχυτητα η κατα την επιταχυνση. Στο Sport mode, η μηχανικη προσαρμογη του ρυθμου επιβραδυνσης παραμενει, μεχρις οτου ακυρωθει απο τον οδηγο.
Κορυφαιο πλαισιο για απολαυστικη και εξαιρετικη οδηγικη ανεση
Το CR-V e:HEV βασιζεται στο πιο εξελιγμενο πλαισιο της Honda που προφερει εξαιρετικα αθορυβη λειτουργια και μια απολαυστικη οδηγικη εμπειρια με υψηλο επιπεδο ανεσης.
Η ελαφρια και ακαμπτη δομη ωφελειται απο το χαμηλο κεντρο βαρους, με προηγμενα συστηματα εμπρος και πισω αναρτησης, τεχνολογιες ελεγχου, και συστημα διευθυνσης με μεταβλητο λογο υποπολλαπλασιασμου. Η τεχνολογια τετρακινησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – σε συνδυασμο με την αυξημενη αποσταση απο το εδαφος, χαριζει στο CR-V e:HEV γνησιες ικανοτητες παντος εδαφους.
Το αμαξωμα αποτελειται απο ελαφρα, υψηλης αντοχης υλικα, που διαμορφωνουν μια εξαιρετικα ακαμπτη και χαμηλης αδρανειας πλατφορμα. Στα πρωτα σταδια εξελιξης της τρεχουσας πλατφορμας του CR-V, η Honda ενσωματωσε στη σχεδιαση ατσαλι υπερυψηλης αντοχης διαμορφωμενο εν θερμω, αυξανοντας την αντοχη και μειωνοντας το συνολικο βαρος του αμαξωματος.
Προηγμενη τεχνολογια αυτοφερομενου αμαξωματος
Ανωτερα υλικα και προηγμενες διαδικασιες κατασκευης υποστηριζουν τη νεα σχεδιαση του CR-V, συμβαλλοντας τη δημιουργια ενος ελαφρυτερου, πιο ακαμπτου πλαισιου. Η ακαμψια του αυτοφερομενου αμαξωματος συμβαλλει σημαντικα στα εντυπωσιακα χαρακτηριστικα NVH (θορυβων, κραδασμων, τριγμων).
Στη διαδικασια συναρμολογησης του αμαξωματος χρησιμοποιειται μια πρωτοποριακη και αποδοτικη τεχνικη. Ολοκληρο το εσωτερικο πλαισιο συναρμολογειται πρωτο, ακολουθει το εξωτερικο πλαισιο και μετα οι συνδεσμοι, αντιθετα με τη συμβατικη μεθοδο, οπου το εξωτερικο πλαισιο συναρμολογειται πρωτο, και ακολουθει η συναρμολογηση του εσωτερικου και οι συνδεσμοι. Η νεα τεχνολογια παραγωγης συμβαλλει σε μεγαλο βαθμο στη συνολικη ακαμψια του αμαξωματος.
Ηλεκτροποντες πυκνης συγκολλησης ανα 20 χιλιοστα σε κρισιμες περιοχες του αμαξωματος αυξανουν αισθητα την ακαμψια και αντοχη συγκριτικα με τις συμβατικες τεχνικες ανα 40 και 50 χιλιοστα.
Αυτες οι καινοτομιες στους τομεις σχεδιασης, μηχανολογιας και παραγωγης επιτρεπουν καλυτερη ρυθμιση της αναρτησης για ανωτερα επιπεδα οδηγικης ανεσης και συμπεριφορας, και βοηθουν στη συμμορφωση με τα Ευρωπαϊκα προτυπα ποιοτητας και αθορυβης λειτουργιας.
Εξαιρετικα αθορυβο εσωτερικο
Η νεα πλατφορμα συνεισφερει σημαντικα στην απουσια θορυβων στην καμπινα, ολοκληρωνοντας την υβριδικη τεχνολογια του CR-V. Η αριστη διαχειριση των χαρακτηριστικων NVH οφειλεται στην ελαχιστοποιηση της παραγωγης θορυβων και κραδασμων και της μεταφορας τους μεσω της δομης του αμαξωματος, αλλα και στη μελετημενη χρηση ηχο-απορροφητικων και ηχομονωτικων υλικων. Στοχος εξελιξης για το CR-V e:HEV ηταν μια οδηγικη εμπειρια οσο το δυνατον πιο αθορυβη και ποιοτικη.
Το Active Noise Cancellation (ANC) μειωνει τους θορυβους χαμηλων συχνοτητων στην καμπινα και παραλληλα ελαχιστοποιει τη διεισδυση του θορυβου του κινητηρα. Το ANC, που προσφερεται στανταρ με ολες τις εκδοσεις, χρησιμοποιει δυο μικροφωνα που παρακολουθουν θορυβους απο τον κινητηρα, και στη συνεχεια δημιουργει συγχρονισμενα ηχητικα σηματα αντιθετης φασης για την καταστολη τους. Το συστημα λειτουργει οποτε το οχημα κινειται, ανεξαρτητα εαν το ηχοσυστημα ειναι ενεργοποιημενο η οχι.
Ο θορυβος απο το κινητηρα μειωνεται περαιτερω με ειδικες εμπρος, πλαϊνες και πισω τσιμουχες στο καπο, ενα μονωτικο πανελ καπο, μια ποδια κινητηρα και ειδικο μονωτικο υλικο στο ταμπλο. Στην καμπινα, μια ειδικη, μονοκομματη μοκετα βελτιωνει τη μονωση απο εξωτερικους θορυβους.
Στρατηγικα τοποθετημενα υλικα στεγανοποιησης αμαξωματος και ακουστικα διαχωριστικα μεσα στις κολονες A, B και C, και το παρμπριζ που δεν εξεχει, συμβαλλουν στο αθορυβο χαρακτηρα της καμπινας. Τα διαχωριστικα στις κολονες μειωνουν τη μεταφορα θορυβου απο το πατωμα στην καμπινα, ενω οι τριπλες χυτες τσιμουχες 360 μοιρων στις πορτες μειωνουν το θορυβο του αερα και βελτιωνουν την ηχομονωση. Καθε πλαϊνο παραθυρο εχει επισης τσιμουχες στις εμπρος και πισω γωνιες που σφραγιζουν τους αρμους μεταξυ αμαξωματος και κρυσταλλου και περιοριζουν τη διεισδυση του θορυβου.
Τα πανελ αμαξωματος του CR-V ειναι διαμορφωμενα για μειωση του ‘βουητου’. Ακουστικες ποδιες και μονωσεις στους εμπρος και πισω θολους των τροχων, καθως και στο πατωμα της καμπινας και του χωρου αποσκευων, μειωνουν περαιτερω τους θορυβους και κραδασμους
Απολαυστικη δυναμικη συμπεριφορα και εξαιρετικη ανεση
Η προηγμενη τεχνολογια αναρτησης και η ακαμψια του αμαξωματος υποσχονται μια απολαυστικη και προηγμενη οδηγικη εμπειρια με το CR-V e:HEV. Η οδηγικη ανεση ειναι εξαιρετικη, χαρη σε ενα εξυπνο μηχανικο σεταρισμα και στην ενσωματωση προηγμενων τεχνολογιων που βελτιωνουν την ποιοτητα κυλισης.
Η πλατφορμα προσφερει τη βαση για τη συναρπαστικη δυναμικη συμπεριφορα του CR-V. Η ομαδα των μηχανικων θελησε να δημιουργησει ενα ευελικτο SUV με γραμμικη αποκριση, στο πλαισιο της φιλοσοφιας ‘one motion, one input’ που εστιαζει στην προβλεψιμοτητα και αμεσοτητα της δυναμικης εμπειριας.
Μπροστα, η αναρτηση με γονατα MacPherson και κατω βραχιονες προσφερει υψηλη πλευρικη ακαμψια για γραμμικη αποκριση, και χαμηλη διαμηκη ακαμψια για βελτιστοποιημενη απορροφηση των κραδασμων. Το συστημα διευθυνσης – κρεμαγιερα με δυο πινιον και μεταβλητη, ηλεκτρικη υποβοηθηση, που υιοθετει και το Honda Civic – ειναι ειδικα ρυθμισμενο για το CR-V, και με τις βελτιωσεις που προβλεπονται για τα Ευρωπαϊκα μοντελα. Το συστημα δυο πινιον προσφερει εξαιρετικη πληροφορηση (feedback), με αμεση αποκριση που βελτιωνει τη γραμμικοτητα, την ομαλη λειτουργια και την ακριβεια.
Η μεταφορα κραδασμων στο τιμονι εχει ελαχιστοποιηθει χαρη στην αυξηση της διαμετρου της κολονας του τιμονιου στα 30 mm – 36% μεγαλυτερη απο του προ του 2019 CR-V – και την τοποθετηση του ελαφρου ηλεκτρικου μοτερ υποβοηθησης στην κρεμαγιερα δυο πινιον αντι της συμβατικης θεσης στην κολονα του τιμονιου. Αυτο εχει ως αποτελεσμα τη βελτιωμενη ευελιξια με χαμηλες ταχυτητες.
Η πισω αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων προσφερει αυξημενη γεωμετρικη ευσταθεια για προβλεψιμη οδηγηση στις υψηλες ταχυτητες, ανωτερη οδηγικη ανεση και πιο γραμμικη συμπεριφορα σε συνδυασμο με τη ρυθμιση του EPS. Μια ισχυρη πισω αντιστρεπτικη δοκος βελτιωνει τις εισοδους στις στροφες και μειωνει τις κλισεις του αμαξωματος, ενω η πλευστη δομη του υποπλαισιου που εδραζεται σε σαϊλεντμπλοκ βελτιωνει τη μονωση των θορυβων σε σχεση με την τριτη γενια CR-V.
Υδραυλικα σαϊλεντμπλοκ τοποθετουνται μπροστα και πισω, με αποτελεσμα ανωτερη αποσβεση και βελτιωμενο ελεγχο των κραδασμων του πλαισιου.
Το συστημα φρενων αποτελειται απο δισκους 320 mm μπροστα και 310 mm πισω, ενω η προσθηκη ενος ηλεκτρικου σερβοφρενου (EBB) βελτιωνει την αποτελεσματικοτητα πεδησης. Το EBB ρυθμιζει την ισχυ πεδησης στην ταχυτητα του οχηματος και τις εντολες του οδηγου, και μπορει να πετυχει ανωτερη υδραυλικη πιεση ταχυτερα και με λιγοτερη προσπαθεια στο πενταλ σε ολες τις συνθηκες φρεναρισματος συγκριτικα με ενα συμβατικο συστημα.
Η τεχνολογια i-MMD εφαρμοζει συστημα αναγεννητικης πεδησης για την ανακτηση ενεργειας που, διαφορετικα, θα χανοταν κατα την επιβραδυνση του αυτοκινητου.
Agile Handling Assist (AHA)
Το Agile Handling Assist (AHA) της Honda τοποθετηθηκε στο CR-V για πρωτη φορα το 2018 και εξακολουθει να προφερεται με το νεο μοντελο. Το ηλεκτρονικο συστημα ελεγχου ευσταθειας ειναι ειδικα ρυθμισμενο για την Ευρωπαϊκη αγορα συμφωνα με την κατασταση των δρομων και το στυλ οδηγησης. Προσφερει εξυπνη, διακριτικη παρεμβαση για μεγαλυτερη ασφαλεια και πιο ομαλη, πιο προβλεψιμη συμπεριφορα στις χαμηλες και υψηλες ταχυτητες και σε αργους η γρηγορους ελιγμους διευθυνσης.
Προηγμενες τεχνολογιες αναβαθμιζουν τις AWD επιδοσεις σε πραγματικες συνθηκες και τις off-road ικανοτητες του CR-V
Οι παντος εδαφους ικανοτητες του CR-V e:HEV ειναι εντυπωσιακες χαρη στη μεγαλη αποσταση απο το εδαφος και την τελευταια τεχνολογια AWD. Η αποσταση απο το εδαφος εχει αυξηθει στα 190 mm για τις προσθιοκινητες εκδοσεις (AWD) και στα 200 mm για τις AWD αντιστοιχα, κατι στο οποιο βοηθησαν οι συνδυασμοι τροχων/ελαστικων 18 ιντσων, που υποδηλωνουν το στιβαρο χαρακτηρα του αυτοκινητου.
Η τελευταια τεχνολογια τετρακινησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – ειναι ρυθμισμενη ωστε να προσφερει βελτιστη καταναλωση και λειτουργια. Αυτη κατανεμει τη ροπη μεταξυ εμπρος και πισω τροχων, βοηθωντας στην ομαλη και αποδοτικη οδηγηση, ακομα και σε καθημερινες συνθηκες. Για παραδειγμα, μεταφερει ισχυ στους πισω τροχους κατα την εκκινηση.
Το συστημα τετρακινησης AWD χρησιμοποιει εναν πολυδισκο συμπλεκτη που συνδεει εναν αξονα μεταδοσης με το πισω διαφορικο, και ελεγχεται απο ενα ηλεκτρικο μοτερ που κινει μια υδραυλικη αντλια. Η ελαφρια και αποδοτικη σχεδιαση προσφερει βελτιστη ισορροπια επιδοσεων, με αυξημενη ικανοτητα και ασφαλεια σε συνθηκες εντος και εκτος δρομου, χωρις να προστιθεται περιττο βαρος στο συστημα κινησης. Οταν δεν ειναι απαραιτητη η μεταφορα ροπης στους πισω τροχους, οπως στις υψηλες ταχυτητες, ο αξονας μεταδοσης κινησης στους πισω τροχους αποσυνδεεται για μειωση της μηχανικης αντιστασης.
Ανωτερη ποιοτητα εσωτερικου και προηγμενη συνδεσιμοτητα
Το Honda CR-V e:HEV συνεχιζει να θετει προτυπα στην κατηγορια του με την ποιοτητα εσωτερικου, το σοφιστικε στυλ και την ευελιξια του. Καθως οι πλουσιες διαστασεις της καμπινας διατηρουνται, ολοι οι επιβατες απολαμβανουν αφθονο χωρο για το κεφαλι και τα ποδια.
Η οριζοντια διαταξη του πινακα οργανων και του ταμπλο επιτεινει την αισθηση ευρυχωριας, με την καμπινα να αποπνεει μια αισθηση δυναμης και αντοχης. Η επενδυση εσωτερικου του τελευταιου CR-V εχει αναβαθμιστει με γνωμονα την πολυτελεια. Ο ξυλινος διακοσμος του προηγουμενου μοντελου εχει αντικατασταθει απο ενα στιλπνο, ασημι φινιρισμα που χρησιμοποιειται στην κονσολα, τα πανελ των θυρων και το ταμπλο.
Μεταλλικα στοιχεια κοσμουν επισης τα πλαισια του συστηματος infotainment και των αεραγωγων, τη στεφανη του τιμονιου και στις χειρολαβες θυρων, προσθετοντας μια συγχρονη νοτα. Επενδυση καθισματων απο πολυτελες υφασμα plush black προσφερεται στανταρ, ενω υψηλης ποιοτητας δερματινη επενδυση διατιθεται για τις ανωτερες εκδοσεις (SR και EX OR Lifestyle και Executive).
Τα μοντελα Sport Line επωφελουνται απο μια σειρα μετρων αισθητικης αναβαθμισης. Σκουρο ξυλο αντικαθιστα την ασημι επενδυση στην κονσολα, το ταμπλο και τα πανελ των θυρων, ενω ενα σοφιστικε piano black φινιρισμα χρησιμοποιειται γυρω απο το συστημα infotainment και τους αεραγωγους. Το τιμονι, ο επιλογεας σχεσεων και οι χειρολαβες θυρων υιοθετουν piano black φινιρισμα, ενω η μαυρη επενδυση οροφης, η επενδυση στις κολονες και τα δερματινα καθισματα ολοκληρωνουν την εικονα του Sport Line.
Η CR-V e:HEV διαθετει κεντρικη οθονη αφης περαν της διεπαφης Driver Information Interface (DII) 7 ιντσων. Η διαταξη των χειριστηριων, με μια σειρα φυσικων μπουτον και οργανων κατω απο την οθονη, επιτρεπει την ευκολη ρυθμιση των συστηματων θερμανσης, εξαερισμου και κλιματισμου (AC).
Χειριστηρια υβριδικου συστηματος
Ο επιλογεας σχεσεων του νεου του νεου Honda CR-V e:HEV βρισκεται στην κεντρικη κονσολα, και ειναι τοσο συμπαγης που θυμιζει περισσοτερο διακοπτη παρα μοχλο. Οι λειτουργιες Drive, Park και Neutral ενεργοποιουνται με το πατημα ενος μπουτον, ενω η Οπισθεν (Reverse), αντιστοιχα, με τραβηγμα.
Το ‘Sport’ mode, που ενεργοποιειται μεσω του επιλογεα επιταχυνει την αποκριση του υβριδικου συστηματος. Ενα αμιγως ηλεκτρικο προγραμμα (AV) μικρης αυτονομιας διατιθεται επισης με το πατημα ενος μπουτον, που παρεχει αυτονομια μηδενικων ρυπων περιπου 2 km αναλογα με τις οδηγικες συνθηκες και την κατασταση φορτισης της μπαταριας.
Πληρης ενσωματωση κινητου τηλεφωνου
Το λογισμικο δευτερης γενιας του Honda Connect στο CR-V e:HEV προσφερει αναβαθμισμενη, διαισθητικη λειτουργια και πληρη ενσωματωση smartphone μεσω Apple CarPlay και Android Auto.
Ενσωματωση με Apple CarPlay σημαινει οτι το Honda Connect φερνει τωρα τις λειτουργιες ενος iPhone στην οδηγικη εμπειρια, με διεπαφη την ενσωματωμενη οθονη. Οι οδηγοι μπορουν να λαμβανουν οδηγιες, να τηλεφωνουν, να στελνουν και να λαμβανουν μηνυματα και να ακουνε μουσικη απο την οθονη αφης η μεσω φωνητικου ελεγχου χρησιμοποιωντας εντολες Siri της Apple.
Το Android Auto εχει σχεδιαστει σαν ενας απλος και διαισθητικος τροπος χρησης των Android smartphones μεσω αφης και φωνης, ελαχιστοποιωντας το ενδεχομενο διασπασης της προσοχης του οδηγου. Υποστηριζει λειτουργιες οπως Google Maps, Google Now, μηνυματα, μουσικη και πολυαριθμα ακομα apps, αναλογα με την αγορα.
Driver Information Interface (DII)
Μπροστα απο τον οδηγο δεσποζει μια μεγαλη, εγχρωμη κεντρικη οθονη 7-ιντσων TFT-LCD Driver Information Interface (DII), με προσθετες ενδειξεις για την κατασταση φορτισης της μπαταριας και τη σταθμη καυσιμου στα μοντελα e:HEV.
Η DII περιλαμβανει ενα μεγαλο ψηφιακο ταχυμετρο και γραμμικη ενδειξη ισχυος με δεικτη καταστασης φορτισης. Ενσωματωμενη στο κατω τμημα της DII ειναι μια ‘ζωνη περιεχομενου’ οπως ο οδηγος μπορει να σκρολαρει και να επιλεγει ποικιλες πληροφοριες, οπως οδηγιες πλοηγησης, πληροφοριες μουσικων κομματιων, επαφες smartphone, κατασταση συστηματος AWD, και εξυπνες πληροφοριες σερβις. Επισης, περιλαμβανει ενα γραφικο με την τρεχουσα ενεργειακη ροη, που δειχνει την πηγη ισχυος του οχηματος και εαν φορτιζεται η μπαταρια. Ενα ‘ECO Guide’ προτεινει πιο οικονομικες τεχνικες οδηγησης και οι οδηγοι μπορουν να παρακολουθουν την αποδοση τους σε βαθος χρονου με ενα σκορ κυκλου οδηγησης. Οδηγωντας οικονομικα, κερδιζουν ποντους, ενω η μεγαλυτερη αποδοση επιβραβευεται με τη μορφη εικονιδιων φυλλων που εμφανιζονται στην οθονη.
Το σκρολαρισμα και η επιλογη των πληροφοριων που προβαλλονται στην DII γινεται μεσω χειριστηριων αφης αντιχειρα στο τιμονι. Αυτο επιτρεπει στον οδηγο να σκρολαρει αναμεσα στα προγραμματα DII και να κανει ρυθμισεις, να εκτελει αλφαβητικες αναζητησεις – επαφων η μουσικων κομματιων για παραδειγμα – και να επιλεγει τις επιθυμητες πληροφοριες που θα προβαλλονται στην DII.
Το τιμονι περιλαμβανει επισης ενσωματωμενα χειριστηρια τηλεφωνου Bluetooth®3 HandsFreeLink®, καθως και χειριστηρια για τις ρυθμισεις του adaptive cruise control και του συστηματος lane keeping assist. Ο συνδυασμος χειριστηριων αφης αντιχειρα και οθονης DII στο πεδιο ορατοτητας του οδηγου ελαχιστοποιει τη διασπαση της προσοχης κατα τη διαρκεια της οδηγησης.
Πιο ευελικτο απο ποτε
Το CR-V διαθετει επιπεδο πατωμα φορτωσης και διαιρουμενες (60:40) – αναδιπλουμενες πλατες καθισματων για ταχυτερη, ευκολοτερη φορτωση και δυνατοτητα μεταφορας μεγαλυτερων αντικειμενων. Η αναδιπλωση οποιουδηποτε τμηματος του παγκου καθισματων της δευτερη σειρας μπορει να γινει με το ενα χερι. Η βαση του καθισματος χαμηλωνει προς το πατωμα επιτρεποντας στις πλατες των πισω καθισματων να αναδιπλωθουν στο ιδιο επιπεδο και παραλληλα. Οι πλατες επανερχονται στη θεση τους επισης με το ενα χερι.
Στις ανωτερες εκδοσεις, διατιθεται μια hands-free ηλεκτρικη πισω πορτα, που περιλαμβανει λειτουργια ρυθμισης υψους. Οι ιδιοκτητες μπορουν να ρυθμισουν το υψος ανοιγματος στο επιθυμητο οριο αναλογα με το διαθεσιμο χωρο γυρω απο το αυτοκινητο. Αυτο ειναι εξαιρετικα χρησιμο σε στενους χαμηλοταβανους χωρους, οπως ενα γκαραζ, η οταν το πισω τμημα του αυτοκινητου βρισκεται κοντα σε τοιχο. Μια on-demand λειτουργια ‘Stop-and-hold’ επιτρεπει το σταματημα της πισω πορτας σε οποιαδηποτε επιθυμητη θεση, για δυνατοτητα προσωρινου ελεγχου του υψους (οταν ανοιγει περα απο τα 1.185mm) χωρις να απαιτειται προγραμματισμος της ρυθμισης.
Πιο εξυπνοι αποθηκευτικοι χωροι για ολους τους επιβατες
Μια κεντρικη κονσολα τριων διαταξεων προσαρμοζεται σε ποικιλες απαιτησεις αποθηκευσης. Στη διαταξη ‘Ραφι Κονσολας’ – ‘Console tray’, μπορει να φιλοξενησει ενα smartphone 5,5 ιντσων. Το ραφι μπορει να τοποθετειται σε εμπρος η πισω θεσεις, η να αφαιρειται και να αποθηκευεται, επιτρεποντας τρεις διαταξεις αποθηκευτικου χωρου.
Στην εμπροσθια θεση, το ραφι του κινητου τηλεφωνου καλυπτει τον κυριο αποθηκευτικο χωρο για προσθετη ασφαλεια και προστασια απο τα αδιακριτα βλεμματα. Οταν τοποθετειται πισω, το ραφι κρατα ξεχωριστα τα μικροτερα αντικειμενα, επιτρεποντας προσβαση στον κατω θαλαμο. Εαν το ραφι αφαιρεθει τελειως, ο θαλαμος ειναι αρκετα μεγαλος για μια τσαντα η ενα laptop.
Τεσσερα σημεια φορτισης USB στην καμπινα επιτρεπουν τη συνδεση τηλεφωνων, tablets και λοιπων, προσωπικων συσκευων. Υπαρχουν θυρες φορτισης USB 1.5-amp και 1.0-amp για τους εμπρος επιβατες, και δυο υψηλης ισχυος θυρες φορτισης USB 2.5-amp στο πισω τμημα της κεντρικης κονσολας για να μπορουν οι επιβατες της δευτερης σειρας να φορτιζουν τα κινητα, τα tablets η τις φορητες παιχνιδομηχανες τους. Τα κορυφαια μοντελα προσφερουν επισης δυνατοτητα ασυρματης φορτισης κινητου για συμβατες συσκευες.
Κορυφαιες επιδοσεις ασφαλειας στη βιομηχανια και Honda Sensing™ , στανταρ σε ολες τις εκδοσεις
Συμφωνα με τη φιλοσοφια της Honda ‘Ασφαλεια για Ολους’, τα κορυφαια συστηματα παθητικης και ενεργητικης ασφαλειας CR-V περιλαμβανονται στο στανταρ εξοπλισμο ολων των μοντελων. Η ισχυρη πλατφορμα αποτελει τη βαση για κορυφαιες επιδοσεις στον τομεα της ασφαλειας, με μια φιλοσοφια ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφαλεια σε Συγκρουσεις απο Ολες τις Κατευθυνσεις).
Η σχεδιαση της πλατφορμας ενσωματωνει την αποκλειστικη δομη αμαξωματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) επομενης γενιας της Honda, με ενα δικτυο δομικων στοιχειων που κατανεμουν ομοιομορφα την ενεργειας συγκρουσης. Με αυτο τον τροπο, μειωνονται οι δυναμεις που μεταφερονται στον κλωβο των επιβατων σε περιπτωση συγκρουσης, προσφεροντας υψηλη αντοχη σε εμπροσθιες, πλευρικες και οπισθιες συγκρουσεις.
Τα χαρακτηριστικα παθητικης ασφαλειας του νεου CR-V συμπληρωνονται απο τις τεχνολογιες ενεργητικης ασφαλειας και υποστηριξης οδηγου Honda Sensing™, που θεωρειται απο τα πιο ολοκληρωμενα πακετα τεχνολογιων ασφαλειας στην κατηγορια. Το Emergency call (eCall) περιλαμβανεται τωρα στο βασικο εξοπλισμο ολων των μοντελων CR-V στην Ευρωπη.
Οι τεχνολογιες ενεργητικης ασφαλειας Honda Sensing™ περιλαμβανουν:
- Collision Mitigation Braking System: βοηθα στην επιβραδυνση η και την ακινητοποιηση του αυτοκινητου εαν το συστημα διαπιστωσει οτι η συγκρουση με ενα προπορευομενο οχημα ειναι αναποφευκτη. Προειδοποιητικο ηχητικο σημα και, εαν χρειαστει πιεση πεδησης εφαρμοζεται αυτοματα.
- Forward Collision Warning: ανιχνευει το δρομο εμπρος και προειδοποιει τους οδηγους για επικειμενη συγκρουση. Με οπτικες και ακουστικες προειδοποιησεις παροτρυνει τον οδηγο να κανει διορθωτικες κινησεις ωστε να αποφυγει μια συγκρουση.
- Lane Departure Warning: ανιχνευει κατα ποσον το αυτοκινητο τεινει να βγει απο τη λωριδα που κινειται χωρις να εχουν ενεργοποιηθει τα φλας, και παροτρυνει τον οδηγο σε διορθωτικη κινηση.
- Road Departure Mitigation: χρησιμοποιει δεδομενα απο την καμερα που ειναι τοποθετημενη στο παρμπριζ για να διαπιστωσει κατα ποσο το οχημα εκτρεπεται απο το δρομο. Χρησιμοποιει το Electric Ισχύς Steering (EPS) για διακριτικες παρεμβασεις, που θα κρατησουν το οχημα στη λωριδα του, και σε ορισμενες περιπτωσεις μπορει να ενεργοποιησει το συστημα πεδησης. Το συστημα απενεργοποιειται εαν ανιχνευσει οτι ο οδηγος εχει ανακτησει τον ελεγχο.
- Lane Keeping Assist System: βοηθα να παραμεινει το οχημα στο κεντρο της τρεχουσας λωριδας του, ανιχνευοντας τις σημανσεις του δρομου και κανοντας μικρες διορθωσεις διευθυνσης για να κρατησει το αυτοκινητο εντος των λευκων γραμμων.
- Adaptive Cruise Control: επιτρεπει στον οδηγο να ορισει μια επιθυμητη ταχυτητα και αποσταση απο το προπορευομενο οχημα, κανοντας εφικτη τη χρηση του cruise control σε συνθηκες με ελαφρια και μεταβλητη ροη κυκλοφοριας.
- Traffic Sign Recognition: ανιχνευει και αναγνωριζει αυτοματα τις πινακιδες οδικης κυκλοφοριας και τις εμφανιζει στην οθονη των οργανων DII.
- Intelligent Speed Assistance: συνδυαζει το οριο ταχυτητας που εχει ορισει ο οδηγος με το TSR για να ρυθμιζει αυτοματα την ταχυτητα του οχηματος συμφωνα με το τελευταιο οριο.
- Intelligent Adaptive Cruise Control: πρωτοποριακη τεχνολογια που πρωτοεμφανιστηκε στο 2015 Honda CR–V, το i–ACC προβλεπει και αντιδρα αυτοματα οταν καποιο οχημα κανει ‘σφηνα’ σε αυτοκινητοδρομους πολλων λωριδων. Χρησιμοποιει καμερα και ρανταρ για την ανιχνευση της θεσης των αλλων οχηματων στο δρομο και εφαρμοζει εναν αλγοριθμο – βασισμενο σε διεξοδικη ερευνα στους Ευρωπαϊκους δρομους – για να προβλεπει την πιθανοτητα αλλων οχηματων σε διπλανες λωριδες να κανουν ‘σφηνες’. Με αυτο τον τροπο, το νεο CR–V μπορει να προσαρμοζει την ταχυτητα του αυτοματα πριν αλλα οχηματα κανουν σφηνα.
Αλλες τεχνολογιες ασφαλειας που προσφερει το νεο CR-V:
- Blind Spot Information: χρησιμοποιει τεχνολογια ρανταρ για την αυτοματη ανιχνευση και προειδοποιηση σχετικα με οχηματα που βρισκονται στο τυφλο σημειο του οδηγου.
- Cross Traffic Monitor: χρησιμοποιει αισθητηρες στο πισω πλαϊνο τμημα του οχηματος για να προειδοποιησει τον οδηγο για τη διελευση οχηματων οταν κινειται με οπισθεν.
- Καμερα οπισθοπορειας πολλαπλων γωνιων: προσφερει στον οδηγο επιλογες για πληρη ορατοτητα και ξεγνοιασια οταν κινειται με οπισθεν. Οι οδηγοι μπορουν να επιλεξουν κανονικη ορατοτητα 130 μοιρων, μια ευρυγωνια 180 μοιρων και μια πανοραμικη απεικονιση.
Επισης στανταρ προσφερεται στο Vehicle Stability Assist (VSA®) με ελεγχο προσφυσης που αυξανει τις δυνατοτητες ελεγχου κατα τη επιταχυνση, το φρεναρισμα και το στριψιμο, αλλα και το Deflation Warning System – συστημα ελεγχου της πιεσης των ελαστικων.