Η F8 Spider ειναι το νεοτερο μοντελο της σειρας των κεντρομηχανων V8 Ferrari και η νεοτερη στη σειρα των Spider μοντελων. Η F8 ως πλατφορμα, απο την αρχη εξελιχθηκε παραλληλα τοσο στη κλειστη εκδοση, για την οποια μπορειτε να διαβασετε εδω, οσο και στην ανοιχτη εκδοση.
Η F8 Spider, ερχεται να αντικαταστησει την 488 Spider, σε συγκριση με την οποια ειναι κατα 50 αλογα ισχυροτερη και κατα 20 κιλα ελαφρυτερη, με τη Ferrari να λεει πως ειναι μια πιο \”φιλικη και ανετη\” εκδοχη της 488 Pista Spider, ζυγιζοντας μολις 20 κιλα παραπανω.
Η καρδια της F8 Spider
Αλλο ενα χαρακτηριστικο, που αλλαξε στην F8 ειναι το \”Wall Effect\” στο κοφτη. Το παραπονο πολλων κατοχων στις 488, ειναι πως ο κινητηρας εκοβε σταδιακα στις τελευταιες 500 σ.α.λ. πριν το κοφτη την παροχη δυναμης, δινοντας μια αισθηση πως το αυτοκινητο \”ξεμενει απο δυναμη\”. Πλεον, ηδη απο τη 488 Pista και επειτα, η Ferrari ανασχεδιασε το τροπο με τον οποιο ο κινητηρας λειτουργει σε εκεινο το σημειο, κοβωντας αποτομα την αποδοση, ακριβως στο κοφτη.
Στο κομματι της οδηγικης συμπεριφορας, η Ferrari λεει πως η ελαχιστη αυξηση του βαρους, λογω του μηχανισμου της οροφης και των ενισχυσεων στο πλαισιο, ειναι τοσο μικρη που αφηνει ανεπηρεαστες τις επιδοσεις της F8 και δεν μπορει να γινει αισθητη σε σχεδον κανενα οδηγο.
Design και αεροδυναμικη, σε τελεια αρμονια
Κοιτωντας την F8 Spider, το ματι χανεται ακολουθωντας τις καμπυλες της. Εχει το \”χαρισμα\”, περα απο πανεμορφη, να ειναι και ακρως λειτουργικη. Στο εμπρος μερος, πανω απο τα φωτα, υπαρχει μια εισαγωγη αερος για τη ψυξη των εμπρος φρενων. Το S-Duct στο κεντρο, φροντιζει για την αεροδυναμικη ισσοροπια του εμπρος μερους και την ομαλοποιηση της ροης του αερα προς τα πισω.
Στο κατω μερος, οι μικρες πλαινες εισαγωγες, κατευθυνουν και αυτες τον αερα προς τα φρενα, ενω ομαλοποιουν και την εξοδο του, μαζι με αυτον που προερχεται απο τις μεγαλυτερες, οι οποιες φροντιζουν για τη ψυξη του ψυκτικου υγρου, του λαδιου και αλλων υγρων του αυτοκινητου. Στο κεντρο, κατω απο το \”αλογακι\”, ειναι η εισαγωγη για το S-Duct, το οποιο αφοτου αξιοποιησει τη ροη του αερα για τη σταθεροτητα του εμπρος μερους, τον κατευθυνει πανω απο τη καμπινα των επιβατων, προς τα πισω, προς \”αξιοποιηση\” του απο το πισω μερος της F8.
Κοιτωντας την F8 απο πισω, βλεπουμε και εδω το πανεμορφο σχεδιαστικο στοιχειο των 4 στρογγυλων φωτιστικων σωματων, προερχομενο απο τις 812 και GTC4 Lusso. Αυτο ειναι το αισθητικο κομματι. Στο λειτουργικο κομματι, ο αερας που ερχεται απο το S-Duct, κατευθυνεται πανω απο το χωρο του κινητηρα, οπου δημιουργει vortex, απομακρυνοντας απο τα ανοιγματα στο καπο τον ζεστο αερα απο το χωρο του κινητηρα, περνωντας τον απο τη μεγαλη πισω αεροτομη, η οποια ειναι μερος του σωματος της F8, μιας και η Ferrari αποφευγει να βαζει μεγαλα spoiler και αεροτομες, για χαρη της αισθητικης.
Κατω απο τα φωτα, βρισκονται δυο μεγαλοι αεραγωγοι, οι οποιοι λειτουργουν μαζι με τη ροη που δημιουργει τοσο η αεροτομη, οσο και ο διαχυτης, απομακρυνοντας τη πιεση που δημιουργειται στους πισω θολους, αλλα και τη θερμοτητα απο τα φρενα και το χωρο του κινητηρα.
Η αναδιπλουμενη οροφη, RHT (Retractable Hard Top), χρειαζεται μολις 14 δευτερολεπτα για να ανοιξει η να κλεισει, λειτουργια η οποια μπορει να πραγματοποιηθει σε ταχυτητες μεχρι 45 χιλιομετρα/ωρα.