Γι\’ αυτο, εχουν χυθει τονοι μελανης και εχουν σπασει απειρα πληκτρολογια. Εχει ταπεινωσει το μισο συμπαν στους δρομους. Εχει κανει τις στροφες της Πρασινης Κολασης να μοιαζουν με παιδικη χαρα. Εχει ισως, το μεγαλυτερο κοινο θαυμαστων στον πλανητη (μπορει και εκτος αυτου).
Ο λογος, για τον Godzilla. Το θηριωδες GT-R, ο απογονος του φοβερου και τρομερου Skyline, το αυτοκινητο που εβαλε (για τα καλα) τη Nissan στο club των ισχυρων. Το μηχανημα με το οποιο οι Ιαπωνες βγαζουν περιπαικτικα τη γλωσσα σε ολους τους κατασκευαστες.
Η παρουσιαση λοιπον, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Νεας Υορκης, μιας ανανεωμενης εκδοσης του ιαπωνικου supercar, δεν θα μπορουσε παρα να ειναι ειδηση. Η Nissan, μας λεει οτι περα απο τη συναρπαστικη εμφανιση τοσο στο εσωτερικο του οσο και εξωτερικα, η ανανεωση συνοδευεται και απο σημαντικες βελτιωσεις στον τομεα της οδηγησης και των επιδοσεων, με νεα βασικα χαρακτηριστικα. Οι συγκεκριμενες αλλαγες και βελτιωσεις, θεωρουνται και οι πιο σημαντικες που εχουν γινει στο θρυλικο μοντελο απο το λανσαρισμα του, το 2007.
Εξωτερικα, το νεο GT-R φερει μια εξ’ ολοκληρου νεα μασκα απο χρωμιο με το χαρακτηριστικο σχημα V, που αλλωστε αποτελει και μια απο τις τελευταιες “υπογραφες” στον σχεδιασμο της Nissan. Εκτος απο την εμφανιση, η νεα διευρυμενη μασκα, παρεχει και καλυτερη ψυξη στον κινητηρα, ενω διαθετει και ενα νεο σχεδιο πλεγματος. Οι αλλαγες συνεχιζονται με το νεο καπο, το οποιο εκτος του οτι “ρεει” αψογα απο την μασκα εχει ενισχυθει σημαντικα, συμβαλλοντας με αυτο τον τροπο στη σταθεροτητα του οχηματος σε υψηλες ταχυτητες. Το συνολο των αλλαγων στο εμπροσθιο μερος, συμπληρωνουν το ανασχεδιασμενο σποϊλερ, οπως και η ποδια του προφυλακτηρα (κατω απο τους προβολεις), που αφενος προσδιδουν στο νεο GT-R το βλεμμα του… Godzilla. Δηλαδη ενος καθαροαιμου αγωνιστικου. Εκτος των αλλων συμβαλουν στη δημιουργια υψηλων επιπεδων καθετης δυναμης μπροστα.
Εκτος των παραπανω, το γνωριμο αεροδυναμικο σχημα του GT-R εχει ενισχυθει και με τα νεα μαρσπιε που πλεον βγαινουν προς τα εξω, προκειμενου να βελτιωθει η ροη του αερα. Στο πισω μερος του αυτοκινητου οι αλλαγες ειναι εκτεταμενες και λεπτομερεις, με το σημα κατατεθεν των τεσσαρων φωτεινων δακτυλιων να παραμενει, σε συνδυασμο με ενα νεο σχημα που συμβαλει στη βελτιωση της ροης του αερα, αλλα και με την προσθηκη αεραγωγων στα πισω πλευρα και διπλα απο τις αποληξεις της εξατμισης. Επισης, η νεα μεσαια γραμμη που χωριζει το κατω μαυρο τμημα του προφυλακτηρα απο το σωμα του αυτοκινητου, εχει προσδωσει μια πιο επιθετικη εμφανιση στο πισω μερος του αυτοκινητου. Αυτες οι εξωτερικες αλλαγες δεν οδηγουν μονο σε μια πιο σπορ εμφανιση, αλλα και σε καλυτερη αεροδυναμικη με μικροτερη αντισταση, διατηρωντας παραλληλα την ιδια ποσοτητα καθετης δυναμης με τον τρεχων GT-R και αποσκοπωντας στην απολυτη σταθεροτητα του οχηματος σε υψηλες ταχυτητες.
Στο εσωτερικο, το ταμπλο και ο πινακας οργανων ειναι καινουρια και φερουν επενδυση απο δερμα υψηλης ποιοτητας, εντεχνα δουλεμενο απο τα εγγυημενα χερια των TAKUMI. Το σχημα του ταμπλο υιοθετει μια “οριζοντια ροη” που προσφερει μια αισθηση αυξημενης σταθεροτητας για τους επιβαινοντες, ενω η γραμμη που εκτεινεται απο το ταμπλο οργανων εως την κεντρικη κονσολα, προσδιδει ενα ξεχωριστο, πλην ομως διακριτικο, οδηγοκεντρικο περιβαλλον στην καμπινα.
Στο κεντρο της κονσολας, η λειτουργικοτητα και η εμφανιση βρισκουν την απολυτη ισορροπια. Η ολοκληρωμενη μοναδα πλοηγησης και ηχοσυστηματος, φερει πλεον μονο εντεκα διακοπτες απο 27 που ειχε το προηγουμενο μοντελο.
Η διευρυμενη οθονη αφης 8 ιντσων διαθετει μεγαλα εικονιδια για ακομα καλυτερη λειτουργικοτητα, ενω η νεα εμφανιση στον πινακα ελεγχου, επιτρεπει τον ευκολο χειρισμο πολλαπλων λειτουργιων, στο μεσο της ανθρακονηματινης κονσολας.
Τα χειριστηρια αλλαγης ταχυτητων (shift paddles) εχουν τοποθετηθει σε ενα νεο τιμονι, επιτρεποντας στον οδηγο να αλλαζει ταχυτητες ακαριαια, χωρις να χρειαζεται να παρει τα χερια του απο αυτο. Τα shift paddles, οπως και τα χειριστηρια του εξαερισμου, εχουν βελτιωμενη αισθηση και καλυτερο ηχο στον χειρισμο και την ρυθμιση.
Η “καρδια” του Godzilla, του ανανεωμενου GT-R, ο βραβευμενος 3.8 λιτρων, V6, 24 βαλβιδων twin-turbo κινητηρας, που συναρμολογειται στο χερι απο εναν TAKUMI, τωρα αποδιδει 570PS στις 6.800 σ.α.λ και 633Nm ροπης. Ο κινητηρας του GT-R ειναι ο ορισμος της τεχνογνωσιας και της φιλοσοφιας των TAKUMI. Η βελτιωμενη αποδοση στο νεο μοντελο, που ειναι το αποτελεσμα του ακριβεστερου ελεγχου αναφλεξης-χρονισμου των κυλινδρων και της επιπλεον πιεσης απο τους υπερσυμπιεστες, επιτρεπουν στο supercar την επιτευξη της ανωτερης επιταχυνσης στο μεσαιο και ανωτερο ευρος στροφων του κινητηρα (3.200 σ.α.λ και πανω). Το μηχανικο συνολο συμπληρωνει ενα τελεια ρυθμισμενο εξαταχυτο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη, που χαρακτηριζεται απο ομαλοτερες αλλαγες και λιγοτερο θορυβο. Ο γνωριμος ηχος του κινητηρα του GT-R εχει επισης αναβαθμιστει, παρεχοντας ενα τελειο ακουστικο αποτελεσμα. Σε αυτο συνεπικουρουν τοσο τα νεα τελικα κομματια των εξατμισεων απο τιτανιο, οσο και το συστημα Active Sound Enhancement (ASE) που προσδιδουν μια μοναδικη οδηγικη εμπειρια.
Το GT-R, ανεκαθεν εθεωρειτο ως ενα supercar που παρεχει στον οδηγο του τη δυνατοτητα χειρισμου με κινησεις “χειρουργικης” ακριβειας. Σε αυτη την κατευθυνση, το νεο μοντελο εχει υποστει περαιτερω βελτιωσεις, με μια πιο ακαμπτη δομη αμαξωματος και νεες αναρτησεις που εχουν ως αποτελεσμα ακομα καλυτερη σταθεροτητα, αλλα και υψηλοτερες ταχυτητες σε γρηγορες στροφες. Η απαραιτητη προσφυση επιτυγχανεται και με τα νεα ελαστικα 20 ιντσων, σε νεες σφυρηλατες ζαντες αλουμινιου τυπου “Y-spoke”.
Παρ \’ολες αυτες τις βελτιωσεις αποδοσης, το νεο GT-R ειναι το πιο ανετο μοντελο της σειρας που εχει κατασκευαστει μεχρι σημερα, με εναν “πολιτισμενο” και κομψο χαρακτηρα, που σπανια συνανταται σε ενα supercar υψηλων επιδοσεων. Με ακομα καλυτερη ποιοτητα κυλισης και με μια καμπινα που παραμενει αθορυβη και στις υψηλες ταχυτητες, το νεο GT-R δημιουργει μια νεα σχολη στην κατηγορια.
Το νεο μοντελο θα ειναι διαθεσιμο απο το ερχομενο καλοκαιρι, με νεα φρεσκα χρωματα και με πλουσιες εκδοσεις ως προς τον εξοπλισμο του.