Με τη σημαντικη αυξηση του αριθμου των μοντελων της με τεχνολογια plug-in-hybrid, η Mercedes-Benz απευθυνεται σε μια ευρεια βαση καταναλωτων. Αυτη η ταση συμβαλλει σημαντικα στην πορεια προς τις μετακινησεις με ουδετερες εκπομπες CO2που η Mercedes-Benz εχει δεσμευτει να ακολουθησει με τη στρατηγικη της για αποδεσμευση απο τον ανθρακα. Τα plug-in hybrid οχηματα προσφερουν τη δυνατοτητα κινησης μονο με ηλεκτρικο ρευμα και συνεπως με μηδενικες τοπικες εκπομπες, ειδικα σε αστικες περιοχες. Τα μοντελα με τεχνολογια EQ Power ειναι παραλληλα υβριδικα, που μπορουν να φορτιστουν και απο εξωτερικα δικτυα ηλεκτρικης ενεργειας (plug-in). Το συστημα μεταδοσης κινησης αποτελειται απο εναν ηλεκτροκινητηρα και εναν κινητηρα εσωτερικης καυσης που λειτουργουν παραλληλα και μπορουν να τροφοδοτησουν το οχημα ειτε μεμονωμενα ειτε απο κοινου. Ετσι, τα μοντελα plug-in hybrid προσφερουν μια γρηγορη και απλη εισοδο στην ηλεκτροκινηση – χωρις η κινηση τους να εξαρταται απο τις υποδομες φορτισης. Η Mercedes-Benz επεκτεινει συστηματικα τη γκαμα των plug-in-hybrid μοντελων της και προκειται να διαθετει περισσοτερες απο 20 εκδοσεις μοντελων εως το τελος του ετους– απο A-Class εως S-Class και απο GLA εως GLE.
“Η τεχνολογια των Plug-in hybrid ενσωματωνει τα καλυτερα των δυο κοσμων. Στην πολη, λειτουργουν μονο ηλεκτρικα, ενω σε μεγαλυτερες αποστασεις επωφελουνται απο την αυτονομια των κινητηρων εσωτερικης καυσης,” εξηγει ο Dr. Torsten Eder, Chief Engineer Mercedes-Benz Drivetrains. “Προσφερουν ακομη μεγαλυτερη αποδοτικοτητα στο οχημα γενικα, καθως ανακτουν αφ’ ενος την ενεργεια κατα το φρεναρισμα, αφ’ ετερου μπορει να λειτουργησει ο κινητηρας εσωτερικης καυσης στις πιο οικονομικες- οσον αφορα στην καταναλωση – ταχυτητες και φορτια. Τα διαφορετικα χαρακτηριστικα των Τα διαφορετικα χαρακτηριστικα των κινητηριων συνολων αλληλοσυμπληρωνονται τελεια. Ενας ηλεκτροκινητηρας λειτουργει πιο αποτελεσματικα σε χαμηλες ταχυτητες, ενω ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης ειναι πιο αποτελεσματικος σε υψηλοτερες ταχυτητες και φορτια. ”
Εξι διαφορετικα μοντελα της compact κατηγοριας με περισσοτερα απο 70 χλμ. αυτονομιας του ηλεκτροκινητηρα
Στην compact κατηγορια, η Mercedes-Benz προσφερει ηδη απο μια εκδοση plug-in hybrid στα μοντελα της A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake and GLA. Λειτουργωντας μαζι, ο τετρακυλινδρος 1.33 λιτρων βενζινοκινητηρας και ο 75 kW ηλεκτροκινητηρας προσφερουν συνδυαστικη αποδοση 160 kW (218 hp) και συνολικη μεγιστη ροπη 450 Νm. Το κυριο χαρακτηριστικα του ηλεκτροκινητηρα, δηλ. Η μεγιστη ροπη απο σταση, κανουν τα compact plug-in hybrid μοντελα να ανταποκρινονται αμεσα, οπως απεικονιζεται και στις επιδοσεις τους. Για παραδειγμα, η A 250 e (μεικτη καταναλωση καυσιμου 1,6-1,4 l / 100 km, εκπομπες CO2 συνδ. 36–32 g / km, καταναλωση ενεργειας συνδ. 15,3–14,8 kWh / 100 km) ολοκληρωνει το κλασικο σπριντ 0 – 100 km / h σε μολις 6. 6 δευτερολεπτα. Ακομη και με τη αποκλειστικη χρηση του ηλεκτροκινητηρα, μπορει να φτασει σε τελικη ταχυτητα εως 140 km / h – περισσοτερο απο αρκετο για να σημειωσει καλη προοδο στον αυτοκινητοδρομο εντος των οριων ταχυτητας των περισσοτερων χωρων χωρις τη χρηση του κινητηρα εσωτερικης καυσης.
Η εμβελεια του ηλεκτροκινητηρα υπερβαινει τα 70 χιλιομετρα (NEDC). Η μπαταρια ιοντων λιθιου, με συνολικη χωρητικοτητα 15,6 kWh μπορει να φορτιστει εξωτερικα ειτε με εναλλασσομενο ρευμα (AC) ειτε με συνεχες ρευμα (DC). Σε ενα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικο συστημα οχηματος εναλλασσομενου ρευματος (OBC – On–Board Charger) εως και 7,4 kW, η φορτιση απο 10 εως 100% SoC (State of Charge) διαρκει περιπου 1 ωρα 45 λεπτα. Χρησιμοποιωντας ταχυφορτιστη DC εως 24 kW και το προαιρετικο συστημα οχηματος φορτισης συνεχους ρευματος εως 24 kW, χρειαζονται περιπου 25 λεπτα για να περασει η μπαταρια απο 10 εως 80% SoC. Για να διασφαλιστει η μεγιστη δυνατη χωρητικοτητα του χωρου αποσκευων σε συγκριση με τα συμβατικα αντιστοιχα μοντελα, ο σωληνας εξαγωγης εχει τοποθετηθει κεντρικα κατω απο το δαπεδο του οχηματος ενω η πισω αποληξη του σιγαστηρα βρισκεται στην κεντρικη σηραγγα. Η ενσωματωση της δεξαμενης καυσιμου στο χωρο του αξονα δημιουργει επιπλεον χωρο κατω απο τον πισω παγκο καθισματων για την μπαταρια υψηλης τασης.
EQ Power: απο τα μεσαιες κατηγοριες εως τις πολυτελεις με ηλεκτρικη αυτονομια εως 100 χλμ
Tα μοντελα με EQ Power models, απο τη C–Class εως την S–Class και απο τη GLC εως τη GLE, διανυουν ηδη την τριτη γενια των υβριδικων μοντελων. Με μεγιστη ισχυ 90 kW και off–the–line ροπη 440 Nm προσφερουν εκλεπτυσμενη αποδοση σε ολους τους τροπους οδηγησης, συμπεριλαμβανομενης της αμιγους ηλεκτροκινησης, και τελικες ταχυτητες 130 km / h. Στην περιπτωση της GLE 350 de 4MATIC (μεικτη καταναλωση καυσιμου 1,3–1,1 l / 100 km, εκπομπες CO combined 34-29 g / km, μεικτη καταναλωση ενεργειας 28,7–25,4 kWh / 100 km) η μεγιστη αποδοση ειναι 100 kW με τελικη ταχυτητα εως 160 km / h. Στη νεα γκαμα μοντελων της E–Class, η Mercedes–Benz προσφερει επτα διαφορετικα plug–in hybrid μοντελα (λιμουζινες και στεϊσον-βαγκον), με κινητηρες βενζινης η πετρελαιου και κινηση στους πισω η και στους 4 τροχους. H ηλεκτρικη αυτονομια των C-, E– και S–Class ειναι περιπου 50 χιλιομετρα (NEDC), ενω η GLE προσφερει περισσοτερα απο 100 χιλιομετρα (NEDC). Ιδιαιτερα σημαντικη για την αυξηση της ηλεκτρικης αυτονομιας ειναι η αυξημενη ονομαστικη χωρητικοτητα 13,5 kWh. Η μπαταρια της GLE μπορει να αποθηκευσει εως και 31,2 kWh. Σε ενα wallbox με εναλλασσομενο ρευμα (AC), μια αδεια μπαταρια μπορει να φορτιστει πληρως στο σπιτι σε περιπου 1,5 ωρα (GLE: 3 ωρες 15 λεπτα).
Η εξυπνη στρατηγικη λειτουργιας βοηθα τον οδηγο
Για να διασφαλιστει οτι ο χρονος μεταξυ των φορτισεων ειναι οσο το δυνατον μεγαλυτερος και ο χρονος φορτισης οσο το δυνατον συντομοτερος, στα μοντελα EQ Power το ηλεκτρονικο συστημα του οχηματος βοηθα τον οδηγο να οδηγει αποτελεσματικα με μια εξυπνη στρατηγικη λειτουργιας που καθοριζεται βασει της διαδρομης. Αναγνωριζει και προτεινει τις ενοτητες της διαδρομης που ταιριαζουν καλυτερα με την ηλεκτροκινηση ενω παραλληλα λαμβανει υποψη παραγοντες οπως δεδομενα πλοηγησης, τοπογραφια, περιορισμους ταχυτητας και συνθηκες κυκλοφοριας για ολοκληρη την προγραμματισμενη διαδρομη. Το συστημα ECO Assist υποστηριζει τον οδηγο συμβουλευοντας τον οσον αφορα στην εξοικονομηση ηλεκτρικης ενεργειας και καυσιμου. Οι οδηγοι που ακολουθουν με συνεπεια τις συμβουλες του μπορουν να μειωσουν την καταναλωση τους εως και 5% σε σχεση με ενα κανονικο προφιλ οδηγησης που δεν περιλαμβανει τις προτασεις του συστηματος.
Το Mercedes me Charge απλοποιει τη διαδικασια φορτισης
Οι οδηγοι μιας Mercedes-Benz EQC η ενος μοντελου plug-in-Hybrid, μεσω της υπηρεσιας Mercedes me Charge εχουν προσβαση σε ενα απο τα μεγαλυτερα δικτυα φορτισης στον κοσμο με περισσοτερους απο 300 διαφορετικους διαχειριστες δημοσιων σταθμων φορτισης στην Ευρωπη (σε πολεις, χωρους σταθμευσης, αυτοκινητοδρομους, εμπορικα κεντρα κ.λπ.). Στην Ελλαδα με τη χρηση μιας καρτας RFID, η προσβαση στα σημεια φορτισης ειναι ευκολη και πρακτικη. Χωρις την αναγκη συναψης διαφορετικων συμβολαιων με τους εκαστοτε παροχους η την επαναλαμβανομενη ταυτοποιηση του ιδιοκτητη, οι πελατες επωφελουνται απο την ενσωματωμενη λειτουργια πληρωμης, καταχωρωντας μονο μια φορα τον τροπο πληρωμης. Ετσι, η χρεωση γινεται αυτοματα καθε φορα που φορτιζει το οχημα. Οι εκαστοτε χρεωσεις αποστελλονται μηνιαια, σε μια σαφη αναλυτικη κατασταση. O πελατης μπορει να ενεργοποιησει ανετα την υπηρεσια Mercedes me Charge στο Mercedes me Portal.
EQ Ready app: η εφαρμογη που καθοριζει τα πλεονεκτηματα των μοντελων με EQ Power
Η δωρεαν εφαρμογη EQ Ready αναλυει τα δεδομενα οδηγησης καθε χρηστη και τα συγκρινει με μια σειρα παραμετρων απο ηλεκτρικα και Plug-in-Hybrid οχηματα. Στη συνεχεια, καθοριζει εαν εξυπηρετει τον χρηστη να επιλεξει ενα αμιγως ηλεκτρικο αυτοκινητο η ενα Plug–In–Hybrid μοντελο. Τα αποτελεσματα βασιζονται στο ατομικο προφιλ χρησης και η τελικη προταση δημιουργειται απο την αναλυση οχι μονο ενος ταξιδιου, αλλα του καθημερινου προφιλ οδηγησης. Σε καθε περιπτωση τα εξατομικευμενα δεδομενα εξαγονται μονο με τη ρητη και εκ των προτερων συγκαταθεση του πελατη.
Η νεα εκδοση της εφαρμογης θα ειναι συντομα διαθεσιμη σε App store/Google Play Store και θα μπορει να χρησιμοποιηθει με οποιαδηποτε μαρκα οχηματος. Το EQ Ready App ελεγχει οχι μονο εαν οι προορισμοι του χρηστη θα μπορουσαν να επιτευχθουν αποκλειστικα με ηλεκτροκινηση, αλλα παρεχει επισης καθημερινες πληροφοριες σχετικα με την ισχυ που απαιτουν οι μετακινησεις του, καθως και τους διαθεσιμους σταθμους φορτισης κατα τη διαδρομη. Επιπλεον, ο χρηστης μπορει να συγκρινει το οχημα του με ενα μοντελο εναλλακτικου συστηματος κινησης απο τη Mercedes-Benz.