Το νεο Actros Edition 2: Οδηγηση και διαμονη σε ενα πολυτελες περιβαλλον
Με επαναστατικες καινοτομιες, η νεα γενια Actros απο τη Mercedes-Benz Trucks αναβαθμιζει τα παντα σε πολυ υψηλο επιπεδο, προσφεροντας αυξημενη οικονομια για τις επιχειρησεις μεταφορων, περισσοτερη ανεση για τους οδηγους φορτηγων και υψηλοτερα επιπεδα ασφαλειας για ολους τους χρηστες του οδικου δικτυου. Καινοτομιες, οπως το Multimedia Cockpit, το MirrorCam, τα υπερσυγχρονα συστηματα ασφαλειας και οι εξελιγμενες λειτουργιες οδηγησης φροντιζουν, ωστε το Actros να ικανοποιει απολυτα τις ολοενα και υψηλοτερες απαιτησεις στους κλαδους μεταφορων μεγαλων αποστασεων και βαρεων διανομεων και, παραλληλα, να υποστηριζει την εργασια του οδηγου με βιωσιμο τροπο. Αλλωστε, το γεγονος οτι η νεα ναυαρχιδα της Mercedes-Benz Trucks ανεβαζει τον πηχη απο πολλες αποψεις, εχει επικυρωθει με πολυαριθμες διακρισεις, οπως το βραβειο «International Truck of the Year 2020».
Το νεο Actros Edition 2, το οποιο θα ειναι διαθεσιμο απο τον Ιανουαριο του 2021, απευθυνεται σε μια εντελως διαφορετικη κατηγορια πελατων: σε επαγγελματιες οδηγους που ειναι οπαδοι της καινοτομιας, και σε ελευθερους επαγγελματιες απο τον κλαδο των μεταφορων, για τους οποιους το φορτηγο ειναι το σπιτι τους και το εξατομικευμενο στυλ και τα υψηλα επιπεδα ανεσης, εχουν μεγαλη σημασια. Το Actros Edition 2 θα ειναι πολλα περισσοτερα απο ενα απλο επαγγελματικο εργαλειο η μεταφορικο μεσο. Θα κυκλοφορησουν μολις 400 οχηματα και θα διατιθεται με εως και 40 επιλογες προσθετου εξοπλισμου για το εσωτερικο και το εξωτερικο, καθως και με τα σχεδιαστικα στοιχεια απο το Edition 1. Το αποτελεσμα ειναι μια premium εκδοση Actros με εντυπωσιακη εμφανιση και χαρακτηριστικα, που τη διαφοροποιουν ξεκαθαρα απο τα βασικα μοντελα της διεθνως επιτυχημενης σειρας.
Η αισθηση πολυτελειας του Edition 2 υπογραμμιζεται απο διαφορα χαρακτηριστικα εξοπλισμου. Για παραδειγμα, το κομψο εσωτερικο διαθετει ταμπλο οργανων και λαβες θυρων με επενδυση απο δερμα ναπα, πολλα στοιχεια σε εμφανιση ανθρακονηματων, καθως και φινιστρινι οροφης με ατμοσφαιρικο φωτισμο. Αλλες εντυπωσιακες λεπτομερειες ειναι η νεα αρχικη οθονη στην κυρια οθονη του Multimedia Cockpit, καθως και το λογοτυπο Edition απο στιλβωμενο, βουρτσισμενο αλουμινιο στην πλευρα του συνοδηγου. Το επανω κρεβατι παραδιδεται με κλινοσκεπασματα και εχει πλατος 900 χιλιοστων. Μια περιμετρικη κουρτινα – με εσωτερικη πλευρα σε μπεζ και εξωτερικη πλευρα σε μαυρο – προστατευει απο τα αδιακριτα βλεμματα, προσθετοντας συγχρονως μια πινελια κομψοτητας. Το ιδιο ισχυει και για την κουρτινα με το αστερι της Mercedes-Benz μπροστα απο το κρεβατι.
Στο εξωτερικο εντυπωσιαζουν, μεταξυ αλλων, τα αυτοκολλητα πλευρικου τοιχωματος με σχεδιο αστερια, η επιγραφη «Edition 2» στο βαμμενο αλεξηλιο, το εμβλημα Actros στο μπροστινο τμημα, η επιγραφη Actros στην επανω πλευρα του πισω τοιχωματος καμπινας, οι τεσσερις προσθετοι προβολεις LED στο αλεξηλιο, καθως και οι τρεις προβολεις εργασιας LED πισω απο την καμπινα. Στο προφιλ, εξεχουσες λεπτομερειες ειναι τα σκαλοπατια επιβιβασης απο ανοξειδωτο χαλυβα. Απο ανοξειδωτο χαλυβα ειναι επισης τα καπακια του πισω αξονα, με προστατευτικα καπακια παξιμαδιων τροχων. Στον βασικο εξοπλισμο περιλαμβανονται επιπλεον ενα φωτιζομενοαστερι Mercedes-Benz με μαυρο ανοιγμα και διαφορες διακοσμητικες γριλιες σε σκουρο χρωμιο, ενω σκουρο ειναι και το πλαισιο των προβολεων.
Η εκδοση Edition 2 διατιθεται σε ολα τα διαξονικα και τριαξονικα, μοντελα της τωρινης γενιας του Actros με καμπινες GigaSpace και BigSpace. Το χρωμα της καμπινας μπορει να επιλεγει ελευθερα και να προσαρμοστει στα χρωματα της εταιρειας του πελατη, ενω το μπροστινο τμημα του οχηματος βαφεται παντα σε γκρι μεταλλικο της φεγγαροπετρας, για υψηλη αναγνωρισιμοτητα.
Ο βασικος εξοπλισμος του Edition 2 περιλαμβανει τα εξης εξι πακετα:
- Safety Package με διαφορα ενεργα συστηματα υποβοηθησης οδηγου
- Comfort Package με ατμοσφαιρικο φωτισμο LED, καθρεφτη ξυρισματος, ψυγειο και πολλα αλλα χαρακτηριστικα για ανετη διαμονη
- Driving Package με δερματινο τιμονι, ηλεκτρικο αλεξηλιο και αλλα
- Sight Package μεταξυ αλλων με προβολεις bi-xenon, αισθητηρα βροχης και πισω φωτα LED
- Media Package με ηχοσυστημα, βαση για notebook, προσθετη πριζα 12/15 V
- Extra Line με φωτα θεσης LED στο MirrorCam, φλας LED και Welcome Light
Το νεο Mercedes-Benz Arocs: Η επανασταση στον κατασκευαστικο κλαδο
Ο κλαδος των κατασκευων χρειαζεται πρακτικες λυσεις. Ειναι ενα σκληρο επαγγελμα που απαιτει σκληρη δουλεια. Το νεο Mercedes-Benz Arocs διαθετει ολα οσα χρειαζονται οι μεταφορες στον κατασκευαστικο κλαδο: κινητηρες υψηλων επιδοσεων, πολλαπλες διαμορφωσεις συστηματων μεταδοσης κινησης και ενα στιβαρο πλαισιο για την αποτελεσματικη προσαρμογη υπερκατασκευων καταλληλων για τον κλαδο. Το Arocs προσφερει μια πλουσια γκαμα επιλογων, επιτρεποντας στους πελατες να σχεδιαζουν τις δικες τους μεταφορικες λυσεις που ικανοποιουν τις ιδιαιτερες απαιτησεις τους. Εξοπλισμενο με τις τελευταιες τεχνολογικες εξελιξεις, οπως το Predictive Powertrain Control (PPC), το Sideguard Assist, το Active Brake Assist, και «πρωτιες» για την αγορα, οπως το MirrorCam, το Multimedia Cockpit και, ασφαλως, την πλατφορμα συνδεσιμοτητας Truck Data Center (TDC), το Arocs θετει νεα προτυπα στους τομεις της οικονομιας, της ψηφιοποιησης, της ασφαλειας και της συνδεσιμοτητας.
Πρωτοποριακο και οικονομικο χαρη στο προηγμενο Predictive Powertrain Control
Το νεο Mercedes-Benz Arocs επωφελειται επισης απο το προηγμενο συστημα ελεγχου Tempomat και απο το ενσωματωμενο στο αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων Predictive Powertrain Control. Το PPC, το οποιο πλεον λειτουργει και στην υπεραστικη κυκλοφορια, προκειται να μειωσει σημαντικα την καταναλωση καυσιμου του Arocs, που κανει συχνα δρομολογια σε επαρχιακους δρομους. Εκτος απο το συστημα εντοπισμου με GPS, η νεα γενια PPC χρησιμοποιει ψηφιακους οδικους χαρτες με δεδομενα για την τοπογραφια, τις στροφες, τη γεωμετρια διασταυρωσεων και κυκλικων κομβων, καθως και τα σηματα κυκλοφοριας. Το Arocs μπορει παντα να επιλεγει τη σωστη σχεση κιβωτιου και την καταλληλη ταχυτητα για την καταναλωση σε ανηφορες και κατηφορες, αλλα και στις πολλες στροφες του επαρχιακου οδικου δικτυου. Ετσι, προσφερει εξαιρετικα οικονομικη καταναλωση καυσιμου και οσο το δυνατο μεγαλυτερη ανεση στο δρομο.
Κορυφαια ασφαλεια χαρη στο MirrorCam και τα πρωτοποριακα συστηματα υποβοηθησης
Η βελτιωμενη αεροδυναμικη ειναι μονο ενα απο τα πλεονεκτηματα του MirrorCam. Η τεχνολογια καμερων προσφερει επισης πλεονεκτηματα που αφορουν στο χειρισμο και, κυριως, στην ασφαλεια του φορτηγου. Διευκολυνει την εργασια εντος και εκτος δρομου για τους οδηγους που κανουν δρομολογια μεταφορας οικοδομικων υλικων, με πολλα σημεια εκφορτωσης.
Αφενος, η απουσια των καθρεφτων βελτιωνει αισθητα την περιμετρικη ορατοτητα. Ο οδηγος εχει αριστη ορατοτητα ακομη και διαγωνια μπροστα απο το φορτηγο, σε μια γωνια την οποια θα εκρυβε διαφορετικα το περιβλημα του καθρεφτη. Αφετερου, αποκλειεται το ενδεχομενο εσφαλμενης ρυθμισης του καθρεφτη απο τον οδηγο, καθως η καμερα προβαλλει την πληρη εικονα απο καθε οπτικη γωνια.
Επιπλεον, το MirrorCam παρεχει διαφορες βοηθητικες λειτουργιες στον οδηγο. Για παραδειγμα, η οθονη για το εσωτερικο της στροφης περιστρεφεται με τετοιο τροπο, ωστε ο οδηγος να εχει παντα βελτιστη ορατοτητα στο ημιρυμουλκουμενο. Στη διαρκεια ελιγμων η κατα την αλλαγη λωριδας, οι γραμμες αποστασης που απεικονιζονται στην οθονη βοηθουν τον οδηγο να εκτιμησει καλυτερα την αποσταση απο τα πισω οχηματα.
Το MirrorCam συνεργαζεται επισης με το Mercedes-Benz Sideguard Assist. Το συστημα υποβοηθησης μπορει να συμβαλλει στην αποτροπη ατυχηματων απο την πλευρα του συνοδηγου κατα τη δεξια στροφη του οχηματος, προειδοποιωντας οπτικα και ακουστικα τον οδηγο για το ενδεχομενο συγκρουσης. Το Sideguard Assist του νεου Mercedes-Benz Arocs αναγνωριζει και προειδοποιει για εμποδια στη δεξια πλευρα του οχηματος, σε ολο το μηκος του, υπολογιζοντας την αεροδυναμικη καμπυλη του ρυμουλκουμενου. Εαν ειναι εγκατεστημενο το MirrorCam, οι προειδοποιησεις του Sideguard Assist προβαλλονται στη δεξια οθονη, με αποτελεσμα ολες οι σημαντικες πληροφοριες να ειναι συγκεντρωμενες σε ενα σημειο. Η Daimler Trucks ειναι προς το παρον ο μονος κατασκευαστης που προσφερει ενα τετοιο συστημα υποβοηθησης οδηγου, το οποιο ειναι πληρως ενσωματωμενο στην αρχιτεκτονικη του οχηματος. Απο τον Ιουνιο του 2021, θα διατιθεται για τις πολυαριθμες εκδοσεις μοντελων του Arocs και το νεο συστημα υποβοηθησης ασφαλειας: το Active Sideguard Assist.
Η πεμπτη πλεον γενια του Active Brake Assist (ABA) προβλεπεται οτι θα αυξησει ακομη περισσοτερο τα επιπεδα ασφαλειας. Χαρη στο συνδυασμο ρανταρ και καμερων, το συστημα μπορει τωρα να αντιδρα καλυτερα σε πεζους με ταχυτητα εως 50 km/h. Συνεπως, μπορει να προσφερει ενα πλεονεκτημα απο αποψη ασφαλειας, ειδικα κατα την οδηγηση σε κατοικημενες περιοχες. Ειτε προκειται για ενα ακινητοποιημενο η προπορευομενο οχημα ειτε για εναν εκτεθειμενο χρηστη του οδικου δικτυου, οπως ενας ποδηλατης η πεζος, το ABA 5 μπορει να συμβαλλει στην αποτροπη συγκρουσεων. Εαν χρειαστει, το συστημα ασφαλειας ξεκινα αυτοματη πληρη πεδηση, εντος των οριων του συστηματος, μεχρι να ακινητοποιηθει το οχημα. Σε αυτο το σημειο, ειναι σημαντικο να αναφερθει οτι το ABA 5 ειναι απλως ενα συστημα υποβοηθησης. Ο οδηγος εξακολουθει να φερει την πληρη ευθυνη για την ασφαλη οδηγηση του φορτηγου, το οποιο σημαινει οτι πρεπει να μπορει να ελεγξει πληρως το φορτηγο καθε στιγμη και να παρατηρει προσεκτικα την κυκλοφορια.
Active Sideguard Assist & Active Drive Assist 2: για περισσοτερη ασφαλεια στο δρομο
Η Mercedes-Benz Trucks ηταν ανεκαθεν πρωτοπορος του κλαδου σε ο,τι αφορα στην ενισχυση της ασφαλειας των οχηματων. Καθε χρονο, η εταιρεια επενδυει εκατονταδες εκατομμυρια ευρω στην ερευνα και την αναπτυξη, προκειμενου τα συστηματα υποβοηθησης να διευκολυνουν ακομη περισσοτερο την εργασια των οδηγων και να προσφερουν μεγαλυτερη ασφαλεια σε ολους τους χρηστες του οδικου δικτυου. Απο τα πιο προσφατα παραδειγματα ειναι το νεο Active Sideguard Assist με αυτοματοποιημενη λειτουργια πεδησης και το νεο Active Drive Assist 2 με αυτοματη λειτουργια ακινητοποιησης εκτακτης αναγκης – και τα δυο θα ειναι διαθεσιμα απο τον Ιουνιο του 2021.
Καθως στοχος ειναι να αποτραπει πληρως καθε ατυχημα η τουλαχιστον να μετριαστουν οι συνεπειες του για ολους τους εμπλεκομενους, ο ρολος των συστηματων υποβοηθησης που μπορουν να υποστηριζουν ενεργα τον οδηγο σε επικινδυνες καταστασεις, χωρις ομως να τον απαλλασσουν απο την ευθυνη του, ειναι καθοριστικης σημασιας για ασφαλεστερη κυκλοφορια. Η Mercedes-Benz εχει αυξησει αισθητα τα επιπεδα ασφαλειας των φορτηγων της με συστηματα, οπως η υποβοηθηση πεδησης εκτακτης αναγκης πεμπτης γενιας Active Brake Assist (ABA 5), το Sideguard Assist με αναγνωριση πεζων και ποδηλατων, το Active Drive Assist για ημι-αυτοματοποιημενη οδηγηση (SAE επιπεδου 2), καθως και το MirrorCam, που αντικαθιστα τους εσωτερικους και ευρυγωνιους καθρεφτες. Χαρακτηριστικα παραδειγματα ειναι η τωρινη γενια του Actros, καθως και πολλα απο τα μοντελα Arocs που εχουν εξοπλιστει συμφωνα με τις υψηλοτερες προδιαγραφες της Mercedes-Benz για την αρχιτεκτονικη ασφαλειας και τα συστηματα υποβοηθησης.
Νεο: Active Sideguard Assist με αυτοματοποιημενη λειτουργια πεδησης
Η κυκλοφορια ενος βαρεος φορτηγου μεσα στην πολη, οπου ενιοτε οι δρομοι ειναι στενοι και οι διασταυρωσεις περιπλοκες, αποτελει προκληση για πολλους επαγγελματιες οδηγους. Ειδικα κατα τους ελιγμους σε στροφες, ο οδηγος πρεπει να προσεχει τους φωτεινους σηματοδοτες, τις πινακιδες, τη διερχομενη και διασταυρουμενη κυκλοφορια μπροστα απο το οχημα, καθως και πεζους και ποδηλατες που κινουνται στο πλαϊ.
Το προβλημα ειναι οτι οι εκτεθειμενοι χρηστες του οδικου δικτυου συνηθως δε γνωριζουν οτι σε ορισμενες περιπτωσεις ο οδηγος του φορτηγου δεν μπορει καν να τους δει. Επιπλεον, τα βαρια φορτηγα, με μεγαλα μεταξονια η ρυμουλκουμενα, στριβουν συνηθως με εναν τροπο που δε γινεται ευκολα αντιληπτος απο τους αλλους χρηστες του οδικου δικτυου: πριν στριψουν, τα φορτηγα κινουνται ευθεια, βγαινοντας στη μεση της διασταυρωσης, προκειμενου να δημιουργησουν χωρο για το ημιρυμουλκουμενο η το ρυμουλκουμενο. Επομενως, ενας ποδηλατης η ενας πεζος που διασχιζει το δρομο απο την πλευρα του συνοδηγου δεν μπορει να φανταστει οτι το φορτηγο θα στριψει, αλλα υποθετει οτι θα συνεχισει ευθεια.
Σε τετοιες περιπτωσεις, το Sideguard Assist, το οποιο αναπτυχθηκε απο τη Mercedes-Benz Trucks και διατιθεται για πολλες εκδοσεις Actros, Arocs και Econic απο το 2016, μπορει να επεμβαινει, βοηθωντας την κατασταση. Το Sideguard Assist μπορει να προειδοποιει τον οδηγο με μια διαδικασια πολλων σταδιων κατα τη δεξια στροφη, εαν αναγνωρισει, για παραδειγμα, καποιον πεζο η ποδηλατη στην περιοχη που επιτηρει.
Απο τον Ιουνιο του 2021 η Mercedes-Benz θα προσφερει, εκτος απο το Sideguard Assist, και το Active Sideguard Assist (ASGA), με μια προσθετη λειτουργια που μπορει να σωσει ζωες: το νεο συστημα δε θα προειδοποιει μονο τον οδηγο για πεζους η ποδηλατες που κινουνται στην πλευρα του συνοδηγου, αλλα επιπλεον θα πραγματοποιει αυτοματη πεδηση κατα τη στροφη με ταχυτητα εως 20 km/h και τελικα θα ακινητοποιει το οχημα, εαν ο οδηγος δεν αντιδρασει στις προειδοποιησεις. Το ASGA μπορει να αναγνωριζει την αναγκη πεδησης βασει της γωνιας διευθυνσης και, ιδανικα, να αποτρεπει μια πιθανη συγκρουση. Η Mercedes-Benz Trucks, θελοντας να συμβαλλει περαιτερω στη μειωση των ατυχηματων που σημειωνονται κατα τη δεξια στροφη των φορτηγων, με σοβαρους η ακομη και θανασιμους τραυματισμους, ειναι ο πρωτος παγκοσμιως κατασκευαστης φορτηγων που προσφερει ενα τετοιο συστημα με αυτοματη λειτουργια πεδησης.
Νεο: Active Drive Assist 2 με λειτουργια ακινητοποιησης εκτακτης αναγκης
Μια ακομη σημαντικη εξελιξη στον τομεα της ασφαλειας ειναι το Active Drive Assist (ADA), το οποιο καθιστα το νεο Actros το πρωτο φορτηγο μαζικης παραγωγης παγκοσμιως με δυνατοτητες ημι-αυτοματοποιημενης οδηγησης (SAE επιπεδου 2). Υπο συγκεκριμενες προϋποθεσεις, το συστημα υποστηριζει ενεργα τον οδηγο στη διαμηκη και πλευρικη καθοδηγηση του φορτηγου και μπορει να διατηρει αυτοματα την αποσταση απο το μπροστινο οχημα, καθως και να επιταχυνει και να διευθυνει το οχημα, εφοσον πληρουνται οι απαραιτητες προϋποθεσεις του συστηματος, π.χ. εαν η ακτινα στροφης ειναι επαρκης η υπαρχουν σαφως ορατες οδικες σημανσεις. Εαν ο οδηγος πλησιασει πολυ το μπροστινο οχημα, το ADA μπορει να φρεναρει αυτοματα το φορτηγο, μεχρι να επιτευχθει ξανα η προκαθορισμενη ελαχιστη αποσταση. Αφου συμβει αυτο, το συστημα μπορει να επιταχυνει ξανα το φορτηγο μεχρι την προκαθορισμενη ταχυτητα.
Το ADA 2 νεας γενιας, που θα διατιθεται απο τον Ιουνιο του 2021, εχει ακομη περισσοτερες δυνατοτητες: το συστημα μπορει να ακινητοποιει το οχημα σε εκτακτη αναγκη, εαν αναγνωρισει οτι ο οδηγος δεν συμμετεχει ενεργα στη διαδικασια οδηγησης για μεγαλο διαστημα, π.χ. λογω καποιου προβληματος υγειας. Αρχικα, το συστημα ζητα απο τον οδηγο να τοποθετησει τα χερια του στο τιμονι με οπτικα και ακουστικα σηματα. Εαν, ακομη και μετα απο πολλες προειδοποιησεις, ο οδηγος δεν αντιδρασει μεσα σε 60 δευτερολεπτα, π.χ. με πεδηση, διευθυνση, επιταχυνση η χειρισμο των συστηματων του οχηματος απο τα πληκτρα του τιμονιου, το συστημα μπορει, εντος των οριων του, να φρεναρει με ασφαλεια το φορτηγο μεχρι να ακινητοποιηθει στη λωριδα του, προειδοποιωντας συγχρονως τα πισω οχηματα με τα αλαρμ. Ο οδηγος μπορει να διακοψει τον ελιγμο ακινητοποιησης εκτακτης αναγκης που ξεκινησε απο το συστημα οποιαδηποτε στιγμη, χρησιμοποιωντας τη λειτουργια kickdown. Εαν τελικα το φορτηγο ακινητοποιηθει, το συστημα μπορει να ενεργοποιησει αυτοματα το νεο ηλεκτρονικο φρενο σταθμευσης. Επιπλεον, ξεκλειδωνει τις πορτες ετσι ωστε οι τραυματιοφορεις και οι υπηρεσιες πρωτων βοηθειων να μπορουν να φτασουν αμεσως στον οδηγο σε περιπτωση επειγοντος ιατρικου περιστατικου.
Active Brake Assist 5 – υποβοηθηση πεδησης εκτακτης αναγκης για αυτοκινητοδρομους και κυκλοφορια στην πολη
Η αυτοματη επεμβαση πεδησης του Active Sideguard Assist και η αυτοματη ακινητοποιηση εκτακτης αναγκης του Active Drive Assist 2 δεν πρεπει να συγχεονται με τη λειτουργια πεδησης εκτακτης αναγκης του Active Brake Assist 5. Το ABA 5 λειτουργει με ενα συνδυασμο ρανταρ και καμερων. Συγκριτικα με το ABA 4, μπορει να αντιδρα σε κινουμενους πεζους με μερικη, αλλα και αυτοματη πληρη πεδηση του οχηματος εως ταχυτητα 50 km/h.
Εαν το ABA 5 αναγνωρισει κινδυνο ατυχηματος με προπορευομενο οχημα, με στασιμο εμποδιο η με πεζο ο οποιος κινειται στο αντιθετο ρευμα, διασχιζει το δρομο, περπατα στη δικη του λωριδα η σταματα αιφνιδιως, προειδοποιει αρχικα τον οδηγο οπτικα η ακουστικα. Εαν ο οδηγος δεν αντιδρασει καταλληλα, το συστημα μπορει, σε δευτερο σταδιο, να ξεκινησει μερικη πεδηση, μειωνοντας την ταχυτητα εως και κατα 3m/sec2, που αντιστοιχει περιπου στο 50 τοις εκατο της μεγιστης αποδοσης πεδησης. Εαν παρ’ ολα αυτα ο κινδυνος συγκρουσης συνεχισει να υφισταται, το ABA 5 μπορει, εντος των οριων του συστηματος, να πραγματοποιησει αυτοματη πληρη πεδηση εκτακτης αναγκης και, στη συνεχεια, αφου ακινητοποιηθει το οχημα, να ενεργοποιησει το νεο ηλεκτρονικο φρενο σταθμευσης.
Για ολα τα συστηματα υποβοηθησης της Mercedes-Benz Trucks ισχυει το εξης: ολα εχουν σχεδιαστει για να υποστηριζουν οσο το δυνατο περισσοτερο τον οδηγο εντος των οριων τους – ωστοσο, συμφωνα με το νομο, ο οδηγος εξακολουθει να εχει την πληρη και τελικη ευθυνη για το οχημα.