Ενας βοηθος για τον οδηγο και τον συνοδηγο που μαθαινει συνεχως, χαρη στην τεχνητη νοημοσυνη
Οπτικα εντυπωσιακη, ιδιαιτερα ευκολη στη χρηση και εξαιρετικα ανυπομονη να μαθει: η οθονη MBUX Hyperscreen ειναι ενα απο τα ξεχωριστα χαρακτηριστικα της νεας EQS. Αντιπροσωπευει τη συναισθηματικη νοημοσυνη αυτου του αμιγως ηλεκτρικου μοντελου της πολυτελους κατηγοριας: Η μεγαλη, καμπυλη οθονη εκτεινεται σχεδον σε ολο το πλατος της κολονας Α, απο αριστερα εως δεξια. Εκτος απο το τεραστιο μεγεθος της, ο υψηλης ποιοτητας σχεδιασμος της με προσοχη στην καθε λεπτομερεια προσφερει ενα αισθητικα εντυπωσιακο αποτελεσμα. Αυτη η high-tech εμφανιση ειναι η συναισθηματικη διασταση της υπερ-οθονης MBUX Hyperscreen, στην οποια προστιθεται η τεχνητη νοημοσυνη (AI): Με λογισμικο ικανο να μαθαινει, η οθονη και ο τροπος λειτουργιας της προσαρμοζονται πληρως στον χρηστη της και κανουν εξατομικευμενες προτασεις για πολλες λειτουργιες ψυχαγωγιας, ανεσης και λειτουργιων του οχηματος. Χαρη στο λεγομενο «μηδενικο επιπεδο», ο χρηστης δεν χρειαζεται να μεταφερθει σε υπομενου η να δωσει φωνητικες εντολες. Οι πιο σημαντικες εφαρμογες εμφανιζονται παντα στο επανω μερος της οθονης. Με αυτον τον τροπο, ο οδηγος μπορει να αφοσιωθει στην οδηγηση της EQS. Και οχι μονο αυτο: Η MBUX Hyperscreen ειναι επισης ενας σημαντικος βοηθος για τον συνοδηγο, ο οποιος εχει τη δικη του περιοχη προβολης και διαχειρισης διαφορων λειτουργιων.
Το συστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) εχει απλοποιησει δραστικα τις λειτουργιες μιας Mercedes-Benz. Πρωτοεμφανιστηκε το 2018 στην τρεχουσα σειρα της A-Class και τωρα περισσοτερα απο 1,8 εκατομμυρια επιβατικα οχηματα Mercedes-Benz ειναι εξοπλισμενα με αυτο το καινοτομο συστημα. Ομως και τα ελαφρα επαγγελματικα (vans) της μαρκας βασιζονται στο MBUX. Πριν απο λιγο καιρο, η δευτερη γενια αυτο του συστηματος με ικανοτητα εκμαθησης παρουσιαστηκε στη νεα S-Class. Το επομενο μεγαλο βημα ακολουθει με τη νεα EQS και την προαιρετικα διαθεσιμη υπερ-οθονη MBUX Hyperscreen.
«Με την οθονη MBUX Hyperscreen, ενα σχεδιαστικο οραμα γινεται πραγματικοτητα», λεει ο Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler Group. «Συνδυαζουμε την τεχνολογια και τον σχεδιασμο με εναν συναρπαστικο τροπο που προσφερει στον πελατη μια ανευ προηγουμενου ευκολια στη χρηση. Αγαπαμε την απλοτητα, εχουμε φτασει σε ενα νεο επιπεδο το MBUX.»
\”Η MBUX Hyperscreen ειναι τοσο ο εγκεφαλος οσο και το νευρικο συστημα του αυτοκινητου\”, λεει ο Sajjad Khan, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Mercedes-Benz AG και CTO. \”Η MBUX Hyperscreen μαθαινει συνεχως τον ανθρωπο πισω απ’ το τιμονι και προσφερει προσαρμοσμενη, εξατομικευμενη ψυχαγωγια και λειτουργιες πριν ο επιβατης χρειαστει να κανει κλικ η να μεταφερθει σε αλλη οθονη.\”
Εντυπωσιακη εμφανιση με συναισθηματικη απεικονιση
Η MBUX Hyperscreen ειναι ενα παραδειγμα συνδυασμου ψηφιακης / αναλογικης σχεδιασης: αρκετες επιμερους οθονες καταφερνουν να συγχωνευονται αψογα, με αποτελεσμα μια εντυπωσιακη, καμπυλη οθονη. Οι αναλογικοι αεραγωγοι ενσωματωνονται σε αυτην τη μεγαλη ψηφιακη επιφανεια για τη συνδεση του ψηφιακου και του φυσικου κοσμου.
Η MBUX Hyperscreen περιβαλλεται απο ενα συνεχες πλαστικο μπροστινο πλαισιο. Το ορατο μερος του ειναι βαμμενο με μια περιπλοκη διαδικασια τριων στρωματων σε αποχρωση \”Silver Shadow\”. Με αυτο το συστημα επικαλυψης επιτυγχανεται ιδιαιτερα υψηλης ποιοτητας επιφανεια, εξαιτιας των εξαιρετικα λεπτων ενδιαμεσων στρωματων. Ο ενσωματωμενος φωτισμος περιβαλλοντος που ειναι εγκατεστημενος στο κατω μερος της MBUX Hyperscreen κανει τη μοναδα οθονης να φαινεται σα να αιωρειται στον πινακα οργανων.
Ο συνοδηγος εχει επισης τη δικη του οθονη και χωρο λειτουργιας, γεγονος που κανει το ταξιδι πιο ευχαριστο και διασκεδαστικο. Με εως και επτα προφιλ, μπορει να προσαρμοσει το περιεχομενο της οθονης του συμφωνα με τις επιθυμιες του. Ωστοσο, οι λειτουργιες ψυχαγωγιας της οθονης για τον συνοδηγο ειναι διαθεσιμες μονο κατα τη διαρκεια του ταξιδιου και παντοτε στο πλαισιο των επιμερους, για καθε χωρα, νομικων κανονισμων. Εαν το καθισμα του συνοδηγου δεν ειναι κατειλημμενο, η οθονη μετατρεπεται σε ψηφιακο διακοσμητικο μερος. Σε αυτην την περιπτωση, εμφανιζονται κινουμενα αστερια, δηλαδη το μοτιβο της Mercedes-Benz.
Για μια ιδιαιτερα ευκρινη εικονα, χρησιμοποιειται η τεχνολογια OLED τοσο στην κεντρικη οθονη οσο και στην οθονη του συνοδηγου. Εκει, τα μεμονωμενα σημεια της εικονας ειναι αυτοφωτα, ενω τα μη ελεγχομενα pixel της εικονας παραμενουν απενεργοποιημενα, πραγμα που σημαινει οτι εμφανιζεται ενα βαθυ μαυρο χρωμα. Αντιθετα, τα ενεργα pixel OLED ακτινοβολουν με υψηλη φωτεινοτητα, με αποτελεσμα υψηλες τιμες αντιθεσης, ανεξαρτητα απο τη γωνια προβολης και τις συνθηκες φωτισμου.
Αυτη η εντυπωσιακη εμφανιση της οθονης συμβαδιζει με μια ελκυστικη απεικονιση που μιλαει στο συναισθημα. Ολα τα γραφικα εμφανιζονται σε ενα νεο συνδυασμο μπλε / πορτοκαλι χρωματος. Η κλασικη οθονη του κοκπιτ με τα δυο κυκλικα οργανα εχει νεο σχεδιασμο με ψηφιακη ακιδα λεϊζερ.
Χαρη στον καθαρο σχεδιασμο της οθονης με σημεια αναφορας, η MBUX Hyperscreen ειναι διαισθητικη και ευκολη στη χρηση. Ενα παραδειγμα ειναι το στιλ εμφανισης pure EV mode. Σημαντικες λειτουργιες της ηλεκτρoκινησης, οπως η ανακτηση ενεργειας η η επιταχυνση, απεικονιζονται με νεο τροπο, με ενα κινουμενο «κουμπι» που κινειται στο χωρο, και ετσι γινονται πιο κατανοητες. Ενα αντικειμενο σε σχημα ιπταμενου δισκου κινειται μεσα σε ενα ψηφιακο πλαισιο. Ακολουθει τη βαρυτητα και ετσι απεικονιζει τις δυναμεις G-Force εντυπωσιακα, φουτουριστικα και συναισθηματικα.
Προσωποποιημενες προτασεις με τη βοηθεια της τεχνητης νοημοσυνης
Τα συστηματα ψυχαγωγιας προσφερουν πολλες και ολοκληρωμενες λειτουργιες. Συχνα απαιτουνται αρκετα βηματα για τον χειρισμο τους, ομως η Mercedes-Benz εχει αναπτυξει ενα εξελιγμενο interface για το χρηστη με τη βοηθεια της τεχνητης νοημοσυνης, ωστε να μειωσει οσο το δυνατον περισσοτερο τα βηματα αυτα.
Το συστημα MBUX εμφανιζει εκ των προτερων τις καταλληλες λειτουργιες τη σωστη στιγμη για τον χρηστη, με την υποστηριξη της τεχνητης νοημοσυνης (ορισμενα παραδειγματα αναφερονται παρακατω). Η ευαισθητοποιηση του σχετικα με το περιβαλλον βελτιστοποιειται συνεχως με αναλυση των στοιχειων του περιβαλλοντος και της συμπεριφορας του χρηστη. Το λεγομενο «μηδενικο επιπεδο» παρεχει στον χρηστη κορυφαια αρχιτεκτονικη πληροφοριων MBUX με δυναμικο, συγκεντρωτικο περιεχομενο απο ολοκληρο το συστημα MBUX και τις σχετικες υπηρεσιες που περιλαμβανει.
Η Mercedes-Benz εχει διενεργησει ερευνες σχετικα με τη συμπεριφορα χρησης της πρωτης γενιας MBUX. Οι περισσοτερες απο τις περιπτωσεις χρησης εμπιπτουν στις κατηγοριες Πλοηγηση, Ραδιοφωνο/Μedia και Τηλεφωνο, επομενως η εφαρμογη πλοηγησης βρισκεται παντα στο κεντρο της μοναδας οθονης με πληρη λειτουργικοτητα.
Περισσοτερες απο 20 επιπλεον λειτουργιες – απο το προγραμμα ενεργου μασαζ εως την υπενθυμιση γενεθλιων η την προταση για τη λιστα υποχρεωσεων – προσφερονται αυτοματα με τη βοηθεια της τεχνητης νοημοσυνης οταν σχετιζονται με τον πελατη. Οι προγραματιστες της Mercedes-EQ εχουν δωσει το ονομα \”Magic Modules\” σε αυτες τις προτασεις, οι οποιες εμφανιζονται στο «μηδενικο επιπεδο», δηλαδη στην αρχικη οθονη.
Ενδεικτικα, παρατιθενται τεσσερις περιπτωσεις χρησης. Ο χρηστης μπορει να αποδεχτει η να απορριψει την αντιστοιχη προταση με ενα μονο κλικ:
- Εαν καλειτε παντα εναν συγκεκριμενο φιλο στο δρομο για το σπιτι τα βραδια της Τριτης, θα σας ζητηθει να πραγματοποιησετε μια αντιστοιχη κληση εκεινη την ημερα της εβδομαδας και αυτη τη στιγμη της ημερας. Εμφανιζεται μια επαγγελματικη καρτα με τα στοιχεια επικοινωνιας και – εαν αποθηκευεται – εμφανιζεται η εικονα της επαφης. Ολες οι προτασεις του MBUX συνδεονται με το προφιλ του χρηστη. Εαν καποιος αλλος οδηγει το EQS καθε Τριτη βραδυ, αυτη η προταση δεν γινεται – η υπαρχει αλλη, αναλογα με τις προτιμησεις του αλλου χρηστη.
- Εαν ο οδηγος της EQS χρησιμοποιει τακτικα τη λειτουργια μασαζ θερμοτητας (hot stone principle) το χειμωνα, το συστημα μαθαινει και προτεινει αυτοματα τη συγκεκριμενη λειτουργια ανεσης οταν η εξωτερικη θερμοκρασια ειναι χαμηλη.
- Εαν ο χρηστης αναβει τακτικα τη θερμανση του τιμονιου και αλλων επιφανειων, π.χ. το καλοριφερ καθισματος, η σχετικη λειτουργια του προτεινεται μολις πιεσει το πληκτρο για τη θερμανση του καθισματος.
- Το πλαισιο του EQS μπορει να ανυψωθει για να παρεχει περισσοτερη αποσταση απο το εδαφος, λειτουργια που ειναι χρησιμη για αποτομες εισοδους γκαραζ. Το MBUX θυμαται τη θεση GPS στην οποια ο χρηστης εκανε χρηση της λειτουργιας \”Vehicle Lift-Up\”. Εαν το οχημα πλησιασει ξανα τη συγκεκριμενη θεση GPS, το MBUX προτεινει στον οδηγο την ανυψωση της EQS.
Τα σημαντικοτερα στοιχεια της MBUX Hyperscreen, με μια ματια
· Με την MBUX Hyperscreen, διαφορετικες οθονες συνενωνονται απροσκοπτα, με αποτελεσμα μια εντυπωσιακη καμπυλη οθονη ευρους 141 εκατοστων. Η εμπειρια των επιβατων απογειωνεται σε 2.432,11 cm2.
- Το μεγαλο γυαλινο καλυμμα της οθονης ειναι τρισδιαστατο και καμπυλο, ενω υπεστη διαδικασια χυτευσης σε θερμοκρασια περι τους 650°C. Αυτη η διαδικασια επιτρεπει την προβολη της οθονης χωρις παραμορφωση σε ολοκληρο το πλατος του οχηματος, ανεξαρτητα απο την ακτινα του καλυμματος της οθονης.
- Για να γινει ο χειρισμος των πιο σημαντικων εφαρμογων, ο χρηστης δεν χρειαζεται να μεταφερθει σε καποιο ξεχωριστο μενου. Γι \’αυτο η Mercedes-Benz το ονομαζει «μηδενικο επιπεδο».
- Υπαρχουν συνολικα 12 ενεργοποιητες κατω απο την οθονη για αναδραση αφης κατα τη λειτουργια. Εαν το δαχτυλο αγγιζει ορισμενα σημεια εκει, προκαλειται μια δονηση στην πλακα καλυψης.
- Δυο επιστρωσεις της πλακας καλυψης μειωνουν τις αντανακλασεις και διευκολυνουν τον καθαρισμο. Το ιδιο το καμπυλο γυαλι αποτελειται απο πυριτικο αργιλιο, ιδιαιτερα ανθεκτικο στις γρατσουνιες.
- Οσον αφορα στην ασφαλεια, περιλαμβανονται προκαθορισμενα σημεια θραυσης παραλληλα με τα πλευρικα ανοιγματα καθως και πεντε συστηματα συγκρατησης που λειτουργουν στοχευμενα χαρη στη δομη τους σαν κερηθρα, σε περιπτωση συγκρουσης.
- 8πυρηνος επεξεργαστης (CPU), μνημη RAM 24ων gigabyte και μεταφορα δεδομενων μνημης RAM 46,4 GB / δευτερολεπτο ειναι μερικες απο τις τεχνικες προδιαγραφες του συστηματος MBUX.
- Με τα δεδομενα μετρησης μιας πολυλειτουργικης καμερας και 1 αισθητηρα φωτος, η φωτεινοτητα της οθονης προσαρμοζεται στις συνθηκες του περιβαλλοντος.
Με εως και επτα προφιλ, το τμημα οθονης μπορει να εξατομικευτει για τον συνοδηγο.