Ειναι γνωστο, οτι η τεχνολογια των plug–in hybrid οχηματων προσφερει στους αγοραστες τους τα καλυτερα απο δυο κοσμους: εντος πολης λειτουργουν ως αμιγως ηλεκτρικα αυτοκινητα, ενω σε μεγαλες διαδρομες επωφελουνται απο την αυτονομια που προσφερει ο κινητηρας εσωτερικης καυσης. Αυτος ο συνδυασμος καθιστα το οχημα πιο αποδοτικο συνολικα, αφου αφ’ ενος μπορει να ανακτησει ενεργεια κατα το φρεναρισμα η το ρολαρισμα, αφ’ ετερου επιτρεπει στον κινητηρα εσωτερικης καυσης να λειτουργει σε πιο ευνοϊκες συνθηκες για το περιβαλλον και την οικονομια. Αποτελουν ενα σημαντικο κεφαλαιο στην πορεια προς την οδηγηση με μηδενικους ρυπους, γι’ αυτο και η Mercedes Benz Cars εξελισσει συστηματικα τα plug–in hybrid οχηματα της με την υπογραφη EQ Power, ενω το EQ Power+ ειναι το ονομα της υβριδικης τεχνολογιας επιδοσεων που θα χρησιμοποιει η Mercedes‑AMG στο μελλον και χρησιμοποιειται ηδη στα μονοθεσια της Φορμουλα 1.
Με μια γκαμα που ξεπερνα τα 20 μοντελα αυτην τη στιγμη, η Μercedes–Benz ειναι πρωτοπορος στα υβριδικα συστηματα κινησης. Το χαρακτηριστικο που την ξεχωριζει, ειναι οτι η αναπτυξη της υβριδικης τεχνολογιας δεν περιοριζεται μονο στην τοποθετηση ηλεκτροκινητηρα 48V στο μηχανικο συνολο η στον αγαστο συνδυασμο του ηλεκτροκινητηρα με κινητηρα βενζινης αλλα και στα γραμματα de που συμβολιζουν την τοποθετηση ηλεκτροκινητηρα παραλληλα με 4κυλινδρο κινητηρα πετρελαιου 2.0 λιτρων. Αυτο το μηχανικο συνολο διατιθεται στα σενταν και station wagon μοντελα C–Class, E–Class καθως και στα GLC SUV, GLC Coupe, GLE SUV και GLE Coupe. Συνδυαστικα, οι δυο αυτες πηγες ισχυος προσφερουν την πιο οικονομικη και αποδοτικη λυση της αγορας στο μοντελο GLC (SUV & Coupe), αφου αποδιδουν μεγιστη συνδ. ισχυ 225 kW (306 hp) και μεγιστη συνδ. ροπη 400 Nm με καταναλωση μολις 2,2- 1,7 λιτρα/100 χλμ (GLC SUV) και εκπομπες CO2 45–57 g/100 km, ενω η μεταδοση κινησης γινεται απο το 9ταχυτο αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων 9G TRONIC.
Η Mercedes-Benz GLC δεν χρειαζεται συστασεις: ειναι το μοντελο που βρισκεται στο στοιχειο του σε καθε ειδους τερεν. Αυτο το μεσαιου μεγεθους οχημα, τοσο στην SUV οσο και στην Coupe εκδοση του, συνδυαζει με εξυπνο τροπο εκτος απο την αισθητικη, τη λειτουργικοτητα και την ευελιξια, προσφεροντας εξαιρετικη ανεση και εργονομια με το ευρυχωρο εσωτερικο του. Χαρη σε αυτα τα χαρακτηριστικα, η GLC αποτελει μια προταση ιδιαιτερα ελκυστικη για οσους επιθυμουν να οδηγουν ενα εξαιρετικα ευελικτο premium μοντελο. Στην πετρελαιοκινητη plug-in hybrid εκδοση της, η GLC διαθετει εναν ακομη πιο εντυπωσιακο σχεδιασμο, το διαισθητικο συστημα πολυμεσων και ψυχαγωγιας MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και ο,τι πιο συγχρονο υπαρχει σε συστηματα υποβοηθησης οδηγησης.
Ο εξωτερικος της σχεδιασμος τονιζεται απο σπορ χαρακτηριστικα. Η ξεχωριστη off-road εμφανιση της τονιζεται απο μυωδεις επιφανειες και εντυπωσιακες λεπτομερειες, οπως το εντονο περιγραμμα της εμπρος γριλιας. Στο βασικο της εξοπλισμο περιλαμβανονται οι υψηλης αποδοσης προβολεις LED High Performance με ενσωματωμενα φωτα ημερας, τα πισω φωτα LED και οι ραγες οροφης.
Απο την πρωτη στιγμη, η GLC σχεδιαστηκε με τετοιον τροπο ωστε η τοποθετηση της μπαταριας να μην στερησει σημαντικο χωρο απο τον χωρο φορτωσης. Αυτο επετευχθη με χαμηλωμενο πισω αξονα και ειδικο σχεδιασμο του αμαξωματος για την τοποθετηση της μπαταριας. Το αποτελεσμα ειναι ενας μεγαλος, επιπεδος χωρος αποσκευων του οποιου η χωρητικοτητα 395-1445 λιτρα ειναι λιγο μικροτερος απο αυτον των συμβατικων GLC SUV με κινητηρα εσωτερικης καυσης.
Η μπαταρια υψηλης τασης εχει χωρητικοτητα 13,5 kWh, με το βαρος της να ανερχεται στα 123 kg. Η ηλεκτρικη αυτονομια αγγιζει τα 45 χιλιομετρα (τιμες WLTP) ενω η μεγιστη ταχυτητα οταν το οχημα κινειται αμιγως ηλεκτροκινητα φτανει τα 140 χλμ/ωρα. Σε φορτιστη 7.4 kW (καλωδιο για τον οποιο περιλαμβανεται στο βασικο εξοπλισμο του οχηματος) αρκουν 1 ωρα και 30 λεπτα (10-100% SoC), ενω για οικιακη φορτιση σε πριζα τυπου schuko εως 2.3 kW (230 V, 1-phase, 10 A), απαιτουνται 5 ωρες (10-100% SoC).
Οπως ολα τα plug-in hybrid οχηματα, η GLC 300 de σε SUV & Coupe εκδοση προσφερει τη δυνατοτητα κινησης μονο με ηλεκτρικο ρευμα και συνεπως με μηδενικες τοπικες εκπομπες, ειδικα σε αστικες περιοχες, ενω σε μεγαλυτερες αποστασεις επωφελειται απο τη μεγαλη αυτονομια και οικονομια που προσφερει ο πετρελαιοκινητηρας.
Ανακτηση ενεργειας
Ενα απο τα πιο σημαντικα χαρακτηριστικα των plug-in hybrid μοντελων ειναι το συστημα ανακτησης ενεργειας. O ηλεκτροκινητρας λειτουργει ως δυναμο κατα το ρολαρισμα και την πεδηση για τη φορτιση της μπαταριας υψηλης τασης στη διαρκεια της διαδρομης, ενω εκκινει και το συστημα. Μολις ο οδηγος παρει το ποδι του απο το πενταλ γκαζιου κατα τη διαρκεια της πορειας, ενεργοποιειται η ανακτηση ενεργειας.
Το συστημα αυτο παρουσιαζει τα ακολουθα χαρακτηριστικα:
- Προσφερει υποστηριξη κατα την πεδηση μεσω της ηλεκτρονικα ελεγχομενης ενισχυσης δυναμης πεδησης
- Μετατρεπει την κινητικη ενεργεια του οχηματος σε ηλεκτρικη ενεργεια
- Με το προγραμμα οδηγησης “Electric”, ο οδηγος μπορει να επιλεξει χειροκινητα το επιπεδο της ανακτησης ενεργειες που επιθυμει με τη βοηθεια των χειριστηριων αλλαγης ταχυτητων στο τιμονι. Οσο μεγαλυτερη η ανακτηση ενεργειας, τοσο πιο εντονα επιβραδυνει το οχημα κατα την κυλιση και τοσο περισσοτερη ηλεκτρικη ενεργεια καταληγει στην μπαταρια υψηλης τασης.
- Στα προγραμματα Comfort, Battery level και Eco, ειναι ενεργοποιημενο το αυτοματο προγραμμα ανακτησης, το οποιο χρησιμοποιει το ρανταρ του αυτοκινητου που ελεγχει την αποσταση απο προπορευομενα οχηματα. Το ρανταρ ενεργει αυτοματα και βοηθα στην επιβραδυνση του οχηματος, οταν αυτο ειναι απαραιτητο.
- Επισης, η λειτουργια του συστηματος υποβοηθησης ECO, δινει στον οδηγο την ευκαιρια να επιτυχει τα μεγιστα δυνατα οφελη σε οτι αφορα την εξοικονομηση καυσιμου και την ανακτηση ενεργειας, καθως αξιολογει τα δεδομενα για το υπολοιπο της διαδρομης του οχηματος (απο το συστημα πλοηγησης για την διαδρομη, την οδικη μορφολογια, τα ορια ταχυτητας, ακομα και τα προπορευομενα οχηματα).
- Στην οθονη πολυμεσων εμφανιζονται επιπλεον πληροφοριες οπως η οθονη ροης ενεργειας η η φορτιση της μπαταριας υψηλης τασης.
Φορτιση
Η μπαταρια ιοντων λιθιου, με συνολικη χωρητικοτητα 13,5 kWh μπορει να φορτιστει εξωτερικα με εναλλασσομενο ρευμα (AC)
- Σε μια απλη πριζα σουκο (εως 2,3 kW) ο χρονος φορτισης διαρκει 5 ωρες απο 10-100% SoC (State of Charge).
- Σε ενα wallbox (Mode 3) και με το βασικο συστημα (OBC – On–Board Charger) εως και 7,4 kW, η φορτιση απο 10 εως 100% SoC διαρκει περιπου 1 ωρα 30 λεπτα.
Εξοπλισμος
Οι GLC 300de SUV & Coupe εκτος απο τον πλουσιο βασικο εξοπλισμο που διαθετουν και ο οποιος ειναι πιο πλουσιος απο τον εξοπλισμο των συμβατικων αντιστοιχων μοντελων, δινει τη δυνατοτητα προσωποποιησης μεσα απο την επιλογη τριων διαφορετικων πακετων εξωτερικου και εσωτερικου εξοπλισμου:
- Base line: Αυτοματο κιβωτιο 9 σχεσεων, ζαντες αλουμινιου 18\’\’, ηλεκτρικο συστημα EASY-PACK πορτας χωρου αποσκευων, καμερα οπισθοπορειας, πακετο ανεσης καθισματων, ραγες οροφης, συστημα πολυμεσων MBUX και Touchpad, φωτα LED High Performance με ενσωματωμενα φωτα ημερας, φιμε πισω τζαμια
- Off–Road (Εξωτερικο πακετο σχεδιασμου επιπλεον της γραμμης Base): Ζαντες αλουμινιου 18\’\’, εμφανεις αποληξεις εξατμισεων στο πισω μερος του προφυλακτηρα, εξωτερικα διακοσμητικα στοιχεια σε χρωμιο. (μονο για την εκδοση SUV)
- AMG Line (επιπλεον της γραμμης Base): Ζαντες αλουμινιου 19\’\’ AMG, θερμομονωτικα σκουρα φιμε κρυσταλλα, Χαμηλωμενη αναρτηση comfort, AMG εξωτερικο & εσωτερικο styling, γριλια ψυγειου \”diamond \”.
- Exclusive (εσωτερικο πακετο σχεδιασμου επιπλεον της γραμμης Base ): Exclusive εσωτερικο με πακετο εσωτερικου φωτισμου, διακοσμητικη επενδυση απο ξυλο, ανω τμημα του ταμπλο και λεπτομερειες στην πορτα απο συνθετικο δερμα ARTICΟ, Επενδυσεις καθισματων απο συνθετικο δερμα ARTICO μαυρο.
Τιμη
Η τιμη της GLC 300 de SUV στη χωρα μας ανερχεται στα €66.265 (με Λιανικη Τιμη προ Φορων απο €50.431) και της GLC 300de Coupe στα €69.939 (με Λιανικη Τιμη προ Φορων απο €53.233).
Οπως ισχυει για ολα τα οχηματα plug-in hybrid, οι εταιρικοι χρηστες πληρωνουν μηδενικο φορο εταιρικων αυτοκινητων για τα πρωτα 40.000 ευρω της τιμης αγορας προ φορων και φορολογουνται για το υπολειπομενο ποσο ανω των 40.000 ευρω.
Ετσι, η GLC 300 de 4MATIC SUV με τη Λιανικη Τιμη προ Φορων να ανερχεται στα €50.431 υποκειται σε φορο εταιρικων αυτοκινητων μονο για το ποσο των €10.431, σαν να ηταν αυτοκινητο αυτης της αξιας.