Η Alfa Romeo ειναι μερος της παραδοσης του Targa Florio: ειναι μια απο τις μαρκες που εχει κατακτησει τις περισσοτερες νικες στη μακρα ιστορια της διοργανωσης. Η Giulietta SZ που συμμετεχει στον 101ο αγωνα ειναι ενα μοντελο του 1960 (το δευτερο της σειρας) με κοφτη «ουρα» του αμαξωματος «Kamm tail» και απιστευτη αεροδυναμικη επαρκεια. Κατω απο το καπο του βρισκεται ενας τετρακυλινδρος σε σειρα κινητηρας με χωρητικοτητα 1290 cc που αποδιδει 100 ιππους.
Η γεννηση της Giulietta Sprint Zagato, γνωστη ως SZ, δεν ηταν μια απλη υποθεση. Η Alfa Romeo δεν \”παρηγγειλε\” απλα ενα αυτοκινητο απο την Carrozzeria στο Μιλανο. Η ιστορια της ξεκιναει μεσα απο μια σειρα περιεργων γεγονοτων που σχετιζονται με τον αγωνιστικο κοσμο: το 1956 ο Dore Leto di Priolo, ενας απο τους γνωστοτερους Ιταλους πιλοτους της εποχης, προκαλεσε σημαντικες ζημιες στη Giulietta Sprint Veloce κατα τη διαρκεια του Mille Miglia. Οταν πηγε το αυτοκινητο για επισκευη στον Zagato, ο Dore ζητησε απο τον Elio Zagato οχι απλα να ανακατασκευασει το Bertone coupé, αλλα να μειωσει το βαρος του οσο το δυνατον περισσοτερο, λαμβανοντας υποψη το κοστος και την πολυπλοκοτητα του εγχειρηματος. Το αποτελεσμα ηταν μια SVZ που ζυγιζε 145 κιλα λιγοτερο απο την απλη Sprint Veloce, η οποια συντομα απεδειξε τις ικανοτητες της στην πιστα, Σε μολις λιγους μηνες, δεκαδες πιλοτοι παρηγγειλαν τη δικη τους \”τροποποιημενη\” εκδοση, με αρκετα βελτιωμενη αεροδυναμικη και πολυ μικροτερο βαρος, ενω την ιδια στιγμη ο κινητηρας απεδιδε ολο και περισσοτερη δυναμη απο τη μικρη μοναδα των 1300 cc. Η SVZ γινοταν αηττητη. Οσον αφορα στη στιλιστικη εικονα, τα αυτοκινητα SVZ κινουνταν ολο και πιο μακρια απο την αρχικη Sprint Veloce του Bertone, διαμορφωνοντας σταδιακα την επομενη SZ.
Η Alfa Romeo, σε αναγνωριση της ποιοτητας της κατασκευης του Zagato, το μετετρεψε σε βασικο μοντελο παραγωγης, με πιο χαμηλο σασι. Μετα την επιτυχια των \”τροποποιημενων\” αυτοκινητων των ιδιωτων αγοραστων, το 1959 η Carrozzeria στο Μιλανο ξεκινησε επισημα την παραγωγη του Sprint Zagato, με το αμαξωμα να ζυγιζει ελαχιστα πανω απο 850 κιλα.
Το αυτοκινητο που συμμετεχει στο Targa Florio ειναι η επομενη εκδοση εκεινης του 1960, που αποτελει ιδιοκτησια του Museo Storico της Alfa Romeo – La macchina del tempo στο Arese.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }