Η Nissan παρουσιασε στην εκθεση επαγγελματικων οχηματων στο Ανοβερο, μια πρωτοτυπη εκδοχη του βραβευμενου pick – up της φιρμας, με την κωδικη ονομασια Navara EnGuard Concept. Το συγκεκριμενο πρωτοτυπο ειναι ενα σκληροτραχηλο παντος εδαφους pick-up, σχεδιασμενο να λειτουργει ως οχημα διασωσης στα πιο σκληρα και δυσβατα σημεια του πλανητη.
Βασισμενο στην εκδοση Double Cab Techna του Nissan Navara, κατοχου του βραβειου του διεθνους Pick-up για το 2016, το Navara EnGuard Concept διαθετει πολλα εξειδικευμενα στοιχεια σχεδιασμου αλλα και αναβαθμισμενη αποδοση. Επιπλεον, ειναι εφοδιασμενο με υπερσυγχρονο εξοπλισμο, καταλληλο για καταστασεις εκτακτου αναγκης, συμπεριλαμβανομενου ενος προηγμενου drone που τροφοδοτει το πληρωμα του με ζωτικης σημασιας πληροφοριες, σχετικα με τους κινδυνους που καλειται να αντιμετωπισει.
Το συγκεκριμενο πρωτοτυπο, σηματοδοτει για τη Nissan και την παγκοσμια πρεμιερα ενος πρωτοτυπου φορητου πακετου μπαταριων, που σχεδιαστηκε και αναπτυχθηκε απο την φιρμα με βαση την τεχνογνωσια απο τα αμιγως ηλεκτροκινητα LEAF και e-NV200.
Σε κανονικες συνθηκες, οι συστοιχιες των μπαταριων ειναι συνεχως σε κατασταση φορτισης, αντλωντας ενεργεια απο τον 2.3 λιτρων diesel twin-turbo κινητηρα των 190PS, η οποια και μπορει να χρησιμοποιηθει σε καταστασεις εκτακτου αναγκης, εφοσον απαιτηθει. Καθε συστοιχια εχει αποδοση 2kW και χρησιμοποιει επτα μοναδες μπαταριων, που βρισκονται σε ενα στεγανο περιβλημα απο αλουμινιο.
Δυο πριζες φορτισης και πεντε πριζες παροχης ειναι ενσωματωμενες σε καθε συστοιχια, η οποια διαθετει ειδικες υποδοχες στα ακρα, προκειμενου να ειναι ευκολη η μεταφορα της. Σε μια επιχειρηση διασωσης οι μπαταριες αυτες θα μπορουσαν να χρησιμοποιηθουν για την λειτουργια ειδικων εργαλειων κοπης η και για την ανυψωση βαρεως εξοπλισμου, με την λειτουργια τους να εχει σχεδιαστει ειδικα για να παρεχει μια αποτελεσματικη εναλλακτικη λυση αντι της γεννητριας βενζινης.
Με μηδενικες εκπομπες ρυπων και χωρις ευφλεκτα καυσιμα, οι συγκεκριμενες συστοιχιες μπαταριων, μπορουν επισης να χρησιμοποιηθουν σε κλειστους χωρους, οπως για παραδειγμα σε ενα κτιριο η μια σπηλια. Για ακομα πιο ευκολη προσβαση, η Nissan εχει ενσωματωσει προσθετες πριζες σε καθε πλευρα του χωρου φορτωσης του Navara EnGuard Concept.
Εκτος των συγκεκριμενων συστοιχιων μπαταριων, στον υπολοιπο χωρο φορτωσης του Navara EnGuard Concept υπαρχουν δυο συρομενα συρταρια απο fiberglass. Το ρηχο πανω συρταρι περιεχει ελαφρια αντικειμενα, οπως συσκευες ραδιοεπικοινωνιας, σχοινια και ενα τσεκουρι. Το κατω συρταρι ειναι βαθυτερο και στενοτερο και χρησιμευει για την αποθηκευση μεγαλυτερων αντικειμενων, οπως φιαλες οξυγονου, συσκευες ανανηψης, σωσιβια και ναυαγοσωστικα βοηθηματα.
Κλειδι στον επιχειρησιακο ρολο του οχηματος εχει ενα drone DJI Phantom 4, με ανωτατο οριο πτησης στα 6.000 μετρα. Με βαρος μολις 1.380 γραμμαρια, το συγκεκριμενο drone μπορει να πεταξει με ταχυτητες εως και 20 μετρα ανα δευτερολεπτο για περιπου 30 λεπτα και μπορει να αναμεταδωσει εικονες σε μια οθονη HD που ειναι επιμελως τοποθετημενης στην πλατη του χωρου φορτωσης του Navara EnGuard Concept.
Σε συγκριση με το κανονικο Nissan Navara, το συνολικο υψος του Navara EnGuard Concept εχει αυξηθει κατα 50 mm, παρεχοντας επιπλεον αποσταση απο το εδαφος, αλλα και ενισχυοντας το “παντος εδαφους” προφιλ του οχηματος. Οι θολοι των τροχων διαθετουν ειδικα διαμορφωμενα φτερα, ενω και τα πλαϊνα σκαλοπατια ειναι ειδικου τυπου.
Η καμπινα των επιβατων διαθετει μια πληρως ανασχεδιασμενη γραμμη οροφης, η οποια ειναι 136 χιλιοστα υψηλοτερη σε σχεση με το κανονικο Navara. Ενσωματωνει ενα ισχυρο LED φωτισμο 360 μοιρων, ενω μπλε strobe φωτα εκτακτης αναγκης εχουν τοποθετηθει στις τεσσερις γωνιες της οροφης για να ειναι πληρως ορατα. Αντιστοιχα φωτα strobe, ειναι ενσωματωμενα στην κορυφη των τεσσαρων φτερων στους θολους των τροχων, καθως και στα ανασχεδιασμενα εμπρος φωτα ομιχλης αλλα και στα πισω φωτιστικα σωματα.
Παραλληλα, η επιλογη των χρωματων αλλα και η εφαρμογη τους στο οχημα, αποτελεσε μια πολυ προσεκτικη υποθεση για τη Nissan, δινοντας ιδιαιτερη εμφαση στον ρολο του ως οχημα διασωσης. Για παραδειγμα, η ερευνα της Nissan αποκαλυψε πως το φθοριζον πρασινο ειναι το πιο ορατο χρωμα στο φως της ημερας, αλλα και το πιο ευκολα αναγνωρισιμο απο τους ανθρωπους που εχουν αχρωματοψια. Εχοντας αυτο το χρωμα στους τροχους και τα πλαϊνα σκαλοπατια, το οχημα γινεται πιο γρηγορα αντιληπτο απο τους προβολεις των διερχομενων οχηματων.
Βασισμενο στο κορυφαιο επιπεδο εξοπλισμου Techna, το Navara EnGuard Concept ερχεται με πολλα στανταρ χαρακτηριστικα που θα μπορουσαν να χρησιμευσουν σε μια επιχειρηση διασωσης. Αυτα περιλαμβανουν το προγμενο συστημα πλοηγησης και πληροφορησης NissanConnect, το διζωνικο κλιματισμο, οπως και τα θερμαινομενα καθισματα. Ακομα πιο χρησιμο μπορει να αποδειχθει το πρωτοποριακο συστημα Around View Monitor της Nissan, που προσφερει πανοραμικη θεαση 360 μοιρων της θεσης του οχηματος και του γυρω περιβαλλοντος στην κεντρικη οθονη του ταμπλο. Αυτο αποτελει ενα ιδανικο εργαλειο για τους διασωστες, καθως τους επιτρεπει να πλοηγηθουν σε δυσβατο εδαφος, χωρις να καθυστερουν με το να βγαινουν απο το οχημα για να επιθεωρησουν την κατασταση.
Το συγκεκριμενο πρωτοτυπο, ως μερος του οραματος Intelligent Mobility της Nissan, ερχεται για να διερευνησει πως η τεχνολογια των προηγμενων μπαταριων ηλεκτροκινητων οχηματων, μπορουν να χρησιμοποιηθουν περαιτερω προσδιδοντας περισσοτερα οφελη στην κοινωνια.
Video με το Navara EnGuard
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }