Απο το 8/25 hp στο Cascada: Η εξελιξη cabrio στην ιστορια 100 χρονων της εταιριας
Το πρωτο Opel το 1899 – το Patent Motor Car “System Lutzmann” – ηταν cabrio. Ενω το ανοιχτο αμαξωμα ηταν στανταρ τα πρωτα χρονια της αυτοκινησης, αργοτερα εγινε δειγμα πολυτελειας και αριστοκρατικου lifestyle. Στο φετινο, 22ο ADAC Opel Classic Hessen-Thüringen rallye, πεντε κλασικα Opel cabriolet και ενα συγχρονο cabrio αποτυπωνουν την εξελιξη της open-top οδηγησης. Ο Αντιπροεδρος Πωλησεων & Aftersales της Opel, Peter Christian Küspert, συμμετεχει με ενα πανεμορφο Super 6 Gläser Cabriolet. Το ραλι κλασικων αυτοκινητων πραγματοποιειται στις 26 – 28 Μαϊου σε ενα ρομαντικο σκηνικο στην περιοχη Werratal που διασχιζει τα πρωην συνορα Ανατολικης-Δυτικης Γερμανιας. Ιδιοκτητες κλασικων και ιστορικων αυτοκινητων και μοτοσικλετων ηδη εξερευνουν τις πιο ομορφες περιοχες της Εσσης και της Θουριγγιας απο το 1995. Το επιχειρησιακο κεντρο του ραλι που καλυπτει μια διαδρομη 350 χλμ. ειναι το Hessen-Hotelpark Hohenroda.
Πεντε ανοιχτα θρυλικα μοντελα Opel συμμετεχουν στη φετινη δραση. Το Opel 8/25 PS (1920) ηταν ενα σπορ tourer με τεσσερα καθισματα, το Super 6 Gläser Cabriolet (1937) ενα premium, κομψο, σπορ διθεσιο. Το 1950 Opel Olympia ως cabriolet sedan ηταν μια δημοφιλης εκδοση αμαξωματος, ενω τα 1964 Rekord A και 1967 Rekord C αποτελεσαν προκληση για τους σπεσιαλιστες του ειδους: Ο κατασκευαστης αμαξωματων Deutsch μετετρεψε τα sedan μαζικης παραγωγης σε καλλιγραμμα cabrio. Το Opel Cascada που πλαισιωνει τα κλασικα μοντελα κατα τη διαρκεια του ιστορικου ραλι αυτοκινητων μεσα απο τα Βουνα Ρον και το Δασος της Θουριγγιας ενσαρκωνει τη συγχρονη εκδοχη του μεγαλου, πολυτελους cabriolet με υφασματινη οροφη και χωρο για τεσσερα ατομα.
Εν αρχη ην … το cabrio
Η παραδοση της Opel στα ανοιχτα αυτοκινητα χρονολογειται απο αρχη της ιστοριας της μαρκας: Οπως ολα τα μοντελα που κατασκευαστηκαν στο ξεκινημα της εποχης του αυτοκινητου, το Opel PatentMotor Car, System Lutzmann του 1899 βασιστηκε σε παραδοσιακες σχεδιαστικες αρχες καροτσας, διαθετοντας αμαξωμα χωρις ενσωματωμενη οροφη.
Οταν το Opel 8/25 hp με τη χαρακτηριστικη ‘V’ εμπρος μασκα κυκλοφορησε 20 χρονια αργοτερα σαν ενα ανοιχτο, τετραθεσιο tourer, ηταν η επιτομη του συγχρονου αυτοκινητου. Διεθετε υφασματινη οροφη αλλα χωρις πλαϊνα παραθυρα. Οι οδηγοι της εποχης μετα τον 1ο Παγκοσμιο Πολεμο φορουσαν τα καταλληλα αδιαβροχα ρουχα. Ο τετρακυλινδρος κινητηρας του Opel 8/25 hp απεδιδε 25 hp στις 1.600 rpm απο 2000 κυβ. εκ., αρκετα για μια τελικη ταχυτητα 65 km/h. Η ονομασια του μοντελου εδειχνε τη φορολογικη κλαση και την ισχυ του: συμφωνα με τον ομοσπονδιακο νομο που εισηχθη το 1906 και ρυθμισε για πρωτη φορα τη φορολογια των αυτοκινητων, με εναν ιππο ανα 500 κ.εκ. του κινητηρα.
Το 1937, στην επετειο των 75 χρονων της εταιριας, παρουσιαστηκε το νεο Opel Super 6 που διεθετε ενα προηγμενο, υποτετραγωνο straight-six κινητηρα 2.5L, με βαλβιδες επικεφαλης και 55 hp που ειχε ηδη τελικη ταχυτητα 115 km/h. Ενα διθυρο και ενα τετραθυρο sedan καθως και μια εκδοση cabrio προσφερονταν απο το εργοστασιο. Ειδικες επιθυμιες των πελατων εκπληρωσαν κατασκευαστες αμαξωματων οπως οι Hebmüller, Autenrieth, Buhne, Deutsch και Gläser απο τη Δρεσδη, που σχεδιασε ενα 2+2 θεσιο, cabrio τυπου roadster βασισμενο στο Super 6 – η οδηγηση cabrio ηταν πλεον πολυτελεια και οχι ο κανονας. Οποιος θελει να κανει βολτα με το Gläser cabriolet που θα οδηγησει ο Αντιπροεδρος Πωλησεων της Opel Peter Christian Küspert θα πρεπει να εχει ακροβατικες ικανοτητες, αφου οι επιβατες σκαρφαλωνουν στο πισω καθισμα απο ενα μικρο σκαλοπατι στο πλαϊ του αυτοκινητου.
Απο το εργοστασιο και κατα παραγγελια
Το 1950 Opel Olympia υποσχοταν μια πιο ανετη οδηγικη εμπειρια. Πλουσια διακοσμημενο με στοιχεια χρωμιου, ηταν συμβολο της μεταπολεμικης ανοικοδομησης και του οικονομικου θαυματος. Αλλα σαν ενα cabrio-sedan εξακολουθουσε να εχει προπολεμικη εμφανιση.
Αντιθετα με ενα κανονικο cabrio, αυτο το ανοιχτο μοντελο ειχε σταθερα πλαισια παραθυρων που ηταν συνδεδεμενα στο πλαισιο του παρμπριζ δημιουργωντας ετσι και τις κολωνες A, Β και C. Αναμεσα τους η μεγαλη οροφη ανοιγε αφηνοντας να μπαινει φως και αερας. Το 1956, το τελευταιο αυτοκινητο με τετοια σχεδιαση, ενα μοντελο Olympia Rekord εφυγε απο τη γραμμη παραγωγης του Rüsselsheim.
Χρειαστηκε να περασουν καμποσα χρονια και μολις το 1976 η Opel εμφανιστηκε παλι με εργοστασιακο μοντελο cabrio. Στο ενδιαμεσο διαστημα των 20 χρονων, καποιοι καροσεριστες – οπως ο Karl Deutsch απο την Κολωνια – εκαναν και παλι το ονειρο των Opel cabrio πραγματικοτητα. Κατοπιν παραγγελιας, ο Deutsch μετετρεψε το Rekord A του 1963 σε cabrio, οπως εκανε και για το Rekord C το 1966. Οι αποκλειστικες δημιουργιες του Deutsch παραμενουν ελκυστικες, ξεχωριστες και σπανιες, καθως κατασκευαστηκαν μονο περιπου 30 ανοιχτα μοντελα Rekord A και B.
Περιπου 50 Rekord C και Commodore A – το σπορ αδερφακι του Rekord – cabriolets κατασκευαστηκαν πριν απο την αλλαγη του μοντελου το 1972. Το κοκκινο Rekord C Deutsch cabriolet στην Opel Classic Collection οδηγει ο πρωην οδηγος αγωνων, οδηγος στο Opel DTM και πρεσβευτης της μαρκας Joachim Winkelhock.
Σημερα, το τετραθεσιο Cascada συνεχιζει τη σχεδον 120χρονη κληρονομια της Opel στην οδηγηση ανοιχτων αυτοκινητων. Με το νεο Cascada, η Opel προσφερει ενα ευρυχωρο τετραθεσιο με υψηλης ποιοτητας soft-top, κατι που μεχρι προτινος ηταν αποκλειστικοτητα premium μαρκων οχηματων. Αυτο διαθετει ανωτερη ακουστικη και θερμικη μονωση για κορυφαια οδηγικη ανεση υπο ολες τις καιρικες συνθηκες.
Το Opel Cascada ειναι ακρως απολαυστικο με την οροφη ανοιχτη και μια απιστευτη αισθηση ελευθεριας, αλλα και ενα αθορυβο Gran Turismo με την οροφη κλειστη. Ενα μοντελο cabrio για ολες τις εποχες, χαρη στο προηγμενο του soft-top που ανοιγει σε 17 δευτερολεπτα ακομα και εν κινησει με ταχυτητες εως 50 km/h.
«Πολυ σημαντικο το αποτυπωμα της ιστοριας των ανοιχτων αυτοκινητων της Opel και στη χωρα μας. Ερχομενοι στο σημερα μπορουμε να πουμε με σιγουρια οτι το Cascada μας ειναι ενα πραγματικο στολιδι! Ενα μεσαιο cabrio με προσωπικοτητα, αποδοτικους turbo κινητηρες της Opel και ιδιαιτερα ποιοτικη κατασκευη. Στην Ελλαδα, λογω των αλλεπαλληλων αλλαγων στην νομοθεσια, φορολογια, οικονομια που ολοι γνωριζουμε, η κατηγορια, γενικα, οπως και το μοντελο μας δεν εχει τυχει ιδιαιτερης προσοχης και προτιμησης. Παρ ολ’ αυτα, ειναι ενα αυτοκινητο που ταιριαζει απολυτα στην Ελλαδα, λογω της ανοικτης οροφης, που αποτελει και το λογο για τον οποιο το Cascada εχει κανει ‘καριερα’ στις εταιριες ενοικιασεων. Τοσο για τουριστες που γευονται με ολες τις αισθησεις το καλοκαιρινο μας κλιμα, οσο και για Ελληνες που επιζητουν μια προσθετη λαμψη σε ιδιαιτερες στιγμες της ζωης τους, οπως ο γαμος!», δηλωσε ο Διευθυντης Πωλησεων της GM Hellas, Λεωνιδας Μισαλακης.