[ad_1]
Το MINI STRIP που γεννηθηκε με τη δημιουργικη συμβολη του Paul Smith γιορτασε την παγκοσμια πρεμιερα του στις 12 Αυγουστου του 2021. Προκειται για μια one-off εκδοση, προϊον της συνεργασιας μεταξυ MINI και Paul Smith που ανακοινωθηκε το Νοεμβριο του 2020. Στο πλαισιο της συνεργασιας, τους τελευταιους μηνες, αυτα τα δυο εμβληματικα Βρετανικα brands μοιραζονται δημιουργικες ιδεες για βιωσιμη σχεδιαση. Το MINI STRIP ενσαρκωνει μια πρωτοποριακη φιλοσοφια βιωσιμοτητας στην παραγωγη αυτοκινητων. Βασισμενο στις αρχες της Απλοτητας, της Διαφανειας και της Βιωσιμοτητας, το αυτοκινητο λανσαρει ευρηματικες ιδεες για μια πιο βιωσιμη μεθοδο σχεδιασης. Οπως υποδηλωνει και το ονομα του, η διαδικασια ξεκινησε με το ξεγυμνωμα ενος τριθυρου MINI Cooper SE ωστε να μεινει μονο η απαραιτητη δομη. Στη συνεχεια οριστηκαν απο τον σχεδιαστη τα απολυτως απαραιτητα στοιχεια, τα οποια κατασκευαστηκαν και τοποθετηθηκαν με πιλοτο τη βιωσιμοτητα.
«Για εμενα, το MINI STRIP δειχνει με εντυπωσιακο τροπο οτι η MINI και ο Paul Smith σκεφτονται με τον ιδιο τολμηρο τροπο για το μελλον σε επιπεδο καινοτομιας και σχεδιασης – και μεσα απο τη συνεργασια μας δημιουργουμε περισσοτερα. Ο Paul υπεβαλλε ουσιωδεις ερωτησεις στο ξεκινημα της διαδικασιας σχεδιασης με μια φρεσκια οπτικη απο ενα χωρο εκτος του αυτοκινητου. Ειμαστε περηφανοι που εχουμε αναπτυξει μαζι εδω ενα τοσο ισχυρο μηνυμα», εξηγει ο Oliver Heilmer, επικεφαλης του τμηματος MINI Design.
Μια νεα οπτικη αποτελει σημαντικη πηγη εμπνευσης
Η MINI ηταν ανεκαθεν δεκτικη σε αποψεις που υπερβαινουν το δικο της συμπαν. Αυτες βοηθουν τη μαρκα να αναθεωρει το προφιλ της και τον τροπο αντιμετωπισης των προκλησεων. Ως σχεδιαστης με παθος για ποδηλατα, βιβλια και πολλα ακομα, ο Paul Smith υπεβαλλε ερωτησεις που δημιουργησαν γονιμο εδαφος για διερευνηση νεων αντισυμβατικων ιδεων. «Ειμαι απιστευτα ευγνωμων για την ευκαιρια να επαναπροσδιορισουμε την ουσια του εμβληματικου MINI», δηλωσε. «Γνωριζω και αγαπω το υπαρχον αυτοκινητο, αλλα σεβομενοι το παρελθον και προσανατολισμενοι στο μελλον, εχουμε δημιουργησει κατι πολυ ξεχωριστο. Νιωθω ιδιαιτερα προνομιουχος που η ομαδα της MINI με εμπιστευτηκε και μου εδωσε την ελευθερια να σκεφτομαι δημιουργικα για τη σχεδιαση του αυτοκινητου. Μαζι πιστευω οτι εχουμε δημιουργησει κατι πραγματικα μοναδικο, επιστρεφοντας στα βασικα, στοχευοντας στο απεριττο και μινιμαλιστικο».
Σχεδιαση – η τελεια…ατελεια
Η κοινη ομαδα εξελιξης αποφασισε να αφαιρεσει οσα μπορουσε περισσοτερο για τη δημιουργια μιας μινιμαλιστικης, υψηλου επιπεδου σχεδιασης με φρεσκια και αντισυμβατικη γοητεια. Πολυαριθμες εξυπνες πινελιες χαριζουν στο εξωτερικο του τριθυρου MINI Cooper SE μια απολυτα μοναδικη αισθητικη. Οι πρωτες υλες ειναι ενα πολυ μελετημενο στοιχειο της εξωτερικης σχεδιασης. Αυτο σημαινει οτι το αμαξωμα εμεινε αβαφο στην πρωτογενη μορφη του, φεροντας μονο μια λεπτη επικαλυψη διαφανης βαφης για προστασια απο τη διαβρωση. Τα σημαδια απο την εργοστασιακη επεξεργασια τριβης εχουν παραμεινει συνειδητα ανεπαφα στα πανελ απο γαλβανισμενο ατσαλι, δειχνοντας οτι το αυτοκινητο ειναι ενα λειτουργικο αντικειμενο και αξιοπιστος συντροφος στην καθημερινοτητα. Αυτη η σκοπιμη απουσια κατεργασιας ονομαστηκε επισης απο τον Paul Smith ‘η τελεια ατελεια’ (“the perfect imperfection”).
Η εκφραστικοτητα των υλικων
Τμηματα της γνωστης μαυρης λωριδας της MINI κατασκευαστηκαν μεσω τρισδιαστατης εκτυπωσης και ανακυκλωμενου πλαστικου, ενω η υφη τους παρεμεινε ακαλυπτη χωρις επεξεργασια οπως τα μεταλλικα πανελ. Ο λατρης των ποδηλατων Smith – ο οποιος καθε τοσο ανασκουμπωνεται και αντικαθιστα η να τροποποιει εξαρτηματα των ποδηλατων του – ειχε την εμπνευση για τις ορατες βιδες στα προσθετα εξαρτηματα, δειχνοντας ποσο απλη μπορει να ειναι η συναρμολογηση και ποσο ευκολα μπορει το αυτοκινητο να ενσωματωθει εκ νεου στον κυκλο πρωτων υλων στο τελος της λειτουργικης ζωης του. Τα λειτουργικα και χαρακτηριστικα ενθετα της εμπρος και πισω ποδιας επισης κατασκευαστηκαν μεσω διαδικασιας τρισδιαστατης εκτυπωσης, στην οποια οφειλεται και η εντυπωσιακη υφη τους.
Η κλειστη μασκα του MINI STRIP και τα τασια, βοηθουν στη μειωση της αντιστασης οπως σε ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο, αυξανοντας επομενως τη θεωρητικη αυτονομια. Το ενθετο της μασκας και τα αεροδυναμικα τασια των τροχων κατασκευαζονται απο ανακυκλωμενο Perspex, εξοικονομωντας βαρος και φυσικους πορους. Ανακυκλωμενο Perspex χρησιμοποιηθηκε επισης στη μεγαλη, πανοραμικη οροφη μεσα απο την οποια φαινεται – σε μεγαλο βαθμο – η δομη του αμαξωματος στο εσωτερικο.
Παθος για τη λεπτομερεια
Η MINI το αποκαλει ‘twinkle in the eye’, o Paul Smith ‘classic with a twist’ – και τα δυο αναφερονται σε αντισυμβατικες λεπτομερειες, οπως οι χρωματικες αντιθεσεις που αποκαλυπτονται μεσα απο το εργο των σχεδιαστων με τη δευτερη η την τριτη ματια, προδιδοντας την αγαπη τους για τις λεπτομερειες. Το ιδιο ισχυει για το MINI STRIP: Ανοιγοντας τις πορτες αποκαλυπτονται οι χαρακτηριστικες λωριδες Paul Smith σε μια ζωηρη συνθεση πεντε χρωματων. Το καπακι της θυρας φορτισης προσφερει μια φωσφοριζε πρασινη νοτα, ενω η γκραβουρα με τη μορφη μιας ηλεκτρικης πριζας ειναι εργο του Paul Smith.
Ακραιος μινιμαλισμος στο εσωτερικο
Το MINI STRIP παραμενει πιστο στο μοτο ‘Απλοτητα και Διαφανεια’ και στο εσωτερικο, καταργωντας καθε τι περιττο. Ολα τα διακοσμητικα ενθετα εχουν σκοπιμα παραληφθει (με εξαιρεση τo ταμπλο, την επενδυση του και την εταζερα), μετατρεποντας το εσωτερικο του αμαξωματος σε κυριαρχο οπτικο στοιχειο της καμπινας. Εχει μπλε χρωμα οπως απαιτησε ο Paul Smith, δημιουργωντας ενα ιδιαιτερα εντυπωσιακο αποτελεσμα. Το εκτεθειμενο πρωτογενες υλικο και το εντονο μπλε χαριζουν στο εσωτερικο μια δικη του αισθητικη γοητεια. Ειναι γυμνο και την ιδια στιγμη δινει την αισθηση του επενδεδυμενου.
Αντι της σχεδιασης πολλαπλων τμηματων, το ταμπλο αποτελειται μονο απο ενα μεγαλο ημιδιαφανες τμημα με φινιρισμα απο φιμε γυαλι. Εμπνευσμενη απο την παραδοσιακη χρηση στρογγυλων στοιχειων της ΜΙΝΙ, η γεωμετρια εχει απλοποιηθει με μια πολυ πιο γραφιστικη ερμηνεια. Δεν υπαρχει κλασικο κεντρικο οργανο, και το smartphone του οδηγου να αναλαμβανει βασικο ρολο, αφου τοποθετειται στη θεση που κανονικα θα βρισκοταν η κεντρικη οθονη, συνδεεται αυτοματα με το αυτοκινητο και μεταμορφωνεται σε κεντρο ελεγχου πολυμεσων. Τα μοναδικα φυσικα χειριστηρια στο εσωτερικο τοποθετουνται πιο χαμηλα, στην κεντρικη κονσολα, οπου βρισκονται και οι διθεσιοι διακοπτες για τα ηλεκτρικα παραθυρα και τη λειτουργια start/stop.
Καινοτομα υλικα για διατηρηση των φυσικων πορων
Μαζι με τη μινιμαλιστικη, γεωμετρικη σχεδιαση στο εσωτερικο του MINI STRIP, η χρηση ανακυκλωμενων, φιλικων προς το περιβαλλον υλικων υποστηριζει τα διαπιστευτηρια βιωσιμοτητας του αυτοκινητου. Στο εσωτερικο εχει καταργηθει εντελως το δερμα και το χρωμιο και τα καθισματα εχουν επενδυση απο πλεχτο υφασμα. Η χρηση μονο ενος υλικου στις επενδυσεις των καθισματων σημαινει οτι ειναι πληρως ανακυκλωσιμα – ακομα και η μπορντουρα, διευκολυνοντας τις διαδικασιες ανακυκλωσης των υλικων. Τα πατακια κατασκευαζονται απο ανακυκλωμενο καουτσουκ. Το μοτιβο τους που θυμιζει μωσαϊκο ειναι υποπροϊον της διαδικασιας ανακυκλωσης και παραγωγης και αποδεικνυει οτι τα πολυχρωμα συστατικα στοιχεια απολαμβανουν μια δευτερη ζωη ως τμημα αυτου του εξαρτηματος.
Το καλυμμα του ταμπλο, οι πανω επενδυσεις των θυρων και η εταζερα υιοθετουν μια απλοποιημενη γεωμετρια και κατασκευαζονται απο ανακυκλωμενο φελλο. Ο τυπος του φελλου που χρησιμοποιειται εδω δεν περιεχει συνθετικες συγκολλητικες ουσιες και ειναι επισης πληρως ανακυκλωσιμος. Συνδυαζοντας ικανοποιητικη σταθεροτητα και απαλη αισθηση, ο φελλος θα μπορουσε να υποκαταστησει τα αφρωδη πλαστικα στο μελλον. Λογω της ανακυκλωσιμοτητας του φελλου και του γεγονοτος οτι ειναι μια ανανεωσιμη πρωτη υλη που μαλιστα εξισορροπει τις εκπομπες του διοξειδιου του ανθρακα κατα τη διαρκεια της παραγωγης του, υπαρχουν δυνατοτητες μειωσης των αεριων του θερμοκηπιου. Ενα ακομα παραπλευρο κερδος του πλεχτου υφασματος και του φελλου ειναι οτι και τα δυο ειναι υλικα με ανοιχτους πορους κατι που βελτιωνει την ακουστικη της καμπινας.
Μινιμαλιστικο και λειτουργικο – οι λεπτομερειες
Το τιμονι, το οποιο επισης ειναι ενδιαφερον στοιχειο του εσωτερικου εχει υποστει περικοπες και προσφερει τις πιο απαραιτητες λειτουργιες. Η στεφανη του ειναι τυλιγμενη με αντιολισθητικη ταινια χειρολαβων, οπως σε ενα ποδηλατο. Τρεις αλουμινενιες ακτινες συνδεουν τη στεφανη με το κεντρικο τμημα, του οποιου η επενδυση πλεγματος, σας επιτρεπει να βλεπετε τον αεροσακο. Οπως και στο εξωτερικο του αυτοκινητου, υπαρχουν ορατες βιδες που δειχνουν ποσο ευκολη μπορει να ειναι η αποσυναρμολογηση του τιμονιου σε μεταγενεστερο σταδιο και η επαναχρησιμοποιηση του αλουμινιου. Μια μικρη υφασματινη ετικετα Paul Smith στη θεση ‘μια η ωρα’ ειναι ενα ακομα δειγμα της συνεργασιας στο εσωτερικο.
Οι επενδυσεις των θυρων κατασκευαζονται απο το ιδιο πλεκτο υλικο πλεγματος που καλυπτει τον αεροσακο. Η δομη των θυρων φαινεται καθαρα πισω απο τα πλεκτα πανελ που συγκρατουνται σε ενα πλαισιο. Η διαφανεια του πλεχτου υλικου αλλαζει αναλογα με τη γωνια θεασης, προσθετοντας μια νεα διασταση στην εμφανιση του εσωτερικου. Οι χειρολαβες θυρων κατασκευαζονται απο περιτυλιγμενο σκοινι αναρριχησης και, μαζι με τις ασορτι ζωνες ασφαλειας, ζωντανευουν το εσωτερικο με το φωτεινο, πορτοκαλι φινιρισμα. Οπως οι χειρολαβες, οι μηχανισμοι ανοιγματος θυρων απο κατεργασμενο αλουμινιο τοποθετουνται στις επενδυσεις θυρων απο φελλο και προσδιδουν μια νοτα πολυτελειας στις πορτες. Καθως το βλεμμα περιεργαζεται τη πορτα, φτανει στην ορατη μοναδα του αεροσακου στην κολονα οροφης. Αυτο δημιουργει την ιδια αισθηση με τις ορατες διαδρομες των καλωδιωσεων στο εσωτερικο, προσελκυοντας σκοπιμα την προσοχη σε συστηματα που κρυβονται στα μοντελα παραγωγης, αφου πλεον αποτελουν στοιχεια αισθητικου ενδιαφεροντος.
Εξυπνες ιδεες για ενα πιο βιωσιμο μελλον
Η μορφη ακολουθει τη λειτουργια σε ολες τις ευφυεις λεπτομερειες που ενσωματωνονται στο MINI STRIP. Απλοτητα, διαφανεια και βιωσιμοτητα ηταν οι κεντρικοι αξονες της διαδικασιας σχεδιασης, κατι που ειναι εμφανες σε ολο το αυτοκινητο. Αυτο επετρεψε στο MINI STRIP να μεταφρασει τη φιλοσοφια Δημιουργικης Χρησης Χωρου της ΜΙΝΙ σε μια αντισυμβατικη και ουσιαστικη αναθεωρηση του ΜΙΝΙ – κυριως στο εσωτερικο. Γι’ αυτο, μπορει να λειτουργησει ως καταλυτης για μια πιο βιωσιμη χρηση φυσικων πορων στη σχεδιαση των αυτοκινητων.
[ad_2]