Η Toyota επιβεβαιωσε μεσω Twitter, οτι η παρουσιαση (για πρωτη φορα μετα απο 17 χρονια φτιαχνει αυτοκινητο για το WRC) του Yaris WRC θα εχει αμεσο αντικτυπο και αποτελεσμα στη δημιουργια μιας εκδοσης του Yaris με σπορ προσανατολισμο.
Συμφωνα με πληροφοριες του TopSpeed.gr, το σκληροπυρηνικο Yaris, το οποιο θα ονομαζεται Yaris Gazoo και θα προστεθει στο line up του νεου, διεθνους sport division της Toyota που θα ασχολειται με τις γρηγοροτερες εκδοσεις της φιρμας.
Μεχρι στιγμης, ξερουμε λιγα, αλλα… καλα. Οπως για παραδειγμα οτι το Yaris Gazoo θα διατιθεται με ενα \”ξεχωριστο bodykit\” αλλα και σε ενα, συγκεκριμενο χρωμα. Και στις δυο περιπτωσεις, μαθαινουμε οτι η ομοιοτητα με το αγωνιστικο Yaris θα ειναι \”πολυ κοντινη\”. Ξερουμε επισης μετα βεβαιοτητας οτι το Yaris Gazoo θα παρουσιαστει το 2018, με το ντεμπουτο της επομενης γενιας του μοντελου.
Και σε ο,τι αφορα τα… πραγματικα ενδιαφεροντα; Εχουμε ξαναπει οτι σκοπος της δημιουργιας της Gazoo (η οποια ηδη πουλα βελτιωμενα Toyota, αλλα μονο στην Ιαπωνια) ως ξεχωριστου division για την ευρωπαϊκη και την αμερικανικη αγορα, ειναι η προσφορα μοντελων της φιρμας που αφενος θα ειναι \”ετοιμα\” σε ο,τι αφορα το tuning (η Toyota εχει διαπιστωσει με το GT86 οτι χανει πολλα λεφτα απο τους πελατες της που θελουν \”κατι παραπανω\” και σπανε την εγγυηση γι\’ αυτο το λογο) και αφετερου για να κανει ευθεια παραπομπη στην εμπλοκη της στον μαγικο κοσμο των αγωνων.
Ο Akio Toyoda και το Yaris WRC.
Απο το πρωτο σχεδιο που μας δινει η Toyota, βλεπουμε τα εντυπωσιακα χρωματα και το bodykit με τα αεροδυναμικα βοηθηματα, μαζι με τις θηριωδεις ζαντες. Και, ενω ειμαστε σιγουροι οτι θα ειναι εστιασμενο για να… επιτιθεται σε κλειστα, στριφτερα κομματια, αναρωτιομαστε για τον κινητηρα. Εδω, οι πληροφοριες ειναι αντικρουομενες.
Εγκυρες πηγες, απο τη μια, αναφερουν οτι εμπορικος στοχος του Yaris Gazoo θα ειναι το Ford Fiesta ST, συμπληρωνοντας οτι το Yaris Gazoo πιθανοτατα θα φορα εναν 1600αρη turbo, αποδοσης περιπου 200 ιππων, θα ειναι προσθιοκινητο και θα κανει το σπριντ του 0-100 σε κατι παραπανω απο 6 δευτερολεπτα.
Υπαρχει ομως και η αλλη πληροφορια, η οποια προκαλει ανατριχιλα: Αυτη, αναφερει οτι, στο πλαισιο των αναφορων του Akio Toyoda οτι η εταιρεια δουλευει επανω σε projects τα οποια θα αποδειξουν οτι η Toyota φτιαχνει fun to drive αυτοκινητα, ερχεται μια εκπληξη:
Οτι θα χρησιμοποιηθει μια υποβαθμισμενη εκδοση του μοτερ το οποιο θα φορα το Yaris WRC (1,6 τετρακυλινδρο turbo 380 ιππων) σε συνδυασμο με υβριδικο συστημα και μεταδοση της κινησης στους τεσσερις τροχους. Και οτι θα λανσαριστει ως \”διαδοχος\” της παρακαταθηκης που αφησε η θρυλικη Celica GT-4. Και πως, γι\’ αυτο, η Toyota, στην παρουσιαση του Yaris WRC, εκανε τοσες πολλες αναφορες στη Celica. Καντο, Toyoda-san! Τρελανε μας…
Tip1: Κατι που ενδεχομενως να μην ηξερες, ειναι οτι την πρωτη γενια του Yaris, τη σχεδιασε ενας Ελληνας, ο Σ. Κωβος.
Tip2: Διαβασε εδω τι ετοιμαζει η Gazoo για την επομενη γενια του GT86.
Tip3: Ξερουμε οτι θα \”τρεξεις\” στο YouTube τωρα, ψαχνοντας Toyota Celica GT-4.