Το rendering βασιζεται στο teaser της Mazda
Γιατι η Mazda, εχει ανεπισημως επιβεβαιωσει (την πληροφορια που ειχε και το TopSpeed.gr) πως διπλα απο το μυστηριωδες κουπε (RX-9, εσυ εισαι;) που θα κανει ντεμπουτο στο σαλονι του Τοκυο, θα βρισκεται ενα Mazda 110 S Cosmo Sport. Για τον ασχετο, (προφανως οχι αυτον που λεει οτι \”οι Wankel καινε λαδια και τα φτυνουν γρηγορα επειδη το ειχε ο πρωτοξαδελφος του γαμπρου του μπατζανακη μου το RX-8\”) το Cosmo Sport, που βγηκε στην παραγωγη το σωτηριον ετος 1967, ηταν το πρωτο αυτοκινητο παραγωγης που φορεσε ροτορα με τη Mazda να κατασκευαζει μολις 1519 απο αυτα.
Για το rendering χρησιμοποιηθηκαν στοιχεια απο τη σχεδιαστικη γλωσσα Kodo της Mazda. Τα γιαπωνεζικα που γραφει γυρω- γυρω μη με ρωτησεις τι ειναι
Τι δουλεια θα μπορουσε να εχει ενας ροτορας διπλα απο ενα ολοκαινουριο concept αν και αυτο δεν φοραει εναν περιστροφικο κινητηρα; Μπορει η μικρη, αλλα ταυτοχρονα μεγαλη εταιρια απο τη Χιροσιμα να… παιζει με τον πονο της, αν οντως δεν προγραμματιζει αναβιωση του Wankel; Κατι τετοιο θα εμπεριεχει μια δοση μαζοχισμου. Τα συμπερασματα, δικα σου, φιλε αναγνωστη.
Τη σκυταλη ομως, παιρνει τωρα το motoring.com.au (ναι, απο τη χωρα των καγκουρο, οπου λατρευουν τους Wankel) το οποιο εκανε ενα rendering του πως θα μοιαζει το μοντελο το οποιο θα παρουσιασουν οι Ιαπωνες στις 28 Οκτωβριου (ειναι η Press day, με την εκθεση να ανοιγει στις 30), στο Τοκυο (υπομονη, παιδια, λιγο εμεινε). Και το αυστραλεζικο περιοδικο επιβεβαιωνει τις πληροφοριες μας, επικαλουμενο τις δικες του πηγες μεσα απο τη Mazda.
Με αυτο το teaser η Mazda μας αναψε φωτιες και ηρθε πιο κοντα στις πληροφοριες του TopSpeed.gr οτι \”κατι ετοιμαζε\”. Κατι κουπε με ροτορα…
Ο \”insider\” του περιοδικου -το οποιο λεει τωρα οτι απομακρυνεται απο το ενδεχομενο το concept που θα παρουσιαστει να ειναι μια κουπε εκδοση του ΜΧ-5– απαντα στους δημοσιογραφους, οταν ερωταται για την \”ταυτοτητα\” του concept: \”Κοιταξτε στο Cosmo Sport\”, (νατο παλι) λεει και σημειωνει με νοημα: \”Το Cosmo δεν εχει κανενα λογο να βρισκεται εκει, εκτος αν...\”.
H Mazda, η οποια σταματησε την παραγωγη του RX-8 λογω των θεματων με την υπερβολικη καταναλωση καυσιμου και λαδιου και της ελλειψης ροπης στο mid range, φαινεται ετοιμη να τολμησει και να πρωτοπορησει ξανα. Αυτη τη φορα, οι πληροφοριες που κανουν το γυρο του κοσμου λενε οτι η ιαπωνικη εταιρια τεσταρει αυτο το διαστημα ενα νεο hybrid turbo rotary μηχανικο συνολο, που ονομαζει 16Χ.
GARAGE: Τι ειναι ο 16Χ, το turbo 2 σταδιων, το συστημα HCCI
Οι μηχανικοι της Mazda φαινεται οτι απομακρυνθηκαν απο την εκδοχη του τριροτορου turbo για τη νεα γενια RX και οτι προτιμησαν να μεγαλωσουν το displacement του κινητηρα. Ετσι, εχουμε δυο ροτορες 800cc, οι οποιοι αναμενεται οτι θα αποδιδουν περιπου 350 ιππους.
Με τις πληροφοριες να διιστανται ως προς το αν θα χρησιμοποιησει την τεχνολογια που ειδαμε στο Mazda 2/Demio EV Concept ωστε να το κανει plug-in hybrid, (σχεδον) βεβαιο θεωρειται οτι ο ροτορας θα χρησιμοποιει την τεχνολογια του turbo δυο σταδιων. Προκειται για το λεγομενο e-turbo, το οποιο ενεργοποιει το ηλεκτρικο turbo στις χαμηλες rpm ωστε να \”γεμισει\” ροπη τον ροτορα που πασχει σε αυτο το σημειο, ενω στις υψηλες θα αναλαμβανει ενα συμβατικο turbo (με ανακυκλωση των καυσαεριων).
Οι ιδιες πηγες αναφερουν οτι το e-turbo θα \”κινειται\” απο εναν εναλλακτη, ενω δεν αποκλειεται να χρησιμοποιησει και το homogeneous charge compression ignition (HCCI) που \”βασιλευει\” στη δευτερη γενια των SKYACTIV κινητηρων. Εδω, το HCCI διατηρει την αναφλεξη με σπινθηρα στις χαμηλες στροφες, αλλα χρησιμοποιει τη συμπιεση για να καψει το μιγμα καυσιμου / αερα σε υψηλοτερες στροφες, αυξανοντας την αποδοση της καυσης και πετυχαινοντας χαμηλοτερα επιπεδα εκπομπων NOX.