Οι υψηλες επιδοσεις και οι αγωνες ειναι δυο στοιχεια συνυφασμενα με το DNA της Ford, απο την εποχη που ο Henry Ford – πριν απο 116 χρονια – νικησε στον αγωνα των Sweepstakes με το αγωνιστικο του “999”, εχοντας αντιπαλο τον Alexander Winton – το μεγαλυτερο οδηγο αγωνων εκεινη την εποχη στην Αμερικη.
Στη Γενευη αυτες τις ημερες, η Ford παρουσιαζει το νεο Fiesta ST πλαισιωμενο απο τα αυτοκινητα της Ford Performance.
Παρουσιαζει επισης πανω απο μισο αιωνα της ιστοριας της στους αγωνες και στις υψηλες επιδοσεις με εκθεματα που ανηκουν στη συλλογη Ford Heritage Collection.
Η επομενη γενια Fiesta ST λανσαρει το νεο τρικυλινδρο βενζινοκινητηρα 1.5L EcoBoost 200 ιππων που υποσχεται εναν απαραμιλλο συνδυασμο ισχυος και αποδοσης. Βασιζεται στην καινοτομο φιλοσοφια της Ford Performance απο την οποια προηλθε το Ford GT που θα δουμε στη Γενευη με τα χρωματα του Ford GT ’66 Heritage Edition, σε πρωτη Ευρωπαϊκη εμφανιση.
Η Ευρωπαϊκη γκαμα υψηλων επιδοσεων της Ford περιλαμβανει επισης τα μοντελα βενζινης & diesel Focus ST, το διακεκριμενο Focus RS, και τη θρυλικη Ford Mustang. Οι πωλησεις των μοντελων Ford performance αυξηθηκαν κατα 14% επιπλεον συγκριτικα με την προηγουμενη χρονια τον Ιανουαριο, εχοντας προηγηθει αυξηση 60% το 2016 – σε συνεχεια των ισχυρων αποτελεσματων του 2015, οπου οι πωλησεις ειχαν εκτοξευτει κατα 62%.
«Οι προσιτες επιδοσεις βρισκονται στο επικεντρο ολων των δραστηριοτητων μας στη Ford» δηλωσε ο Jim Farley, chairman & CEO, Ford Ευρωπης. «Απο την ενεργη αεροδυναμικη του Ford GT supercar μεχρι τα Προφιλ Οδηγησης (Drive Modes) της επομενης γενιας Fiesta ST, τα μοντελα Ford Performance βασιζονται σε καινοτομιες που φερνουν την οδηγικη συγκινηση των αγωνιστικων αυτοκινητων μας στα “απλα” μοντελα δρομου.»
Η Ford Performance αποτελει εργαστηριο καινοτομιας και δοκιμων για τη δημιουργια οχηματων, ανταλλακτικων, αξεσουαρ αλλα και μιας εμπειριας πελατων επιπεδου High Performance. Αυτο περιλαμβανει την αναπτυξη καινοτομιων και τεχνολογιων στην αεροδυναμικη, μειωση βαρους, ηλεκτρονικα συστηματα, επιδοσεις και αποδοση των κινητηρων, με δυνατοτητα ευρειας εφαρμογης στην προϊοντικη γκαμα της Ford.
Επομενη Γενια Fiesta ST
Η τριτη γενια Fiesta ST θα ειναι το πρωτο μοντελο της Ford Performance με τρικυλινδρο κινητηρα και το πρωτο Fiesta ST με επιλεξιμα προφιλ οδηγησης (Drive Modes).
Ο νεος βενζινοκινητηρας 1.5L EcoBoost της Ford θα αποδιδει 200 ιππους, ροπη 290 Nm και προβλεπομενη επιταχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερολεπτα, με τη βοηθεια καινοτομιων οπως ο συνδυασμος αμεσου και εμμεσου ψεκασμου καυσιμου (στο θαλαμο καυσης και στον αυλο εισαγωγης), προηγμενης υπερσυμπιεσης, και πρωτοποριακης νεας τεχνολογιας απενεργοποιησης κυλινδρου για υψηλη ισχυ και αποκριση σε συνδυασμο με μειωμενες εκπομπες CO2.
Νεα, επιλεξιμα Προφιλ Οδηγησης (Drive Modes) θα επιτρεπουν τη διαμορφωση της χαρτογραφησης του κινητηρα και των ελεγχων των συστηματων διευθυνσης και ευσταθειας συμφωνα με τις ρυθμισεις Normal, Sport και Track, για μια βελτιστοποιημενη οδηγικη εμπειρια. Επισης θα παρεχουν δυνατοτητα προσαρμογης της τεχνολογιας Electronic Sound Enhancement και της ενεργης πεταλουδας ελεγχου στην εξαγωγη, ωστε να επιτυγχανεται αυξημενη οδηγικη απολαυση απο την εντονα σπορ χροια της εξατμισης του τρικυλινδρου κινητηρα.
«Η επομενη γενια Fiesta ST, κατα παραδοση, υιοθετει τεχνολογιες αιχμης για την αναβαθμιση καθε τομεα του πλαισιου και του κινητηρα της Ford Performance», δηλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, της Ford Ευρωπης. «Με τα επιλεξιμα Drive Modes και ενα νεο κινητηρα EcoBoost που πετυχαινει εναν απαραμιλλο συνδυασμο επιδοσεων και καταναλωσης, το νεο μοντελο υποσχεται την πιο ευελικτη, απολαυστικη και συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια που εχει προσφερει ποτε ενα Fiesta ST.»
Η επομενη γενια Fiesta ST θα κυκλοφορησει στις αρχες του 2018 σε τριθυρες και πενταθυρες εκδοσεις και θα προσφερεται με απαραμιλλη ποικιλια εξοπλισμου εσωτερικου και επιλογων εξατομικευσης.
Αγωνιστικα Ford GT και εκδοσεις δρομου
Το Ford GT δινει το παρων στη Γενευη στα χρωματα της εκδοσης περιορισμενης παραγωγης Ford GT ’66 Heritage Edition. Το μοντελο τιμα τη νικη της Ford στο Le Mans του 1966, υιοθετωντας εξωτερικη αποχρωση Shadow Black σε gloss η matte φινιρισμα με ασημι ριγες και ανθρακονηματα, καπο και γραφικα θυρων σε Frozen White #2 και σφυρηλατες αλουμινενιες ζαντες 20-ιντσων σε gold satin διαφανη επιστρωση με μαυρα μπουλονια.
Ολα τα Ford GT διαθετουν προηγμενο ψηφιακο ταμπλο 10 ιντσων. Το ταμπλο περιλαμβανει γραφικα εμπνευσμενα απο αγωνες με σκοπο τη μειωση της διασπασης της προσοχης του οδηγου, ενω αναπροσαρμοζεται αυτοματα με βαση τα πεντε προφιλ οδηγησης (Drive Modes): Normal mode, Wet mode, Sport mode, Track mode και V-Max mode.
Ο V6 EcoBoost κινητηρας 3.5L του Ford GT αποδιδει (συμφωνα με SAE) 647 ιππους και ροπη 745 Nm στην Αμερικανικη εκδοση. Με τελικη ταχυτητα 347 km/h, το Ford GT ειναι το ταχυτερο Ford παραγωγης που εχει τρεξει ποτε σε πιστα. Το Ford GT προδιαγραφων δρομου – με πλαισιο απο ανθρακονηματα και ενεργη αεροδυναμικη – αντανακλα τις επιδοσεις του αγωνιστικου Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing που κερδισε στο 2016 Le Mans 24 Hours, και επισης εκτιθεται στη Γενευη.
Η Ford εκανε περσι μια ιστορικη επιστροφη στο Le Mans, παιρνοντας τη νικη στην κατηγορια LM GTE Pro με το αγωνιστικο Ford GT – ακριβως 50 χρονια μετα το θριαμβευτικο τερματισμο 1-2-3 στον αγωνα του 1966 – και νωριτερα μεσα στη χρονια ανακοινωσε οτι τεσσερα Ford GT θα τρεξουν φετος στο 2017 Le Mans 24 Hours, 17-18 Ιουνιου.
Η Ford και το LEGO® Group ενωσαν τις δυναμεις τους στη δημιουργια των αγωνιστικων Ford GT του 2016 και Ford GT40 του 1966 που θα πλαισιωσουν την αποκλειστικη οικογενεια LEGO® Speed Champions, η οποια περιλαμβανει θρυλικα αυτοκινητα δρομου υψηλων επιδοσεων και αγωνιστικα μοντελα.
Συναρπαστικη γκαμα μοντελων υψηλων επιδοσεων
Η Ford πουλησε περυσι στην Ευρωπη 43.800 αυτοκινητα υψηλων επιδοσεων, μεταξυ των οποιων Ford Mustang, Focus RS, μοντελα βενζινης & diesel Focus ST, και το τρεχον Fiesta ST. Στη Γενευη εκτιθενται δυο νεες ειδικες εκδοσεις Ford Mustang με μοναδικο στυλ και premium εξοπλισμο που τωρα διατιθενται για τους Ευρωπαιους πελατες.
Η Ford Mustang Black Shadow Edition διατιθεται με κινητηρα 5.0L V8 421 ιππων της Ford, εξαταχυτο μηχανικο η εξαταχυτο αυτοματο κιβωτιο και τεσσερις χρωματικες επιλογες αμαξωματος – Platinum White, Triple Yellow, Race Red και Grabber Blue. Μοναδικα στιλιστικα στοιχεια ειναι ενα μαυρο εμβλημα Pony στη μασκα GT, αποκλειστικες μαυρες ζαντες αλουμινιου 19-ιντσων σε σχεδιο Y, μαυρες λωριδες κατα μηκος των εξοχων του καπο και αναμεσα στα μαρσπιε και μαυρα εμβληματα 5.0L στα εμπρος φτερα.
Η Ford Mustang Blue Edition αναβιωνει το πνευμα των κλασικων μοντελων Mustang που ηταν βαμμενες στις εντυπωσιακες αποχρωσεις “Grabber”, με μια συναρπαστικη Grabber Blue που αναδεικνυεται με κεντρικες μαυρες λωριδες στο καπο και την οροφη και μαυρες, πολυακτινες ζαντες αλουμινιου 19-ιντσων. Αναμεσα στις προτασεις κινητηρων ειναι ο 5.0L V8 421 ιππων της Ford και ο 2.3L EcoBoost 317 ιππων σε συνδυασμο με εξαταχυτα και αυτοματα κιβωτια.
«Η Ford Mustang γινεται παντα το επικεντρο της προσοχης στους Ευρωπαϊκους δρομους και με τις νεες εκδοσεις Ford Mustang Black Shadow Edition και Blue Edition, οι οδηγοι της Mustang θα προσελκυσουν ακομα περισσοτερα βλεμματα» δηλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρωπης. «Οι ειδικες εκδοσεις Ford Mustang εχουν παιξει σημαντικο ρολο στην ιστορια της Mustang πανω απο 50 χρονια, και τωρα οι Ευρωπαιοι πελατες μπορουν να παιξουν το δικο τους ρολο στην πλουσια ιστορια του θρυλικου αυτοκινητου.»
Και τα δυο μοντελα περιλαμβανουν το συστημα συνδεσιμοτητας SYNC 3 της Ford με οθονη αφης 8-ιντσων, που επιτρεπει στους οδηγους να εντοπιζουν cafés, σταθμους ανεφοδιασμου η χωρους σταθμευσης αυτοκινητων, και να βρισκουν σταθμους τρενων, αεροδρομια και ξενοδοχεια, πιεζοντας απλα ενα μπουτον και λεγοντας “I need a coffee, “I need petrol” και “I need to park”.
Το καταξιωμενο, 5-θυρο Ford Focus RS hatchback χρησιμοποιει βενζινοκινητηρα 2.3L EcoBoost 350 ιππων, Ford Performance All Wheel Drive και Επιλεξιμα Drive Modes – μαζι και το πρωτο στη βιομηχανια Drift Mode που επιτρεπει ελεγχομενη υπερστροφη ισχυος (drift).
Το Ford Focus ST προσφερεται με το βενζινοκινητηρα 250 PS EcoBoost η τον 185 PS TDCi diesel σε 5-θυρες εκδοσεις hatchback η wagon.
Ford Performance Heritage collection
H κληρονομια της Ford στους αγωνες
Οι υψηλες επιδοσεις και οι αγωνες ειναι δυο στοιχεια συνυφασμενα με το DNA της Ford, απο την εποχη που ο Henry Ford – πριν απο 116 χρονια – νικησε στον αγωνα των Sweepstakes με το αγωνιστικο του “999”, εχοντας αντιπαλο τον Alexander Winton – το μεγαλυτερο οδηγο αγωνων εκεινη την εποχη στην Αμερικη.
Στη Γενευη, η Ford παρουσιαζει πανω απο μισο αιωνα της ιστοριας της στους αγωνες και στις υψηλες επιδοσεις με εκθεματα που ανηκουν στη συλλογη Ford Heritage Collection. Αναμεσα τους:
Μια ρεπλικα του αγωνιστικου Ford GT40 Mk2 του 1966 – με τον 7-λιτρο V8 κινητηρα – το οποιο οδηγησαν προς τη νικη οι Bruce McLaren και Chris Amon στις 24 Ωρες του Le Mans το 1966.
Ford GT40 Mk2 του 1966 (ρεπλικα του αγωνιστικου με τον 7-λιτρο V8 κινητηρα – 24 Ωρες του Le Mans το 1966)
Μια ρεπλικα του Ford Escort MK1 που νικησε στον αγωνα Λονδινο – Μεξικο του 1970, ο οποιος προσμετρουσε στο Παγκοσμιο Κυπελλο Ραλι. Το αυτοκινητο αυτο, ανακατασκευασμενο και με κινητηρα 1,8 λιτρων Ford Cosworth BDA, πηρε τη νικη και στην επαναναδιοργανωση του ιστορικου αγωνα το 1995, με το αρχικο, νικηφορο πληρωμα των Hannu Mikkola και Gunnar Palm.
Ford Escort MK1 (ρεπλικα του αυτοκινητου με κινητηρα 1,8 λιτρων Ford Cosworth BDA – Αγωνας Λονδινο – Μεξικο 1970)
Μια εκδοση δρομου του Ford Escort RS Cosworth του 1992, του αγωνιστικου Group A που συμμετειχε στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα Ραλι (WRC), με 2-λιτρο, υπερτροφοδοτουμενο κινητηρα 230 ιππων και τετρακινηση.
Ford Escort RS Cosworth του 1992 (Μια εκδοση δρομου του αγωνιστικου που συμμετειχε στο WRC, με 2-λιτρο, υπερτροφοδοτουμενο κινητηρα 230 ιππων
και τετρακινηση)
Φετος, η Ford γιορταζει τα 50 χρονια απο τη γεννηση του αγωνιστικου V8 κινητηρα Ford Cosworth DFV (double-four-valve) ο οποιος πετυχε 155 νικες και 12 τιτλους οδηγων σε διαστημα 15 χρονων, καθως και δυο νικες στις 24 Ωρες του Le Mans – αναμεσα τους κι εκεινη του αγωνιστικου Mirage GR8 το 1975, το οποιο επισης δινει το παρων στη Γενευη.
Ελαφρυς, με συμπαγεις διαστασεις και ισχυρος, ο αλουμινενιος 3-λιτρος κινητηρας σχεδιαστηκε για να αποτελει τμημα του σασι αγωνιστικου αυτοκινητου. Ειχε τεσσερις βαλβιδες ανα κυλινδρο και δυο εκκεντροφορους για καθε πλευρα κυλινδρων.
Το καινοτομο πνευμα που εισηγαγε ο κινητηρας Ford Cosworth DFV αντανακλαται 50 χρονια αργοτερα στους κινητηρες Ecoboost της Ford – απο τον ολοκαινουργο τρικυλινδρο Ecoboost 1.5 εως τον V6 Ecoboost των 3,5 λιτρων με τα δυο turbo, τον οποιο φορουσε το αγωνιστικο Ford GT που πηρε τη νικη στο Le Mans το 2016.
«Οι αγωνες ηταν παντοτε η κινητηρια δυναμη της καινοτομιας στη Ford», δηλωσε ο Dave Pericak, Global Director της Ford Performance. «Σημερα το team της Ford Performance σε ολο τον κοσμο ειναι υπευθυνο για την εξελιξη αυτοκινητων, απο το αγωνιστικο Ford GT μεχρι την επομενη γενια του Fiesta ST. Το ομαδικο πνευμα συνεργασιας μας δινει τη δυνατοτητα να προσφερουμε απολαυστικη εμπειρια οδηγησης σε καθε πελατη μας, κανοντας πιο προσιτες, τις τεχνολογιες αιχμης που αποσκοπουν στη βελτιωση των επιδοσεων».