Μια συντομη ιστορικη αναδρομη στις “ριζες” της ηλεκτροκινησης απο τη Nissan, αποδεικνυει πως η επιτυχια του σημερινου ηλεκτροκινητου LEAF, μονο τυχαια δεν πρεπει να θεωρηθει…
Τη δεκαετια του ’40, με την ληξη του Β΄ παγκοσμιου πολεμου, η Tachikawa Aircraft (που μετεπειτα εγινε Tama Cars Co.) ξεκινησε την αναπτυξη ηλεκτρικων οχηματων. Αφορμη γι’ αυτο ηταν η μεγαλη ελλειψη βενζινης εκεινη την εποχη. Ετσι το 1947, η εταιρεια καταφερε να δημιουργησει ενα πρωτοτυπο φορτηγο 2 θεσεων (και με δυνατοτητα μεταφορας φορτιου 500 κιλων) με κινητηρα 4,5 ιππων και νεο σχεδιασμο αμαξωματος. Το εν λογω οχημα ηταν το \”Tama\”, παιρνοντας το ονομα του απο την ομωνυμη περιοχη στην οποια γινοταν η κατασκευη του.
Η τελικη ταχυτητα του ηταν 34 χλμ/ωρα. Στη συνεχεια, η εταιρεια δημιουργησε το πρωτο της επιβατικο αυτοκινητο. Με δυο πορτες και καθισματα για τεσσερις επιβατες, το οχημα αυτο μπορουσε να αναπτυξει την μεγιστη ταχυτητα των 35 χλμ /ωρα, διανυοντας μια αποσταση 65 χλμ με μια μονο φορτιση. Ο πρωην κατασκευαστης αεροσκαφων ειχε αναπτυξει πολλες, καινοτομες ιδεες, αναφορικα με τον σχεδιασμο και την κατασκευη του Tama, οπως για παραδειγμα για τις συστοιχιες των συσσωρευτων του.
Συγκεκριμενα, ο χωρος των μπαταριων βρισκοταν σε “διαμερισμα” – θαλαμο, στο δαπεδο του ηλεκτροκινητου Tama. Υπηρχαν δυο τετοια “διαμερισματα”, ενα σε καθε πλευρα. Καθε θηκη μπαταριας ειχε κυλινδρους ετσι ωστε οι χρησιμοποιημενες μπαταριες να μπορουν να βγαινουν και να αλλαζονται γρηγορα με αντιστοιχες φορτισμενες. Χαρη σε αυτη την τεχνολογια, το Tama πηρε την πρωτη θεση στις σχετικες δοκιμες αποδοσης του Υπουργειου Εμποριου και Βιομηχανιας της Ιαπωνιας, το 1948.
Το Tama παρηχθη τοσο ως επιβατικο οσο και ως φορτηγο, σε βενζινοκινητες και ηλεκτροκινητες εκδοσεις. Τον Ιουνιο του 1948, η Tachikawa Aircraft αλλαξε το ονομα της σε Tama Cars Co. Υπο την “σκεπη” της παρηχθησαν τα επιβατικα μοντελα Tama Junior (1948) και Tama Senior (1949). Το 1952, η εταιρεια μετονομαστηκε σε Prince Motor Co, Ltd, και το 1966 η Prince συγχωνευθηκε με τη Nissan.
Προδιαγραφες ηλεκτροκινητου αυτοκινητου Tama (1947)
Συνολικο μηκος / πλατος / υψος: 3,035 / 1,230 / 1,630 mm
Μεταξονιο: 2.000 mm
Βαρος: 1,100 kg
Θεσεις επιβατων: 4
Μεγιστη αυτονομια : 65 km
Κινητηρας (36V): DC σε σειρα, ονομαστικης τιμης 3.3kW (4.5 hp)
Μπαταριες (χωρητικοτητα): Μπαταρια μολυβδου (40V / 162Ah)
Μεγιστη ταχυτητα : 35km/h
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }