Στη νεα εποχη της εξηλεκτρισμενης αυτοκινησης, η διαχειριση της ηλεκτρικης ενεργειας αποτελει κρισιμο στοιχειο τοσο για τη σταθεροτητα των δικτυων ηλεκτροδοτησης, οσο και για την παροχη προσιτων και φιλικων προς το περιβαλλον μετακινησεων. Ο Ομιλος Fiat Chrysler Automobiles, παραλληλα με την προσφορα νεων προηγμενων εξηλεκτρισμενων μοντελων, οπως το νεο αμιγως ηλεκτρικο Fiat 500 και τα Plug–in Hybrid Jeep 4xe, αναπτυσσει μια σειρα υπηρεσιων και πρωτοβουλιων με στοχο την ομαλοτερη και αποτελεσματικοτερη μεταβαση σε αυτη τη νεα σελιδα της αυτοκινησης.
Σε αυτο το πλαισιο, στο μεγαλυτερο δικτυο V2G (Vehicle–to–Grid) στον κοσμο που δημιουργηθηκε σε συνεργασια με την ENGIE EPS στις εγκαταστασεις του Ομιλου FCA στο Mirafiori (Τορινο), ανατεθηκε απο την Ιταλικη ρυθμιστικη αρχη ενεργειας, η διαχειριση δυναμικοτητας 25 MW για την περιοδο 2023-2027. Το συστημα V2G των FCA και ENGIE EPS στο Mirafiori θα διαχειριζεται τη συγκεκριμενη ενεργεια μεσω 700 μπαταριων, η πλειοψηφια των οποιων θα βρισκονται σε νεα ηλεκτρικα Fiat 500 κατα τη διαρκεια που θα ειναι σταθμευμενα στο χωρο της εγκαταστασης, αλλα και απο μεταχειρισμενες μπαταριες, οι οποιες με αυτο τον τροπο θα αποκτουν μια δευτερη «ζωη» ως μερος του δικτυου V2G.
Προκειται για την πρωτη μεγαλης κλιμακας βιομηχανικη εφαρμογη δικτυου V2G, το οποιο χρησιμοποιει μεταχειρισμενες μπαταριες. Με αυτο τον τροπο γινεται πληρης αξιοποιηση των διαθεσιμων πορων με σημαντικα οικονομικα και κυριως περιβαλλοντολογικα οφελη. Παραλληλα το συστημα V2G θα βελτιωσει την σταθεροτητα του δικτυου ηλεκτροδοτησης, δινοντας τη δυνατοτητα για ακομα καλυτερη εκμεταλλευση των ανανεωσιμων πηγων ενεργειας, οπως π.χ. της ηλιακης, αποθηκευοντας σημαντικα ποσα ενεργειας κατα τη διαρκεια της ημερας για χρηση τη νυχτα.
«Προκειται για ενα εξαιρετικο αποτελεσμα», σχολιασε ο κ. Roberto Di Stefano, Επικεφαλης του τμηματος e–Mobility της FCA για την περιοχη ΕΜΕΑ, «το οποιο συνδυαζει ιδανικα τους τομεις των μετακινησεων και της ενεργειας. Δυο κορυφαιες στον τομεα τους εταιρειες, ενωνουν τις δυναμεις και τις γνωσεις του γυρω απο το ορμα του e–Mobility και την ταχυτερη δυνατη μεταβαση σε ενα βιωσιμο συστημα ηλεκτροδοτησης.»