Ενσωματωνοντας τις πιο προηγμενες τεχνολογιες Honda, το Clarity Fuel Cell ειναι το Το Clarity Fuel Cell θα διατιθεται στην Ιαπωνικη αγορα απο τις αρχες του 2016. Η παρουσιαση του στην ευρωπαϊκη αγορα θα γινει μεσα στο 2016.
H χωροταξια
Η χωροταξια του Clarity Fuel Cell ειναι εμπνευσμενη απο την ανθρωποκεντρικη φιλοσοφια της Honda ‘man maximum, machine minimum’. Ελαχιστοποιωντας το χωρο που καταλαμβανει το συστημα κινησης, η Honda καταφερε να πετυχει υψηλα επιπεδα ευρυχωριας για να μπορουν πεντε ενηλικες να ταξιδευουν με την ανεση που συνανταμε σε ενα sedan οχημα με συμβατικο κινητηρα. Το μεγεθος της συστοιχιας κυψελων καυσιμου και του συστηματος παραγωγης ενεργειας εχει μειωθει χαρη στις προηγμενες τεχνολογιες της Honda και ειναι παρομοιο με ενος κινητηρα V6.
Παρα τις συμπαγεις διαστασεις του κινητηρα κυψελων καυσιμου, οι προηγμενες τεχνολογιες της Honda εχουν διασφαλισει παγκοσμιως κορυφαια αποδοση των κυψελων καυσιμου. Η πρωτοτυποι διαχωριστες κυματοειδους ροης καναλιων της Honda ειναι πιο προηγμενοι απο ποτε, ενω οι κυψελες εχουν τωρα υψηλοτερη αποδοση και πιο λεπτο σχημα χαρη στη μειωση του παχους καθε κυψελης κατα 1mm (20%). Ολες αυτες οι τεχνολογικες εξελιξεις κανουν την κυψελη καυσιμου 33% πιο συμπαγη απο την αντιστοιχη του πρωτου FCX Clarity. Η βελτιωση ειναι ακρως εντυπωσιακη και εχει επιτευχθει παραλληλα με μια αυξηση της μεγιστης ισχυος του ηλεκτροκινητηρα στα 130 kW (177ps) και μια πυκνοτητα ισχυος αυξημενη κατα 60% στα 3,1 kW/L.
Η Honda εκτιμα οτι η εξελιξη ενος συμπαγους συστηματος κινησης κυψελων καυσιμου που θα χρησιμοποιειται σε μια ολοκληρωμενη γκαμα οχηματων θα βοηθησει στην ευρεια εξαπλωση των οχηματων κυψελων καυσιμου.
Η ανεσηΤο Clarity Fuel Cell εφοδιαζεται με ενα ρεζερβουαρ υψηλης πιεσης ικανο να αποθηκευει αεριο υδρογονο στα 70 MPa, αυξανοντας τη μαζα του υδρογονου που μπορει να αποθηκευτει και επεκτεινοντας την αυτονομια του οχηματος. Σε συνδυασμο με το αποδοτικο συστημα κινησης και τη μειωμενη καταναλωση ενεργειας, το Clarity Fuel Cell πετυχαινει την καλυτερη αυτονομια στην κατηγορια οχηματων κυψελων καυσιμου με πανω απο 700 km.
Επιπλεον, η διαδικασια ανεφοδιασμου του ρεζερβουαρ υψηλης πιεσης γινεται γρηγορα και απαιτει περιπου τρια λεπτα στα 70 MPa και σε θερμοκρασια 20oC. Αυτα και αλλα πλεονεκτηματα χαριζουν στο Clarity Fuel Cell το επιπεδο πρακτικοτητας και ανεσης που εχουν συνηθισει οι πελατες με τα παραδοσιακα οχηματα βενζινης και diesel.
Οδηγικη εμπειρια
Σχεδιασμενος για να αξιοποιει την υψηλη αποδοση της συστοιχιας κυψελων καυσιμου της Honda που υποστηριζεται απο την μπαταρια ιοντων λιθιου, ο πολυ αποδοτικος ηλεκτροκινητηρας προσφερει αμεση και δυνατη επιταχυνση. Λογω της συνεχως αυξανομενης ροπης απο τον ισχυρο ηλεκτροκινητηρα 130 kW (177 PS) που δεν απαιτει κιβωτιο μεταδοσης, το Clarity Fuel Cell πετυχαινει ομαλη επιταχυνση σε οποιαδηποτε σημειο της κλιμακας, απο τη μηδενικη μεχρι τη μεγιστη ταχυτητα.
Η αμεση αποκριση, η συναρπαστικη οδηγηση και η αθορυβη καμπινα δημιουργουν εναν ελκυστικο συνδυασμο. Το Clarity Fuel Cell προσφερει δυο προγραμματα οδηγησης: το ‘Normal’ mode προσφερει μια ισορροπια μεταξυ οικονομιας καυσιμου και οδηγικων επιδοσεων, ενω το ‘Sport’ δινει προτεραιοτητα στην ταχυτερη αποκριση του γκαζιου.
Σχεδιαση
Το εξωτερικο του Clarity Fuel Cell διαθετει μια επιβλητικη παρουσια στο δρομο, διατηρωντας παραλληλα ενα ισχυρο, αεροδυναμικο προφιλ. Κομψοι προβολεις πληρους λειτουργικοτητας LED και 18-αρες ζαντες αλουμινιου με αεροδυναμικη και ελκυστικη σχεδιαση ολοκληρωνουν την εμφανιση.
Το προηγμενο εσωτερικο του Clarity Fuel Cell αποπνεει μια διαχυτη αισθηση φινετσας και εχει σχεδιαστει για να προσφερει στον οδηγο ενα ξεκουραστο και ανετο περιβαλλον. Η προηγμενη διεπαφη οδηγου χρησιμοποιει τις σχεδιαστικες αρχες της Honda, ‘αμεση αναγνωριση’ και ‘διαισθητικος ελεγχος’. Απλο και εξαιρετικα ευρυχωρο, το εσωτερικο ειναι ντυμενο με premium, φιλικα προς το χρηστη υλικα που κανουν την οδηγηση μια πολυαναμενομενη και απολαυστικη εμπειρια.
Honda Clarity στην Ευρωπη και συμμετοχη στο HyFIVE project
Η Honda προγραμματιζει να παρουσιασει το Clarity Fuel Cell σε περιορισμενο αριθμο Ευρωπαϊκων αγορων το 2016. Η Honda ειναι μια απο τις πεντε αυτοκινητοβιομηχανιες που απαρτιζουν το κονσορτσιουμ HyFive, συνεισφεροντας στη δημιουργια ενος ισχυρου Ευρωπαϊκου στολου 110 οχηματων για την προβολη και προωθηση της εξελιξης, χρησης και βιωσιμοτητας της νεας τεχνολογιας.
Στη Βρετανια, η Honda συνεργαζεται με προμηθευτες για να ενθαρρυνει την τοπικη παραγωγη και καταναλωση ενεργειας εγκαθιστωντας ενα σταθμο ανεφοδιασμου υδρογονου που λειτουργει με ηλιακη ενεργεια στις εγκαταστασεις της UK Manufacturing της Honda στο Swindon. Ο σταθμος αυτος ειναι ανοιχτος στο κοινοκαι μπορει να ανεφοδιασει οποιοδηποτε οχημα κυψελων καυσιμου.
Τεχνικες Προδιαγραφες Οχηματος Κυψελων Καυσιμου
Μηκος (mm) 4.895
Πλατος (mm) 1.875
Υψος (mm) 1.475
Επιβατες 5
Αυτονομια ανα γεματο ρεζερβουαρ (km) Πανω απο 7001
Χρονος ανεφοδιασμου Περιπου 3 λεπτα
Μεγιστη αποδοση κυψελων καυσιμου (kW) Πανω απο 100
Πυκνοτητα ισχυος κυψελης καυσιμου (kW/L) 3,1
Μεγιστη ισχυς ηλεκτροκινητηρα (kW) 130
Μεγιστη πιεση ρεζερβουαρ υδρογονου (MPa) 70
Μεθοδος αποθηκευσης ενεργειας Μπαταρια ιοντων λιθιου
1 Τιμη αναφορας οπως μετρηθηκε απο τη Honda συμφωνα με τη μεθοδο JC08. Το οχημα ανεφοδιαστηκε συμφωνα με το προτυπο SAE J2601 σε σταθμο ανεφοδιασμου με πιεση 70 MPa