Να πινουμε νερο οταν οδηγουμε μας ενθαρρυνει η Nissan , δινοντας εμφαση στις συνεπειες που μπορει να εχει η αφυδατωση στην οδικη ασφαλεια. Ενω οι κινδυνοι της οδηγησης μετα την καταναλωση οινοπνευματος ειναι ευρεως κατανοητοι, λιγοι εχουν ασχοληθει με το θεμα της ενυδατωσης για τους οδηγους.
Μια μελετη του 2015 που χρηματοδοτηθηκε απο το Ευρωπαϊκο Ινστιτουτο Ενυδατωσης και πραγματοποιηθηκε απο το Πανεπιστημιο Loughborough στο Ηνωμενο Βασιλειο, αποκαλυψε οτι:
• Οι οδηγοι που καταναλωναν μονο μια γουλια νερου (25ml) ανα ωρα, εκαναν υπερδιπλασιο αριθμο σφαλματων στο δρομο, σε σχεση με εκεινους που ειχαν ενυδατωθει σωστα.
• Ο αριθμος των σφαλματων ηταν ισοδυναμος με εκεινων των ατομων που “ανιχνευθηκαν” με περιεκτικοτητα 0,08% αλκοολουχων ποτων στο αιμα, ποσοτητα που αποτελει το τρεχον οριο καταναλωσης αλκοολ στο Ηνωμενο Βασιλειο.
• Τα λαθη αφορουσαν καθυστερημενη πεδηση, αποκλιση σε μια λωριδα κυκλοφοριας (και σε διπλη διαχωριστικη).
Επιπλεον, περιπου τα δυο τριτα των οδηγων δεν μπορουν να αναγνωρισουν τα συμπτωματα αφυδατωσης, οπως κοπωση, ζαλη, πονοκεφαλο, ξηροστομια και βραδυτερους χρονους αντιδρασης.
Ολα τα παραπανω μπορουν να αντιμετωπιστουν με την πολυ απλη πραξη της καταναλωσης περισσοτερου νερου. Μια μελετη του 2013 απο δυο πανεπιστημια, αποκαλυψε οτι οι ανθρωποι που καταναλωναν σχεδον μισο λιτρο νερο πριν απο την εκτελεση πνευματικων εργασιων , ειχαν χρονους αντιδρασης που ηταν 14% ταχυτεροι απο εκεινους που δεν επιναν υγρα.
Στο πλαισιο αυτο, η Nissan παρουσιασε μια καινοτομο λυση. Με εναν στους εξι ανθρωπους που αθλουνται να διαθετουν φορητες συσκευες αθλητικης τεχνολογιας, η Nissan εμπνευστηκε απο την βιομηχανια υγειας και ευεξιας και δημιουργησε “εξυπνα” υλικα για μια πιθανη μελλοντικη χρηση στα αυτοκινητα.
Σε συνδυασμο με την ολλανδικο οικο σχεδιασμου Droog, μια κορυφαιας τεχνολογιας συσκευη ανιχνευσης ιδρωτα που ονομαζεται SOAK, εχει ενσωματωθει σε ενα Nissan JUKE. Η εφαρμογη εχει γινει στο τιμονι και τα μπροστινα καθισματα του JUKE, οπου με ενα απλο αλλα αποτελεσματικο συστημα “συναγερμου” μπορει να προειδοποιησει τους οδηγους για το οτι πρεπει να πινουν περισσοτερο νερο.
Το SOAK λειτουργει με πολυ απλο τροπο, αλλαζοντας το χρωμα οταν ερχεται σε επαφη με τον ιδρωτα, οπως για παραδειγμα, στα χερια η στα ρουχα ενος ατομου μετα απο ασκηση. Οταν “αντιληφθει” αφυδατωση, η επιφανεια του SOAK γινεται κιτρινη. Οταν η ενυδατωση ερθει σε κανονικα επιπεδα, τοτε η επιφανεια γινεται μπλε.
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=RS0ijo8wV9s&w=320&h=266]
Ο Lucas Ordonez, οδηγος αγωνων της NISMO (Nissan Motorsport) και πρωτος νικητης της Ακαδημιας Nissan GT, μας παρουσιαζει στο παραπανω video τις συνεπειες που προκαλει η αφυδατωση στην οδηγηση.
Ενω η Nissan επι του παροντος δεν εχει σχεδια να προσθεσει την τεχνολογια ανιχνευσης του ιδρωτα στο JUKE, εντουτοις η πρωτοβουλιας της απεικονιζει την προσεγγιση της μαρκας στην καινοτομια και την πρωτοποριακη τεχνολογια που αφορα θεματα ασφαλειας. Αξιζει να σημειωθει πως το JUKE διαθετει ηδη πολλες προηγμενες τεχνολογιες του Nissan Intelligent Mobility. Σε αυτες περιλαμβανονται το Intelligent Monitor με την ανιχνευση κινουμενων αντικειμενων, το Blind Spot Warning και το Lane Departure Warning.