Ο εφιαλτης για τον κολοσσο της γερμανικης βιομηχανιας, εχει μολις αρχισει… Η Volkswagen φαινεται πως θα πληρωσει, τελικα, πολυ ακριβοτερα απο οτι νομιζαμε το σκανδαλο με τις εκπομπες ρυπων των diesel κινητηρων της. Τοσο ακριβα, που ισως αναγκαστει να χωρισει τους δρομους της με καποιες απο τις σημαντικοτερες φιρμες της \”φαρετρας\” της. Τη Lamborghini, τη Bentley και τη Ducatti.
Υπερβολες; Καθε αλλο, λεει το διεθνες ειδησεογραφικο πρακτορειο Reuters (το οποιο δε φημιζεται οτι μεταδιδει ανακριβειες), καθως αναφερει πως η αυτοκινητοβιομηχανια καταφερε να εξασφαλισει δανειο υψους 21 δισεκατομμυριων δολαριων, διαρκειας ενος ετους, το οποιο και σκοπευει να χρησιμοποιησει ενοψει των ανακλησεων που ερχονται, των αγωγων που ηδη εχουν κατατεθει και των διοικητικων προστιμων για το dieselgate.
Η VW, εξασφαλισε το δανειο των 21 δις, απο ενα συνολο 13 διαφορετικων τραπεζων απο την Ευρωπη, καθως το σχεδιο της για να επαναχρηματοδοτησει το δανειο της με την εκδοση ομολογων, εγινε δεκτο. Βεβαια, εγινε δεκτο απο τους πιστωτες υπο τον ορο οτι η VW θα πουλησει μια σειρα περιουσιακων της στοιχειων, αξιας μεγαλυτερης των 20 δις ευρω, αν δεν καταφερει να βρει αλλες πηγες εσοδων, συμφωνα με τα οσα ειπαν ανωνυμες πηγες στο Reuters.
Με την ιστορια να μοιαζει στα σημεια με την ελληνικη κριση και την περιπετεια της Ελλαδας με τους δανειστες (μονο που η δικη μας εχει πολυ περισσοτερο πονο), το Reuters αναφερει οτι αν η VW δεν καταφερει να καλυψει τα χρεη της, θα υποχρεωθει να \”αποχωριστει\” συγκεκριμενες εταρειες, οπως η ΜΑΝ, το division της οποιας κατασκευαζει κινητηρες για καραβια και αλλα εξαρτηματα βαριας βιομηχανιας και κοστιζει 5 δισεκατομμυρια δολαρια.
Προκαλει εντυπωση ομως το γεγονος οτι ιο πηγες του Reuters αναφερουν την εξης πιθανοτητα: \”Η Volkswagen μπορει επισης να εξετασει το ενδεχομενο να αποχωριστει τις μαρκες πολυτελων αυτοκινητων Bentley και Lamborghini καθως και την κατασκευαστρια μοτοσικλετων Ducati\”.
Και, προφανως αυτη η διαρροη δεν ειναι τυχαια, αλλα μαλλον περιεργο, αν σκεφτει κανεις οτι οι τρεις μαρκες που προαναφερθηκαν ειναι μαλλον καποιες απο αυτες με τη μικροτερη (οικονομικη) αξια. Οπως και δεν ειναι τυχαιες οι διαβεβαιωσεις απο τη VW οτι δεν θα εγκαταλειψει τα κορυφαια projects της, οπως αυτο της Bugatti Chiron, λογω των 80 δις δολαριων που θα της κοστισει το σκανδαλο…