Η Volvo εχει αποφασισει να αλλαξει ροτα στο performance division της, την Polestar, με ενα εξαιρετικα φιλοδοξο πλανο: Να δημιουργησει σπορ μοντελα, ακρως ανταγωνιστικα απεναντι στους \”αντιπαλους\”, AMG και M Division, με τη διαφορα οτι τα δικα της θα ειναι φιλικα προς το περιβαλλον.
Σκοπος της Polestar, δεν ειναι η δημιουργια του απολυτου αγωνιστικου, αλλα καθημερινων αυτοκινητων επιδοσεων
Ο δρομος που εχει επιλεξει για την Polestar, ειναι τα αμιγως ηλεκτρικα και υβριδικα μοντελα, (το dual engine υβριδικο XC90 ειναι ηδη… παλαβο) με σκοπο η σουηδικη εταιρεια να χαραξει τη δικη της πορεια, αντι να \”ακολουθησει\” τις BMW – Mercedes. \”Στο τελος – τελος, ειμαστε η Volvo και πηγαινουμε στο δικο μας δρομο\”, ειπε ο επικεφαλης της Volvo NA, Lex Kerssemakers, εξηγωντας οτι \”τα ηλεκτρικα θα παιξουν εξαιρετικα σημαντικα ρολο στο μελλον, οταν μιλαμε για Polestar\” και οτι \”η αντιγραφη δεν εχει κανενα νοημα. Δεν προκειται να φτιαξουμε το απολυτο αγωνιστικο αυτοκινητο: Θελουμε να φτιαξουμε αυτοκινητα επιδοσεων που θα ειναι χρηστικα ολες τις ωρες της μερας και αυτο ειναι που αντικατοπτριζει η Polestar\”.
Rendering του S90 Polestar
Παροτι μεχρι στιγμης η Volvo προσφερει μονο δυο μοντελα με τη \”σφραγιδα\” της Polestar, τα S60 και V60 (αποδοσης 362 ιππων), ευκολα μπορει να υποθεσει κανεις οτι οι Σουηδοι θα εργαστουν επανω στα sedan και SUV επιδοσεων. Οι πληροφοριες θελουν εναν τετρακυλινδρο turbo αποδοσης 450 ιππων να ειναι ετοιμος για να αποτελεσει το μοτερ βενζινης των υβριδικων Polestar. Οι ιδιες πηγες αναφερουν οτι εντος του 2017, η Polestar θα παρουσιασει τα S90 και XC90 που θα εχουν καμποση απο τη… δικη της αγαπη.
Για την περιπτωση του S90, αυτο που διαρρεεται, ειναι οτι η αποδοση θα ξεπερνα τους 500 ιππους με τη χρηση και υβριδικου μοτερ. Στην περιπτωση του XC90, ο αντιπροεδρος εξελιξης κινητηρων της Volvo, Michael Fleiss, εχει δηλωσει οτι η Polestar δεν θα ασχοληθει με το Τ8, αλλα θα εργαστει επανω στα D5 και T6, δημιουργωντας μοντελα εκ του μηδενος.
Rendering του XC90 Polestar απο το Topspeed.com
Οι τεχνικοι της Volvo φερονται ηδη να εχουν αυξησει την ιπποδυναμη του διλιτρου diesel απο τους 225 στους 275 ιππους και τη ροπη απο τα 470, στα 525 Nm. Ο διλιτρος βενζινης φερεται να εχει βελτιωθει απο τους 375 στους \”ανω των 400\” ιππους. Την… υπολοιπη ιπποδυναμη θα αναλαβουν ηλεκτρικα μοτερ, με στοχο το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. να ερχεται σε λιγοτερα απο 5 δευτερολεπτα.
Οι ιδιες πηγες αναφερουν οτι η Polestar εχει ηδη τοποθετησει στα επερχομενα μοντελα, αναβαθμισμενες αναρτησεις Ohlins, εχει επανασχεδιασει τις αντιστρεπτικες, φορα (φυσικα) μεγαλυτερα ζαντολαστιχα και Brembo φρενα.
\”Πιστεψτε με, εχουμε πολλα να δουμε απο την Polestar\”, ειπε ο Kerssemakers. Η ιδεα ενος εκρηκτικα γρηγορου S90 η ενος XC90 με επιδοσεις supercar, δεν ειναι κακη, συμπληρωνουμε εμεις…